۷۵۹۰۶۷
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

بیانیه جامعه روحانیت مبارز درباره شرایط کشور

جامعه روحانیت مبارز در رابطه با شرایط جاری کشور بیانیه‌ای صادر کرد.

خبرگزاری ایسنا: جامعه روحانیت مبارز در رابطه با شرایط جاری کشور بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا(آل عمران-۱۰۳)

ملت شریف ایران

این ایام، روزهای مهمی برای ایران و منطقه و جهان است. درک درست و کامل از وضعیت و تحولات جهانی و حوادث منطقه ای و آگاهی از موقعیت خود، ما را به اتخاذ تصمیمات صحیح، مؤثر و راهگشا هدایت خواهد کرد.

رئیس جمهور خودخواه و مستکبر آمریکا در تلاش است تا روند رو به نزول آمریکا را متوقف یا حداقل کند، لذا بی پروا، گستاخانه و خلاف همه رویه های خودساخته و به ظاهر موجه بین المللی به آشوب جهانی دامن زده است.

منطقه ما در حال پوست اندازی و برون رفت از شرایط سخت امنیتی و تاخت و تاز تروریست‌ها و جنگ افروزان مزدور است.

رژیم متجاوز و وحشی اسرائیل نه تنها از اهداف توسعه طلبانه خود بازمانده که در داخل مرزهای شکننده خود با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند.

جبهه شرق و کشورهای آسیایی شتابان اقتصادهای خود را بهبود و ارتقاء می بخشند و در تلاش برای رهائی از فشارها و تحمیل های سیاسی و امنیتی آمریکا هستند.

حسب آنچه تحلیل گران راهبردی مسائل جهانی برای چند دهه آینده پیش بینی می کنند جابجائی قدرت اقتصادی، سیاسی و نظامی دنیا از غرب به خصوص آمریکا به سوی شرق است.

ایران اسلامی علیرغم همه توطئه ها، مشکلات و کاستی ها نه تنها از حرکت خود باز نایستاده بلکه با پیگیری اهداف آرمانی و رسالت های بزرگ انسانی و الهی خود، دستاوردهای قابل توجه و اساسی بدست آورده است.

احراز رتبه سیزدهم قدرت جهانی و هجدهم قدرت اقتصادی و رتبه های ممتاز در بخش های دیگر بر مبنای گزارش های نهادها و مؤسسات بین المللی گواه این واقعیت است.

مسائل ایران را نمی توان مستقل و مجرد از اتفاقات و حوادث پیرامونی و اقدامات جریان سلطه و استکبار ارزیابی کرد.

بدون تردید مقاومت و ایستادگی ملت ایران و عبور از تنگناهای اقتصادی موجود و حفظ اصول و ارزش ها و جایگاه رفیع تمدن ایران اسلامی و تقویت اقتدار ملی نه تنها ایران سرافراز و ملت قهرمان ما را از جایگاه ممتاز و ویژه ای برخوردار می کند که منطقه حساس و پرمنازعه غرب آسیا، شمال افریقا را به ساحل امن و نجات نزدیکتر خواهد ساخت و سیر نزولی قدرت استکباری امریکا را سرعت می بخشد.

سه مؤلفه اساسی در شرائط فعلی در اولویت قرار دارند:

اول: اقتصاد، رشد و تعادل و توزیع صحیح آن

دوم: اصلاح نظام اداری و جلوگیری از بروز فساد و مبارزه مؤثر با آن

سوم: ارتقاء و تصحیح فرهنگ عمومی ورفتار مدنی

آنچه مهم است ایجاد بستر مناسب و شرایط مساعد برای تحقق سه مؤلفه اصلی بالا است. این بستر و بزرگراه چیزی جز انسجام و وحدت ملی نیست.

و البته همه به خوبی می دانیم وحدت جز در سایه ایمان و اراده و نیت صادق شکل نمی گیرد و آن نیست جز دژ مستحکم الهی و پناه بردن به ریسمان الهی " واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا "و خداوند متعال این دژ مستحکم را در جماعت قرار داده است، چنانچه امیر مؤمنان علی(ع) فرمود:

"یدالله مع الجماعه" یعنی جماعتی که براساس ایمان، اخلاص و عمل صالح شکل بگیرد که همان نظام امت و امامت است. در نظام امت و امامت رهبری معظم انقلاب محور این وحدت و بیانات راهگشا و حکیمانه ایشان، هدایت بخش این پیوند الهی است.

اشارات و تأکیدهای پی در پی رهبری بر اصول پیش گفته و اصرار بر اجرائی شدن و تحقق یافتن منافع و مصالح ملی و پذیرش و مقبولیت عمومی آن ها نشان از بیداری و آگاهی وجدان عمومی و بالندگی و شکوفایی شجره طیبه امت و امامت دارد.

سخنان جامع روزر گذشته (۲۲/ ۵/ ۹۷) حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در دیدار با اقشار مختلف مردم باید مبنای اصلاح رویکرد و تحولات بنیادین در تفکر مدیریتی دست اندرکاران و رفتار اجتماعی شهروندان قرار گیرد.

مسائلی از قبیل:

لزوم هوشیاری ملی و نبودن هیچ بن بستی در کشور - هدف از جنگ اقتصادی دشمنان ایجاد نارضایتی و نا امنی است-نگاه به توان و ظرفیت های داخلی - استفاده از راهکارهای بومی و متکی به کارشناسان و صاحب نظران- همکاری جدی قوا و همه مجریان - شناخت صحیح تحولات منطقه و آگاهی از ضعف و ناتوانی دشمنان -جنگی در نخواهد گرفت و احتمال بروز آن ضعیف است- لزوم بیداری و پرهیز از ناامیدی - مبارزه با اژدهای هفت سر فساد و البته پرهیز از بزرگ نمائی.

اما چند نکته برجسته در فرمایشات مقام معظم رهبری قرار دارد که باید مورد توجه بیشتر مدیران کشور قرار گیرد:

۱- اتخاذ تدابیر صحیح زیرا بسیاری از مشکلات بخاطر بی تدبیری ها است.

۲- تحریم ها هرچند تأثیرگذارند اما بیشتر مشکلات ریشه در تصمیمات و اقدامات داخلی دارند.

۳- همکاری جدی قوا و مجریان وعزم جدی و بستن کمر همت برای خدمت.

۴- پذیرش اشتباه و تبدیل آن به فرهنگ رشدیافته ی مدیریتی.

۵- ممنوعیت مذاکره با امریکا زیرا مذاکره باید مبتنی بر فهم صحیح مسائل و روابط و مؤثر بودن آن باشد اما با زیاده خواهی و تمامیت طلبی آمریکائیها و تا زمان اقتدار لازم اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، امکان چنین مذاکره ای وجود ندارد.

جامعه روحانیت مبارز با تقدیر و سپاس از روشنگری های رهبر معظم انقلاب و هدایت ها و تذکرات پیوسته ایشان، شکرگزار به درگاه الهی است از اینکه در جامعه ای سرشار از تعهد، مسئولیت شناسی و مسئولیت پذیری زندگی می کنیم. در فضای آزاد، پرسشگر و نقادانه تنفس می کنیم.

روح سرزندگی، پویائی و شکوفائی در کلیه سطوح و پهنه سرزمین ایران اسلامی و در جمیع طبقات مردمی موج می زند. دست اندرکاران و متصدیان امور در تلاش مداوم برای انجام تعهدات و وظایف خویش و کاستن از بار مشکلات مردم هستند.

احساس خودباوری، مقاومت و عزت ملی به گفتمان غالب تبدیل شده است و رویش سرمایه های جوان، مؤمن، انقلابی و با احساسات عمیق به اعتلاء و اقتدار ایران اسلامی انجامیده است. و اما بنعمه ربک فحدث

در پایان تأکید می کنیم باید نگاه و افق دید خود را واقع بینانه و فراتر از حوادث کوچک و محدود به شرائط خاص زمانی و مکانی قرار دهیم. در این صورت مشکلات هرچند بزرگ اما قابل رفع، خطر دشمنان غدار و مکار هرچند شدید اما قابل دفع و مسیر هرچند سخت و پرسنگلاخ اما قابل عبور خواهد بود.

إن شاء الله»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      الان مردم مهم شدن ؟ ....

    • بدون نام

      ساختارها باید اصلاح شوند و مسئولین باید پاسخگو باشند . دور باطل تصدی مناصب بین یک گروه خاص باید تمام شود و کارها بدست افراد کاردان سپرده شود . هر قوه ای به کار خود بپردازد

    • على

      سلام متأسفانه فرمايشات شما نوشتارو پس ازمرگ سهراب است بدرود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نوشدارو

    • صادقی

      مردم توی سطل اشغال دنبال غذا میگردن کار دشمنه؟
      ۵۰ درصد مردم زیر خط فقر هستن کار دشنه؟
      این همه فساد و اختلاس کار دشمنه؟
      کمیته امدادی کردن مردم کار دشمنه؟
      بابا بخاطر ابروی خودتون
      بخاطر این همه خون پاک بهترین جوانان وطن در جنگ
      بخاطر ابروی از دست رفته جهانی ایران
      *مردم بجز یک رفاه نسبی چیز دیگری نمی خواهند
      ادم گرسنه و فقیر تقویت دین نیست بلکه تضعیف دین است!!!!بابا صدای مردم را بشنوید .همه مشکلات کار دشمن نیست!!

    • مهدی

      جالبه چون در مقام اجرا همه میگند مدیران و مسئولین کشور باید اینکار و اونکار رو بکنند و معلوم نیست این مسئولین کشور چه کسانی هستند .....

      پاسخ ها

      • عبدالله

        همین بنده خدایی که با شعارهای رنگارنگ از عقل من و شما سوء استفاده کرد و رای آورد... البته عقل که چه عرض کنم چون ما در کارها معمولا عاقلانه تصمیم نمیگیریم بلکه احساساتی هستیم وگرنه رای را براساس حرافی های مناظرات نمیدیم بلکه میریم کارنامه و گذشته اون نامزد ریاست جمهموری را بررسی میکنیم.ان شاالله از به بعد به افراد جوان ، سرزنده ، متخصص، کاربلد ، فعال و جهادی رای بدیم. به امید روزی که جناح گرایی، قبیله گرایی و احساسات را کنار بگذاریم و اگر خودمان تشخیص درست نداریم از افراد صاحب نظر و متخصص و متعهد بپرسیم... هرچند که بیانات رهبر اندیشمند و با بصیرت رهبر معظم انقلاب کاملا راهگشاست و افراد مناسب را کاملا مشخص میکند اما ما مردم گاهی فکر میکنیم بهتر و بیشتر از رهبری میدانیم که از دنیا چیزی برای خود نخواسته و خود و خانواده را وقف این نظام کرده است. ما می شویم مثل مردم زمان امام حسین علیه السلام که ایشان را نصحیت! میکردند که در شرایط فعلی فلان و بسان کن. یعنی فکر میکردند از امام خود بهتر میدانند. تا زمانی که ولایت پذیری و اطاعت بی چون و چرا از استاد و راهنمای خود را یاد نگیریم امام زمان عجه الله ظهور نخواهد کرد چون امام زمان هم دولت جهانی را در سایه پذیرش خود مردم بنا میکند نه با زور و توسل به قدرت نظامی و غیره. آن بزرگوار فقط منتظر است بصیرت مردم افزایش یابد...به امید آن روز

    • ایرج

      جسارت وشجاعت دومؤلفه مهم یک رسانه است که شمافاقد آندوهستید،چرامطلب منو توگروه نذاشتید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج