۷۵۷۸۶۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

دوربین گلکسی نوت ۹؛ انقلابی در گوشی‌های هوشمند؟

سامسونگ به تازگی گلکسی نوت ۹ را به عنوان یک مدل بهبود یافته نسبت به نسل قبل معرفی کرد. در این مطلب به دوربین نوت ۹ می‌پردازیم و شما را با ویژگی‌های آن آشنا می‌کنیم.

وب سایت کلیک - علیرضا عباسی: سامسونگ به تازگی گلکسی نوت ۹ را به عنوان یک مدل بهبود یافته نسبت به نسل قبل معرفی کرد. در این مطلب به دوربین نوت ۹ می‌پردازیم و شما را با ویژگی‌های آن آشنا می‌کنیم.

دوربین گلکسی نوت ۹؛ انقلابی در گوشی‌های هوشمند؟

گلکسی نوت 9 فبلت تازه معرفی شده سامسونگ بوده که مدت‌ها شاهد شایعات و خبرهای مربوط به آن در فضای اینترنت بودیم. این فبلت از به‌روزترین مشخصات سخت افزاری و همچنین ظاهری زیبا بهره می‌برد و با عرضه رسمی، پتانسیل تبدیل شدن به بهترین محصول بازار را را دارد (گوشی سامسونگ نوت 9 به صورت رسمی معرفی شد؛ دوربین هوشمند و قلم جادویی).

دوربین گلکسی نوت 9 یکی از بخش‌هایی است که تغییر چندان زیادی نسبت به قبل نداشته و سامسونگ با افزودن برخی قابلیت‌‌ها به آن سعی کرده تا نظر کاربران جدید را جلب کند. سوالی که در این بخش برای اکثر کاربران پیش می‌آید این است که آیا قابلیت‌ها و بهبودهای جزیی در دوربین نوت 9 به اندازه‌ای بوده که افراد با توجه به این فاکتور در یک گوشی، به سمت آن بیایند یا نه. برای یافتن پاسخ برای این سوال، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

باز هم ماژول دوگانه

گلکسی نوت 8 اولین محصول سامسونگ بود که به دوربین دوگانه مجهز شد و قابلیت عکاسی پرتره و زوم اپتیکال را از این طریق در اختیار کاربر قرار می‌داد. با توجه به این موضوع می‌دانستیم سامسونگ در نسل جدیدتر نوت سراغ دوربین تکی نمی‌رود و از همان ابتدا انتظار استفاده از ماژول دوگانه با ویژگی‌های جذاب و حتی سه گانه را در این فبلت داشتیم.

بعد از معرفی گلکسی نوت 9 متوجه شدیم از آن تغییر هیجان انگیزی که کاربران زیادی دنبالش بودند خبری نیست و سامسونگ این مدل را به همان ماژول دوگانه تکراری که پیش‌تر در نوت 8 و گلکسی اس 9 پلاس دیده بودیم، مجهز کرده است.

دوربین گلکسی نوت ۹؛ انقلابی در گوشی‌های هوشمند؟

لنزهای در نظر گرفته شده برای دوربین نوت ۹ از نوع واید انگل و تله‌فوتو بوده که همکاری‌شان با هم همان ویژگی‌ لایو فوکوس برای ثبت عکس پرتره و زوم اپتیکال دوبرابری را به این گوشی آورده است. رزولوشن هر دو لنز به‌کار رفته در این محصول، ۱۲ مگاپیکسل است.

تا اینجا تمامی مشخصات دوربین دقیقا مشابه آن چیزی است که در نسل قبل نوت دیده بودیم و تفاوت ایجاد شده در این قسمت به گشودگی دیافراگم و قابلیت‌ خاص آن که در گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس هم استفاده شده بود، مربوط می‌شود.

سامسونگ برای دوربین گلکسی نوت ۹ قدم بزرگی برنداشته و به تکرار ویژگی‌های دوربین گلکسی اس ۹ پلاس در این فبلت، بسنده کرده است. جالب است بدانید، تفاوت دوربین گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۹ پلاس به گشودگی دیافراگم و قابلیت خاص آن مربوط می‌شود، به همین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت گلکسی نوت ۹ نسبت به نوت ۸ از نظر مشخصات دوربین، پیشرفت چندانی نداشته است.

گشودگی دیافراگم دوگانه

سامسونگ قابلیت گشودگی دیافراگم دوگانه را برای اولین بار در گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس استفاده کرد و اکنون آن را به لنز اصلی دوربین دوگانه گلکسی نوت ۹ آورده است. گشودگی دیافراگم دوگانه اصلی‌ترین تفاوت میان دوربین گلکسی نوت ۹ و نوت ۸ را ایجاد کرده، به همین ترتیب این قابلیت باید به اندازه‌ای کاربردی باشد که کاربران را به سمت نسل جدید فبلت سامسونگ سوق دهد.

قابلیت گشودگی دیافراگم دوگانه این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا حین عکاسی بین دو وضعیت دیافراگم مختلف لنز سوییچ کند و از این طریق عکس‌ها را با جذب‌ نور صحیح‌تری به ثبت برساند. دو مود F/۱.۵ و F/۲.۴ برای لنز اصلی دوربین نوت ۹ در نظر گرفته شده و کاربر می‌تواند یکی از این دو را با توجه به شرایط محیطی استفاده کند. با انتخاب F/۱.۵ دیافراگم دوربین نوت ۹ باز شده و در محیط‌های تاریک، با جذب نور بیشتر، عکس‌ها را با روشنایی بالا ثبت می‌کند. در مقابل، اگر در شرایط محیطی قرار دارید که نور بیش از حد بوده، با انتخاب مود F/۲.۴ می‌توان دیافراگم لنز را بسته‌تر کرد و از این طریق، عکس را با روشنایی مناسب به ثبت رساند.

دوربین گلکسی نوت ۹؛ انقلابی در گوشی‌های هوشمند؟

مودهایی که برای گشودگی دیافراگم دوگانه گلکسی نوت 9 در نظر گرفته شده، دقیقا در دوربین گلکسی اس 9 و لنز اصلی اس 9 پلاس استفاده شده بود و با عملکرد آن آشنا هستیم. اینکه سامسونگ این قابلیت را پیش‌تر دقیقا با همین مشخصات در تلفن‌های هوشمندش استفاده کرده، شاید نکته‌ای باشد که به مزاج کاربر خوش نیاید؛ چرا که افراد بیشتر به دنبال بهبود در این موارد هستند.

به طور کل عملکرد گشودگی دیافراگم دوگانه در نوت 9 کمک زیادی به کیفیت عکس‌های ثبت شده می‌کند.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی این روزها حین معرفی محصولات توسط برندهای مختلف، بسیار به کار می‌رود. سامسونگ امسال با معرفی گلکسی نوت 9 این موضوع را اعلام کرد که فبلت جدیدش در بخش دوربین، به هوش مصنوعی مجهز شده و از این طریق کمک زیادی به کیفیت عکس‌های ثبت شده می‌کند.

دوربین گلکسی نوت 9 سامسونگ اکنون می‌تواند خودش را با شرایط محیطی سوژه وفق دهد و بهترین تنظیمات را به طور خودکار فعال کند. این فبلت در حال حاضر قادر به تشخیص 20 صحنه یا سوژه مختلف بوده و با تنظیم خودکار روشنایی و رنگ، بهترین خروجی در تصاویر را به کاربر ارایه می‌کند.

دوربین گلکسی نوت ۹؛ انقلابی در گوشی‌های هوشمند؟

هوش مصنوعی در نوت ۹ به عنوان یکی دیگر از بهبودهای اساسی در دوربین محسوب می‌شود و در کیفیت عکس‌های ثبت شده تاثیر مثبت زیادی گذاشته، به طوری که تفاوت کیفیت تصاویر ثبت شده توسط آن نسبت به گلکسی اس ۹ و نوت ۸ به وضوح مشاهده می‌شود.

علاوه بر این‌ها به لطف قرار گیری این ویژگی در دوربین نوت ۹، این دستگاه در صورت به‌وجود آمدن مشکل حین عکاسی، مانند لرزش دست، بسته بودن چشم سوژه، کثیف بودن لنز و از این قبیل موارد، کاربر را مطلع خواهد کرد.

ویژگی‌های دیگر

سامسونگ معمولا در بخش قابلیت‌های کاربردی دوربین بسیار خوب عمل می‌کند و هر بار با معرفی تلفن‌های هوشمند جدیدش، بهترین ویژگی‌های نرم افزاری را برای آن‌ها در نظر می‌گیرد. گلکسی نوت ۹ هم از این قضیه مستثنی نبوده و از این نظر به خوبی ظاهر شده است.

رابط کاربری برنامه دوربین نوت ۹ دقیقا مشابه گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس بوده و بخش جدیدی به آن اضافه نشده است. از جمله قابلیت‌های کاربردی موجود در برنامه دوربین نوت ۹، می‌توان به عکاسی پرو و AR Emoji اشاره کرد. این موارد به خودی خود بسیار کاربردی هستند و تلفن‌های هوشمند زیادی از آن‌ها بی‌بهره‌اند.

دوربین گلکسی نوت ۹؛ انقلابی در گوشی‌های هوشمند؟

فیلمبرداری توسط نوت 9 که حداکثر با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه انجام می‌شود، با توجه به بهره گیری هر دو سنسور دستگاه از OIS، با ثبت کمترین لرزش صورت گرفته و توسط آن می‌توان فیلم‌های روانی را ضبط کرد. فیلمبرداری سوپراسلوموشن هم که ضبط ویدیو با نرخ 960 فریم بر ثانیه را ارایه می‌کند، یکی دیگر از مودهایی است که در رابط کاربری دوربین این دستگاه جدید قرار دارد.

دوربین سلفی در نظر گرفته شده برای این نوت جدید، 8 مگاپیکسل رزولوشن دارد. این دوربین سلفی با گشودگی دیافراگم f/1.7 و قابلیت فوکوس خودکار از گلکسی اس 8 به بعد روی پرچمداران سامسونگ قرار گرفته و اکنون با همین مشخصات پا به نوت 9 گذاشته است.

سخن پایانی

به طور کل دوربین نوت 9 سامسونگ در میان سایر رقبا در جایگاه بالایی قرار می گیرد. با وجود اینکه این دوربین از نظر مشخصات به گلکسی اس 9 پلاس و حتی نسل قبلی خودش شباهت زیادی دارد، اما با بهره گیری از هوش مصنوعی یک قدم کوچک به سمت جلو برداشته و تصاویر باکیفیت‌تری را حتی نسبت به اس 9 پلاس سامسونگ ثبت می‌کند. بهتر است بدانید گلکسی اس 9 پلاس همچنان یکی از بهترین دوربین‌ها در میان تلفن‌های هوشمند را دارد و عملکرد بهتر نوت 9 در زمینه عکاسی نسبت به این پرچمدار، نشان دهنده قدرت بسیار بالای آن خواهد بود.

دوربین گلکسی نوت ۹؛ انقلابی در گوشی‌های هوشمند؟

شاید انتظار داشتیم نوت ۹ مانند هواوی P۲۰ Pro به دوربین سه گانه با رزولوشن نجومی مجهز شود یا با بهره‌مندی از قابلیت‌های نوآورانه‌، خودش را بیشتر مطرح کند، اما استفاده از همین مشخصات هم در نوت ۹ کاملا راضی کننده بوده و احتمالا بتواند پاسخگوی کاربران سخت پسند در امر عکاسی باشد (آیا گلکسی نوت ۹ در مقابل هواوی P۲۰ پرو حرفی برای گفتن دارد؟).

نظر شما در رابطه با دوربین فبلت جدید سامسونگ چیست؟ آیا از مشخصات این دوربین به اندازه کافی رضایت دارید؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجید

      کاملا نا امید کننده و غیر نو اورانه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج