جاباما
۷۵۷۶۰۱
۸۶ نظر
۵۲۱۱
۸۶ نظر
۵۲۱۱
پ

پرخرج‌ترین سریال‌های تلویزیون را بشناسیم

رسانه ملی، طی سال‌های فعالیتش در عرصه تولید، سریال‌های زیادی را توسط تهیه کنندگان، کارگردانان و عوامل مختلف عرصه تلویزیون به روی آنتن برده که از میان آن‌ها برخی عجولانه ساخته شده اند و کیفیت پایینی دارند، اما در میان لیست بلندبالای سریال‌های تلویزیونی، کدام آثار تولیدی سنگین یا به اصطلاح هزینه بالایی داشته اند و در عین حال توانسته اند نظر مخاطبان را جلب کنند و به نوعی سلیقه آن‌ها را ارتقا داده اند؟

روزنامه صبا - وحید خانه ساز: رسانه ملی، طی سال های فعالیتش در عرصه تولید، سریال های زیادی را توسط تهیه کنندگان، کارگردانان و عوامل مختلف عرصه تلویزیون به روی آنتن برده که از میان آنها برخی عجولانه ساخته شده اند و کیفیت پایینی دارند، در نتیجه پس از چندی از ذهن مخاطبان پاک شده اند یا در نهایت در بازپخش های بعدی مورد توجه قرار نگرفته اند. اما به هر حال از میان انبوه آثاری که پس از انقلاب اسلامی، توسط تلویزیون تولید شده اند و تعدادشان هم کم نیست، برخی توسط نویسندگان و کارگردان هایی کاربلد به رشته تحریر درآمده و ساخته شده اند و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته اند.

پرخرج‌ترین سریال‌های تلویزیون را بشناسیم

بی شک در میان کارگردان هایی که طی این سال ها با تلویزیون همکاری کرده اند، کم نیستند هنرمندان اسم و رسم داری که مرضیه برومند، محمدرضا هنرمند، رضا عطاران و سعید آقاخانی تنها برخی از هنرمندان مطرحی هستند که به تولید سریال برای تلویزیون پرداخته اند و آثار کم و بیش با کیفیتی را به مخاطب ارائه داده اند. البته باید گفت تنها با سود بردن از دانش نویسندگان و تجربه کارگردان های کاربلد و استفاده از بازیگران محبوب و حرفه ای نمی توان اثری ماندگار تولید کرد و آنچه باعث بالا بردن کیفیت اثر می شود هزینه ای است که برای تولید آن در نظر گرفته می شود. رسانه ملی با آن که همچنان از کمبود و نبود بودجه لازم برای تولید آثار مختلف رنج می برد، اما در برخی مواقع بنا به سیاست ها و برنامه ها، با اختصاص دادن مبالغ سنگین اقدام به تولید آثاری کرده که گاه مورد توجه مخاطبان قرار گرفته اند و گاه خیر!

اما در میان لیست بلندبالای سریال های تلویزیونی، کدام آثار تولیدی سنگین یا به اصطلاح هزینه بالایی داشته اند و در عین حال توانسته اند نظر مخاطبان را جلب کنند و به نوعی سلیقه آنها را ارتقا داده اند؟ گزارش پیش رو در این باره است.

سریال «امام علی (ع)»

پرخرج‌ترین سریال‌های تلویزیون را بشناسیم

بی شک سریال «امام علی (ع)» به تهیه کنندگی محمد بیک زاده و کارگردانی داوود میرباقری یکی از بهترین آثار تاریخی تلویزیون است و کمتر اثری را می توان یافت که از لحاظ کیفی با این سریال تاریخی برابری کند. حتی اغراق آمیز نیست اگر بگوییم در کارنامه داوود میرباقری نیز اثری بهتر از سریال «امام علی (ع)» را نمی توان یافت.

اغلب عوامل سریال «امام علی (ع)» از میان هنرمندان درجه یک سینما انتخاب شده اند و بازیگران خوش نام و زبده ای شخصیت های متعدد آن را بازی کرده اند. زنده یاد مهدی فتحی، داریوش ارجمند، بهزاد فراهانی، پرویز پرستویی، محمدرضا شریفی نیا، اصغر همت و زنده یاد حسین پناهی تنها برخی از بازیگران این اثر تاریخی هستند. شاید یکی از دلایل مهم موفقیت سریال «امام علی (ع)» فیلمنامه آن باشد که داوود میرباقری زمان زیادی را صرف نگارشش کرده و در جهت کامل تر شدن آن منابع موثق بسیاری را مورد مطالعه و پژوهش قرار داده است.

فیلمنامه سریال «امام علی (ع)» سال ۱۳۷۰ در زمان ریاست علی لاریجانی مورد تایید قرار گرفت و در ابتدا «خاری در گلو» نام داشت. پس از تایید فیلمنامه این اثر، از میرباقری خواسته شد که آن را بازنویسی کند و پس از کش و قوس های اداری و سازمانی بالاخره نخستین اثر مهم تاریخی - مذهبی صدا و سیما در سال ۱۳۷۳ وارد مرحله تولید شد و ساخت آن حدود چهار سال طول کشید و یک سال بعد به روی آنتن رفت.

به این ترتیب می توان گفت با تولید سریال «امام علی (ع)»، مسیر برای دیگر کارگردان ها در جهت تولید آثار تاریخی هموار شد و پس از آن بود که چند سریال تاریخی دیگر تولید شدند و به روی آنتن شبکه های مختلف سیما رفتند. آنهایی که سریال «امام علی (ع)» را دیده اند می دانند که هزینه زیادی صرف تولید آن شده است؛ از طراحی لباس انبوه بازیگران و هنروران گرفته تا ساخت دکورهای پر خرج و کم نقص.

آن طور که رسانه های مختلف گفته اند سریال «امام علی (ع)» در طول مدت ساخت بیش از ۱۰ بار دچار اصلاح برآورد شد و در نهایت با بودجه ای معادل ۲۶۹ میلیون تومان به پایان رسید که نسبت به ارزش پول در آن سال ها رقمی بالا به حساب می آید. به این ترتیب می توان گفت سریال «امام علی (ع)» با کیفیت ترین اثر تاریخی تلویزیون یکی از پرهزینه ترین سریال هایی است که در رسانه ملی تولید شده است.

سریال «یوسف پیامبر»

پرخرج‌ترین سریال‌های تلویزیون را بشناسیم

سریال تاریخی - مذهبی «یوسف پیامبر» به تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی مرحوم فرج اله سلحشور که در زمان تولید و پخش موافقان و مخالفان فراوانی داشت و با حاشیه های بسیاری همراه بود، یکی از پر هزینه ترین سریال های تولید شده توسط رسانه ملی است.

مرحوم فرج اله سلحشور که بیشتر در عرصه بازیگری فعال بوده و در دهه های گذشته مقابل دوربین برخی از کارگردان های سینما رفته، در عرصه کارگردانی کارنامه بلندبالایی ندارد. او پس از ساخت دو سریال «مردان آنجلس» و «ایوب پیامبر» با تولید سریال «یوسف پیامبر» توانست مخاطبان زیادی را پای تلویزیون بنشاند.

سریال «یوسف پیامبر» که در سال 1387 به روی آنتن شبکه اول سیما رفت، اثری پر خرج است و همان طور که از نامش پیداست درباره زندگی یوسف پیامبر و عشق زلیخا به اوست. این سریال یکی از پربازیگرترین آثار تلویزیونی است و مصطفی زمانی، بازیگر این سال های سینما، نخستین بار با حضور در این اثر پا به عرصه بازیگری گذاشت و نزد مخاطبان محبوبیت یافت. از دیگر بازیگران این سریال می توان به محمود پاک نیت، کتایون ریاحی، جعفر دهقان، عباس امیری، جهانبخش سلطانی، رحیم نوروزی، مهوش صبرکن، الهام حمیدی، پروانه معصومی و لیلا بلوکات اشاره کرد.

با توجه به بازسازی لوکیشن هایی که اقلیم کشور مصر در قرن های گذشته را به یاد مخاطب می آورد و با توجه به لباس های فاخر شخصیت ها و هنروران آن، می توان حدس زد که سریال «یوسف پیامبر» اثری پر خرج است؛ هر چند هزینه دقیق ساخت این سریال در زمان تولید و پخش مشخص نبود و رسانه های مختلف اطلاعات ضد و نقیضی را درباره آن منتشر می کردند.

به طور مثال در آن سال ها که سریال «یوسف پیامبر» به روی آنتن بود، مدیر روابط عمومی آن پس از کناره گیری از پروژه بابت اختلافاتش با سلحشور، به رسانه ها اعلام کرده بود که هزینه تولید این سریال بیش از 12 میلیارد بوده که فرج اله سلحشور در شبکه جهانی جام جم ضمن تکذیب این رقم، بودجه تولید آن را 7 میلیارد اعلام کرده بود. به طور دقیق تر می توان به گفتگوی مرحوم سلحشور با سایت خبری «سیمافیلم» رجوع کرد. سلحشور در آن گفتگو درباره رقم دقیق سریال این گونه گفته بود: «در آخرین اصلاح برآوردی که برای این کار در سیمافیلم صورت گرفته، مبلغ آن شش میلیارد و چهارصد میلیون تومان بوده است.»

سریال «در چشم باد»

پرخرج‌ترین سریال‌های تلویزیون را بشناسیم

سریال «در چشم باد» به تهیه کنندگی زنده یاد حبیب اله کاسه ساز، مسعود جعفری جوزانی، رضا انصاریان و عباس اکبری و کارگردانی مسعود جعفری جوزانی، یکی از آثار تاریخی حماسی تلویزیون است که توسط سیمافیلم تولید شده و ضبط آن از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۷ به مدت پنج سال ادامه داشته است.

سریال «در چشم باد» که نگارش فیلمنامه آن توسط جعفری جوزانی دو سال زمان برده، درباره وقایع سیاسی و اجتماعی سه دوره از تاریخ ایران در سال های ۱۳۰، ۱۳۲۰ و ۱۳۶۰ است که بخش اول، پایان دوره قاجار و دوره پهلوی را در بر می گیرد، دوره دوم آن درباره جنگ جهانی دوم است و بخش سوم آن به اتفاقات اجتماعی و سیاسی پس از انقلاب اسلامی می پردازد و درباره فتح خرمشهر است.

همه اینها گویای این است که پروژه «در چشم باد» تولید سنگینی داشته و هزینه های بالایی را می طلبیده است، به خصوص این که جعفری جوزانی همه بازیگران این سریال را از میان هنرمندان حرفه ای و چهره سینما و تلویزیون انتخاب کرده است و در انتخاب عوامل نیز وسواس زیادی به خرج داده تا در نهایت اثری با کیفیت را به روی آنتن ببرد که اتفاقا موفق بوده است.

«در چشم باد» که آهنگساز آن حسین علیزاده، یکی از بزرگان عرصه موسیقی معاصر است، با بازی پارسا پیروزفر، اکبر عبدی، کامبیز دیرباز، سعید نیک پورسحر جعفری جوزانی، فریبا متخصص، لاله اسکندری، رضا شفیعی جم، جهانگیر الماسی، محمود پاک نیت، مصطفی زمانی، محمدرضا هدایتی، هومن سیدی و ... یکی از بزرگترین پروژه های سریال سازی در تلویزیون است که برای ساخت آن از ۴۸۰ لوکیشن استفاده شده و به بیش از ۱۰ شهرستان و استان دیگر سفر انجام گرفته است.

به گفته مسعود جعفری جوزانی، سریال «در چشم باد» ۱۲ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است؛ جعفری جوزانی در گفتگو با یکی از رسانه ها در این باره گفته است «چندین بار شنیدم که می گفتند «در چشم باد» پرحرج ترین سریال بوده است؛ من به شما می گویم چنین چیزی صحت ندارد. اگر پول همه بخش ها را از فیلمنامه تا پایان تدوین پرداخت کنند، این سریال حدود ۱۲ میلیارد تومان هزینه داشته که رقم ناچیزی است. وی در ادامه گفته: «حداقل بودجه این سریال برای کارهایی که انجام گرفت، می بایست ۵۰ میلیارد تومان باشد؛ اما ما در این شش سال و تا پایان کار، حدود ۱۲ میلیارد تومان خرج کردیم که بسیار اندک است. این معجزه فقط در ایران می تواند اتفاق بیفتد.» جعفری جوزانی سپس به این نکته اشاره کرد که اغلب عوامل سریال «در چشم باد» دستمزد واقعی خود را نگرفتند!

سریال «مختارنامه»

پرخرج‌ترین سریال‌های تلویزیون را بشناسیم

سریال «مختارنامه» به تهیه کنندگی محمود فلاح و کارگردانی داوود میرباقری محصول سیمافیلم است که تولید آن سال 83 آغاز شد و تا تیرماه 88 ادامه پیدا کرد.

با این که داوود میرباقری پس از ساخت سریال «امام علی (ع)» سریال های تاریخی «مسافر ری»، «معصومیت از دست رفته» را کارگردانی کرده، اما «مختارنامه» نسبت به آثار قبلی او تولید سختی داشته و هزینه بالایی صرف آن شده است.

سریال پربازیگر «مختارنامه» همان طور که از نامش پیداست درباره زندگی مختار ثقفی است، شخصی که پس از قیام عاشورا به خونخواهی امام حسین (ع) برخاست و انتقام او و 72 تن از یارانش را گرفت و در نهایت به شهادت رسید.

داوود میرباقری بر اساس وسواسی که در آثارش به خرج می دهد، بهترین عوامل و بازیگران را برای سریال «مختارنامه» انتخاب کرده و تلاش کرده به این وسیله اثری متفاوت و جذاب را به روی آنتن ببرد. فریبرز عرب نیا بازیگری که کمتر او را در تلویزیون دیده ایم ایفاگر نقش مختار است و از دیگر بازیگران این اثر پرمخاطب می توان به مهدی فخیم زاده، رضا رویگری، فرهاد اصلانی، رضا کیانیانت، ویشکا آسایش، زنده یادان داود رشیدی و انوشیروان ارجمند اشاره کرد.

گفتنی است سریال «مختارنامه» که فیلمبرداری آن در شهرهای تهران، قزوین، تاکستان، ورامین، آبادان، شوشتر، شهریار، آران و بیدگل، اسلامشهر، کویر سفیدشهر و شاهرود انجام شده، یکی از معدود آثاری است که برای طراحی صحنه و لباس آن زحمات زیادی کشیده شده است تا آنجا که داوود میرباقری به اتفاق عواملش شهرکی را در احمدآباد مستوفی ساختند. لوکیشن اصلی «مختارنامه» در احمدآباد مستوفی واقع در جنوب غربی اتوبان آزادگان تهران بود و دکورهای آن توسط محسن شاه ابراهیمی؛ مدیر هنری و جلیل فتوحی نیا؛ طراح صحنه و گروه ساخت و ساز، ساخته شد.

اصلی ترین دکورهای مجموعه، شهر کوفه، مکه و مدائن بود که در زمین های کشاورزی منطقه احمدآباد مستوفی بنا شد. هزینه ساخت سریال «مختارنامه» که در چهل قسمت 60 دقیقه ای تولید شده، از سوی داوود میرباقری در همایش «قیام تا قیام» 20 میلیارد تومان اعلام شده است. به این ترتیب می توان این اثر تلویزیونی را یکی از پرهزینه ترین آثار تلویزیونی دانست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      همه اش سریال های طائفه گرایی و مذهب گرایی است که تقریبا قابل پخش در هیچ کشور دیگری نمی باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همشون عالی بودند

      • محسن وات؟؟؟

        وات؟؟؟؟ بینظیر خدا خیرشون بده فیلم های خوبی ساختن

      • رضا

        اتفاقا سریال حضرت یوسف تا الان تو ۳۵ کشور دنیا ب ای ۲ میلیارد مخاطب پخش شده
        بین آثار ذکر شده جز آثار فرج الله سلحشور هیچ کدام بعد جهانی خاصی نداشت

      • بدون نام

        این سریالا فوق العادن

      • رضا

        دادش همین سریال یوسف تو nتا کشور پخش شده
        چیزی که نمیدونی چرا حرف میزنی

    • بدون نام

      یه سریال پرخرج از شکوه ایران یا حکومت باستانی ایران
      بسازن


      همش شده عربی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکل اینه زیاد در مورد اون زمان اطلاعات واقعی نمیدونن،چون تنها چیزایی که باقی مونده چند تا کتیبه است ،و ایتطوری این فیلما بر پایه دروغ میشه و همه ی قسمتاش بر حسب و گمان پیش میره

      • بدون نام

        تو مسلمونی یا نژاد پرست؟

      • m o

        از چی فیلم بسازن از امتیازاتی ک ب سایر کشور دادن یا از حمله مغولها یا افغانها ک همش شکست خوردن .
        همون بهتر از اهل بیت بذارن بهتر تو هم نژاد پرست نباش

      • Niloofar

        اگه وضعیت اون وقتا رو نشون بده ابروشون میره حتی اگه بخان بسازن خرابش میکنم مثل همون فیلمی که برای شاه ساختن

      • بدون نام

        ۱۰:۲۴
        امثال تو حال نسل ما رو دارین با عقاید کهنه و پوسیده تون بهم میزنین نژاد پرست تو هستی چون فقط با ساختن سریالهای مذهبی موافقی اما همه مثل تو نیستن دوست دارن با تاریخ و تمدن کشورشون آشنا بشن اما تو میگی چون مسلمونیم باید فقط اسلامی ببینیم برو بابا نسل جوون هم امثال تو از دین زده کرده این حق طبیعی هر کشوره در مورد تاریخ و تمدن کشورش فیلم ساخته بشه و به میراثی که از اجداد و نیاکانش به جا مونده عشق بورزه تو هم بیخود میکنی به کسی که به تاریخ کشورش احترام میذاره انگ نژاد پرستی میزنی خود سعدی شاعر بزرگ ایرانی شعر های زیبایی برای ارادت به اسلام سروده شعرهای زیبایی هم در وصف شکوه تاریخ و تمدن ایران سروده لطفا منطقی باشیم

      • بدون نام

        ۱۳:۰۵
        ۱۰:۲۴
        اینهمه تاریخدان و مورخ تاریخ ایران رو شرح دادن و شکوهش زبانزد همشونه همه شرح زندگی آنها به جا مونده این حق طبیعی هرکشوره که به میراث نیاکان و اجدادش عشق بورزه شماها هم بیخود میکنین انگ نژاد پرستی میزنین همین امثال شما نسل جدیدتر رو از دین زده میکنین از بس افراطی و متحجر و متعصب هستین نسل ما از امثال شما متنفره و قبولتون نداره حالا بشینین هی حرص بخورین

      • بدون نام

        تاریخ ایران اسطوره های زیادی داره
        کوروش بزرگ
        داریوش بزرگ
        آریو برزن
        سورنا
        آرش کمانگیر
        بابک خرمدین
        زرتشت پیامبر ایرانی قابل توجه کسایی که به فیلمای مذهبی فقط علاقه دارن
        و خیلیای دیگه
        اینهمه تمدن های باستانی باشکوه در ایران
        آیا تاحالا شده فیلمی درباره زندگینامه شاعر بزرگ ایرانی فردوسی بزرگ ساخته بشه کسی که زبان پارسی را زنده کرد و اگه نبود ما حتی زبان مادری مان را نداشتیم و عربی حرف میزدیم
        چرا از اسطوره های های شاهنامه کتابی که از ادبیات فاخر ایران و جهانه فیلم یا سریالی ارزشمند ساخته نمیشه
        اینهمه دانشمند و شاعر
        از زکریای رازی و پور سینا و روزبه پور دادویه و کلی دانشمند بزرگ دیگه بگیر تا اینهمه شاعر بزرگ
        از پروین اعتصامی فروغ فرخزاد سیمین بهبهانی
        از نیما یوشیج که پدر شعر نو در ایران است و شاعران بزرگی چون سهراب سپهری و مهدی اخوان ثالث و غیره از او سرچشمه گرفتن
        از سعدی و رودکی و خیام و عطار نیشابوری و فردوسی و حافظ و بسیاری شعرا و عارفان دیگه
        چرا فیلمی درباره زنان بزرگ و اسطوره ایرانی مثل سردار مریم بختیاری و غیره ساخته نمیشه
        یا فیلمی از دکتر مصدق
        اینها فقط بخشی از تاریخ پر افتخار این سرزمین هستن
        تاریخ پر افتخار ایران و اسطوره هایش بسیارند

      • بدون نام

        مگه زمان هخامنشیان زمان بدی بوده

      • یلداY

        خب دلیلش کاملا واضحه...نمیخوان ما اسطوره هامون رو بشناسیم....فقط میخوان افرادکشور های دیگه برای ما بشن اسطوره

      • محسن وات؟؟؟

        وات؟؟؟ همین بهتره

      • بدون نام

        عزیزم اول اینکه اطلاعات کافی نداریم دوم اینکه اگه بسازیم طبق حقایق سر و صدای خارج نشینان و داخلی های شاه پرست درمیاد چون شاهان همه زورگو و سفاک بودن حتی داستان های شاهنامه رو هم نمیشه ساخت چون به شما بر میخوره

      • مهدی

        یعنی چی!!!! در چشم باد که ملی هست بیستر دقت کن خیلیم زیباست

      • بدون نام

        نه نه نسازن بهتره
        خرابش میکنن

      • بدون نام

        گل گفتی

    • بدون نام

      برترينهاي كثيف ان شالله نابوديت نزديكه
      با آل علي هر كه در افتاد ور افتاد...

      پاسخ ها

      • دهه هشتادی

        برو بابا جمع کن بساطتو

      • بدون نام

        چی زدی داداش

      • Niloofar

        داداچ ساقیت کیه

      • بدون نام

        برترین ها تیتر هایی میزنه که قشنگ معلومه با اسلام مشکل داره

      • بدون نام

        اینقد بعضیاتون بدبختید که به برترینها که فقط خبر های مهم و درست حسابی رو درج میکنه هم بد و بیراه میگید بعد جالبه اون یکی می نویسه با آل علی هر که در افتاد ور افتاد اصن تیتر خبر چی بوده این چی نوشته

      • بدون نام

        ببین کدوم پارکی عوض کن

      • بدون نام

        لال بشی بحق علی

    • بدون نام

      سریال یوسف و مختارنامه که پول دور ریختن محض بود!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی هم جالب بود

      • بدون نام

        جفنگ نگو سریال بسیار خوبی بودند

      • بدون نام

        مغزت خرابه

      • بدون نام

        گل گفتی

      • بینام...

        یعنی خااااااعععک... اتفاقا بهترین سریال های ایرانی بودن.

      • آریا

        اتفاقا سریال های قشنگی بودن

      • آریا

        mobiba جان عیلام صحیحه
        مطالعه ی تاریخی فراموش نشه لطفا

    • بدون نام

      حیف این همه هزینه که صدا و سیما صرف ساخت سریال های عربی می کند ولی با مراجعه به تاریخ مملکت خودمان سوژه های بسیاری وجود دارد که مناسب برای فیلم سازی می باشند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی بسازن کشور گشایی ها و ظلم شاهان ایرانی به تمدن های ماد و عیلام و بابل؟

      • بدون نام

        ظلم؟

      • بدون نام

        ۰۰:۲۳
        کم چرت بگو تمدن های ماد و عیلام همگی برای خود ایران بودن و در هیچ منبع معتبری اصلا نیومده که شاهان ایرانی بهشون ظلم کردن چرا از تعصبات اضافی ات چاخان میای می‌نویسی شاهان ایرانی هرگز به بابلیها که یهودی بودن ظلم نکردن بلکه اونها رو از دست شاهان ظالم خودشون نجات دادن و در کتاب دینی یهودیان از آنها به نیکی یاد شده و کتیبه حقوق بشرشاه بزرگ ایرانی چشم جهان رو خیره کرده چرا نباید از چنین اسطوره هایی فیلم ساخته بشه این اراجیفی هم که تو هر سایت یا کانالی که معلوم نیس چی هست خوندی بدون ادمینش ساقی بوده لطفا ساقیتو عوض کن
        لااقل دنبال چیزی هم میری به دنبال مورخین و کتابهای معتبر باش نه چارتا سایت درپیت و قلابی

      • بدون نام

        ایران هم داغون تر از این عربی هاست

      • بینام...

        درسته حیفه ک برای سریال های عربی خرج کنن ولی یوسف و مختارنامه تکرار نشدنی هستن. بعضی از کارها نتیجه خوبی دارن اگ به درستی انجام بشن ک متاسفانه تو مملکت ما خیلی کم پیش میاد.

      • Mobiba

        عزیزی که در پاسخ به بدون نام ۱۱:۱۳ گفتی چی بسازن از کشور و گشایی و ظلم پادشان ایرانی ... اولا که بسیاری از پادشاهان ایران باستان خیلی بهترو مهربون تر از حکمرانان الان کشورمون بودند دوما تمدن عیلام غلطه ایلام درسته

    • اندیشه‌ی خوب

      چهار سریال دیدنی و زیبا .... از سازندگان آنها که هنرمندانه شاهکار جاودانه ساختند تشکر میکنم.

    • بدون نام

      همشون عالی بودند الان سریالهای ابکی پر خرجی داره ساخته میشه که گویا نویسنده قرض ورز این مطلب ندیده همه این سریالها در زمان خودشون بسیار پر مخاطب بودند حتی در باز پخش هم مورد استقبال بودند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غرض ورز

    • یلداY

      میخوام یه چیزی بگم لطفا سانسور نکنید
      این آقای مختار سقفی اصلا شخصیت برجسته ای نبود من دلیل اینهمه بزرگنمایی در مورد ایشون رو متوجه نمیشم....هر کس دو تا کتاب تاریخی خونده باشه متوجه شخصیت ایشون میشن....
      من نمیتونم بگم دقیقا کی بوده چون سانسور میشه اما خودتون برید دنبالش ببینید به خاطر چه کسی حدود بیست میلیارد از پول بیت المال رو خرج کردند....

      پاسخ ها

      • mohammad yazdani

        میتونی ثالت کنی که از پول بیت المال سریال رو درست کردن؟

      • یلداY

        یعنی شما هوز نمیدونید که سریال ها و برنامه های تلوزیون از هزینه بیت المال ساخته میشه؟؟
        بعدشم مهم تر از هزینه اینه که مختار ثقفی اصلا ارزش فیلم درست کردن نداشته ...حتی اگه فیلمشو درست کردن چرا واقعیت رو نشون نمیدن؟؟
        مردم ایرام متاسفانه خیییلی کم کتاب می خونن و کلا از همه چی بی خبرن
        خدایا خودت روزی رو برسون دیگه به حقیقت نگن کفر

      • بدون نام

        اشتباهی مثبت دادم

      • بدون نام

        مختار اتفاقا بزرگ بود
        کسی که انتقام روز عاشورا رو گرفت آدم کوچیکیه؟!

      • بدون نام

        ثقفی

      • یلداY

        همین دیگه در حد انتقام عاشورا میدونید...متاسفم براتون...مملکتی که گذشتشو نشناسه محکوم به شکسته...برین ببینید چرا بعد از عاشورا جنگید؟؟
        خیلی جا خوردم چون میدونستم تو ایران کتاب خون کم داریم ولی نه تا این حد....

    • مسیحا

      آخ درچشم باد من عاشقه این فیلمم هروقت از هر شبکه ی پخش بشه من نگاه میکنم اصلا واسم تکراری نیست❤❤❤
      خوبی فیلمای به یادموندی اینکه صدبارم نگاه بکنی انگارتازه اولین باره

    • بردیس

      سریال مدار صفر درچه هم خیلی زیبا و عالی بود که بهش اشاره نکردید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      سعدی شاعر بزرگی بود هم شعرهای زیبایی در ارادت به اسلام سرود هم شعر های زیبایی در وصف شکوه تاریخ و تمدن ایران سرود . . .
      ای کاش حداقل مثل او به هم اسلام احترام بذاریم هم به تاریخ و شکوه تمدن ایران

    • بدون نام

      معمای شاه رو فراموش کردی اون هم خیلی پرخرج بود هم بیهوده . . .

    • بدون نام

      همون بهتر سریال تاریخی درست نکنن. با ضدیتی که با تاریخ پرشکوه و غنی ما دارن یه فیلم بدرد نخور میسازن. شما هم درخواست نکنید. بذارید پول دستم بیاد خودم فیلم میسازم در حد هابیت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        كدوم تاريخ پر شكوه؟تاريخي كه ايران رو به خاطر عياشي و الواتي و شهوت راني و زن وارگي داريوش و كوروش موروش مساحت ايران رو به يك بيستم رسوندن
        جمع كنيد تاريخ نداشته رو

      • بدون نام

        8:50
        امیدوارم که برترینها این نظر رو درج کنه
        واقعا حالم بهم خورد از این حجم کوته بینی و بدبختی که داری که اون قدر نادان و ابله هستید که به اساطیر کشور خودتون چه انگ هایی می زنید
        امثال شما در سطوخ بالاتر کشور هستند که باعث بدبختی امروزی شدند

      • بدون نام

        زمان هخامنشیان ایران اینقد شده؟ ؟ ؟ چرا مطالعه شما انقد کمه؟؟؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        ما هر چه داریم از اسلامه وگرنه هیچ چیزی نبودیم قبل از حضرت علی و ال ایشان

      • بینام...

        8:50
        واقعا ک. یکی دیگ گند زده ب مملکت تو میندازی گردن کوروش و داریوش؟؟ یکی دیگ مساحت کشور و ب یک بیستم رسونده اونوقت تو.....

    • بدون نام

      سريال تاريخي فقط بازي تاج و تخت با واكينگها
      اسپارتاكوس هم بدك نيست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        :)))))))))))))))))))))))))

    • setare

      خُدا رو شکر هیچکدوم رو ندیدم ..

    • red pip

      راستش سریال خیلی خوبی بود ،نظر بعضی از دوستان هم عالیه در مورد ساخت سریال تاریخ و تمدن ایران ،باید رو هر دو موضوع سرمایه گذاری کنند

    • الکارگر بیلوف بدستویچ

      مختار سقفی کسی بوده که پدرش در جنگ جرس زیر پای پیلهای ایرانی به شده و از اون به بعد از ایران و ایرانی متنفر بوده ..حالا آقای میرباقری مختار برای ما مردم ایران یه قهرمان کرده من فیلمش چند بار دیدم از نظر تکنیک ساخت عالیه ولی همین خرج میشه رو داستان شاهنامه کرد ...یا زندگی سپهبد سورا را نوشت یا داستان کورش کبیر اووووو...اسلام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ثقفی

      • یلداY

        و جنگیدن هاش هم فقط برای تاج و تخت بود
        اصلا میدونید مختار برای گول زدن مردم بهشون میگفت من از طرف بهم وحی میشه؟؟

    • z

      سریال حضرت یوسف با اون حلبی هایی که سرشون میذاشتن. یعنی اعصاب منو خراب میکرد. کجا شاه یه کشور قوطی حلبی میذاره رو سرش یا از خودش آویزون میکنه؟؟؟؟فیلم خوبی بود ولی دکوشون اصلا خوب نبود

    • بدون نام

      فرج الله سلحشور ضعیف بود کارش

    • بدون نام

      برای من خیلی جالبه یک عده هنوز فرق فیلم و سریال رو بلد نیستن بعد میان نظر میدن و به دیگران انگ نژاد پرستی میزنن و تعصبات مسخرشون رو کنار نمیزارن لطفا اول مطالعه کنید دوم یاد بگیرید بعد بیاید اظهار فضل کنید.

    • بدون نام

      چند روز پیش داشتم یه خبری می خوندم راجع به یه پسر بچه ای که مادرش موبایل و دوچرخش رو فروخته بود و این بچه 12 ساله خودکشی کرده بود. الان که این مطلب رو خوندم به نظرم اومد که ای کاش هزینه ای که برای ساخت این سریال ها شده بود به اون بچه می رسید بلکه انقد درد نمی کشید تو زندگیش. رسانه ملی نگران سرگمی و تفریح ما نباشه ما خودمون با سریال ها رایگان خارجی داریم سرگرم می شیم.

    • بدون نام

      پول مردم بدبخت رو چه جوری خرج میکنن
      واقعا که

    • بدون نام

      همه سریال های حکومتی و سفارشی بایدم بیشترین خرج واسه این سریال ها بشه که فقط بعد مذهبی داره مردم به جز مذهب به چیز دیگه هم احتیاج دارن همین رفتارهای افراطی باعث شده مردم از دین برگردن

      پاسخ ها

      • بینام...

        کاملا درسته

    • بدون نام

      سریال مزخرف معمای شاه رو چرا اضافه نکردی ؟

    • طراوت

      سریال یوسف پیامبر خیلی قشنگه

    • بدون نام

      مختارنامه یوسف عالی

    • عام تمبکی

      هم باید سریال ملی ساخت هم سریال مذهبی!! هر دو مخاطب فراوون خودشونو دارن. درسته سریال ملی گرایانه از زمانهای دور نمیسازن ولی این چیزی از ارزشهای سریالهای مذهبی ساخته شده کم نمیکنه...

    • حمید

      در کشور شاهان،شاه هرگز نمیمیرد،،اینقدر فیلم و سریالهای عربی بسازید و ببینید تا جونتون در بیاد،،چند وقت دیگه برای امثال شما مغز فندقیها سریال درباره جنگ ٨ساله،حمله عراقیها به ایران یا درباره توریستهای عراقی که میان ایران میسازن ،اونموقع بشینید از برادران عربتون حمایت کنید تازی پرستهای بدبخت،،،زنده باد شاهان و سلاطین پارسی از ابتدا تا انتها،،و مُرده باد تازی و تازی‌پرست.

    • بدون نام

      مختار هفتی بود

    • بدون نام

      یلدا۷ واقعا به چند تا سایت اینترنتی اکتفا می کنی باید بری ببینی نظر علما راجع به این موضوع چیه روایت داریم که حضرت محمد ص مختار ثقفی که در آن زمان کودک خردسالی بود می بینه و میگه این طفل در بزرگسالی انتقام خون حسین ع را خواهد گرفت. یلدا۷ به نظرم سایت های اینترنتی منبع موثقی نیستند دیگه نظر با خودتونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج