جاباما
۷۵۸۹۸۰
۱۳ نظر
۵۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
پ

مردم تخلف در عرضه بلیت هواپیما را اطلاع دهند

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تمام شرکت های هوایی فعال در ایران موظفند، بلیت مورد نیاز متقاضیان را به پول رایج کشور عرضه کنند و هموطنان هرگونه تخلف در این زمینه را با مراجعه به آدرس www.cao.ir به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کنند.

خبرگزاری ایرنا: مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تمام شرکت های هوایی فعال در ایران موظفند، بلیت مورد نیاز متقاضیان را به پول رایج کشور عرضه کنند و هموطنان هرگونه تخلف در این زمینه را با مراجعه به آدرس www.cao.ir به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کنند.

«رضا جعفرزاده » افزود: هیچ شرکت هواپیمایی در ایران مجاز به فروش بلیت به صورت ارزی نیست و شرکت های هوایی خارجی در ایران باید بلیت خود را ریالی به متقاضیان بفروشند.

وی اضافه کرد: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان دستگاه حاکمیتی صنعت هوانوردی کشور بر نحوه فروش بلیت پروازهای داخلی و خارجی نظارت دارد و با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد قانونی خواهد کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ضمن یادآوری افزایش قیمت بلیت هواپیما در روزهای گذشته اظهار داشت: ۶۰ درصد هزینه شرکت های هوایی، ارزی است و این مساله قیمت بلیت پروازها را در مسیرهای داخلی و خارجی افزایش داد.

جعفرزاده گفت: مذاکرات لازم برای تعدیل قیمت بلیت هواپیما، بین سازمان هواپیمایی کشوری و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام شده تا ارز مورد نیاز شرکت های هواپیمایی از طریق سامانه نظام یکپارچهٔ معاملات ارزی نیما تامین شود.

وی افزود: اختصاص ارز شرکت های هوایی از طریق سامانه نیما موجب کاهش قیمت بلیت هواپیما خواهد شد و برای اختصاص ارز مورد نیاز شرکت های هوایی از طریق این سامانه، منتظر ابلاغیه کتبی آن هستیم.

جعفرزاده در پاسخ به این سوال که در صورت ابلاغ بسته ارزی از طرف بانک مرکزی قیمت بلیت هواپیما چند درصد افزایش خواهد یافت، گفت: این موضوع بستگی به قیمت بلیت سامانه نیما خواهد داشت.

به گفته وی، طبق ضوابط و مقررات تمام شرکت های هوایی با تعیین قیمت بلیت، باید بر نحوه فروش آن نیز توسط آژانس ها و دفاتر فروش نظارت کافی داشته باشند و به متقاضیان نیز توصیه می شود بلیت های خود را از مراکز و آژانس های غیرمجاز خریداری نکنند.

سخنگوی سازمان یاد شده این راهم اضافه کرد: مردم می توانند برای تایید اصالت بلیت هواپیما به سایت سازمان هواپیمایی کشوری و یا سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی مراجعه کنند.

در روزهای گذشته اخباری مبنی براینکه در برخی از مسیرهای بین المللی فروش بلیت با ارزهای خارجی صورت گرفته انتشار یافت، اما سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که هرگونه فروش بلیت در ایران باید با پول رایج کشور انجام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همیشه شما مدیران دولتی دست به دامان مردم هستید اب نیست مردم صرفه جوئی کنند برق و بنزین و... هم همینطور پس شما که اسم مدیر و مدبر روی خود گذاشته اید و بر مسند قدرت تکیه دزدید چکار میکنید چگونه است که نتوانسته اید سازگار و قانونی را تدوین کنید که کسی جرات تخطی بر قانون را به ذهنش راه ندهد اگر مردم باید گزارش بدهند پس سیستم عریض و طویل شما چه میکند لطفا کلاهتان اگر از نوع نمدی نیست قاضی کنید و حداقل از سایر کشورها یاد بگیرید افغانستان عراق سوریه چیزی ندارند و در جنگ مستقیم هستند ولی ارزش پول ملی آنها را رصد کنید البته کو گوش شنوا در خیالات خود غرق شدید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اب که نیست خواست خداست.
        برق هم که نیست اونم خواست خداست.
        بنزینم که الودگی میاره لطف خداست.
        هرجایی هم که خلاف صورت میگیره خدا اون دنیا خدمتشون میرسه.
        کلا مسئولین گناهی ندارن اومدن یه مقدار جیباشونو پرکنن. که اونم خدا بهشون اجازشو داده

    • بدون نام

      باسلام اون به کی اطلا ع بدهیم به بازرسین که شما لطف میکنند اگر مثل یک بلیط برای یک مقصدی xمبلغ به ناحق ازمردم دریافت شد شما زحمت بکشید اون مبلع اصافه باهم بگیرید تقسیم این کنید بااین رول حق مردم به دستشان میرسد نه هرگز فقط تنهاحسن که دارد برای ما مردم که ابی نداره ولی برای شما نون اور باشه اگر قبول ندارید بهتر به عمل کردتان دقت کنید هرچند این که چپاول مردم میباشدفقط ازاین که این گونه قانون اجر میکنید واقعا اسمش باید چی بزازیم واقعا دستتونودرد نکنه این بهترین شیوه اجرای عدالت واسمش اصلادزدی نیست چون دزد بنده خداخطر قانونوباید به جون بخره ولی ازشما قانون حمایت میکنه خدای به داداین مردم برس به حق ابروی مقربین درگاهت

    • بدون نام

      تخلف را خود دولت انجام می دهد اون وقت به مردم می کی تخلف را مردم کزارش کنند کی را به کی کزار کنیم خودتی خاک مردم تو سر دولت که نان شب ندارم

    • بدون نام

      بی عرضه ها مگه مردم بیکارن مثل شما ،همه اش دست تو جیب مردم میکنید.

    • بدون نام

      خخخخ که چی بشه ؟!!!!!!!!!!!

    • نسیم

      همتون دستتون تو یه کاسه است...اول گفتید ارز مسافرتی حذف نمیشه و با وعده ارز 8000 تومنی حذفش کردید. ولی الان 10 به بالا هم پیدا نمیشه.
      قیمت ماشین گفتید بالا نمیره و جلوی تخلفات گرفته میشه.. ولی پراید داغون شد 30 وای بحال دیگر ماشینها
      پیش فروشهاتون که فقط جیب مردم خالی مکیکنید و خبری از تحویل ماشین نیست و تاخیر خودتون در تحویل رو از حلقوم خریدار بدبخت میکشید بیرون و بعد از 8 ماه تاخیر با قیمت روز به مردم قالب میکنید. درحالی که تاخیر تقصیر شماست نه اون بدبخت خریدار.
      سکه گفتید بالا نمیره کنترل میشه ولی هر روز قیمت جدید در بازار دیده میشه.
      لبنیات...میوه...دیگر مایحتاج مردم....اجاره خونه ...
      چیزی که واضحه بلیط هواپیما اخریش نیست .
      اخریش بنزینه که دیگه بطور کل مردم رو بدبخت کنید.

      اها اخریش حذف 45 تومن یارانتونه که به گدا هم نمیدن...
      اها نصف خلیج فارس و عمان هم بفروشید
      اب که میفروشید برق می فروشید...
      دیگه ببینم چیزی مونده؟؟؟؟
      کسی یادش اومد جواب بده ببنیم چقدر تا نابودی کامل فاصله داریم

    • بدون نام

      خب...فقط چندتا نکته است...اولا پول خرید بلیط هوا پیما وسفر ندارم....دوما شاید روزی خدایی نکرده مایه دار شدم جرات سفر با هوا پیدارو ندارم...سوما اگر موارد یک و دو جور شد من حماقت کردم و خواستم برم تخلف دیدم...وااااااقعا کسی حق مارو میگیره؟؟؟؟ شما خود تون مال مردم خوردید.

    • خدا

      اینم سرگرمی مدیرانه/ مردم خبر بدن ،خودشون کورن ،نمی بینن!!!
      مردم را گذاشتن سرکار

    • بدون نام

      چشم

    • کریم

      در این کشور وقتی چیزی گران شد تمام شما هم دوغت را بنوش!

    • بدون نام

      برید پی کارتون! خودتون رو سیاه کنید! یعنی شما از گرانی بلیط.و...بی اطلاع هستید؟؟

    • بهروز اباذری

      مردم مردم بار هم مردم!!!!!! بابا این دستگاهها نظارتی کجان؟؟؟؟؟؟؟؟ ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج