جاباما
۷۵۸۰۴۱
۶۵ نظر
۵۰۰۴
۶۵ نظر
۵۰۰۴
پ

دفتر العبادی: موضع عراق درباره ایران شتابزده نبود

سخنگوی دفتر نخست وزیر عراق گفت که موضع عراق در رابطه با تحریم های آمریکا علیه ایران خودکامه و شتابزده نبود بلکه بر اساس مصلحت عمومی عراق اتخاذ شد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی دفتر نخست وزیر عراق گفت که موضع عراق در رابطه با تحریم های آمریکا علیه ایران خودکامه و شتابزده نبود بلکه بر اساس مصلحت عمومی عراق اتخاذ شد.

سعد الحدیثی، سخنگوی دفتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در گفت‌وگو با روسیا الیوم گفت: موضع عراق در رابطه با تحریم های آمریکا علیه ایران خودکامه و شتابزده نبود بلکه براساس مطالعات و بررسی های مرتبط با مصلحت ملت و کشور عراق اتخاذ شد و تحت تاثیر هیچ کشور دیگر و یا حزب سیاسی مشخصی نبود.

وی افزود: دولت عراق نمی تواند موضعی اتخاذ کند که موافق با مصلحت ملت عراق نباشد بنابراین پایبندی به تحریم های آمریکا علیه ایران در همین راستا اتخاذ شد.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در واکنش به از سرگیری تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت که ما مخالف وضع تحریم علیه ایران هستیم اما بغداد به منظور حمایت از ملت عراق به این تحریم‌ها پایبند خواهد بود.

سعد الحدیثی، سخنگوی دولت عراق نیز پیش از این گفت که تحریم‌های آمریکا علیه ایران یک خطای اساسی است و برای حل مشکلات میان کشورها این تصمیم درست نیست، این تصمیمات مشکلات را حل نمی‌کنند بلکه آنها را پیچیده‌تر می‌کنند.

به تحریم‌های آمریکا علیه ایران پایبند خواهیم بود زیرا ما قبل از هرچیز به منفعت ملی عراق نگاه می‌کنیم. کشور عراق از این پس برای معاملات مالی و تجاری با ایران از دلار استفاده نخواهد کرد، ما گامی برنمی‌داریم که به ضرر اقتصاد عراق باشد، کشور عراق در آینده ابزارهای مشخصی برای معامله تجاری با ایران را بررسی خواهد کرد که با تحریم‌های آمریکا تعارض نداشته باشند.

در مقابل فواد معصوم، رئیس‌جمهور عراق در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت که شرایط فعلی عراق و طبیعت روابط پر منفعت آن با ایران باعث می‌شود که پایبندی بغداد به تحریم‌های آمریکا علیه تهران را سخت کند. عراق در درگیری های فعلی نباید با یک طرف علیه طرف دیگری باشد و فشار زیاد بر ایران ممکن است نتایجی به دنبال داشته باشد که بر وضعیت داخلی عراق و دیگر کشورها تاثیر می‌گذارد.

نوری مالکی ،معاون رئیس جمهور عراق نیز ضمن مخالفت با تحریم های تحمیل شده از سوی آمریکا علیه ایران گفت که ما جامعه بین‌المللی می خواهیم که با این سیاست های ظالمانه که علیه ملت‌ها وضع می شود مخالفت کنند.

همچنین حزب الدعوه الاسلامیه عراق که ریاست آن را نوری المالکی بر عهده دارد نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حزب تحریم‌های ظالمانه‌ای که دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرد را محکوم می‌کند و از تمام حکومت‌های آزاد جهان بخصوص حکومت‌های اسلامی می‌خواهد که این تحریم‌های ظالمانه را که موجب محرومیت ملت‌ها می‌شود و با ساده‌ترین اصول حقوق بشری در تضاد است، محکوم کنند.

از سوی دیگر برخی رسانه‌های عراقی اخباری مبنی بر اینکه قرار است طی روزهای آینده نخست‌وزیر عراق به تهران سفر کند اخباری منتشر کردند که در پی آن خبرنگار ایسنا در تماس با سخنگوی وزارت امور خارجه صحت و سقم این خبر را جویا شد که بهرام قاسمی در پاسخ ، گفت: من تاکنون در مورد این سفر هیچ گونه اخبار و اطلاع رسمی دریافت نکرده‌ام.

براساس این گزارش عصردیروز برخی از رسانه های عراقی از جمله خبرگزاری اسکای پرس، مدعی شدند که بنا به دعوت ایران، حیدر العبادی،نخست وزیر عراق هفته آینده به تهران می‌آید.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع اعلام کرد که هدف از این سفر گفت‌گو در رابطه با آخرین دستاوردها و تحولات سیاسی بین دو کشور است.

در این راستا،جاسم محمد البیاتی، نماینده پیشین پارلمان عراق و عضو ائتلاف دولت قانون این کشور که ریاست آن را نوری مالکی برعهده دارد گفت: سفر العبادی به ایران ناگهانی نیست، بلکه به دعوت تهران و از چندین وقت پیش قبل از رخ دادن اتفاقات اخیر میان ایران و آمریکا است.

عراق از یک سو روابط بسیار خوبی با ایران و ترکیه دارد و از سوی دیگر با واشنگتن نیز روابط خوبی دارد، بنابراین ممکن است میان ایران و آمریکا نقش میانجیگری ایفا کند و بحران به وجود آمده به دلیل مساله سوریه و تحریم‌های آمریکا علیه ایران کاهش یابد.

نخست وزیر عراق در سفر به ایران و ترکیه در رابطه با مساله آب، برق و امکان همکاری این کشورها با عراق در این زمینه، کمک‌های این کشورها برای بازسازی عراق و حمایت از پروژه‌های سرمایه‌گذاری و همچنین در رابطه با امور اقتصادی، مالی، امنیتی و سیاسی منطقه و روابط میان عراق و آن کشورها (ایران و ترکیه) گفت‌وگو خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لااقل تیتر را اصلاح کنید. مصلحتی برای مردم و کشور عراق! یعنی انقدر واجب هست که ازروی ایران به راحتی رد میشوید؟؟

      پاسخ ها

      • AAAAA

        پس ای عراق وقتی همه چیز را در خطر میبینید بروید به اربابتان بگوئید اینقدر به ایران التماس نکنید دم دراوردین اگر ایران نبود باید نوکری داعش را میکردین.

      • حسن

        ایران ظرفیت مطالبه طلب(غرامت جنگ) را دارد آنوقت العبادی سر عقل میاد البته مهم اینست که تصمیم گیری نهائی آنها چه باشد

    • بدون نام

      657 کيلومتر ساحل اين دريا متعلق به ايران است و 1900 کيلومتر به قزاقستان، 820 کيلومتر به آذربايجان و 3220 کيلومتر باقيمانده به روسيه و ترکمنستان تعلق دارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امریکا هم مشکلش اینه چزا به بقیه دادین به ما ندادین

      • بدون نام

        مرگ بر روسبه

      • شاهین

        گل گفتی رفیق

    • بدون نام

      حیف اب وبرق ایران برای شما حرومتون بشه انشااله امریکا با بمب وموشک بزنه تو سرتون نابود شین ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسولان عراق تصمیم درستی گرفتن چون بفکرمدمشون هستن عین مسوولان ما نیستن که

    • علی

      سلام. عراق تصمیم درست گرفته چون اول مصلحت و منافع مردم را در نظر گرفته وبعد منافع همسایه خود ایران.اگرچه ایران برای عراق سنگ تمام گذاشته و حتی از مردم خودش هم گذشته.

      پاسخ ها

      • احمد

        عراق کارش درسته

    • ع

      ولی من میگم مصلحت اینکه نه اب نه برق بدین اصلا شتابزده بود صبح یه چیز دیکری گفتین بعدا شما برای تجارت این کار میکنی وگرنه مارا چه به این حرفها وکارها که بخوایم دم به ساعت درمورد این موضوع صحبت کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لااقل از عراق یاد بگیرید اول مردم خودش بعد همسایگان ...

    • بدون نام

      کاربجایی میکنداسایش ورفاه. ومصلحت مردم خودش رادرنظرمیگبردچراغی که به خانه واست مسجدبردنش حرامه. چرابخاطرمامردمش زجرببینند عاقلانه. تصمیم میگیرد

    • بدون نام

      حالا بیادنگاه کنید ما خودمان گرسنه اومدیم دادیم عراقها این هم رفتا انها قابل تو جه مسیولین

      پاسخ ها

      • کوروش

        یاد بگیریم که دیر نشود

      • کوروش

        یادمان بماند که عراق همان عراق هست

    • بدون نام

      فایده این تحریها همین بس که مسئولین نابخرد ما بلکه بعد از چهل سال بفهمند که منافع مردم مظلوم خودمون و به کام این و آن نریزند البته امیدوارم که بفهمند.

    • بدون نام

      به به چه حرفی قشنگی مصالح ملت ومملکت مهتر از روابط با ایران دقیقا بر عکس ایران

      پاسخ ها

      • ع

        تف به روتان جواب خوبی با بدی،البته پیش بینی میکردیم.

    • مرتضی

      پول ایران دیر رسیده بود!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک توسرماکه نگذاشتیم ناموس عراقی ها رابه تاراج ببرند ماهیچ وقت درس نمیگیریم اخه عراقی رفاقت داره

    • بدون نام

      درست تصمیم گرفتن .چراغی که به خونه خودت رواست به مسجد حرااااااااااام است

    • بدون نام

      کاملا میدانیم شتابزده نبود و از روی ناجوانمردی و بی شرفی بود.
      ای اهل کوفه

    • بدون نام

      از کوفیان بعید نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نگو کوفیان
        بگو یزیدیان

    • بدون نام

      روحانی یاد حرفایی که زدی بیفت و از خجالت اب شو . ما در سخت ترین شرایط و تحریمهای ظالمانه از عراق همه جوره حمایت کردیم مسوولین بی غیرت مصلحت را از این ذباله ها یاد بگیرید

    • بدون نام

      دمشون گرم که به مصلحت مردمشون فکر می کنند.

    • بدون نام

      شعاری که حرف دل ۸۰میلیون ایرانیه نه سوریه نه عراق نه سومالی نه جیبوتی نه افغان نه پاکستان نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران

    • بدون نام

      ما غرامت جنگ تحمیلی رو می خوایم.ما در این وضعیت به این پول نیاز داریم.مگه بحث منافع ملی نیست؟باشه،عراق فکر منافع ملیش باشه،فقط قبلش این پولو بده.

    • بدون نام

      تمام تحریمهایی که گریبان ملت ایران را گرفته به خاطر حمایت از کشورهای فزرتی و دره پیتی که هیچ سودی یرامون نداشتن فقط وفقط ضرر و پایین امدن عزت و اعتبارمون در دنیا و نابودی اقتصاد و رفتن کشور لیه پرتگاه

    • عبداله

      بردران عزیز کشور عراق راه کشور خودش رفته مصلحت کشور خودش را میخواد مثل ایران نیست هر که از بیاد منصبی عهده دار شود بدوزد آنها دوزد ندارند اگر داشته باشند سرش را قطع می کنند

    • بدون نام

      یکم‌مسعولین‌ما‌یاد.بگیرن،اول‌مردم‌خودمون‌بعد‌دیگری،‌هی‌برید‌بجنگید،آخرش‌همین

    • مهدی ایرانی

      ناظر محترم اگه نظرمو کامل میذاشتی خیلی خوب بود چون عراق و افغان کولی زیاد گرفتن و آخرش مثل گربه رفتار میکنن و چشماشونو میبندن.

    • بدون نام

      احمق هابیاموزندکه هیچ کشوری منافع ملتش راحراج نمی کندغیرازماکه منافع فلسطین ولبنلن وسوریه وعراق ویمن افغانشتان رابه منافع مردم ایران ترجیح می دهیم وگمان می کنیم کسی نمی فهمدچه غلطی می کنیم

    • بدون نام

      کاش عبرت بش برای مسولین یکم ازعراقیهایادبویرین بودجه ومنابع کشورشغلامون برایحدود۱۶ملیون افغانی خرج وهزینه میکنیدواین تعدادفقط ازلحاظ شغلی بالای۳۰۰ملیون تومان ضرروزیان میزنن به هرایرانی درسال وخودوزیرکارگفته اگه اینهابرن مشکل بیکاری حل میش وتواستیضاح وزیرکاراخطارگرفت گفتن یعنی چی که بیش از۳ملیون افغانی فقط کارساتتمانی اشغال کردن وبیکاروچندبرابرانتوشغلهای دیگه ولی توهرخانه ایرانی۱تا۲نفربیکارداریم چراغی که به خانه رواس به مسجدحرام ومدیراتباع خارجی گفته اینهافقط توکاری بایدباشن که ایرانی نباش وعلاقه نداروبایدبرن وهمچنین ماتحصیل بهداشت رایگان شون میدبم این هزینه گزافی به مملکلت میزاروحتی اب وبرق گازحمل ونقل ...که دولت به مردم ایران سوبسیدویارانه میده اینهاهم مثل ایرانیااستفادمیکنن وهزینه گزافی داروخرج ایران وایرانی بش ایران ابادمیش وهمچنین اینهادرروزبتلای۱۰میلباردلیتراب ایران ومصرف میکنن وهمون شغلهایی که مشغولن همه بااب انجام میش وقتی۱پرس غذامثل چلوکباب ومرغ ۲۰۰۰لیتراب مصرف کنه و۱کیلوشیرو۱کیلوگندم ۲۰۰۰لیترو۱عددسبب زمینی۵۰لیتر..‌‌ببنیدچقدراین افغانیااب مصرف میکنن وبابی شرفی تمام پررویی حق ابه ایران چندسال نمیدن هیلمن وهامون سیستان خشک میکنن

    • ایرانی

      همین عراقیا در پساصدام حتی کروات را باز نکردن و این نشان میداد مردم و سنت وآئین قرار نیست با ظاهرشون قضاوت شوند !!! مقصر انتظار بیجا و تفکر غلط که از بچگی اینطوربه ما گفتند: لباس تنگ و تی شرت و کروات و مانتو ( حتی پوشیده و گشاد) ایراد داره.!!!! سالها گذشت دیدیم فقط ایران که میان کروات باز میکنن و ما یواش یواش در فیلم و سریال غیراز زمان پهلوی الان نقی معمولی هم به بهانه شرکت در کلاس داوری کروات میزنه!!!!! نتیجه گیری: خودم کروات نمیزنم امابا کرواتی هم مثل دیگران رفتار میکنم و چپ چپ نمیبینم، خوشحال میشوم هر کس برود در جلد خودش با همین دین و رعایت شرع و عرف .کروات اینو دیدم یاد جوان دهه شصت و الان افتادم و عملکرد غلط مسئولین حتی در لباس پوشیدن هم ادرس غلط داده شد والگو سازی را اشتباه یاد دادند! حالا از عراق یاد بگیرید وماهی رو هروقت از اب گرفت تازه هست!!!

    • زهرا باقری

      سلام آذری ها یک مثال دارند که میگه یتیم بزرگ کن درآیند همون یتیم درت میماله ازدست داعش نجاتشون دادیم حالا مصلحت اندیش شدن

    • عجب

      این هم بهانه ای است تاایران امتیاز بیشتری به عراق تقدیم نماید وبه دست و پای عراق بیفتند

    • بی نام

      درود بر سران عراق . اونا به فکر مردمشون هستن . ننگ بر .. ایران که تمام مملکت را بخشیدن.

    • بدون نام

      کار درستی کردن. حالا ما بریم عراق و عربستان پول هامون رو بکنیم تو شکم عراقی ها بعد هم بهشون بگیم نوش جان .حقمونه

    • رضا

      چقدر بی چشم و رویید،خداکنه جز جیگربزنید
      آخ آخ آخ
      مااز دهن خودمون زدیم کردیم تو دهن شما،خدا کنه عراق تو بدویی نون هم بدو(یعنی هیچوقت یه شکم سیر نخوری)
      عراق،ایران تمام زخم های ۸ ساله جنگ شو به تو نشون نداد،به روت نیاورد
      تو چطور تونستی پیش بروبچ کشورهای دیگه
      بروبچ خاورمیانه ایی
      بروبچ کشور ینگه دنیا
      بروبچ آسیای دور،نزدیک
      بروبچ اروپایی
      اینجوری،چاقو زنجونی که خودم یادگاری بهت داده بودم،تا ته فرو کنی
      تو کمرم

    • بدون نام

      همهپجای دنیاازکشورهای دیگه میگیرن وبه ملتشون میدن ولی ایران برعکس مثل افغانیا ۹۰درصدکل مشکلات بیکاری وفقر بی ابی فقرفسادناامنی ناامیدی نارضایتی ملت شدن

    • بدون نام

      خون. مال. وجان. ملت ایران چه کسی خرج اجنبی کرد چرا ساکتید پاسخش را نمیدهید آن همه بدبختی فقط به خاطر عراقی ها اینم جوابش پس باعثان ای بی تدبیری باید پاسخ گو باشند

    • رحمت شیراوند

      بیا به این دولتمردای خوش باور ما بگوئید اینها جواب خوبیای شما را دادند بازم ترکیه پاسخ منفی داد به آمریکا باید این عراق را میگذاشتید سه تیکه میشد که هیچوقت برای ما شاخ نشود اینها اگر پنج تا انگشتت را هم بکنی در عسل وبکنی در دهانشان با ایران وایرانی خوب نیستند آزموده را آزمودن خطاست

    • بدون نام

      آفرین بر العبادی که مصلحت کشورش را در نظر می گیره و خاک بر سر تعدادی از ما که معنی مصلحت را نمی دانند و بخاطر لجبازی میلیاردها دلار به کشور ضرر می رسانند و ملت را در فشار قرار می دهند و از روز قیامت و حق الناس نمی ترسند که خداوند فرمودند من از حق خود می گذرم ولی از حق الناس نمی گذرم

    • بدون نام

      ما ایرانیان یکی از خصلتهایمان این است که احساساتی تصمیم میگیریم کلا واقعا مهربان ورئوف وفداکار وهمچنین مهمان نواز هستیم واین خصوصیات در پوست وخونمان است،درستکه سریع عصبانی میشویم وادمهای قد ولجوجی هستیم ولی بعد از عصبانیت ارام متین ومهربان میشویم،حالا درباره عراق اگر احساسات را کنار بزاریم العبادی پست فطرت دقیقا تصمیم درست وبه جایی گ فته !چرا؟چون عراق تمام زیر ساختهایش نابود شده ومردمانش تهی دست،پس به حمایت بین المللی مخصوصا امریکا احتیاج دارد وچه کشوری بهتر از ایران که قربانی شود ومسولین ورده بالایی ها متاسفانه نه از تاریخ بلکه از رویدادهای معاصر درس نگرفته اند واین ه خاطر این است که مملکت داری را بلد نیستند وذاتا در خون این قماش نیست،العبادی تصمیم درستی گرفته حالا ایران باید تمام معادلات اقتصادی کشاورزی برق اب گاز وترانزیت را با عراق به طور کامل قطع کند واز همه مهمتر پرونده غرامت را در دادگاه دوبا ه راه بیاندازد ولی با این مسولینی که بعضیشان عراقی هستند ومتاسفانه پستهای کلیدی دارند ابی گرم نمیشود وما مردم باید با اعتراضات وراهپیمایی در مقابل سفارت عراق انزجار خودمان را نشان دهیم یکبار برای همیشه!

    • بدون نام

      همتون ازنواده های صدام هستید
      ....

    • داریوش

      اینها نمک به حرام هستند متاسفانه مدیریت کشور بلاهایی که این عراقی های نامرد بر سر این کشور و جوانان ما آو رده اند را فراموش کرده اند کلا حافظه تاریخی اینها تعطیل است
      اگر عسل را در دهانشان بگذاری
      انگشت شما را با عسل می خورند
      حیف از این همه پول و خون بابت این نامردها هزینه شده
      اینها شریک دزد و رفیق ...... هستند
      مناسفانه تا مدیریت کشور حافظه تاریخی پیدا نکند نمی تواند دوست را از دشمن تشخیص دهند
      صد رحمت به اون نامسلمون های اروپایی که شهامت مخالفت حتی در حرف را دارند
      اینها به اندازه یک ارزن شهامت و مردانگی ندا رند
      این اتفاقات امیدوارم درس عبرتی برای حضرات شود
      انشالله

    • پرسپولیس

      بله ایشون کارشون درست بوده، چونکه منفعت مردم کشورش مهمتر از هرچیزی یا هر کشوری میباشد. ایکاش ما هم یک مسئول اینطوری داشتیم.

    • بدون نام

      به سیاسیون مملکت که پول های مردم در این کشورها خرج کردند باید گفت ننگ بر شما ملت از یک دلارش هم نمی گذرند

    • بدون نام

      کمک کمک به عراق عراقی که چه جنایتها به ما کرد لعنت خداوند بر این مسولان که مردم کشور از گرسنگی دارن جان میدن اینا به فکر شکمشون و کشورا دیگه هستن ....

    • بدون نام

      چقدر زود فراموش میشود .حمله آمریکا به عراق و‌ کشته و زخمی شدن هزاران نفر و تخریب منازل وووو.حمله داعش به عراق و کشته و زخمی شدن هزاران زن و مرد و کودک و آواره شدن خیلی از مردم عراق .حمله عراق به ایران و خسارتهای جانی و مال و عقب افتادن چندین ساله ایران در پیسرفت اقتصادی علمی وووو . ولی با همه اینها ایران در مقابل برای دفاع و حمایت از عراق و ملت عراق غرامت جنگ رو طلب نکرد و برای جنگ با داعش وارد میدان شد و تنها کشوری بود که به داد عراق رسید .چقدر زود محبتهای ایران فراموش شد .چقدر زود سردار سلیمانی و بقیه رزمندگان وشهدای جنگ با داعش در عراق فراموش شدند و‌چقدر دست ایران بی نمک بود .

      پاسخ ها

      • وانک علا خلق عظیم

        اصلا عراق تصمیمش کاملا درست وخیلی هم خوب قانع کننده است بعد عراق دنبال مانیامده برای کمک اگر هم به واجب شرعی خودمان عمل کردیم نباید اینقدر منت سرعراق بزاریم مطمئن باشید اگرجنگی رخ دهد ب بین ایران وامریکا یاهر کشوری حتی اگر کشور عربی باشدباکل قوا وجدیت صد برابر کمک ایران وبدون منت به کمک کشورمان خواهد آمد مطمئن باشید عراقیها مردان جنگ باغبرت وهیچکس توتاریخ 1400 سال بعدوقبل از اسلام نتوانست به ناموس عراق تجاوز کند

    • بدون نام

      ملت ایران با هین همه منابع که تو کشور هست دارن از تورم زیاد میمیرن بعد آقایون ثروت ایران رو خرج عراق ومردم عراق می‌کنند خاک تو سر اون وزیر وملت که اجازه همچین کاری رو به بعضی ها میدن خاک تو سر وطن فروشتون کنم شما ها از داعش وآمریکا بدتر هستید شما ها که این کار رو میکنید خوده آمریکا وداعش هستید مرگ بر شماها حالا آقایون برید دوباره به اینا رای بدبد

    • ابوالفضل

      ایکاش مسئولان ما هم منافع ملت براشون مهم بود ....انشاالله که قدس از دست صهیونیستها آزاد بشه ولی مثل روز روشنه که پس از آزادی فلسطینیها طرف سعودیها رو میگیرن و کمکهایی که ایران بهشون کرده رو فراموش میکنند.یه نصیحت برای مسئولین دارم و اون هم اینه که تو 8 سال دفاع مقدس آیا به غیر از مردم ایران که با جانشان از ایران دفاع کردند کسی یاری کرد.ولی شما به جای برطرف کردن مشکل این مردم شریف هزینه کردید برای عراق فلسطین جیبوتی.آیا اگر آمریکای جنایتکار به ایران حمله کنه غیر مردم ایران کسی جلوش ایستادگی میکنه.
      ایکاش به جای به دست آوردن دل غریبه ها دل مردم ایران رو به دست میاوردین که اگه این اتفاق می افتاد هیچ ابرقدرتی توانایی مقابله با ملت متحد و یکدل ایران رو نداشت.مسئولین محترم تخم مرغهاتون رو تو سبدهای اشتباهی گذاشتید.

    • بدون نام

      بریم عراق زندگی کنیم.

    • بدون نام

      بالاخره کی حکام ایران میفهمند که جماعت حتی یک مثقال هم نمیشه اعتماد کرد خدا داند!!

    • علی

      سلام به همه دوستان
      عراق خیلی امتحان پس داده که معروفترین امتحان کوفه و علی (ع) و سیداشهدا و ....
      رو اسب بازنده شرطبندی حماقته مگر سیاستی وجود داشته باشه
      اونم برای ما مردم بجز دولت مرز بزرگ ما با عراقه که هر چی به صلاح باشه انجام میدیم

    • م*م

      مااریایی ...اریایی ازدیار بزرگ مردی مثل کوروش وداریوش ما تاریخ چند هزار ساله داریم انان چه دارند وچه دانند ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جدا از تعصب ملی و قومیتی باید قبول کنیم عراق کشوری بسیار غنی از لحاظ تاریخ و فرهنگ است. با قدمت 3000 سال پیش ار میلاد مسیح(ع)، تمدنهای سومر، بابل و آشور در این سرزمین بوده اند. از زمان هخامنشیان بخش مهمی از بزرگی تاریخ پرشکوه پارس(به اصطلاح پهلوی ها ایران) مربوط به بین النهرین یعنی همین عراق امروزی است که جز قلمرو پارس بوده است. بسیاری از پیامبران که اتفاقات آنها در کتب دینی و تاریخی آمده در همین سرزمین بوده اند. بسیاری از اتفاقات صدر اسلام وبعد از آن در قرون وسطی از جمله جنگهای صلاح الدین ایوبی عراقی در همین کشور بوده است. در تاریخ آمده که خط و نوشتن را اولین بار سومریان درست کردند، هر چند شواهدی وجود دارد که تمدن آرتا در جیرفت ایران پیش از سومری ها خط را اختراع کرده اند

    • بدون نام

      خیلی باحال بود همه شون محکوم کردن ولی انجامش میدن

    • بدون نام

      برید کربلا

    • بدون نام

      سلام
      بعد سالیان سال کلمه( منافع ملتم) رو با این صراحت از بیگانگانی شنیدم و دیدم شادیه ملتی رو که بخاطر این کلمه چه به وجد آمدند آرزویی بسیار دور برای ما که شاید این وجد و سرور را به گور ببریم...

    • محسن آ

      عرب هیچ وقت وفا نداشته.اینا خنجر دو لبه هستن. داعش رو سریع فراموش کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج