۷۵۸۵۵۰
۷۷ نظر
۵۰۱۲
۷۷ نظر
۵۰۱۲
پ

نظر زیباکلام درباره کمپین «فرزندت کجاست؟»

امروز ژست‌هایی که سوغات مارکسیست‌ها به ماست را به ارث می‌بریم به‌ این معنا که اگر کسی در گذشته فقیر بوده در جنوب شهر زندگی کرده حتما مسئول شایسته و بزرگواری است و اگر کسی در جردن و سعادت آباد بوده، آدم خائن و وطن‌فروش. ای کاش کمی عمیق‌تر فکر و افق اندیشه‌مان را گسترده کنیم. می‌بایست یاد بگیریم ملاک انتخاب یک کتاب خوب، قضاوت از روی جلد آن نیست.

خبرگزاری ایسنا: امروز ژست‌هایی که سوغات مارکسیست‌ها به ماست را به ارث می‌بریم به‌ این معنا که اگر کسی در گذشته فقیر بوده در جنوب شهر زندگی کرده حتما مسئول شایسته و بزرگواری است و اگر کسی در جردن و سعادت آباد بوده، آدم خائن و وطن‌فروش. ای کاش کمی عمیق‌تر فکر و افق اندیشه‌مان را گسترده کنیم. می‌بایست یاد بگیریم ملاک انتخاب یک کتاب خوب، قضاوت از روی جلد آن نیست.

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران، در یادداشتی در روزنامه آفتاب یزد نوشت: «این روزها در شبکه‌های مجازی کمپینی با عنوان «فرزندت کجاست؟» با موضوعیت شفاف‌سازی زندگی مسئولین راه افتاده است و اتفاقا برخی مسئولین، نمایندگان و وزرا هم به آن پیوسته و با افتخار از این می‌گویند که فرزندان آنها در داخل ایران هستند و در این ماجرا سعی دارند از یکدیگر سبقت بگیرند.

اما من در ماهیت چنین چیزی لایه‌های خاصی از پوپولیسم می‌بینم. حواس‌مان باشد اسیر چنین جریانی نشویم.

ممکن است همه فرزندان یک مسئول در واشنگتن باشند و همه فرزندان مسئول دیگر در اصفهان یا قم یا تهران یا... از کجا معلوم که مسئول دومی به کشور خدمت می‌کند؟ و از کجا معلوم مسئول اولی که همه فرزندانش در خارج کشور هستند، خادم نیست؟ به چه دلیل اگر کسی فرزندانش در اسلامشهر و شوش زندگی می‌کند، لزوما به کشور وفادار است و اگر فردی فرزندانش در پاریس است به ایران خیانت می‌کند؟

من معتقدم که نباید تسلیم این گونه فضاهای پوپولیستی شویم. چه کسی ملاک خادم و خائن بودن را حضور فرزندان مسئولین در واشنگتن و تهران تعیین کرده است؟ چرا باید کسی که تا کنون از کشور خارج نشده باشد را خوب بنامیم؟ چرا فکر می‌کنیم هر کس که ثروتمند باشد فاسد است و اگر مستضعف، حتما شخص درستی است. تسلیم این غوغاسالاری‌ها و عوام‌فریبی‌ها نشویم.

ای کاش خیلی از مسئولینی که فرزندانشان در داخل کشورند به اندازه برخی از مسئولین که فرزندان‌شان خارج از کشور هستند، خدمت می‌کردند. ملاک، درست بودن آدم‌هاست نه‌ این که ببینیم فرزندان فلان شخص در کجا زندگی می‌کنند، یا مدل حجاب همسر فلان مسئول چگونه است یا او مستحبات را انجام می‌دهد یا خیر؟ به نظر من چنین ملاک‌هایی به اندازه کافی رنگ باخته‌اند. کم نبودند کسانی که در انقلاب حضور داشتند اما بعدها شروع به مال‌اندوزی کردند. از آن سو کم نبودند کسانی که به جنگ نرفتند اما زندگی سالم‌تری داشتند.

رسانه‌ها به جای آن که در غوغاسالاری و رفتارهای پوپولیستی و عوام‌فریبانه بدمند باید محکم بایستند و از حقیقت دفاع کنند.

البته شخص من، سه فرزند دختر دارم که هر سه آنها در ایران زندگی می‌کنند اما چنین موضوعی خواست خود آنها بوده است ولی اگر دختران من در واشنگتن زندگی می‌کردند چه چیزی را اثبات می‌کرد؟ اگر صادق زیباکلام به جای تهران در کالیفرنیا بود آیا خوب یا بد بودن من را به کسی می‌توانست ثابت کند؟

این که یک انسان در کجا زندگی می‌کند حوزه شخصی یک انسان است و نباید بی‌دلیل به احوالات شخصیه آنها ورود پیدا کنیم. بسیاری از مسئولان که از همان ابتدا در خانواده‌ای ثروتمند زندگی کردند به مستضعفین توجه بیشتری دارند تا بسیاری از کسانی که در گذشته مستضعف بودند و اکنون مسئول شدند اما یک ریال برای مستضعفین هزینه نمی‌کنند. بنابراین این که فرزند یک مسئول کجاست را نباید ملاک قضاوت قرار دهیم.

متاسفانه باید گفت امروز ژست‌هایی که سوغات مارکسیست‌ها به ماست را به ارث می‌بریم به‌ این معنا که اگر کسی در گذشته فقیر بوده در جنوب شهر زندگی کرده حتما مسئول شایسته و بزرگواری است و اگر کسی در جردن و سعادت آباد بوده، آدم خائن و وطن‌فروش. ای کاش کمی عمیق‌تر فکر و افق اندیشه‌مان را گسترده کنیم. می‌بایست یاد بگیریم ملاک انتخاب یک کتاب خوب، قضاوت از روی جلد آن نیست.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاملا صحیحی است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منطقیه اره

      • بدون نام

        من زیبا کلام رو قبول دارم اما این حرفش رو نه، کسی که ادعای دشمنی با آمریکا انگلیس و باصطلاح غرب میکنه حق نداره بچه های خودش رو اونجا در ناز و نعمت و رفاه نگهداره و از مردم مایه بزاره این عین نفاق و دورویی هست

      • بدون نام

        کاملا فکرت غلط اندر غلط است

      • بدون نام

        آقای زیبا کلام، منظور استفاده از رانت است
        مهم نیست فرزندت پولدار است یا فقیر، مهم این است که پولش را از چع طریقی چه رابطه‌ای چه رانتی کسب کرده؟!!!!
        راستی!
        فرزندان شما با فرزندان جه افرادی ازدواج کرده اند؟
        فرزندان شما میکنند آقای زیباکلام؟!

    • بدون نام

      دقیقا حرف درستی زدین
      مثلا الان شما ك در تهرانید گاهی ب اندازه همون خارج نشین عوضی حرف مفت میزنید

      پاسخ ها

      • پدر بد

        اشتباهی منفی دادم

      • بدون نام

        آفرین ای همیشه عوضی و خائنانه حرف میزنه

    • بدون نام

      من بازن نشسته بجه ام بی کاره پیش من هست ۱۳۰۰۰۰۰. حقوق ام هست خدا شکر گاهی دستش می رود به جیب من گاهی من تو جبیش می کنم خالی هست خلاصه
      الحمد الله زندگی با تمام قوا پیش می ره

      زبیا جان بجه تو جی کار می کند
      ماشین ویلا خونه سفره خارجهووووووووو
      شما داشته باشین ما خوشحالیم

    • محمدرضا بختیار

      نگاه لیبرال گر چه چنین واقع بینانه نیست ولی عمق نظر دکتر زیباست

    • احمد.ح

      یک موی کوخ نشینان بر همه کاخ نشینان ترجیح دارد ...این جمله براتون آشنا نیست آقا ...یعنی می گی برای این که کسی با کفایت باشه حتما باید شکم خاندانشو از بیت المال پر کنن ..

    • سید بچه شوش و اتا بک

      خودتون هم میدانید این حرفها و این کارها که تازه مد کردین عوام فریبی است. اولا هیچ بدبخت و بیچارهای از شوش و مثل اونو راه ندادن به بازی کثیف مسعو لی وغیره دوما شما فکر میکنید با یک جمله که ما دزد ومفسد نیستیم و بچه هامون هم با نون کارگری به اینجا رسیدن مردم گول میخورند .سرتان را مثل کبک / حیف کبک / کردین تو برف دم خروس خیلی ساله از بقل شماها زده بیرون

    • آبی آسمونی

      ایران پر شده از خائن به انقلاب.کشور یکی مثل شهید رجایی می خواهد.

    • بی نام

      تو میایی پرسش طرح میکنی ازهر چیزی
      همش میخواهی بگی منهم هستم

    • بدو نام

      کی نظر تو را خواست ایران یه استاد بیشتر نداره؟

    • فرهنگی

      عالی . دست مریزاد

    • بدون نام

      همه اینها برای سرگرم کردن مردم هست وهروقت جوابی نداشته برای افکار عمومی یا شمر و فیلم مختار را تحلیل کردند یا متلک پرانی به همدیگه رو در پیش گرفتن !!! با سرمایه ها و پول مملکت چه کردید؟ این بهترین کمپین هست چون مدام به هم پاس میدن تاگفته نشه!

    • مصطفی

      بروبابادل خوش سیری چند .اینا که شما فرمودید بدرد کنابها میخوره که کسی آنها را نمیخونه .چشمتو کمی باز کن برو تو جامعه .یه کمی با مترو . بی ار تی برو و با مردم صحبت کن ببین مردم چی میگن .بیشتر مسئولین محترم دلشون برای ما میسوزه ولی هرکدام چن تا رانت تا الان خوردن .خیلی کم آدم خوب توشون پیدا میشه .مردم دیگه حرفه کسی را باور نمیکنن.بجای این طرفداری فقط بگو چطور میشه اعتماد از دست رفته را بازگردوندآقای زیبا کلام عزیز .فقر بیداد میکنه .بیکاری بدتر .گرونی که نگو اینا حتما تقصیر مغولستان و بلاروسه .

    • بدون نام

      بسیارعالی تجربه نشون داده اگرمسئولی ازیک خانواده متمول واصیل باشه چشم ودلش سیر هست وکمتر دزدی میکنه تااینکه از فرش به عرش رسیده باشه ونوکیسه باشه !!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا پولداره راه دزدی و بهتر بلده

    • بدون نام

      از روز اول با این حرفها خوشان را خداشناس نایب خدا قلمداد کردن این فریبی بود که چهل سال پیش ادمهای ساده لوحه خوردن نتیجش شد این

    • بدون نام

      من نمی دونم این چکارس نظر می ده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو چه کاره ای که نظر میدی ؟ یعنی در حد تو هم نیست ؟؟؟!!!

    • ناصر

      با این نظر کاملا مخالفم . یکی از ملاک های انقلابی بودن و عاشق ایران بودن اینه که در ایران زندگی کنید

    • بدون نام

      زیبا کلام مدافع اشراف

    • love

      اگرزیبا کلام قسم خورده بود برعلیه منافع امریکا قدمی برنداره نمیشدبهش اطمینان کرد واگه بچه هاش رو بفرسته غرب معنی ومفهوم ان اینه که درد این مملکتو نمیخوادحس کنه ودیگه اینکه این مملکت بی دوا ودرمونه .همین

    • بدون نام

      اقای زیبا کلام کسانی که با اختلاس ورشوه وسواستفاده از قدرت خانه در جردن خریدن وانجا زندگی میکنند حتما به ملت خیانت کرداند

    • بدون نام

      اتفاقا کسانی که در خارج، و مخصوصا امریکا زندگی می کنند، الگوهای خیلی بهتری برای سرمشق قراردادن دارند که در جهان زبانزد هستند، اعم از هنرپیشه، تاجر، کارآفرین ،و سیاستمدار.

    • هادی

      سلام منظور این نیست مردم میپرسند ما که اموراتمون بسختی میگذره این اقایان مسول چطور هزینه فرزندانشان درخارج میدهند بگویند چی داشته اند وحالا چی دارن

    • بدون نام

      .....از اب خوردن تا مسائل کلان مملکت را ایراد میکری .واقعا مریض تشریف داری

    • بدون نام

      مطمئن هستی از کانادا برگشتن

    • a

      احسنت

    • بی نام

      لطفا ساکت شین اقای زیبا کلام.اگه کسی این حرفو میزنه منظورش اینه که اگه میگین مرگ بر امریکا پس بچه هاتونو نفرستید کشوری که بده.فقط مرگ بر امریکا برای ملته؟؟؟

    • بدون نام

      آقای زیبا کلام حالاچراشما اینقدرحرص وجوش میخورید

    • بدون نام

      ضدونقیض درصحبتهای اقای زیباکلام انقلابیهایی که زراندوزشدند مشکل مردم هم باهمین گروهه ودوم ثروتمندانی که بهفکرفقراهستند امافقرایی که به مال وثروت رسیدند وبه فکرفقرانیستندیک کم رومتن فکرکنیم ببینیم چهکسی ادعای تیوریسین تواین مملکت داره

    • حسن

      فعلا که مسئولین ایران متهم به اختلاص ورانت وغارت بیت المال هستند

    • بدون نام

      دکتر ! یه کم فکر کنی متوجه میشی که نمیشه که یک مدیر ارشد در یک کشور بدون عشق به کشورش بتونه از دل و جان خدمت کنه . کسیکه کشورش را محل مناسبی برای رشد و زندگی فرزندانش مناسب نمیداند قطعا نمیتواند عاشق آن باشد و وقتی عاشق نباشی تمام تلاشت را نمی کنی . من بعضی وقتا به شما و منطق شما شک میکنم . البته ما ایرانیها باید یاد بگیریم که اصولا یک انسان نمیتواند کامل باشد و در مورد هر چیزی و در هر زمانی نظر صحیح داشته باشد .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بسیار عالی

    • غلامحسین قائدی

      این همان ادامه تفکردولت قبل است که توزیع فقر عین عدالت است .ملاک بایداین باشد که اگر کسی اموالی دارد ازرانت دولتی نباشد وگرنه چه کسی میتواند بگویید افرادباهوش وکم هوش باید برابرباشند؟

    • بام

      این همه حرف زدی اخر ناراحت شدی از کمپین خب باشه ماهم باور کردیم راست میگی که ظاهرا در ایران ولی در باطن جای دیگه من دیگه چی بگم

    • رسول

      حرف درستی است مهم اقدام ان مسوول است ؛ مغز وفکرش مهم این است درست عمل کند مستضعف باشد مسوول هم باشد اما کارش درست نباشد تصمیم درست نگیرد مستضعف بودن او به چه دردی میخورد !در ضمن اقای زیبا کلام اینجا بر علیه اونا شعار مرگ بدیم بعد بچه ها برن اونجا عشق وحال این هم خوب نیست !!

    • بهروز

      در کشورهای صاحب تفکر اغلب روستاهای محل تولد را برای ادامه زندگی انتخاب میکنند اگر توجه کرده باشیم بیشتر سیاست مداران غربی در مزارع وزمینهای اجدادی خود عمرشان را سپری میکنندولی مسیولین ما ننگ میدونن به شهر یا روستا ی خودشان برگردن واغلب از جامعه ای گریزان هستن که فاصله طبقاتی زیاد بوده ودرکی نمیتوانن از همدیگر داشته باشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای بهروز مرسی ... بجا و رسا

    • ایرانی

      کاملا درست و به جا گفتند . همیشه باید معقولانه با مسایل برخورد کرد نه با احساسات
      خام

    • کیارش

      دوباره خودتو به این ور و انور نزن. دو رو بچه ها کجا هستند با کدام پول . دروغ مثل خیلی ها و ارشد ها که همه میدانند سر هم نکن

    • ناصر

      بله جناب بدوخوب،شوروشیرین، زشت زیبا،نور تاریکی و.. همجا هست اما در شوره زار اب شیرین مقدارش کمتر از آب شیرین درچمنزار است.

    • بدون نام

      دکتر، نه قم خوبه، نه کاشون لعنت به هردوتاشون..

    • بدون نام

      هی یارو؟ .... همه ما میدونیم که منظور از این هشتگ کاملا مشخصه که چه کسانی هستن. امثال شماها جز فک زدن بیخود هیچ قدم مثبتی برای این ملت برنداشتن

    • بدون نام

      اقامحترم انان درخارج باکدام ارزدرحال زندگی هستند وای برشما

    • مدافع حقوق فقرا

      جناب آقای زیبا کلام استاد گرانقدر مگر نه اینکه آمریکا جنایتکار است؟مگر نه اینکه آمریکا شیطان بزرگ است؟ مگر نه اینکه آمریکا دشمن ملت ایران است ؟خب حضرتعالی بفرما ما در خانه دشمن چه میکنیم!مگر مسعود رجوی هم ایرانی نبود، مگر در کشور عراقژو زیر لوای صدام بعث نبود ،مگر خائن به نظام نبود؟چرا کسی نمیگه فرزندان مسؤلین در چین اند چرا کسی صحبت از ژاپن نمیکنه، برادر عزیزم مسئله اصلی ما آمریکاست که مسؤلین خائن به نظام تمام سرمایه ی ایران را توسط فرزندانشان فرستادن آمریکا،آمریکایی که دشمن ماست این کجای عقیده پپولیسمی است جناب؟لطفا این مطلب رو چاپ کنید تا کسانی مثل آقای زیبا کلام خود را عقل کل ندانند و بجای همه مردم حرف بزنند

    • بدون نام

      راست میگه اینکه فرزندانش خارج زندگی میکنن هم پولهای مملکت را میبرند هم ستون پنجم دشمن هستند معلومه که بیشتر از مسئولی که فرزندانش داخل کشور هستند به دشمن خدمت میکنن درست مثل همین اقای زشت گفتار

    • ح

      ایشان هنوز مرام و هدفش مشخص نیست گاهی به میخ میزند وگاهی به نعل و مثل حزب باد هست
      اصلا خود ایشون خادم هست یا خائن که در هر مورد دوست دارد نظر مخالف بدهد؟

    • بدون نام

      کاچی بهتر از هیچیه
      خیلی مسائل روشن می شه
      اونایی هم که شما می فرمایین بعدش

    • قلی

      عمو زیبا کلام ...باشه بیخیال فرزندان ..مسئولی که چهل ساله از پشت این میز میپره پشت اون میز ..یعنی حساب داراییش باید از مجموع حقوق چهل سالش کمتر باشه یا بیشتر ...اینهم پوپول بازیه؟؟؟

    • حسین حاجیلو

      جناب دکتر حرف جناب عالی صحیح ولی چرا از صبح تا شب مرگ نثارامریکا میکنیم ولی فرزندان حضرات و زندگی اشان امریکاس

    • بدون نام

      شما هم نکته را گرفتی ولی خودتو می زنی به کوچه علی چپ
      در اصل این همان قضیه ای است که یک زمانی بود و نمی دانم هنوز هست یا نه که مسئولین رده بالا موظف بودند فهرست اموال خود و خانواده را قبل ، حین و بعد از تصدی سمت دولتی ارائه دهند تا بررسی گردد اموال خارج از عرفی را تصاحب نکرده باشند
      وگرنه همانطور که گفتید شاید فرزند مسئولی دلش بخواهد با حقوقی که با تلاش خودش (نه رانت ژن خوبش) کسب کرده در اروپا زندگی کند
      حال، این کمپین می خواهد یک جور نظارت مردمی داشته باشد ، ولی می شد آن را کلی تر کرد و شامل اموال و املاک قبل از خدمت و حین خدمت هم کرد

    • بدون نام

      .. اگه اون فرزندای اشعالت خارج از کشور باشن ک باید ب ساز اونا برقصی مثل الان

    • بدون نام

      اگر این هدیه مارکسیست است پس چرا تاکنون بامردم با این دید رفتار کرده اید وهرکه با فکرشما حتی زاویه کوچکی داشت را بیگانه پنداشتید واکنون به تنبیه خود مشغول شده اید. هم ان رفتارتا ن وهم این رفتارتان اشتباهی تاریخی وظلم به امت اسلام است که فرسنگها با اسلام فاصله دارد.

    • بدون نام

      اگر یک مسئول نظام جمهوری اسلامی فرزندانش در اسرائیل سکونت داشتند جناب زیبا کلام همین نظر را داشتید؟ آیا رفتن به پاریس ویا نیویورک برای همه ایرانیان از جنوب شهر تا شمال شهر مهیا است؟ کسی که در جنوب شهر سکونت دارد بعلت عدم توانایی مالی نمی تواند فرزندان خود را به اروپا وامریکا اعزام کند و آن مسئولی که شعار مرگ بر آمریکا را به آن جنوب شهری توصیه میکند فرزندان در آمریکا سکونت دارند این تناقص است که باعث کینه و سلب اعتماد می شود

    • مهتاب

      یاد بگیریم ملاک انتخاب یک کتاب خوب، قضاوت از روی جلد آن نیست.....عالی بود

    • بدون نام

      برو بابا توام دیگه تابلو شدی واسه ملت.. مردم دیگه با ۴سال قبل فرق دارند و خائن و نفوذی رو زود میشناسند..

    • حسین

      با احترامی‌که برای جناب زیبا کلام قائل هستم بنظر میرسد یا منظور راه اندازان وطراحآن سوال را متوجه نشده وبا قصد مغلطه دارند برداشت از پاسخ مسئولین بعهده مردم است وکسی هم نگفته اگر فرزند کسی در خارج است فاسد است وبا اگر در داخل زندگی می کند خادم است چطور شما چنین برداشت وتلقی دارید

    • هاشمی

      بله کسی که فرزندانش در خارجه حتما آدم وطن فروشی نیست خیلی از شهدا مانند شهید چمران تو خارج درس خواندند ولی باید ببینیم با چه شرایطی کسی که بعد از انقلاب هزاران میلیارد سرمایه جمع کرده و فرزندانش مثل شاهزاده ها زندگی میکنند هیچ کسی هم جلودارشون نیست قطعا یه مشکلی دارند.

    • عادل

      یعنی تو عمرم ادمی بیخود تر از زیبا کلام ندیده ام این موجود بی خاصیت همیشه نظر مخالف میدهد مثلا اگر تمام دنیا بگویند این موضوع بد است او میگوید نه خوب است خوب به ماهیت این فرد بنگرید ببینید یک کلمه راست تو وجودش است همیشه ساز خود میزند بخدا من بجای مسیولین کشور باشم برای همیشه ازایران تردش میکنم این فقط لیاقت توی اشغالدانی دارد حیف است به او استاد دانسگاه گفت ..

    • بدون نام

      شما خودت میدونی چی میگی.

    • علی امیدی

      جناب اقای زیبا کلام قضاوت سلامت اخلاقی در مورد مسئولین
      و خانواده هایشان از طریق کلی گویی در اکثر موا رد صحیح است ،اما از شما با سابقه خوب نظریه هایتان انتظار نبود.
      تفسیر و تجزیه و تحلیل موضوع و باز شناسی سابقه افراد را بطور کلی در ثروتشان میتوان جستجو کرد .بجز تعدادی انگشت شمار که میتوان گفت اقلیتند از شمول انتقاد خارج نمود.در ایران اگر در یک پروسه کشور با تمام مواد خامی که به یغمی رفت ثروتها را تقسیم میکردند درایران نیز مانند کویت زندگی هر نوزاد از قبل از تولد تا سنین بلوغ تامین مالی میگردید.
      همه مهاجرین به غرب که از طریق استعدادشان وفعالیت خود به غرب نرفتندیا اکثریتی که برای کسب در امد و امرار معاش رفتند و زندگی سختی را تحمل میکنند !لیکن در این میان قریب به اتفاق خانواده های مسولین که به غرب مهاجرت کردند در رفاه و زندگی شاهانه بسر میبرند و این با حقوق وزارت یا وکالت و یا صدارت مبسر نیست جز چپاول ثروت کشور ،لذا .امروز به اراده رهبری باید پاسخ دهند که از کجا به چنین ثروتهایی دست یافتند زیرا یکی از عوامل اصلی تخریب پایه اقتصاد کشور هستند که باید رسیدگی شود.

    • بدون نام

      آقای زیبا کلام خودتون بهتر میدونید آدمی بدنبال رفاه وآسایش است کسی که ایران را محل امن وآرامش وپیشرفت نمیداند اگربرایش مقدور باشد کشور دیگری رابرای زندگی کردن انتخاب میکند پس خودتون رو گول نزنید

    • بدون نام

      زیبا کلام را ناراحت کردید چون این موضوع را توهین به غرب عزیزش میداند و بقیه صحبتهاش برای لاپوشانی شیک و عوام پسند است

    • منصور

      چطوری زشت کلام

    • مرگ بر سیاسی بی دین

      مهماینه که این پول و ثروت از کجا آورده اند

    • بدون نام

      من همش منتظرم یکیشون کلاً انکار کنه بگه من بچه ندارم

    • امید ایران

      فرزندانتان اگه بیکار هم باشن از آخور حقوق نجومی شما صد سال هم میتوانند بخورند . حرص و طمع تا کجا تا چقدر . زندگی برای ما چیست برای شما چیست . حقوق بالای ۵ ملیون الی صد ملیون برای شمایی که اگر مدیریت داشتید ما به قهقرا سقوط نمیکردیم . ما حتی قدرت خرید گیلاس را نداریم و البته گوشت گوساله را . ما این پایین با حقوق زیر یک و نیم به آینده مبهم ادامه میدهیم و فقط زنده ایم . ما بیش از هفتاد درصد جامعه هستیم نه اقلیت مرفه مثل شما

    • بدون نام

      زیباکلام بجای اینهمه حرف بیهوده بهتر بود مثل بقيه فعلا شفاف جزييات بچه هاشو میگفت

    • بدون نام

      آقای زیبا کلام حرف شما درست ولی از اول انقلاب با این شعارها وارد مسولیت شده و این کشتی را هدایت می کنند دیگر دیر شده کشتی وسط طوفان شده و در شرف غرق شدن است ، صحبت شما به جامعه کاملا آزاد و دمکراتیک بر می گردد که اشخاص بر اساس شایسته سالاری رشد کرده باشند نه باند هزار فامیل .

    • بدون نام

      آقای زیبا کلام این حرفت اصلن قشنگ نیست کسی که بخواهد به کشورش خدمت کند برای خدمت به خارج نمیرود مگه میشه یک مشکل شعار مرگ بر فلان کشور سر بدهد ولی فرزندش را به آن کشور بفرستد چرا باید کشورهای که ما را تحریم میکنن و فشار زیادی به ملت وارد میکنن فرزندان مسولین به آن کشورها برون . خیلی هاشون در آنجا حساب بانکی داشته باشن وقتی مردم عادی در سختی زندگی میکنن چرا بای آقازادهها برای تفریح یا تحصیل به کشورهای خارجی برون این موضوع با اصل دین که بر برابری و برادری تاکید کرده است مغایرت دارد اگر فلان کشور ما با ما دشمن است چرا باید آقازادهها برای تفریح به کشور دشمن برون درست نیست که مسولین در رسانه ها فلان کشور را دشمن خطاب کنن ودر خفا بچه های خود را به آن کشور بفرستن

    • بدون نام

      سفر آقازادهها به خارج در یک صورت اشکال نخواهد داشت وان هم زمانی که ملت در رفاه باشن

    • بدون نام

      شما چرا فکر میکنید هر کس پول داشت حتمن دزد و فاسده؟چرا هر کسی که پیشرفت میکنه ی لکه ننگ بهش میچسبونیم؟مثلا خانواده رفسنجانی ی خانواده ثروتمند بودن،حالا انتظار دارید بشن گدا؟ما چچجور مسلمانانی هستیم که از روی ظاهر ادما قضاوت میکنیم؟یعنی تمام مردم ایران دزدن؟زیبا کلام درست میگه و منظورش هم اونای نیست که اختلاس کردن،همینای که وا اسلاما میکنن بهتره ی کم در مورد اسلام و ابروی ی مسلمان مطالعه کنن و به همبن راحتی با ابرو مردم بازی نکنن
      یکی گفته که زیبا کلام دخترشو به کی داده؟ واقعا این سواله!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج