۷۵۸۹۸۴
۳۸ نظر
۵۰۰۸
۳۸ نظر
۵۰۰۸
پ

راهکار رضایی برای دور زدن تحریم نفتی ترامپ

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ترامپ می‌خواهد جلوی فروش نفت کشورمان را بگیرد در حالیکه راهکار خروج از این وضعیت و حصول درآمدهای ارزی بیشتر وجود دارد.

خبرگزاری تسنیم: محسن رضایی پیش از ظهر امروز در «همایش ملی مدیران و متخصصان شرکت‌های تولیدکننده دانش و فناوری» با بیان اینکه امروز با جنگ اقتصادی مواجه هستیم که برخلاف تمامی مقررات بین‌المللی بر ما تحمیل شده است.

وی اظهار کرد: هیچ مبنای حقوقی و انسانی برای اعمال تحریم علیه ملت و نظام ایران وجود ندارد و از این جهت است که می‌گویند "امروز هر کسی به ملت و رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران لبیک بگوید جزو مجاهدین فی سبیل‌الله خواهد بود."

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه تجربه نشان داده است که ملت ایران در زمان وقوع حوادث بزرگ، از خود مجاهدت نشان می‌دهند، گفت: ملت ایران ۲۰۰ سال در حالت خواب رفتگی به سر می‌بردند و بعد از دست رفتن ۵۰ درصد سرزمین‌مان، یکباره دچار شوک شده و بیدار شدند.

وی افزود: شهرهایی نظیر سمرقند و بخارا که آوازه بیشتری از اصفهان و شیراز کنونی داشتند، از اراضی سرزمین‌مان جدا شدند و همین سرآغازی برای حرکت ملت عظیم ایران شد تا حق خود را بستانند.

رضایی عنوان کرد: اما از زمانیکه این بیداری محقق شده، قدرت‌هایی که چشم داشت به این آب و خاک دارند، چه از بیرون و چه از خارج درصدد ایجاد موانع و ممانعت از این حرکت هستند و به هر طریقی می‌خواهند این جریان مردمی را منحرف کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در چنین مواقعی باز هم ملت با حرکت درست و هوشمندانه راه را به مسیر اصلی بازگردانده است، گفت: ما همواره از نظر ایده دچار مشکل بودیم؛ نخستین ایده برای حل مشکلات «مدرنیزه کردن ارتش» بود که پس از آن امیرکبیر آمد و رفع مشکل را در تأسیس دارالفنون دید؛ رفته رفته آزادی‌خواهان آمدند و بر طبل قانون کوبیدند و سال‌ها بعد نیز رضاشاه حل تمامی مشکلات را در تأسیس بانک و احداث راه‌آهن و اتوبان‌ها دید.

وی تصریح کرد: بنابراین سیر تاریخی نشان می‌دهد همواره با مشکلات درونی مواجه بودیم؛ از طرفی همسایگان ما از ترکیه و عربستان گرفته تا انگلیس، روسیه و امریکا نیز از ترس اینکه ایرانیان تمدن‌ساز شوند، همواره مشکلاتی را به وجود آورده‌اند زیرا می‌دانند اگر این مهم شکل بگیرد، میلیون‌ها نفر زیر چتر حمایتی ایران خواهند رفت.

رضایی افزود: این موضوعات موجب شد تا در بیش از صد سال گذشته با پیشرفت کمی مواجه شویم و البته بیشترین حجم تخریب‌های دشمن نیز در حوزه فرهنگی بود که اعتماد به نفس، روحیه جهادی و... جوانان ما را نشانه گرفته بودند تا بیشترین تأثیر را روی این نقاط مهم بگذارند.

وی شرایط امروز کشور را مانند زمان پیروزی انقلاب اسلامی دانست که حرکتی در راستای بازگشت به اصل شکل گرفت، گفت: در آن زمان ابتدا به این نتیجه رسیدیم که مسئله «اقتدار» را حل و محیطی ایجاد کنیم تا در سایه آن، پیشرفت داشته باشیم و حاصل آن این شد که امروز قدرت اول منطقه در زمینه‌های امنیتی، سیاسی و نظامی هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: اما زمانیکه خواستیم وارد فاز دوم برنامه‌های توسعه‌‌ای شویم، ما را با مشکلات جدی مواجه کردند؛ دشمنان با طرح موضوعاتی نظیر ایجاد تردید در پیشرفت کشور سعی کردند تا جلوی این حرکت بی‌ایستند و امروز نیز با تمام قدرت به صحنه آمده‌اند تا جاییکه آقای ترامپ می‌گوید بنا داریم جلوی فروش نفت ایران را بگیریم و «ریال» را به پایین‌ترین ارزش برسانیم.

وی با تأکید بر اینکه ترامپ به دنبال این است که ایرانیان را روبه‌روی میز خود بنشاند و ۱۲ خواسته وزیر امور خارجه‌اش را تحمیل کند، گفت: البته این برخورد را با ترکیه، روسیه و اتحادیه اروپا نیز شاهد هستیم تا جاییکه ارزش لیر ترکیه به نسبت دلار از ۳.۶ به ۷ رسیده است.

رضایی تصریح کرد: کانون اصلی شعارهای انتخاباتی ترامپ به نتیجه رسیدن با ایران بوده تا بتواند در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز موفق شود اما ان‌شاءالله با همت شما عزیزان او را دست خالی می‌گذاریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است که شرایط کنونی مانند اتفاقاتی است که در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ یا در زمان آزادسازی خرمشهر اتفاق افتاد زیرا دشمن با زیر پا گذاشتن توافقات بین‌المللی وارد میدان شده تا در کوتاه مدت به نتیجه برسد.

وی اظهار کرد: در این شرایط مردم باید وارد صحنه شوند؛ تعجب می‌کنم از مسئولان کشور که چرا مردم را به صحنه نمی‌کشانند.

رضایی بار دیگر با تأکید بر اینکه امروز، روز فراخوانی مردم به صحنه است، ابراز کرد: این صحنه می‌تواند ایجاد شرایط مساعد برای محیط کسب‌وکارهای دانشی یا اصلاح قوانین موجود در این محیط باشد؛ طبیعتا اگر به قاسم سلیمانی و مهدی باکری‌ها اجازه اشتباه کردن داده نمی‌شد، به این اندازه بزرگ نمی‌شدند.

وی افزود: نباید از ترس اینکه کارآفرینان مشکل ایجاد کنند، جلوی فعالیت‌های آنها را گرفت؛ پر‌واضح است که با دل کوچک نمی‌تواند به دل تحریم‌ها زد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شرایط کنونی بهترین فرصت است تا در حوزه اقتصاد هم به اصل خودمان بازگردیم؛ برخی الان درباره تهدید ترامپ مبنی بر ممانعت از فروش نفت ایران می‌گویند در حالیکه می‌توان بیش از این ظرفیت را با ایجاد مینی پالایشگاه در مرزهای کشور و ارتباطی که با ۱۴ کشور همسایه داریم، زمینه فروش ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: با این کار، درآمد ارزی کشور دو برابر خواهد شد؛ با توجه به اینکه تمرکز تحریم‌ها بر بانک‌های بزرگ، بیمه‌های بزرگ و شرکت‌های بزرگ است، می‌توانیم به راحتی با تمرکز بر شرکت‌های کوچک، فعالیت‌های اقتصادی‌مان را داشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عنقا

      ملت ایران هر کاری ازدستش برمیمومده کرده بیخودی گردن ترامپ نندازین کهریال ایران بیارزش کرده بعدا شماها اینجا نقشه بکشین برای دلارش منم چاره داشتم میرفتم ازایران بس این تجمعات چیه ازگرانی پناه اوردن به خیابان

    • بدون نام

      چرا باید راهکارها وفوت کوزه گری را اعلام کنیم که دشمن از همان نقطه بخواهد ویا بتواند به ما ضربه برند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر هم فوت وفن کوزه گریه ....خخخ اختمالا واگذاری خزر به روسیه هم از نیوغ ایشون بوده

      • بدون نام

        مینی پالایشگاه شده فوت کوزه گری این آقا اصلا ساز و کار صنعت نفت رو میدونه که چنین حرفای تخیلی میزنه

    • بدون نام

      گروگان بگیریم

    • اسد

      به به!!!! نظریه پرداز اقتصادی هم رسید مبارکه نگران نباشید با این نظریه ی جناب رضایی همه چیز حله وهمه ی حباب ها به فرصت هاتبدیل میشه حورررررررا

    • بدون نام

      رضایی اول بگو بچه هات کجا در حال عشق حالند راهکارهات همه برای دور زدن تحریمها به درد بابا جونت می خوره وفقط راه رو برای پر کردن جیب خودت ورفقات هموار می کنه خجالت وشرم کنید
      جوانان بیکارند نخبگان در حال فرارند

    • پراید 30 ملیونی

      وقتی که دولت قیمت دلار را دو برابر میکند و فقط فشار تحریم ها را به گردن مردم می اندازد لطفا از مردم هم انتظاری نداشته باشید

    • بدون نام

      40سال گذشت الان یادت افتاد

    • فریبرز

      عجب نظری پس زودتر دست به کار شید تا زمین برای مینی پالایشگاه ها دست روسها نیوفتاده
      حرفات خریدار نداره

    • بدون نام

      رضایی راهکار هایت به درد ننه جونت می خوره لم بده کیف کن تحریمها کاری که با تو نداره جیباتون پر کیفتون کوک کاخ هایتون پر زرق برق بیکاری گرونی هم برای مردم

    • بدون نام

      شماکه تامردم. به صحنه می ایندمگیدکارامریکاواسراییله صجنه کرمانشاه هم جای همه رانداردصحنه اقتصادی. راهم شماهادراختیارگرفتیدوبه مردم اجازه. جرکت نمی دهید

    • رشیدی

      زنده باد یار امام و پاسدار حق

    • بدون نام

      الان 40 سال اقای رصایی راهکار بلده و به کسی هم نمیگه...بزار تا 30 میلیون از گرسنگی بمیرند بعد بگو........

    • ابراهیم نوریرسا

      مگر رروحانی نگفت تنگه را مبندیم

    • بدون نام

      چه راهکارهای بیخودی میده واقعا

    • بدون نام

      اقای رضایی میشه خواهَش کرد که اصلا شما یکی حرف نزنید ویا نظر ندید.اصلا کی از شما نظر میخواد.بس دیگه خجالت داره با این حرفات

    • بدون نام

      ساعت۵نشد رفتی خب خسته نباشید ختمافرداصبح میخوای بزاری میذونم از ساعت۸ونیم دارین زحمت میکشین

    • بدون نام

      احسنت اقای رضایی

    • بدون نام

      آقای رضایی الان هم ملت خوابند خزر و خلیج فارس ماهم رفت .بترسید از روزی که ملت بیدار شوند

    • بدون نام

      اقای رضایی یکی را ده راه نمیدادند میگفت خانه کدخدا کدامه مردم میگن ما شما را نمیحواهیم شما میگی برج بسازیم بریم بالا؟اقای رضایی ازموده را ازمودن خطاست شماها ازمایش دادی مردم دیگه گوش به حرفهایی که به همه چیز شبیهه الا راهکار و حرف فریب نمیخورند ... بی لیاقتی و خیانتکاری تان را با دشمن موهوم ساختن پوشش ندهید دیگه شعار بس است دشمن ما شما و امثال شمایید نه امریکا روزی که باکریها و من در جبهه ها سوختیم پرپر شدیم فرزندت کجا بود الان سرمایه تو چقدر من به نان شب محتاجم نتیجه فریب ریاکاری شماست

    • بدون نام

      گروگان بگیریم؟

    • بدون نام

      بله درامد بیشتر برای جنابعالی

    • بدون نام

      اولا" سمرقند و بخارا را نه دشمن ، بلکه از سالها قبل و تغییر مذهب کشور از ایران جدا کرده بود دوما" پالایشگاه های کوچک ،بنگاه های کوچک ،......چه صیغه ای است ؟ خلاصه اینکه اوضاع کنونی این را اثبات کرده که .....سیاستهای مبتنی بر حفظ منافع کشور " فقط" می تواند جواب بدهد نه مصلحت گونه .

    • بدون نام

      استاد تاریخ و کار‌شناس علوم سیاسی و فرمانده عملیاتی و وووووووو آخربش آمریکا این درُ گرانبها را می دوزدند.

    • حسن

      نابغه قرن صحبت کرد
      تا فساد ریشه کن نشه
      آب در هاون کوبیدن

    • تحمدی

      آفرین. ای
      کاش رضایی یا قالی باف رییس جمهور می شد

    • بدون نام

      جناب آقای رضایی.متاسفانه ۴۰سال دیربفکرافتاده اید.مملکت ماباداشتن بهترین امکانات ونیروی کارجوان میتوانست سرآمدمنطقه باشد.اگردراین ۴۰سال دولتهابفکربودندمیتوانستیم باراه اندازی نیروگاههای برق خورشیدی برق رابدنیاصادرکنیم وبجای اینکه مامحتاج اروپاباشیم اروپامحتاج ماباشد.بوجودآوردن دههاوصدهاصنعت کوچکترمیتوانست مارابی نیازکند(کارخانجات ساخت کولرگازی.یخچال.لباسشویی .ظرفشویی و........)که علاوه برمصرف داخلی جنبه صادرات هم داشت.ومیتوانست نیروی جوان ماراهم مشغول کند.ولی متاسفانه چنین اراده ای وجودنداشت ودربیخبری کامل گذرانیدیم و آمدبسرمان ازآنچه میترسیدیم...

    • بدون نام

      اینهمه را تو مکتب یاد گرفتی جیگر؟

    • قلی

      عجب أش شله قلمکاری. تاریخ فلسفه ..سمرقند. خرمشهر ..دکتر با این ریش میروی تجریش....با همین کفایت و درایت گروگانگیری از امریکا و ...میخواهی تمدن سازی هم بفرمایید..بابا ایواله

    • شیرعلی

      کاسبان تحریم که هستند اینکه ديگه غصه ندارد عزیز دل برادر

    • بدون نام

      کشور هم باید نفت بفروشه هم تمام وسایل مورد نیاز کشور را وارد کنه .چرا به جای وارد شدن به خونه از در ،از دیوار وارد بشیم .وقتی رابط نداشته باشیم بیشتر ثروت کشور به جیب دلالها میره .نفت را از قیمت روزش کمتر میخرن و با قیمت بالا میفروشن از اون طرف اجناسی که نیاز داریم بجای خرید مستقیم با نرخ چندین برابر از واسطه ها میخریم و اینجوری میشه که ثروت ملی بجای اینکه باعث قوی شدن خودمون بشه واسطه ها و دلالها و دشمنان قسم خورده مون را قدرتمندتر میکنیم

    • بدون نام

      آخر می ترسیم این نابغه نظامی و سیاس را سیا و یا موساد می دزدند و می مانیم و بدبختی

    • بدون نام

      واقعا که مردم دست بسته و کنار زده شده اند.
      و نظاره گر چپاول کشور..
      ایکاش دولت دست مفسدین را کوتاه و امور را به ملت میسپرد

    • کارمند

      در همه کار دخالت نکنید لطفا

    • کاش امریکایی بودم

      درود بر ترامپ

    • لی خدایاری

      اختلاس های دیگر در راه هست افرین

    • محمد

      دستفروشی نفت .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج