۷۵۸۲۳۶
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

خانه موزه بتهوون در آستانه رونمایی

مرکز موسیقی «بتهوون» از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های موسیقی در ایران است و تاریخ افتتاح آن به سال ۱۳۳۲ می‌رسد که البته آن زمان به نام صفحه‌فروشی بتهوون با همت برادران چمن‌آرا (کریم، عباس، احد و محسن) در مغازه‌ای کوچک واقع در خیابان منوچهری افتتاح شد.

روزنامه ایران: مرکز موسیقی «بتهوون» از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های موسیقی در ایران است و تاریخ افتتاح آن به سال ۱۳۳۲ می‌رسد که البته آن زمان به نام صفحه‌فروشی بتهوون با همت برادران چمن‌آرا (کریم، عباس، احد و محسن) در مغازه‌ای کوچک واقع در خیابان منوچهری افتتاح شد.

خانه موزه بتهوون در آستانه رونمایی

این فروشگاه 65 ساله امروز نام‌آشنای اهالی موسیقی است که علیرغم جابجایی های متعدد و در آشفته‌بازار موسیقی همچنان با تلاش برادران چمن‌آرا پابرجا مانده است.

اواخر تیرماه مرکز موسیقی بتهوون از خیابان ولی‌عصر نقل مکان کرد و حالا قرار است این فروشگاه به ششمین مکان خود برود و به خانه موزه بتهوون تبدیل شود که بیش از 2 ماه است فعالیت‌های اجرایی ساخت این محل آغاز شده و 15 شهریورماه افتتاح می‌شود. البته این فروشگاه از 23 خرداد ماه تعطیل شد و عرضه محصولات موسیقی تا زمان راه‌اندازی خانه موزه به صورت مجازی انجام می‌گرفت.

در بازدید روز گذشته (دوشنبه 22 مرداد ماه) از این خانه موزه که به دعوت بابک چمن‌آرا انجام گرفت بخش‌های مختلف این خانه به خبرنگاران معرفی شد. بخش‌هایی چون دفتر موزه، نگاه بتهوون، مکتب بتهوون، اشیای تهران، فروشگاه بتهوون صفحه‌فروشی، سفال و سرامیک لاله ثریا و برند گوشه.

قراراست اتفاق‌های تازه‌ای در خانه موزه بتهوون رخ بدهد، ایده‌هایی که به گفته بابک چمن‌آرا هم برای اهالی موسیقی خوشایند است و هم دوستداران آن.

در این خانه موزه علاوه بر برگزاری ورک‌شاپ‌های مختلف صفحات قدیمی موسیقی هم شنیده می‌شود و هم به فروش می‌رسد. بخش برگزاری ورک‌شاپ هم به دو بخش تصویری و مستند ارائه می‌شود.

به گفته چمن‌آرا در دفتر موزه «خانه موزه بتهوون» بزودی بخش تصویری از اسناد به جای مانده موسیقی به نمایش درمی‌آید؛ پرونده‌هایی از آثار قدیمی با دستخط شعر شاعران قدیمی و مجوز دسته‌نوشته آهنگساز، خواننده و...

قرار است در خانه موزه بتهوون دیوارنگاری‌هایی هم انجام بگیرد. دیوارهایی با نام وآدرس کسانی که سال‌ها با این مرکز همکاری داشته‌اند.دیوار موزه شامل یک بخش عمومی است که به نمایش درمی آید و بخش دیگر به صورت آرشیوی است که به دو قسمت تقسیم می‌شود و به مرور زمان و در مناسبت‌های مختلف به نمایش درمی‌آید.

بخش دیگر آن برای تحقیق و گزارش‌های دانشجویان و علاقه‌مندان به موسیقی تعریف شده است. بابک چمن‌آرا می‌گوید ناگفته نماند در ایجاد این موزه تحقیق‌های بسیاری کرده‌ام چرا که هیچ تجربه موزه‌داری برای نگاهداری اسناد قدیمی نداشتم.

بخش دیگر برنامه ما به دستفروشی کتاب و دستفروشی عکس بر‌می‌گردد که به‌صورت فصلی انجام می‌شود. همچنین تصمیم داریم آموزشگاه موسیقی متفاوت از آنچه برپا است برای کودکان راه‌اندازی کنیم.

بابک چمن‌آرا می‌گوید ما جزو معدود موزه‌های زنده هستیم که همچنان در فکر تولید موسیقی‌ایم و متریال موزه‌ای تولید می‌کنیم. او در ادامه می‌افزاید: برای تمامی این اتفاقات و ثبت آن از سازمان میراث فرهنگی و همچنین مؤسسات چند منظوره تقاضای مجوز داشته‌ایم که امیدواریم بزودی این مجوزها صادر شود.

او در پایان ادامه می‌دهد: در بخش آرشیو تصویری که شامل عکس است تا سال 65 چندان دست پر نیستیم بنابراین از دوستانی که با این مراکز در ارتباط هستند تقاضا می‌کنیم اگرعکس‌هایی از این فروشگاه در دست دارند به ما بدهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج