۷۵۷۳۳۱
۵۰۴۷
۵۰۴۷
پ

اندام‌های روباتیک که شما را یک سروگردن بالاتر از بقیه قرار می‌دهد

حتماً شما هم در داستان‌ها شنیده‌اید که می‌گویند فلانی دو پا داشت و دوپای دیگر هم قرض کرد و فرار را بر قرار ترجیح داد. این گفته حکایت از این دارد که گاهی اوقات انسان‌ها نیازمند کمک گرفتن از امکانات دیگری هستند تا توانایی بدنی خود را افزایش دهند.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: حتماً شما هم در داستان‌ها شنیده‌اید که می‌گویند فلانی دو پا داشت و دوپای دیگر هم قرض کرد و فرار را بر قرار ترجیح داد. این گفته حکایت از این دارد که گاهی اوقات انسان‌ها نیازمند کمک گرفتن از امکانات دیگری هستند تا توانایی بدنی خود را افزایش دهند.

اندام‌های روباتیک که شما را یک سروگردن بالاتر از بقیه قرار می‌دهد

خوشبختانه این گفته این روزها دیگر تنها مختص داستان‌ها نیست و به لطف فناوری‌های جدید اندام‌های جانبی روباتیکی را شاهد هستیم که به راحتی توانایی‌ قسمت‌هایی مختلف از اندام‌های بدن را چندین برابر می‌کنند.

این اندام‌های جانبی روباتیک جذابیت‌های خاصی دارند که به همین راحتی‌ها نمی‌توان از کنار آن‌ها رد شد. به همین دلیل در ادامه قصد داریم با هم نگاهی به اندام‌های روباتیکی داشته باشیم که شما را یک سر و گردن بالاتر از بقیه قرار می‌دهد.

بازوهای روباتیک

حتماً برای شما هم پیش آمده است در شرایط قرار بگیرید که دو دست شما برای انجام کار خاصی کفایت نکند. برای نمونه دو دست شما درگیر تایپ با لپ‌تاپ است که ناگهان گوشی زنگ می‌زند. در این شرایط چاره‌ای نیست به غیر از اینکه از تایپ کردن دست بکشید و تماس تلفن را پاسخ دهید.

در همین راستا شاهد بازوهای روباتیک جدیدی هستیم که انجام کارهایی از این دست را به صورت همزمان ممکن می‌سازد. این بازوهای روباتیک که ساخت دست محققین دانشگاه توکیو است توسط پاها و زانوی کاربر کنترل می‌شود تا به این ترتیب کاربر بتواند کارهای مختلفی را همزمان با دست خود و دو دست روباتیک انجام دهد.

دست روباتیک دوقلو

اندام‌های روباتیک که شما را یک سروگردن بالاتر از بقیه قرار می‌دهد

حتماً شنیده‌اید که می‌گویند با یک دست نباید چند هندوانه برداشت، اما این ضرب‌المثل مربوط به دنیای گذشته است و این روزها با یک دست کارهای زیادی می‌توان انجام داد، به‌خصوص که این دست به دو دست روباتیک دوقلو نیز مجهز باشد تا براحتی بتوان کارهای مختلف را با یک دست انجام داد.

در همین زمینه به یک استارتاپ ایتالیایی با نام Youbionic برخوردیم که به کمک تراشه‌های آدرینو یک دست روباتیک دوقلو با فناوری چاپ سه‌بعدی درست کرده است. این دست دوقلو بوسیله قسمتی به دست کاربر بسته می‌شود و انگشت‌های این دست‌ها هر کدام با سرعت متفاوتی قادر به حرکت است. به این ترتیب کاربر می‌تواند به راحتی با هر کدام از این دست‌ها یک کار جداگانه را انجام دهد.

کاملاً مشخص است تعامل با این دست روباتیکِ دوقلو کار خیلی راحتی نیست و کاربر باید مدتی از این محصول استفاده کند تا روش تعامل با آن را فرا گیرد اما بدون شک کسی که این دست دوقلو را داشته باشد با سرعت بیشتری به انجام کارهای مختلف خواهد پرداخت.

بازوهای روباتیکی که با مغز کنترل می‌شوند

در بین تمامی اندام‌های روباتیک که کارایی انسان را افزایش می‌دهند دست و بازوی روباتیک اهمیت زیادی دارد، چرا که انسان‌ها بیشتر کارهای خود را با دست‌ها انجام می‌دهند. به همین منظور محققین ارتباطات پیشرفته موسسه‌ای در کیوتوی ژاپن به دنبال راهی هستند تا بازوی روباتیکی بسازند که از طریق ذهن کنترل شود.

برای رسیدن به این هدف دانشمندان ژاپنی الکترود‌هایی را در مغز کاربر قرار می‌دهند تا دستورات مغز را پس از تشخیص به فرمان‌های حرکتی تبدیل و به دست روباتیک ارسال کند. به لطف این فناوری کاربر قادر است با دست‌های خود کارهای مختلفی را انجام دهد و به صورت همزمان بدون اینکه وقفه‌ای در انجام کار ایجاد شود بدون درگیر شدن سایر اندام‌ها از طریق ذهن خود به این بازوی روباتیک فرمان صادر کنند.

به گفته دانشمندان این بازوی روباتیک هوشمند در آینده کارگران را در پروژه‌های مختلف کاری قادر می‌سازد تا عمل‌کرد بهتری داشته باشند، این بازوی روباتیک برای استفاده در فضا توسط فضانوردان نیز جالب به‌نظر می‌رسد.

در این بین تکنولوژی که این دانشمندان برای تشخیص دستورات مغز و انتقال این دستورات به تجهیزات الکترونیک ابداع کرده‌اند نیز در نوع خود مثال‌زدنی است و چه‌بسا در آینده‌ای نه‌چندان دور بتوانیم با فکر کردن به لوازم مختلف منزل دستور بدهیم و با آن‌ها تعامل برقرار کنیم.

انگشت شصت روباتیک

یکی از فارغ‌التحصیلان کالج سلطنتی انگلستان، انگشت شصت روباتیکی را ابداع کرده است که می‌توان این انگشت را از طریق پا کنترل کرد. موتورهای حرکتی این شصت روباتیک از طریق دو سنسور حساس به حرکت که در کفش کاربر تعبیه شده، کار می‌کنند. این سنسورها در داخل کفش کاربر دستورات را از طریق انگشتان پا دریافت و بوسیله بلوتوث به انگشت شصت روباتیک صادر می‌کنند.

این روش به اندازه‌ای راحت طراحی شده است که کاربر متوجه مشکلی با ارسال دستورات از طریق انگشتان پا به انگشت شصت روباتیک نخواهد شد.

در این قسمت به پایان فهرست اندام‌های روباتیکی رسیدیم که در آینده‌ای نزدیک برای انجام‌ کارهای مختلف به کمک انسان‌ها می‌آیند. پیشنهاد می‌‌کنیم اگر شما هم به دانش روباتیک علاقه دارید و نمونه‌های جالبی را در این زمینه می‌شناسید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان این موارد جالب قرار دهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج