۷۵۹۴۴۵
۲۱ نظر
۵۰۰۴
۲۱ نظر
۵۰۰۴
پ

خودروسازان به دنبال آزادسازی قیمت‌ها

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: خودروسازان و قطعه‌سازان برای خروج خودرو از شمول قیمت‌گذاری دستوری، جلساتی را با مسوولان دولتی مربوطه در یکی دو هفته اخیر برگزار و درخواست خود را برای آزادسازی فیمت خودرو ارائه کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: خودروسازان و قطعه‌سازان برای خروج خودرو از شمول قیمت‌گذاری دستوری، جلساتی را با مسوولان دولتی مربوطه در یکی دو هفته اخیر برگزار و درخواست خود را برای آزادسازی فیمت خودرو ارائه کرده‌اند.

آرش محبی‌نژاد اظهار کرد: در حال حاضر که نرخ دلار در بازار ثانویه به حدود ۹۰۰۰ تومان رسیده است قیمت قطعات تولیدی و تحویلی به خودروسازان همچنان بر مبنای دلار ۳۲۰۰ تومانی چند سال پیش محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه برآورد ما این است که برای حفظ بقای صنعت قطعه‌سازی، قیمت قطعات تحویلی به خودروسازان باید بین ۸۰ تا ۱۴۰ درصد نسبت به قیمت‌های فعلی افزایش یابد، ادامه داد: به دنبال افزایش قیمت قطعات، قیمت خودروهای تولیدی نیز باید اصلاح و خودرو از شمول قیمت‌گذاری دستوری که باعث ایجاد اختلاف فاحش در قیمت کارخانه و بازار خودروها شده است، خارج شود.

او در پاسخ به اینکه آیا در صورت افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی خریداری برای این محصولات وجود خواهد داشت!؟ اظهار کرد: احتمالا در آن صورت بازار خودرو به رکود می‌رود و دولت باید با اقداماتی همچون افزایش حقوق و دستمزد و پرداخت تسهیلات، قدرت خرید مصرف‌کنندگان را تقویت کند؛ ضمن آن‌که در صورت افزایش قیمت‌های رسمی، شاهد کاهش قیمت‌های فعلی در بازار آزاد خودرو خواهیم بود.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ادامه داد: در این زمینه در یکی دو هفته اخیر جلساتی را با مسوولان دولتی مربوطه از جمله وزیر اقتصاد و وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار و با تشریح وضعیت صنعت خودرو و قطعه‌سازی درخواستهای خود را برای عبور از این وضعیت عنوان کرده‌ایم.

وی افزود: همان‌طور که در بسته جدید ارزی دولت نرخ ارز صنایع از ۴۲۰۰ تومان به حدود ۹۰۰۰ تومان بازار ثانویه افزایش یافته، قیمت فروش قطعات و خودروهای تولیدی نیز باید به همان نسبت افزایش یابد.

محبی‌نژاد با بیان اینکه اخیرا نامه‌ای نیز به رییس‌جمهوری برای آزادسازی قیمت خودرو و خارج شدن این محصول از شمول قیمت‌گذاری دستوری ارسال شده است، تصریح کرد: برآورد ما از جلسات برگزار شده در یکی دو هفته اخیر این است که مسوولان دولتی مربوطه با توجه به شرایط نسبت به ضرورت آزادسازی قیمت خودرو اقناع شده‌اند.

وی اظهار کرد: ما به مسوولان مربوطه از جمله در وزارت اقتصاد و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده‌ایم که با شرایط فعلی و افزایش رخ داده در نرخ ارز و مواد اولیه، امکان ادامه فعالیت صنایع خودرو و قطعه‌سازی با قیمت‌های فعلی وجود ندارد؛ مگر آنکه قیمت‌ها متناسب با رشد نرخ ارز و دیگر هزینه‌ها افزایش یابد.

در حال حاضر اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودروهای داخلی به شدت افزایش یافته است. به عنوان مثال در حالی قیمت رسمی تندر ۹۰ حدود ۴۵ میلیون تومان است که قیمت بازار آن به حدود ۷۰ میلیون تومان رسیده است. در برخی خودروها نیز تفاوت قیمت کارخانه و بازار خودروها به مرز ۱۰۰ میلیون تومان نزدیک ‌شده است. به عنوان مثال قیمت خودروی مزدا۳ در حالی در بازار به حدود ۲۳۰ میلیون تومان رسیده که قیمت رسمی آن حدود ۱۴۳ میلیون تومان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ... نه که تا حالا خودروی باکیفیت تحویل مردم دادین حالا میخواین گرونترشون هم بکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط باید مردم همت کنند و این آشغالها رو نخرند تا ادب شوند فقط خریداری نکنید مردم

    • بدون نام

      یکی بگه چه خبره اینجا.....
      بابا بیخیال بشید دیگه 140درصد؟؟؟
      یعنی پراید بشه 60 میلیون؟؟؟؟

    • بدون نام

      سلام رفیق قافله شریک دزد بودن فایده ندارد ایا دولت حاظر هست حقوق کارگر وکار مند را صدوچهل درصد افزایش بدهد

    • بدون نام

      قول تان میدم با دادن شیرینی مجوز را.میگیرند .اینها همش سیاه بازی .

    • و

      اگهـ قرار پراید با دلار ۹۰۰۰ تومنی بخریم خب اگه واردات خودرو ازاد بشه لااقل سوار ماشین میشیم نه تابوت مرگ

    • بدون نام

      واقعاً این ها چه فکری می کنن....فقط چاپیدن مردم....

    • بدون نام

      توپ را به زمین رییس جمهور انداخته اند چون دوره دوم ریاستش تمام می شود و احتیاج به رای ملت ندارد ولی اکر این کار را انجام دهد به غیر از اینکه منفور می شود امکان به هم ریختگی تمام بازارها و شلوغی محتمل هست
      وقتی در جایی مدیریت نباشد وضع همین است
      یا باید حقوقها را دو برابر کنند که در آن صورت حجم نقدینگی بیشتر می شود و تورم بیشتر می شود یا اینکه خودروسازان وضع موجود را مدیریت کنند که اینها هم مثل زالو خون مردم را میمکند و به کم قانع نیستند
      ایرانی کالای ایرانی بخر
      این هم اخر حمایت از کالای ایرانی

    • پراید 30 ملیونی

      اقا واردات ژیان را آزاد کنید سطح درآمد ما کمتر از سال 1340 شده.

    • علی

      وقتی تواین مملکت هرچی می خری با قیمت دلار محاسبه می شه پس چرا حقوق به دلارنمی دن ، اون خودرو سازی ک دنبال ازاد سازی قیمت هستی ،می خوای بازار انحصاری داشته باشی محصول بنجلت به نرخ روز دلار به ملت قالب کنید ،واردات خودرو با گمرگی صفر درصد ازاد کنید اون وقت قیمت خودرو درحاشیه بازار تعیین شود ،راست می گن تاخرنباش خرسوار وجود نداره

    • ح ف

      خاک برسرتان که اشقال تولید میکنید ومیخواهید با دلار ۹۰۰۰ تومانی بفروشید شما مردم را نادان میدانید اما روزی میرسد خودتان واشقالهتان را باهم اتش بزند

      پاسخ ها

      • رسول

        انشاالله

      • رضا

        به امیدخدا فقط نخرید

    • بدون نام

      ... بعد کی این آشغال ها را با این قیمت می خرند .

    • بدون نام

      چنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که خرید ماشین برای کارگران به رویا تبدیل شود آقای روحانی ولمون کن

    • بدون نام

      میمون هر چی زشت تر نازش بیشتر

    • بدون نام

      الان آزاد نیست ؟ چیش دولتیه؟ کدوم قطعه رو دولت کمک کرد یدونه واشر مثلا دهتومنیو وارد میکنن گمرک میزنن روش میشه صد تومن مالیات میاد روش میشه هزار تومن آقایون و آقا زاده ها دوبرابر میکشن روش اخرش کارخونه همونو میبنده رو ماشین میگه من ده هزار تومن یه واشر خریدم الانم آزاد میخواد بشه که سوبله میشه دو ماه بعد یه چیز مازاد آزاد سازی میاد روش خر تو خر میشه نقط باید اینارو ...‌ کرد

    • بدون نام

      واردات خودرو رو آزاد کنید ما هم حاضریم قیمتای خودروهای داخلی صد برابر سه اصن.
      ببینیم کی ضرر میکنه

    • بدون نام

      بی شرفهای کثیف .واردات خودرو خارجی که ممنوعه . ماشین مونتاژ داخل باید بخریم اشغالترین کیفیت .همین الانش قیمتش بالاست میخواین با ارز ازاد حساب کنید که چی!
      مثلا پراید لگن ، ارابه مرگ بشه پنجاه تومن؟
      خجالت بکشین اخه پول دراوردن به چه قیمتی؟ خورد کردن اعصاب مردم؟ عذاب دادن اونا؟ در خطر مرگ قرار دادنشون؟

    • بدون نام

      اینقدر با مردم بازی نکنید مردم را دوست داشته باشید گرانی را از بین ببرید

    • بدون نام

      اگه قیمت ها ازاد سازی نشه باعث تورم میشه ازملت خواهش میکنم ایراد نگیرید که تورم نشد بگذارید قیمت خودرو گران بشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج