۷۵۸۵۸۱
۱۳ نظر
۵۰۴۴
۱۳ نظر
۵۰۴۴
پ

مردم، انبارهای محتکران را گزارش بدهند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: از مردم می‌خواهم هر جا مشاهده می‌کنند کالایی دپو یا انبار شده است به سامانه ۱۳۵ تعزیرات مشخصات کالا یا انبار را اطلاع بدهند.

خبرگزاری مهر: محمدعلی اسفنانی، درباره گرانی ۱۰۰ درصدی بلیت پروازهای خارجی و ۷۰ درصدی پروازهای داخلی در روزهای گذشته و اینکه آیا در این خصوص شکایتی واصل یا پرونده ای تشکیل شده است؟ در یک برنامه رادیویی گفت:

تاکنون پرونده‌ای از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به تعزیرات ارجاع نشده است ولی در تماس تلفنی اخیری که مدیر سازمان هواپیمایی کشور داشتم، موضوع را مطرح کردم.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی کشور افزود: اشکال و ایراد اساسی‌ در بحث بلیت پروازها که به جد دنبال برطرف کردن آن هستیم، پروازهای چارتری است و بزرگترین معضل در بحث گرانی بلیت‌های هواپیما این موضوع به شمار می‌رود.

اسفنانی گفت: متاسفانه چون فرد یا افرادی یا یک آژانس تمامی بلیت‌ها را خریداری و گاهی چند آژانس این بلیت‌ها را با هم رد و بدل می‌کنند، نهایتاً آن کسی که در آخر بلیت‌ها را به مردم می‌فروشد به بالاترین قیمت عرضه می‌کند.

وی گفت: به صورت شفاهی و مکتوب به سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ کردیم که تکلیف پروازهای چارتری باید معلوم شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران ادامه داد: البته قرار بود تا پایان تیرماه این موضوع روشن شود و اخیرا نیز طی صحبتی که داشتیم قرار شد در صورت امکان پروازهای چاتری را حذف کنیم تا بتوان نظارت بهتری بر قیمت‌ها داشت.

این مقام مسئول در سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به این سئوال که حذف پروازهای چارتری سال گذشته مطرح شد اما اجرایی نشد، گفت: این بار با آن‌ها اتمام حجت کردیم و قرار بر این بود تا پایان تیرماه این کار انجام شود که تاکنون به تاخیر افتاده است. اگر به همین منوال ادامه داشته باشد قطعا برخورد جدی تری خواهیم داشت.

اسفنانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر گرانی ارز، سکه و دلار و بررسی پرونده ۲۵ شرکت وارد کننده موبایل با ارز دولتی و نبود گوشی تلفن همراه در بازار اظهار کرد: در خصوص پرونده واردات گوشی‌های تلفن همراه، در ۲۶ شرکت از ۴۰ شرکت اعلامی از سوی وزارت ارتباطات، تخلف رخ داده است.

وی اظهار کرد: حدود ۱۰ پرونده از ۲۶ پرونده بررسی شده، منتهی به صدور حکم شده و از این تعداد نیز چهار مورد در پی اعتراض، به تجدیدنظر ارسال شده است.

اسفنانی در پاسخ به اینکه داروها یا کالاهای احتکار شده که کشف می‌شود چگونه عرضه می‌شود، ادامه داد:

طبق قانون اگر کسی دارو و سایر اقلام مورد نیاز مردم را احتکار کند مجازات مشخصی دارد اما درباره الزام به عرضه آن حتما باید حکم صادر شود و بعد از آن نحوه عرضه آن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت مشخص می شود.

وی بیان کرد: از مردم می‌خواهم هر جا مشاهده می‌کنند کالایی دپو یا انبار شده است به سامانه ۱۳۵ تعزیرات مشخصات کالا یا انبار را اطلاع بدهند که بلافاصله اقدام قضایی خواهیم داشت.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: به کسانی که تصور می‌کنند با احتکار کالا ممکن است به اهداف دیگر خود برسند چه اهداف درون مرزی و چه اهداف برون مرزی و غیره توصیه می کنم در صورت مواجه شدن برخورد جدی و قاطع خواهیم داشت.

اسفنانی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر قریب به ۱۰۰ مورد گزارش احتکار واصل شده که احتکار لوازم خانگی، ۶۰۰ تن کاغذ مطبوعات، ۹۵۰ تن نخ، آهن آلات، برنج و ... از جمله این موارد است و در دستور رسیدگی قرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      مردم رو مقابل هم قرارميدن ! .......

    • بدون نام

      واقعا خجالت آوره. اقتصاد این مملکت ایزوله و در محاصره اس و برای خروج از این وضعیت به صدها میلیارد دلار سرمایه نیاز داره. مثلا با کشف یک انبار کاغذ یا لاستیک وضع اقتصاد عوض میشه؟ اینم بازی جدید برای انحراف افکار عمومی

    • بدون نام

      حاجی ! من نگران اینم که از این انبار در بیا بره تو یه انبار دیگه . کی تضمین میکنه که کالای کشف شده در اختیار مردم قرار میگیره . خبرنگاری آزاد هم نداریم که بره پیگیر بشه به مردم گزارش بده.

    • بدون نام

      بس کنید با این خیمه شب بازیها میخاین سر مردمو گرم کنین پولو دادین بهشون جنس وارد کردن انبار کردن حالا میگین بگیرشون

    • بدون نام

      لطفا به برادران بسیج.وسپاه واگذارکنید.تمام سوراخ وسمبه راپیدامیکنن.

    • کریمی

      آقای مسئول شماها هستید که مردم دچار این گرانی بشه مقصر اصلی شماها هستی چون باعث شدی جلوی واردات را بگیرید تا سودجویان داخلی هم کالای ایرانی که همه دم ازش میکنی احتکار میکند تا مردم فشار زندگی گیر کند اگر شما عرضه داشته باشید جلو واردات قاچاق را آزاد کنه تا اینها مجبور بشن کالا خودرا ارزان بفرشند

    • بدون نام

      ۴۰ساله اعلام کردیم
      شما جرات داشتید اعدام کنید؟

    • قلی

      بگو با خیال راحت مشغول کارشون باشند ..چون مردم اینقدر گرفتاری دارن که به گزارش دادن نمیرسند.

    • بدون نام

      شماهاازمابهترمیدونین که کجاهست

    • بدون نام

      چطوره مردم جای شماحکومت کنند یک مشت ادم های بیخود بدردنخور بنام مدیر مسئول

    • غلام

      ملت گزارش کنید بروند جریمه کنند با هم بخورند

    • بدون نام

      چشم قربان یاداشت کنید. الف جیم از مشهد. ب واو از اصفهان. کاف نون از تهران. این آخری چون انبارش بزرگ بوده خیلی احتکار کرده لطفا رسیدگی کنید.

    • بدون نام

      لایک داری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج