۷۵۹۰۱۶
۸ نظر
۵۰۰۰
۸ نظر
۵۰۰۰
پ

امیری: پاسخ روحانی به ادبیات مجلس بستگی دارد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: بخش قابل توجهی از پاسخ های رئیس‌جمهور به سوال نمایندگان مجلس بستگی به نحوه سوال، ادبیات و واژگان سوال کنندگان دارد.

خبرگزاری مهر: معاون پارلمانی رئیس جمهور که یکی از رسانه ای ترین و پاسخگوترین چهره های دولت محسوب می‌شود، تعامل با رسانه ها را کمک خوبی برای مدیران در اداره کشور می‌داند.

در ادامه مهم‌ترین بخش‌های مصاحبه تفصیلی با حسینعلی امیری می‌آید:

*بسته ارزی دولت حاصل ساعت ها کار کارشناسی در بخش های مختلف دولت است و تا جایی که اطلاع دارم آقای رئیس جمهور شخصا بعضی روزها تا ۱۴ ساعت برای این بسته ارزی وقت گذاشته‌اند و در نهایت این بسته در شورای عالی اقتصادی مطرح شد.

*قبل از این بسته ارزی، تیم اقتصادی دولت و مشخصا رئیس بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی مستمرا در کمیسیون های تخصصی مجلس خصوصا کمیسیون اقتصادی حضور داشتند و نقطه نظرات اعضای این کمیسیون را شنیدند و توضیحاتی دادند. تیم اقتصادی دولت از نظرات کمیسیون اقتصادی مجلس بی‌اطلاع نیست.

*دولت نه مدعی این است که به تنهایی قادر به حل مشکلات اقتصادی است و نه عملا چنین امکانی وجود دارد. باید همه بخش های نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه مجلس در کنار دولت برای اصلاح نظام اقتصادی کشور کمک کنند.

*سوال، استیضاح، تحقیق و تفحص حق مجلس و بر اساس وظیفه نظارتی آن است، اما اینکه از این ابزار نظارتی چگونه و در چه شرایط زمانی استفاده شود، مسئله مهمی است.

*تاکید می کنم که نه کل مجلس، بلکه تعدادی از نمایندگان سوال اول از رئیس جمهور را مطرح کردند که پس از ارجاع به کمیسیون اقتصادی، نمایندگان رئیس جمهور در کمیسیون حاضر و پاسخ دادند که نمایندگان نیز با این توضیحات قانع شدند و سوال از حد نصاب افتاد.

*پس از آن مجددا در فاصله کوتاهی سوال دوم مطرح شد که مجددا به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد و نمایندگان رئیس جمهور هم حاضر شدند و پاسخ دادند و نمایندگان قانع شدند و سوال دوم نیز از حد نصاب قانونی افتاد.

*زمانی که سوال سوم مطرح شد، از جهت حقوقی ما معتقد بودیم که همان سوال اول و دوم است و بنده به همراه خانم جنیدی بعنوان نمایندگان رئیس جمهور در کمیسیون اقتصادی حاضر شدیم و از جهت حقوقی توضیحات لازم را ارائه کردیم؛ کمیسیون نیز گزارش خود را به هیئت رئیسه مجلس فرستاد و هیئت رئیسه نیز اعلام کرد که چون سوال اقتصادی است.

مسئولین اقتصادی باید می آمدند و توضیح می دادند و توضیحات حقوقی را نپذیرفتند. زمانی که مسئولین دولتی مجددا به سوالات مجلس پاسخ دادند، تعدادی از نمایندگان محترم قانع شدند و سوال از حد نصاب افتاد و از دستور کار خارج شد.

*در فاصله کوتاه دیگری سوال چهارم مطرح شد که اگر دقت کنیم می بینیم زمانی که طرح شد شرایط کشور با شرایط امروزی متفاوت تر بود و در زمان طرح سوال جنگ اقتصادی آمریکایی ها و صهیونیست ها را علیه کشور نداشتیم و سوال به جهت مشکل سپرده گذاران مطرح شد که با تلاش دولت و به ویژه کمیته منتخب روسای سه قوه مشکل سپرده گذاران نیز حل شد.

*برای سوال چهارم باز نمایندگان رئیس جمهور که چند تن از وزرا و معاونین رئیس جمهور بودند، در کمیسیون اقتصادی حاضر شدند و توضیح دادند. حضور تعداد قابل توجهی از اعضای کابینه در کمیسیون اقتصادی برای پاسخگویی به سوال چهارم حاکی از تلاش و اراده دولت برای حل مشکلات اقتصادی دارد و تمام تلاش خود را انجام داده است.

*در همان جلسه هم بعضی از سوال کنندگان توضیحات و گزارش کار نمایندگان دولت را تحسین کردند، و تعدادی از سوال کنندگان قانع شدند و این سوال هم از حد نصاب افتاد که پس از آن موضوع انصراف از انصراف پیش آمد که در خصوص آن توضیح لازم را قبلا داده ام. البته امروز که سوال چهارم مطرح می شود، با زمان طرح آن متفاوت است و شرایط اقتصادی داخلی و بین المللی ما کاملا متفاوت شده است.

*در نهایت زمانی که این سوال اعلام وصول شد، رئیس جمهور برای جلوگیری از سوء استفاده هایی که ممکن است از موضوع سوال از رئیس جمهور در فضای سیاسی پیش بیاید و برای جلوگیری از مخابره شدن پیام اختلافات داخلی به دشمنان و جلوگیری از اختلاف بلافاصله در نامه ای به رئیس محترم مجلس شورای اسلامی اعلام کردند که در موعد قانونی در مجلس حاضر خواهند شد.

*واژگان و ادبیاتی که نمایندگان سوال کننده استفاده خواهند کرد و فضایی که آن روز در مجلس ایجاد خواهد شد، همه اینها می تواند موثر باشد. نباید نوع ادبیات و واژگانی که سوال کننده ها استفاده می کنند به نحوی باشد که ایجاد اختلاف کند و پیام ناکارآمدی و انشقاق بین مسئولین جمهوری اسلامی ایران را مخابره کند. امروز به پیام انسجام، اتحاد و کارآمدی نظام نیاز داریم.

*من نمی دانم فضای آن روز به چه شکلی خواهد بود؛ اما طبیعتا پاسخ های آقای رئیس جمهور متناسب با واژگان و ادبیاتی خواهد بود که سوال کنندگان استفاده خواهند کرد و فضایی است که در مجلس شکل می گیرد. وقتی سوالی مطرح می شود، رئیس جمهور حق قانونی دارد که از خود و عملکرد دولتش دفاع کند.

*حال حاضر که جنگ اقتصادی علیه ما به راه افتاده نیاز به چابک کردن بخش تجارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان داریم. تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در این راستا مدنظر بود. مسکن بخش قابل توجهی از ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در کشور را بر عهده دارد و لازم است که این وزارتخانه تفکیک شود. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تجمیع سه وزارتخانه ایجاد شد که بسیار بزرگ و سنگین و به طبع آن مدیریتش نیز سخت است.

*وزارت گردشگری طرح نمایندگان است، دولت هم موافق طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نبود زیرا اولویت امروز دولت تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه نیست بلکه مسائل و لوایح دیگری در اولویت قرار دارد؛ اما چون طرح نمایندگان است و از آنجایی که بار مالی دارد و خلاف اصل ۷۵ قانون اساسی است، به نظرم شورای نگهبان به آن ایراد وارد خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای امیری اگر روحانی بخواهد ملاحظه بکنه تو مجلس باید بصراحت گفت که تمام علت بدبختیها کشور شخص خودش و مقصر صدرصدی هم هست و اونوقت باید بذاره و بره و چاری جز این نداره

    • بدون نام

      مگه‌مجلس ادبیات هم دارد

    • AAAAA

      ادبیات مجلس را سر ربیعی که دیدی پس بگو آماده یک جو شلوغ باشد البته لاریجانی دوست روحانی است شاید هوای آن را داشته باشد.

    • بدون نام

      مگرخودش زبان ندارد بگوید

    • بدون نام

      آقای امیری یعنی آقای روحانی به‌زعم جنابعالی مهم برایش مسولیت وپاسخگویی به آنچه مسولیت آنرا درپذیرش مصدر ریاست جمهوری وتعهداتی که درپیشگاه ملت ونمایندگان ملت ودرمقابل خدای متعال برای انجام آن قسم یاد کرده نه تنها تعهدی ندارد که اساسا مهم ادبیات نمایندگان میباشد آیا نمایندگانی که باکمال تاسف وریاست محترم جمهوری اهل فهم درد گرسنگی ومشکلات آحاد ملت بالاخص طبقه تحت فشار جنایات عده ای بی خبر از خدا وانسانیت که درحال خونخواری ومکیدن خون ملت بزرگوار وصبور وشریف اصلا طلاع ندارند چرا که آقای ریاست جمهور میفرمایند (مردم ازگرانی نگران نباشند) زهی شرمساری وی بی غیرتب

    • امین

      انقدر اش شور شده که همه چنگ ودندان برای یکدیگر نشان میدهند اتو های همدیگر را لو میدهند ولی ملت همیشه بیدار به خواب غفلت ویا کما رفته یا فرستاده ان

    • بدون نام

      سلام با توجه به اینکه سه قوا باهم متمدن یک احتمال وجود داره بده مجلس چای میوه و روبوسی کند بیاد یک احتمال دیگر هم هست خدا به طرفداری از ملت زبان ایشان را باز کند تا از فریدون بیشتر دعوت کند

    • امیر هوشنگ توو ه ای

      اقای امیری پست های دنیوی مقطعی هستند شجاعت و صداقت داشته باش و مردانه باش حقیقت ها را کامل بیان کن نه اینکه پنهان کاری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج