۷۵۸۶۴۵
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

بارسا یا رئال؛ کدام یک در نقل و انتقالات بهتر کار کرده؟

 بارسلونا و رئال مادرید نسبتاً فصل کم سر و صدایی در بازار نقل و انتقالات داشتند.

وبسایت نود: اگرچه هر دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در این تابستان بازیکنانی را جذب کردند ولی شاید به نسبت سال های قبل، خیلی تابستان پرهیاهویی نداشتند و البته دو خروجی مهم نیز در ترکیب دو تیم دیده می شود.

البته هنوز تا پایان آگوست زمان باقی است و هر دو باشگاه ممکن است بازیکنان دیگری را هم جذب کنند و این لیست دچار تغییر شود ولی تصور می کنید کدام تیم در پنجره تابستانی تاکنون بهتر عمل کرده و یا نیاز به تقویت بیشتر دارد؟

بارسلونا فصل قبل دوگانه داخلی را برد و رئال مادرید هم موفق شد در لیگ قهرمانان همچون دو فصل پیش از آن به قهرمانی برسد. اما به نظر می آید شاید هر دو تیم تا پیش از ماه سپتامبر، باز هم بازیکنان جدیدی را جذب کنند.

در این گزارش نگاهی داریم به آخرین وضعیت دو تیم در تابستان ۲۰۱۸:

هر دو تیم دو چهره نمادین و اسطوره ای باشگاه را از دست دادند، رئال مادرید رونالدویی را از دست داده که نه تنها تاریخ ساز بود بلکه حداقل ۴۰ گل در یک فصل را تضمین می کرد. بارسلونا هم اگرچه کاپیتان و بازیکن برجسته ای همچون اینیستا را از دست داده ولی شاید بتوان گفت تاثیر اینیستا مسن در بارسلونا قطعاً کمتر از رونالدو در رئال مادرید بود.

بارسلونا؛

ورودی: مالکوم، لنگلت، آرتور، آرتورو ویدال

خروجی: یری مینا، آندره گومز، لوکاس دینیه، دلوفئو، آلکس ویدال، اینیستا، پائولینیو

بارسلونا کاپیتان فصل گذشته خود را در این فصل در اختیار ندارد. اگرچه اینیستا ۳۴ سال دارد ولی فصل قبل هم ۲۵ بار در لیگ از ابتدا به میدان رفت و در فینال جام حذفی هم خوش درخشید. اما او در این فصل در ژاپن توپ خواهد زد تا خلا رهبری باتجربه در میانه میدان بارسلونا حس شود.

بارسا یا رئال؛ کدام یک در نقل و انتقالات بهتر کار کرده؟

البته آن ها ژانویه دست به کار شدند و کوتینیو را خریداری کردند و این بازیکن گرانقیمت این فصل می تواند در لیگ قهرمانان هم به میدان برود. ضمن این که قابلیت انعطاف کوتینیو در بازی در دو پست میانی و هجومی، دست والورده را باز خواهد گذاشت تا بتواند از ترکیب های متفاوتی در میانه زمین و یک سوم هجومی بهره ببرد.

خط حمله بارسلونا هم با حضور جوانی همچون مالکوم جان تازه ای گرفته است. او می تواند حس رقابت خوبی با دیگر جوان بارسلونا، دمبله برای حضور در ترکیب اصلی ایجاد کند. بعد از جدایی یری مینا و دینیه، بارسلونا با حضور لنگلت، خط دفاع خود را هم تقویت کرده است.

اما شاید مهمترین بازیکن جذب شده توسط بارسا در تابستان ۲۰۱۸، کسی نباشد جز آرتورو ویدال بازیکن باتجربه شیلیایی. که جای خالی اینیستا و پائولینیو را در ترکیب اصلی پر خواهد کرد. البته هم سرمربی و هم مدیر باشگاه خواستار خرید یک هافبک دیگر هم هستند و پوگبا نیز به نیوکمپ لینک شده ولی احتمال انتقال این بازیکن در این تابستان کمی بعید است.

رئال مادرید؛

ورودی: وینیسیوس جونیور، اودریوزولا، لونین، تیبو کورتوا

خروجی: رونالدو، ماسکارل، اشرف حکیمی، تئو هرناندز، متیو کواچیچ

ستاره ۳۳ ساله سابق رئال مادرید، بعد از ۹ فصل درخشان در ترکیب این تیم، ثبت ۴۵۱ گل و کسب عناوین قهرمانی مختلف، در نهایت تصمیم گرفت رئال مادرید را ترک و راهی یوونتوس شود.

بارسا یا رئال؛ کدام یک در نقل و انتقالات بهتر کار کرده؟

در شرایطی که گفته می شد رئال مادرید برای پر کردن جای خالی وی دست به خرید ستاره بزرگی می زند و از نام هایی همچون نیمار، امباپه و هازارد به عنوان جانشین وی نام برده می شد ولی بعید است هیچ یک به رئال مادرید آیند.

با تصمیم پرز برای توجه بیشتر به جوانگرایی و اعتماد زیاد لوپتگی به بازیکنانی نظیر آسنسیو و ایسکو، انتظار می رود رئال مادرید بدون خرید یک ستاره بزرگ فصل را آغاز کند.

وینیسیوس این قابلیت را دارد تا رونالدوی بعدی باشد ولی نه برای فصل پیش رو، او ستاره ای برای آینده است. بنابراین نقش گرت بیل و آسنسیو در فصل پیش رو می تواند کلیدی باشد. گرت بیل باید بار گلزنی رونالدو را هم به دوش بکشد.

مهمترین ورودی تیم در تابستان، کورتوا است که بالاخره آرزوی پرز برای خرید یک دروازه بان بزرگ محقق شد و آن ها دروازه بان بلژیکی را به برنابئو منتقل کردند.

حالا رقابت سختی درون دروازه رئال مادرید است. احتمالاً در فاصله باقیمانده تا پایان فصل نقل و انتقالات، مهمترین چالش رئال مادرید حفظ مودریچی باشد که مایل است تا راهی اینتر شود.

آن هم در شرایطی که کواچیچ نیز رئال مادرید را ترک کرده است. گفته می شود در صورت جدایی مودریچ، رئال مادرید یک هافبک دیگر جذب خواهد کرد. نام هایی چون تیاگو و پیانیچ به رئال مادرید لینک شده اند ولی هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهترین نقل و انتقالات استقلال داشته دم مدیر عاملش گرم

    • بدون نام

      رئال که این همه امیدو ازدست داد ولی بارسلونا خیلی را جذب کرد مثل ویدال ولی رئال کین تریپیر نیمار هازارد امباپه ایکاردی را نیاورد تیبو کورتوا که دستکش طلای جام جهانی را گرفت هم درچلسی ماندنی شد خامس رودریگز هم نیومد ولی بارسلونا خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج