۷۵۸۷۴۶
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

بیانیه خاتمی را اصلاح‌طلبان هم نخواندند

یک روزنامه اصلاح‌طلب درباره تأثیرگذاری بیانیه پراکنی و موضع‌گیری‌های خاتمی و افراطیون حزب مشارکت نوشت: حتی خود اصلاح‌طلبان هم این بیانیه‌ها را نخوانده‌اند چه رسد به مردم (!)

جهان نیوز: یک روزنامه اصلاح‌طلب درباره تأثیرگذاری بیانیه پراکنی و موضع‌گیری‌های خاتمی و افراطیون حزب مشارکت نوشت: حتی خود اصلاح‌طلبان هم این بیانیه‌ها را نخوانده‌اند چه رسد به مردم(!)

طی چند روز اخیر رئیس دولت اصلاحات و تعداد دیگری از چهره‌های تندرو اصلاحات همچون مصطفی تاجزاده، بهزاد نبوی، عبدالله ناصری، جواد امام، فیض‌الله عرب سرخی، محمد کیانوش‌راد، محمد سلامتی و... با صدور بیانیه‌هایی بدون در نظر گرفتن نقش خود در سرکارآوردن دولت روحانی و در اختیار داشتن پست‌های متعدد مدیریتی در دولت تدبیر و امید، اقدامی به فرار به جلو کرده و راهکار ارائه نموده‌اند.

اما جدای از راهکارهای تکراری و سیاسی که اصلاح‌طلبان برای مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که در این بیانیه‌های به ظاهر پرطمطراق تأکید کرده‌اند، بررسی‌های روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نشان می‌دهد به این بیانیه‌ها توجهی در افکار عمومی نشده است.

در گزارش اعتماد آمده است: «چرا هیچ یک از تصمیم‌سازان و کنشگران اصلی کشور از زمان صدور این بیانیه‌ها در مورد راهکارهای پیشنهادی یک جریان سیاسی واکنشی نشان نداده‌اند؟ آیا بیانیه را ندیده‌اند یا نادیده گرفته‌اند؟ پرسش‌های «اعتماد» از برخی چهره‌های سیاسی نشان می‌دهد که این دو بیانیه دیده نشده و حتی در میان اصلاح‌طلبان هم کسانی حضور دارند که حتی دو بیانیه را ندیده‌اند و البته سؤال مهم‌تر اینکه آیا این بیانیه‌ها اساساً کارکردی در نظام سیاسی دارد یا خیر؟

نویسندگان بیانیه اصلاح‌طلبان در پایان آن نوشته‌اند که باور دارند «هیچ مطالبه‌ای با درخواست و نامه و تومار محقق نخواهد شد؛ پس دست یاری خود را به سوی شما هم‌وطنان دراز می‌کنیم؛ به سوی تمامی ایرانیان آزاده، شریف و دغدغه‌مند. به سوی همانانی که هر چند فشار اقتصادی توان از کف‌شان برده و امیدهای‌شان را هدف قرار داده، اما قدرت اراده‌شان و شوق علاقه‌شان به این میهن، جوانه‌های امید را در دل‌هاشان زنده نگه داشته است.

با این حال دست به قلم شده و همچون بیانیه قبلی بندهایی را مطرح کرده‌اند که نه تنها قابلیت اجرایی شدن آن اندک است حتی از میان هم‌جناحی‌ها یا مخالفان‌شان هم نادیده گرفته شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت بی تدبیروناامیدی نه دولت تدبیروامید

    • شهین سیفی

      همتون زسالتی داشتید که عملی کردید

    • بدون نام

      اصولگر بدان که ۷۰ ملیون ایرانی یکطرف است و شما گروه اند یک طرف همه میدانند هر چه مشکل از بیکاری تا فساد و قتل غارت زیر سر شما ملت از شما متنفرند شما با صحنه سازی میخواهید وارد میدان شوید ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه جمله از مادر عروس
        خوب شد گفتی نه اینکه مردم از اصلاح طلبا دل خوشی دارن
        دلار ده هزار تومنی نوش جونت

    • قلی

      خوندنی نبود ..خیلی طولانیه. ببخشید ...تکرار میکنم ..خیلی تکراریه

    • بدون نام

      چرا اصولگراها این حقیقت و قبول ندارن که مردم انها را قبول ندارن؟اصلاح طلبان تنها امید مردم بودن که اون هم با کارشکنی اصولگرایان تند رو مردم نا امید شدن،اگر کارشکنی و بی تدبیری اقایان نبود وضع مملکت ما الان این نبود،اون اقایی که میگه دلار ۳هزار تومنی شده ۱۰ هزار،درست میگه اما علت اینکه این اتفاق افتاده رو باید کارشناسی کرد،چرا کسی نمیگه دلار ۸۰۰تومنی زمان احمدی نژاد شد ۳وخورده ای؟چرا وقتی برجام خوب یا بد امضا شد بعضی از اقایان زمین و زمان و بهم دوختن؟اگه برجام ایران رو نابود میکرد چرا امریکا اون و قبول نداشت و ازش بیرون اومد؟مشکل ما امریکا نیست چونکه ۴۰سال است که ما با امریکا هیچ همکاری نداریم و همیشه هم تحریم امریکا بودیم و مردم ایران هم زندگی خودشون و کردن اما حالا ی مشت دلواپس که فقط به فکر خود و اقازادهاشون هستند ایران رو به مرز نابودی کشوندن،چرا با فساد برخورد نمیشه؟چرا قوه قضاییه برخورد نمیکنه؟...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج