جاباما
۷۵۷۷۷۴
۱۰ نظر
۵۰۱۱
۱۰ نظر
۵۰۱۱
پ

آل اسحاق: تاجران نگران روابط با عراق نباشند

یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق مشترک ایران وعراق نامه بانک مرکزی عراق درباره تعمال اقتصادی با ایران را بیهوده دانست و گفت: ما با عراق معامله دلاری نمی‌کنیم که حال بانک مرکزی آن از زیر مجموعه خود خواسته است با دلار معامله‌ای صورت نگیرد. تجارت ما با عراق با دینارعراق، ریال و برخی از مواقع یورو است.

روزنامه ایران: یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق مشترک ایران وع راق نامه بانک مرکزی عراق درباره تعمال اقتصادی با ایران را بیهوده دانست و گفت: ما با عراق معامله دلاری نمی‌کنیم که حال بانک مرکزی آن از زیر مجموعه خود خواسته است با دلار معامله‌ای صورت نگیرد. تجارت ما با عراق با دینارعراق، ریال و برخی از مواقع یورو است.

هیچ زمان دلار نقش پررنگی در تجارت دو کشور نداشته است. به نظر می‌رسد گفته‌های نخست‌وزیر عراق و نامه بانک مرکزی عراق تنها جنبه شو دارد. دولت عراق به خاطر انتخابات و مباحث سیاسی به این موضوع پرداخته است تا بتواند به موفقیت‌هایی برسد.

این شوها را نباید جدی گرفت و یا اینکه تجار و تولیدکنندگان ایرانی از فضای موجود احساس نگرانی کنند. وی ادامه داد: تجارت ایران و عراق در حال افزایش است. آمار گمرک نیز گواه سیر صعودی مبادلات دو کشور است. تولیدکنندگان به خوبی نیاز بازار عراق را شناسایی کردند و ارتباطات خوبی برقرار شده است.

آل اسحاق با بیان اینکه تجارت با عراق در فرم و قالب مشخص است، تصریح کرد: بر اساس فرمی که در مبادلات پولی و مالی در نظر گرفته شده است، صادرکنندگان در نقل و انتقال پول با مشکلی مواجه نخواهند شد. ما با دلار با عراق معامله‌ای نداریم.

ایران سومین صادرکننده بزرگ به عراق

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: ایران با فاصله بسیار کم از چین و ترکیه، سومین صادرکننده به عراق به شمار می‌رود و این امر با تلاش تجار و بازرگانان و در سایه تعامل روزافزون تثبیت شده است. سیدحمید حسینی، در گفت‌و‌گو با «ایران» هم گفت: تجارت ما با عراق در حال افزایش است و هیچ کاهشی رخ نداده است.

خوشبختانه تجار کشور برای تحکیم روابط و پیشی گرفتن از چین و ترکیه که شرکای اول و دوم تجاری عراق هستند برنامه‌های متعددی را تدوین کرده‌اند.وی تأکید کرد: ایران کالاهای زیرساختی به عراق صادر می‌کند و همین امر باعث شده بخش خصوصی عراق تمایل به همکاری با ایران داشته باشد.

از طرفی در کنار کالاهای زیرساختی، قطعات صنعتی، پنیر، بستنی، کاشی، ورق پلاستیکی و کولر آبی از جمله مهم‌ترین کالاهای صادراتی ایران به عراق است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینکه میگی برای خودت.خون بچهای ملت ایران ازعراق بگیریدکافیه که نمیگیریدمیدانم که ازکیسه خلیفه بخشیدین.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایران به عراق صادرات زیادی داره .اینقدر جوگیر و دیوانه نباشید مردم

    • بدون نام

      اینکه میگی برای خودت.خون بچهای ملت ایران ازعراق بگیریدکافیه که نمیگیریدمیدانم که ازکیسه خلیفه بخشیدین.

    • بدون نام

      عاخه عراق چیه که دیگه نگرن اونم باشیم...

    • بدون نام

      رابطه ی اقتصادی ما با عراق خیلی مهمتر از اونیه که فکر می کنین حجم صادرات ما به عراق بسیار زیاده و همین طور سفر مهندسین ایرانی و فروش ماشین الات صنعتی به عراق. امیدوارم روزبه روز رابطمون بهتر بشه

    • محمد

      وقتی اینا میگن نگران نباشین بیشت دلشوره میگیرم

    • بدون نام

      هرچند مسئولین خودشون اندازه دوزاری سواد هم ندارند اما برتر دوست دارم بی نقص باشه.البته گاهی اشتباه تایپی معنی لعت را میرسونه مثل تعامل که تعمال تایپ شده فرقی نمیکنه ولی تعامل نوشته بشه بهتره

    • بدون نام

      از پس سوال و نگرانی بر بیاید چون خود تون که هروقت دوست داشتید مهمونی و زیارت، وهمه چی فراهم هست!!! پراید و حبوبات و شیر وخرما و یخچال و ابسردکن میشود صادرات!؟ ضمنا مردم اون کشورالان بادلار اینجا میان ...سرتان را زیر برف نکنید مثل کبک .؛ یه روزی افغانها هم یه دورگه مسئولشون بود انقدر اظهار کرد "نگران نباشید" اینهارام وکنترل شده هستند ؛ حالا پول ما را بی ارزش میدونن و دارندرفع زحمت میکنند!!!!

    • بدون نام

      هر وقت مسئولین گفتند نگران نباشید باید رفت عزا گرفت

    • شهین سیفی

      باید بشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج