جاباما
۷۵۸۱۸۱
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

بانک مرکزی دیگر به ایرلاین‌ها ارز دولتی نمی‌دهد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که شرکت‌های هواپیمایی در مرز تعطیلی حرکت می‌کنند، گفت: بانک مرکزی اعلام کرده دیگر نمی تواند ارز دولتی در اختیار ایرلاین ها قرار دهد.

خبرگزاری تسنیم: مهرداد تقی‌زاده در برنامه گفت‌وگوی اقتصادی رادیو گفت‌وگو به برنامه های وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به موضوع تامین ارز شرکت های هواپیمایی اظهار کرد: بانک مرکزی اعلام کرده دیگر نمی تواند ارز دولتی در اختیار ایرلاین ها قرار دهد از این رو ایرلاین‌ها باید بتوانند امورات خود را بگذرانند یا شرکت را تعطیل کنند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که شرکت‌های هواپیمایی در مرز تعطیلی حرکت می‌کنند درباره قراردادهای خرید هواپیما گفت: قراردادهای خرید هواپیما کنسل نشده و هچمنان باقی است، اما به دلیل تحریم‌ها مسکوت شده است. قطعا بعد از دوره خاص قراردادها دوباره علیاتی می‌شود.

تقی‌زاده گریزی به ماجرای اختلاف سازمان هواپیمایی و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در رابطه با دلایل سقوط هواپیمای ATR آسمان زد و افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته جعبه سیاه هواپیما خلبان مقصر سقوط هواپیما بوده است.

وی تصریح کرد: در بررسی جعبه سیاه مشخص شده که کمک خلبان به خلبان می‌گوید آب و هوا خراب است بهتر است برگردیم که خلبان به این مسئله توجه نمی‌کند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر این‌که روند اجرای قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان چگونه است و آیا قرار است در آینده نزدیک ساختار وززارت راه و برخی زیرمجموعه‌های آن با توجه به واگذاری ساخت پروژه‌های ریلی به راه‌آهن تغییر کند، بیان کرد: قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان هم از سمت تهران و هم از سمت اصفهان در حال ساخت است.

وی ادامه داد: اما در رابطه با ایستگاه قم مشکلاتی داریم که در نوع خود عجیب است. در اکثر کشورها شهرداری‌ها در صدد هستند با لابی گری قطار سریع‌السیر از شهر عبور کند اما در قم این اتفاق برعکس است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: متاسفانه در قم نمی‌خواهند قطار سریع‌السیر از داخل شهر عبور کند که این مسئله باعث کُندی در روند ساخت شده است.

تقی‌زاده با تاکید بر این‌که عبور قطار سریع‌السیر از بیرون شهر قم هزینه‌های ساخت این پروژه را کاهش می‌دهد، گفت: در حال حاضر زیرسازی این پروژه در حال انجام است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر تغییر ساختار وزارت راه نیز افزود:‌ شرکت راه‌آهن حدود ۲۵ سال قبل پروژه‌های ساخت ریل در کشور را انجام می‌داد و اصول هم همین بود. اما برای ساخت زیرساخت‌های حمل و نقل معاونت ساخت در وزارت راه ایجاد شد که این زیرساخت‌ها را انجام می‌داد.

وی با تاکید بر این‌که این ساختار اشکال دارد، تصریح کرد: ساختار کنونی به وضعیت سابق باز خواهد گشت و وظایف شرکت ساخت در آزادراه‌ها پر رنگ‌تر می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دو ماه پیش بود که جهانگیری میگفت هیچ شرکتی نگران نباشد ارز ۴۲۰۰ تومانی هرچقدر که بخواهید موجود است و مردم اصلا نگران نباشند

    • علی باقری

      سلام. ندید دیگه هواپماهتون هم بکار میشن...حاکم شهری که مرغابی بود//عاقبت آن شهر ویرانی بود

    • بدبخت ایرانی

      بابا هفت جد و آبادش خارج پول چاپ میکنن و در آمد دلار و یورو دارن خوب بلیط را با نرخ آزاد بخره این منابع محدود باید صرف دارو مواد غذایی و زیر ساخت اقتصادی بشه مواد اولیه کارخانه ها

    • بدون نام

      از بس خودشون نکبت زاده هاشون هاپولی کردن دیگه ارزی نمونده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج