۷۵۸۴۹۱
۱۷ نظر
۵۰۱۲
۱۷ نظر
۵۰۱۲
پ

سیر طلاق در کشور صعودی شد

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت وزرش و وزارت ورزش با اشاره به کاهش آمار بیکاری در کشور گفت: در سال جاری ۲۵.۹ درصد کاهش بیکاری داشته‌ایم.

خبرگزاری ایلنا: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت وزرش و وزارت ورزش با اشاره به کاهش آمار بیکاری در کشور گفت: در سال جاری ۲۵.۹ درصد کاهش بیکاری داشته‌ایم.

محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت وزرش امروز در نشست خبری هفته ازدواج عنوان کرد: هفته ازدواج جزو برنامه‌های معاونت ما است امسال یک دستورالعملی را علاوه بر حوزه ازدواج در همه حوزه‌های دیگر به استان‌ها ابلاغ کردیم بر مبنای آن از این پس همایش‌ها، کنگره‌ها و برنامه‌هایی که هیچ دستاوردی ندارند.

تعطیل شوند یعنی اگر برنامه‌هایی در حوزه ازدواج برگزار می‌شود باید طبق دستورالعمل به دستاوردهای آن دقت شود. هیچ اعتبار بودجه‌ای در این معاونت برای این نوع برنامه‌ها در نظر گرفته نشده است.

تندگویان در ادامه با اشاره به اتفاقاتی که در خصوص ازدواج در سال جاری رخ داده است بیان کرد:‌ وام ازدواج قرار بود افزایش پیدا کند که به ۱۵ میلیون تومان رسیده است حدود ۳۶۰ هزار نفر این وام را دریافت کردند و پنج هزار میلیارد تومان از ابتدای سال تا به الان دولت برای این امر پرداخت کرده است. همین اتفاق باعث افزایش انگیزه جوانان در امر ازدواج شده است و آمار ثبت ازدواج از اول سال، افزایش آمار ازدواج را نشان می‌دهد.

او تاکید کرد: شاید ۳۰ میلیون تومان وام برای زوجین مبلغ کافی نباشد، اما به نسبت خوب است.

معاون امور جوانان در ادامه بیان کرد: در سال ۹۶ در حوزه مهارت‌های زندگی حدود ۳۹۵۳ کارگاه ایجاد کردیم که ۱۷۴ هزار و ۷۶۵ نفر در این کارگاه‌ها مورد آموزش مهارت‌های زندگی قرار گرفتند. از تعداد مراجعین به مراکز مهارت‌های زندگی ۶۲.۳۹ درصد خانم و ۳۷.۶۱ درصد آقایان بوده‌اند.

وی با اعلام آمار دیگر در این زمینه اشاره کرد: تعداد مراجعان مجرد به مراکز مشاوره و مهارت زندگی ۵۱.۷ درصد و آمار مراجعان متاهل ۴۹.۹۳ درصد بوده است این برای ما خیلی خوب است زیرا فرهنگ مشاوره قبل از ازدواج در جامعه بتدریج در حال به وجود آمدن است. طبق این آمار ۳۷ درصد مدرک دیپلم و زیردیپلم، ۴۱ درصد مدرک کارشناسی، ۱۵ درصد کارشناسی ارشد، ۳ درصد مدرک دکترا داشتند.

او همچنین افزود: ۶۰ درصد از مراجعان به دلیل مشکلات خانوادگی به مراکز مشاوره مراجعه کردند و ۴۰ درصد دیگر به خاطر مشکلات متنوع اقدام به مراجعه کرده بودند.

تندگویان در خصوص تعداد مراکز تخصصی مشاوره در تهران گفت: در استان تهران ۴۰ مرکز تخصصی داریم که آمار کلی مراجعه‌کنندگان به آنها ۱۲ نفر بوده است. همچنین در مراکز استان‌ها ۲۳ مرکز داریم.

او درباره خیرین ازدواج توضیح داد: امسال موضوع خیرین ازدواج را ساماندهی کرده‌ایم. خیرین ازدواج تقریبا در این زمینه مغفول مانده‌ بودند و باید قطعا در این زمینه از آنها تقدیر شود.

تندگویان با اشاره به آمار طلاق در سال جاری بیان کرد: در سال ۹۶ در کل کشور ۲۹.۲ درصد شاهد افزایش آمار طلاق بوده‌ایم یعنی به ازای هر صد ازدواج ۲۹ طلاق در کشور صورت گرفته که آمار خوبی نیست. نمودار ما نشان می‌دهد از سال ۷۵ تا ۹۶ در حوزه طلاق یک نمودار صعودی را طی کردیم.

او ادامه داد: بحث خانواده همواره دچار افت و خیزهایی بوده است مثلا در یک برهه‌ای از تاریخ تاکید بر کاهش فرزندآوری بود اما حالا افزایش تعداد خانواده مطرح است. متاسفانه امروز با خانواده‌های تک فرزندی در کشور مواجهیم.

تندگویان در ادامه بیان کرد: تعداد ازدواج‌هایی که در کشور صورت گرفته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

او با اشاره به کاهش آمار بیکاری در کشور بیان کرد:‌ در سال جاری ۲۵.۹ درصد کاهش بیکاری داشته‌ایم روند بیکاری تاثیر مستقیم در ازدواج دارد به همین میزان که نرخ بیکاری افزایش داشته در بحث ازدواج و طلاق هم تاثیرگذار بوده است.

تندگویان با اشاره به برنامه های هفته ازدواج گفت: هفته ازدواج از ۲۲ تا ۲۸ مرداد ماه با اسم‌گذاری روزهای هفته آغاز خواهد شد. دوشنبه ۲۲ مرداد با نام جوانان، ازدواج، توانمندسازی، مهارت‌های زندگی سه شنبه؛ جونان، ازدواج، مدیریت خانواده، چهارشنبه؛ جوانان، ازدواج، مهارت اقتصادی، پنجشنبه؛ جوانان، ازدواج، مهارت، فرزندپروری، جمعه؛ جوانان، ازدواج، معنوی و دینی، شنبه؛ جوانان، ازدواج، سواد رسانه ای، یکشنبه جونان، ازدواج.

سمن‌های عرصه ازدواج و... از اسامی در نظر گرفته شده برای هفته ازدواج است. همچنین در این ایام در ۴۲۹ شهرستان کارگاه آموزش مهارتی در نظر گرفته ایم که پس از آن از زوج ها با گذارندن دوره هایی تقدیر می شود.

وی ادامه داد: ضمن اینکه در این هفته تمام مراکز مشاوره به طور رایگان خدمت می‌کنند. همچنین یک کمپین رسانه‌ای با عناوینی مثل مهریه، همسرگزینی و... در هفته ازدواج تشکیل داده‌ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • درین درین

      عمر ما جونهاست که توی این شرایط هدر میره. بیکاری و فقر و بی پولی... دیگه باید قید ازدواج و اینده رو زد. امید به زندگی کم شده. به معنای واقعی در لحظه زندگی میکنیم و آینده رو نمیدونیم چی به سرمون میاد.

    • بدون نام

      خیلی هم خوب طلاق بهتر از زندگی پر از جنگ ودعواست

    • فروشگاه

      سکه ومهریه تالاب جوانان درود بر گاخونی

    • درست میشه آخر

      افکار پوسیده و قرون وسطایی تمامی نداره!
      چند سال هست که میگید وام ازدواج باعث تشویق جوان‌ها به ازدواج شد!!!
      خیلی از ارگانها اصلا نیازی نیست باشند زیرا کاربردی ندارند و حرفهای تکراری و غیر کارشناسی می‌زنند. الان توی عصر اطلاعات هستیم مثلا....

    • پسر بد

      دوباره سکه گرون شد زنها شورش کردن.

    • بدون نام

      اقا تو این بازار گرونی از کجا خرج خودمون را در بیاریم که بخواهیم خرج زن هم بدهیم با یارانه مون هم یک کیلو گوشت نمیدهند

    • ر

      بهتره طلاق تااینکه یه بچه بیاری که نتونی خرجش کنی ازبس همه چیز گرون شده

    • بدون نام

      چون سکه گرون شده
      وگرنه شماها هیچ کار فرهنگی انجام ندادین

    • بدون نام

      این گرانیهاوچشم وهم چشمی باعث طلاق های زیادشده بایدمسولان فکری بردارند

    • irmotor

      کدوم وام من پنج دفعه بانک عوض کردم با اون شرایط ضامن سخت بیخیال شدم نتونستم بگیرم هفت هان میخاد ولی کسی که میلیارد وام میگیره میزاره میره چ جوری این وامارو میگیره باکدوم ضمانت ، منی که میخام تو این منلکت زندگی تشکیل بدم وام ازدواج نمیدن ازبس رفتم خسته شدم

    • بدون نام

      سکه گرون شده خانم ها هم متناسب با اون بیشتر مردا رو میدوشن.مرده شورشونو ببرن

    • بدون نام

      خدالعنت کنه باعث وبانی های این اوضاع مملکت رو هم این دنیا هم اون دنیا بحق خون پاک حسین (ع)

    • بدون نام

      مردم ایران وول کردین وکل بودجه ومنابع کشورشغلامون خرج حدود۱۶ملیون افغانی کنیدخدالعنتتون کنه باعث بیکاری وفقرشدین

    • بدون نام

      من نمی دونم چرا هر وقت طلا بالا میره طلاقم به تبعش بالا میره آقایون مسئولین لطفا بکشین پاییین(قیمت طلارو)

    • بدون نام

      شما هم میشه یک ماشین سوار میشید . نشان می دهید فردی قانع هستید . ولی وقتی هی به دور و بر نگاه کنید . الان به سلبریتی ها نگاه کنید نام نمی برند حداقل هفت مورد من میدانم طلاق گرفته اند . بعنوان الگو در جامعه مطرح هستند .
      من نمی گم خودتان قضاوت کنید . بد آموزی دارد .

    • بدون نام

      خدارو شکر

    • بدون نام

      اگر بچه های مردم یه کار درست حسابی با یک حقوق خوبداشتن راحت زندگی میکردن و به طلاق هم فکر نمیکزدن تمام بدبختیها از بیکاری ونداشتن امورات زندگی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج