۷۵۷۸۲۰
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

مژده لواسانی با «کاملا دخترونه» به شبکه جوان آمد

بعد از مدت‎ها بالاخره شبکه سه پیشقدم شد تا برنامه‌ای شاد و جوان‌پسند را ویژه دختران تهیه و پخش کند. «کاملا دخترونه» دو هفته‌ای است که از شبکه جوان مهمان خانه‌های ایرانی شده تا حرف‌هایی از جنس دل دختران بزند.

جام جم: این برنامه شاد صبحگاهی که از شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۱۱ تا ۱۱ و ۴۵ دقیقه روی آنتن شبکه سه می‌رود، کاری از علی زاهدی تهیه‌کننده برنامه‌های موفق اجتماعی شبکه سه کوله‌پشتی، ماه عسل، ویتامین ۳ و مردم چی می‌گن است.

مژده لواسانی با «کاملا دخترونه» به شبکه جوان آمد

مجری آشنا با اجرای هیجانی‌تر

لواسانی که بیشتر قالب گفت‌وگو محور را در برنامه‌های شبانگاهی شبکه دو نظیر کافه سوال، رو‌به‌راه و بهترین شکل ممکن تجربه کرده است، حالا به آنتن زنده شبکه جوان آمده تا حرف‌های کمتر گفته و شنیده شده دختران ایرانی را صریح‎تر و شفاف‎تر از زبان خودشان رسانه‌ای کند. به نظر می‌رسد لواسانی تلاش کرده در این کار جدید اجرای متفاوتی را ارائه کند، برای همین او به شکلی غلو شده خودمانی و خوشحال ظاهر شده است.

این نکته را می‌توان در همه اجزای اجرایش، از انتخاب ادبیات وی با مهمان و عوامل پشت صحنه تا رنگ پوشش و حتی انگشتری‌اش ملاحظه کرد. هر چند شادابی و سرزندگی لازمه برنامه‌ای جوانانه است ولی اصولی و معقول باید اتفاق بیفتد تا توی ذوق نزند. البته این افراط را در رنگ صورتی دکور، قاب میان برنامه‎ها، شربت روی میز و حتی پاپیون زیر گلوی برج میلاد هم شاهدیم.

ورود برای همه آزاد است

عنوان گیرا و متفاوت برنامه، پیش از هر چیز جلب‌توجه و هویت خودش را معرفی می‌کند؛ برنامه‌ای ساده و خودمانی ویژه دخترخانم‌ها. آنچه مسلم است نگاه تولیدکنندگان کاملا دخترونه ناظر بر رویکردهای افراطی فمینیستی یا تقابل جنسیتی نبوده و تنها محوریت آن بر پایه مسائل و علائق از جنس دخترانه می‌چرخد. از آنجا که تلویزیون رسانه‌ای گروهی است،

بی‌شک در میان خیل مخاطبانش گروه‌هایی از آقایان هم بیننده برنامه هستند که اگر جزو مدیران و تصمیم‌گیران کشور باشند، می‌توانند با دیدگاه‌های نیمی از نسل آینده مملکت بیشتر آشنا شده و در جهت رفع آنها گام بردارند و اگر هم در شمار همسران و برادران باشند، می‌توانند در برقراری ارتباط موثر با خانواده همراهی و همسویی بیشتری پیدا کنند.

اما نظرات بینندگان برنامه در فضای مجازی نشان‌دهنده مخالفت آنها با دو عبارت مژده لواسانی با این مضمون که ورود آقایان ممنوع و در انتهای هر برنامه هم استفاده از شعار «دخترا نیمی از دنیا هستن و نیم دیگر رو می‌سازن» است چون از آنها اشتباه‌ها استنباط تفکیک جنسیتی می‌شود. وگرنه از بین نقد و نظرات بینندگان هم پیداست جمع زیادی از پسران بیننده پر و پاقرص برنامه هستند و آن را حتی در صفحات مجازی هم پیگیری می‌کنند.

اهالی خاموش‌تر

می‌توان به جرات گفت مهم‌ترین مشخصه مثبت این برنامه، پرداختن به قشری کمتر دیده شده در جامعه ایرانی است. اما از آن بالاتر توجه کردن به علایق و دغدغه‌های دختران مناطق محروم و کمتر برخوردار کشورمان است که از برخی چارچوب‌های بسته خرده‌فرهنگ‌های بومی هم رنج می‌برند. بیشترین فوکوس روی دعوت از دختران شهرستانی است که توانسته‌اند با کمترین پول و امکانات سری میان سرها درآورند و برخلاف جریان رود عرفی و فرهنگی خودشان دست به کارهای مفید و شایسته بزنند.

آشنایی با دخترانه‌ترین‌ها

مهمانان کاملا دخترونه از ورزشکار و خبرنگار گرفته تا برگزیدگان کنکور و کارآفرینان، از میان برترین‌ها و متفاوت‌ترین‌های هر عرصه انتخاب می‌شوند. در این مدت دو هفته‌ای از آغاز برنامه، سهیلا بامری، جوان‌ترین شهردار ایران، بهار رادمهر از قم، رتبه سه کنکور ریاضی امسال و فرشته کریمی، بهترین بازیکن بازی‌های قهرمانی فوتسال بانوان آسیا از دعوت‌شدگان بوده‌اند. این رویکرد می‌تواند ضمن جذابیت‌آفرینی برای دنبال کردن برنامه تا به انتها، الگویی از رسیدن به هدف را در اختیار دخترانی که قصد پیمودن همان راه را دارند، بگذارد تا وقت و انرژی کمتری را صرف کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تیتراژ برنامه کاملا دخترونه رو یک مرد میخونه :)))

    • مونا

      انقد گندش کنین تا مثل نامداری منفجر بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راست میگی الکی دارن بزرگش میکنن نمیدونم چرا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج