۷۵۸۷۰۹
۲۲ نظر
۵۰۱۴
۲۲ نظر
۵۰۱۴
پ

روزنامه جوان به چاوشی: وطن، هتل نیست!

چاووشی باید عشق به وطن را از آواره‌‎ای سوری بیاموزد که در میان جنگ، خون و محاصره وحشیانی چون داعش نوشت: «وطن هتل نیست که وقتی خدماتش خوب نبود رهایش کنیم؛ ما اینجا خواهیم ماند.

روزنامه جوان: خبر عدم اعطای مجوز آلبوم جدید محسن چاووشی با نام «ابراهیم» چند ماهیست دهان به دهان می‌چرخد و واکنش‌های مختلفی را بر می‌انگیزد. حالا پس از گذشت قریب به نه ماه از تاریخ درخواست مجوز، چاووشی به طرفداران خود وعده داده است به زودی آلبوم را منتشر خواهد کرد و به همین جهت هر روز گوشه‌هایی از «ابراهیم» را از صفحه اینستاگرام خود پخش می‌کند و در عطش ایجاد شده می‌دمد.

کلیت آلبوم تایید شده است و تنها اصلاح می‌خواهد

ابوالفضل صادقی نژاد رئیس واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اما در این باره گفته است: «شرکت متقاضی برای کسب مجوز آلبوم «ابراهیم»، پنج مرداد ۹۶ در خواستش را به دفتر موسیقی وزارت ارشاد ارسال کرد.

این درخواست به شورای شعر دفتر موسیقی رفت و ۱۶ مرداد همان سال بررسی شد. پس از بررسی شورای شعر، دو قطعه از این آلبوم هفت قطعه‌ای تأیید شد و پنج قطعه اصلاحیه خورد. اصلاحیه ممکن است یک کلمه یا یک غلط املایی باشد. منظور از اصلاحیه، رد کردن آن پنج قطعه نیست.

البته ریز اصلاحیه ها، در دستم نیست؛ اما آنچه مشخص و قطعی است، این است که دفتر موسیقی آلبوم را به کلی رد نکرده است.»

تهدید به مهاجرت

در همین حال شایعه مهاجرت چاووشی در صورت عدم اعطای مجوز به آلبوم جدیدش منتشر شده است خود او نیز با انتشار کامنتی زیر پست یکی از دوستانش به این شایعه دامن زده و می‌نویسد: «وقتی خونه‌ات کوچک شد، عوضش کن؛ وقتی محله‌ات خسته‌ات کرد، عوضش کن؛ وقتی شهر و کشورت خفه‌ات کرد عوضش کن!»

روزنامه جوان به چاوشی: وطن، هتل نیست!

متاسفانه این کامنت نشان از آن دارد برای خواننده‌ای که افتخارش به خواندن اشعارِ شاعرانِ فارسی زبانی چون مولاناست، ایران و وطن که پیامبر اکرم(ص) در خصوص آن می‌فرمایند: «حب الوطن من الإیمان»، به اندازه یک هتل ارزش دارد که به محض آنکه باب دلت نبود فرم تصویه حساب را پر کنی و به سراغ هتلی دیگر بروی!

چاووشی باید عشق به وطن را از آواره‌‎ای سوری بیاموزد که در میان جنگ، خون و محاصره وحشیانی چون داعش نوشت: «وطن هتل نیست که وقتی خدماتش خوب نبود رهایش کنیم؛ ما اینجا خواهیم ماند.»

روزنامه جوان به چاوشی: وطن، هتل نیست!

متاسفانه بسیاری وطن و قانون وطن را تا آنجا می‌پرستند و عاشقانه پایش می‌ایستند که منافعشان تامین گردد و آنجا که قانون سد منافعشان شود ساک به دست فرودگاه امام خمینی(ره) را به مقصد فرودگاه آتاتورک ترک می‌کنند. اما دریغ از آنکه این خاک وطن است که هنرمند و هنرش را تقدس می‌بخشد و تجربه ثابت کرده هنرمندانی، حتی بزرگتر از چاووشی، که از ایران رفتند لاجرم بازگشتند و ماندند زیرا که هنر ایرانی ریشه در خاک ایران دارد و بس.

خوب است آقای چاووشی اگر هوس کردند کشورشان را از شدت خفگی عوض کنند حداقل آهنگ «خلیج ایرانی» را پاک کنند تا با صدای خودشان جواب خودشان را ندهند که «این خاک خیلی از این بازیا دیده».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لطفا تادرشرایط محسن چاووشی قرارنگرفتید نظر وحرف مفت نزنید

      پاسخ ها

      • mari.krd

        چه شرایطی? بیست ساله هیچ مشکلی نداشتن? با طرفداری ها و تبلیغاتشون مارو مجاب کردن به کاندیداهایِ موردِ نظرشون رای بدیم و تویِ وَضع اسفناک گرفتار بشیم حالا که یه مشکل کوچیک براشوت پیش اومده حق دارن? پس ما مردم عادی که نه پول مهاجرت نا شرایطشو به خاطر رای اینا باید بسوزیم و بسازیم ولی خودشون به راحتی هتل عوض کنن? حامیانی مثل شما اینارو انقد بزرگ کردن.

      • مسی

        خیلی خنده داره اون کسی که گفته هنر مندا ما رو سالها مجاب کردن که به کی رای بدیم.وای به انسان بالغی که نظر یه بازیگر یا خواننده یا مجری یا .....باید تو رای سیاسی که آینده خودش و کشورش تو اون هست تاثیر داشته باشه یعنی حال نداره خودش یه تحقبق نصفه نیمه درباره گذشته طرف بکنه و با نظر خودش رای بده آخه سلبریتی اونم از نوع هنری مگه از سیاست و کشورداری چیزی حالیشه فقط از کاندیدا پشت پرده یه چیزایی واسه خودش میگیره بعد میاد رو مخه من و تو تبلیغات واسه طرف میکنه چقدر ساده ایم ما.

    • بدون نام

      احسنت واقعا

    • بدون نام

      واقعا اقای چاووشی باید به این حرفها کمی توجه کند وبعدا تصمیم بگیرد

    • بدون نام

      فعلا باید یه اهنگ برا خزر بخونه خلیج فارس قدیمی شد...

    • ایرانی

      همه از برخورد سلیقه ای که تو کشور اتفاق میفته ناراضی ان.چاوشی بعد از خوندن آهنگ خوزستان که روایت درد مردم جنوب بود، مورد غضب مسئولین قرار گرفت و معلوم که برای آهنگ های بعدی مورد اذیت قرار میگیره. روزنامه جوان و کیهان که هر چیزی دلشون میخواد راحت مینویسن، چرا از آهنگی که حرف دل خیلیا بود آشفته شدن؟

    • سید محمد علی رفیعی

      در عطش ایجاد شده میدمد ؟؟؟؟؟؟؟ مگه در عطش میشه دمید ؟؟؟ در آتش شنیده بودیم میدمن ولی در عطش !!

      پاسخ ها

      • محمد

        به این میگن متافور.
        شما سرت نمیشه نظر نده.

    • ترسو

      وطن ، غنيمت جنگي و هموطنان ، اُسراي " جنگهاي صدر " اسلامم نيستند كه شماها اينگونه ، باهاش برخورد ميكنيد،
      برادران ِجوان !!!!

      پاسخ ها

      • مجید

        هزاران آفرین .کاملا درست فرمودید.

      • بدون نام

        عالی

    • بدون نام

      فقط برای شما هتله ، برای بقیه معدن که مث اسیر بیکاری بکشن

    • بدون نام

      برای شما و کیهان و....

      هست

    • مجید

      بله برای مردم اردوگاه کار اجباریه ولی فقط برای برادران خواص هتله و مردم حق ندارن به دیده هتل به وطن نگاه کنن.اردوگاه کار اجباری با اعمال شاقه هست اینجا آقای چاووشی هتل نیست.

    • بدون نام

      وطن چیزیست چیزگونه...

    • بدون نام

      محسن چاوشی بدرد ایران نمیخوره لیاقتش خیلی بیشتره
      مثله خیلیای دیگه

    • بدون نام

      بلی وطن هتل نیست جای دزدان است.

    • سعید

      کاشکی قانون سد راه افراد باشد نه ته مانده های نفهمی و خودخواهی های ذهنی هر کس در کشوری که مردمانش را درجه بندی کردند. من نمیدانم این هرزنامه ذلیل از کدام قانون حرف می زد.

    • بدون نام

      برای روزنامه ای مثل جوان و کیهان هتل نیست. راحت دارید زندگی میکنید هر چی دلتون میخواد میگید هیچکس هم کارتون نداره یه مشت اراجیف تحویل مردم میدید.

    • زهرا

      زندگیه خودشه حق داره هرکاری می خواد باهاش بکنه به هیچ کس هم ربطی نداره. هرکجا هست خدایا به سلامت دارش.
      وطن فعلا هتل دزداست.

    • داش آکل

      نوشته خوبی بود... خوب ننوشتی... تسویه*

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج