۷۵۸۰۳۹
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

ناسا به دنبال ارسال ربات باکتری‌یاب به سیارات دیگر

با وجود اینکه پیش از این محققین ناسا در سیارات مختلف بار‌ها به دنبال علائم حیات گشته اند، تاکنون به طور مستقیم رد پای حیات را دنبال نکرده اند! ملیسا فلوید (Melissa Floyd)، یکی از دانشمندان مرکز پرواز فضایی گادرد، مشغول کار بر روی دستگاهی است که می‌تواند درون نمونه‌های خاک و سنگ به دنبال شواهدی مبنی بر وجود باکتری‌ها یا سایر ریزجانداران تک سلولی (مانند باستانیان یا آریکاها) بگردد.

وبسایت کلیک: به گفته یکی از دانشمندان هوا و فضا، ناسا در صدد تولید نوعی ربات است که بتواند منشا حیات را در سیارات مختلف جستجو کند.

با وجود اینکه پیش از این محققین ناسا در سیارات مختلف بارها به دنبال علائم حیات گشته اند، تاکنون به طور مستقیم رد پای حیات را دنبال نکرده اند! ملیسا فلوید (Melissa Floyd)، یکی از دانشمندان مرکز پرواز فضایی گادرد، مشغول کار بر روی دستگاهی است که می تواند درون نمونه های خاک و سنگ به دنبال شواهدی مبنی بر وجود باکتری ها یا سایر ریزجانداران تک سلولی (مانند باستانیان یا آریکاها) بگردد.

تاکنون به نظر می رسید این موجودات برای اولین بار در زمین به حیات خود ادامه داده باشند، اما Floyd در حال تحقیق بر وجود یا عدم وجود زندگی و تکاملی که در کره زمین رخ داده، در سیاره های مختلف است. وی در بیانیه ای گفت:

این ایده در واقع یکی از فرضیه های مهمی است که ذهن مرا مشغول کرده است، ممکن است زندگی و تکامل همین گونه که در زمین اتفاق افتاده روی مریخ هم اتفاق افتاده باشد، چرا که بدون شک مریخ هم طی همان اتفاقاتی که زمین را شکل داده است، به وجود آمده است.

فلوید معتقد است تکنیک fluorescent in situ hybridization بهترین گزینه برای این پروژه است و در حال حاضر خودش روی این متد کار می کند.

هنگامی که یک محقق این تکنیک به خصوص را به کار می گیرد، باید نوعی نمونه را روی صفحه بگذارد و به نحوی روی آن کار کند که سلول هایش نفوذپذیر شوند. پس از آن نوعی میله مولکولی را به آن اضافه می کند تا به دنباله های به خصوصی از DNA یا RNA درون سلول بچسبد. سپس نمونه را حرارت می دهد و آن را زیر میکروسکوپ مشاهده می کند. طی این پروسه اقدامات بسیار بیشتری باید انجام شود.

فلوید همچنین می گوید:

من در تلاشم که کشف کنم آیا می توانم این کار را با یک ربات انجام دهم یا خیر.

اگر چنین رباتی ساخته شود، ناسا می تواند آن را به سیارات مختلف منظومه شمسی یا کره ماه بفرستد. این موضوع ممکن است بسیار سخت به نظر برسد، اما برای دانشمندان ابزار قدرتمندی جهت کاوش برای زندگی فرازمینیان محسوب می شود. البته Floyd به این موضوع اشاره کرده که فرض وی بر مبنای اینکه حیات در جایی غیر از زمین در منظومه شمسی شکل گرفته، می تواند اشتباه باشد. برای دانستن این موضوع باید تحقیق و بررسی بیشتری انجام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کشورای خارجی به دنبال پیشرفت کشورشون و آسایش مردمشون هستند اونوقت تو ایران گشت ارشاد گیر داده به دوتارموی یه زن یا آخوند فتوا داده با کدوم پا باید بری مستراح!!!!!!!!!
      واقعا به کجا داریم میریم!!!!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج