۷۵۹۴۵۷
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

افزایش شمار قربانیان تصادفات در کشور

فارس همواره رتبه‌ی نخست حوادث رانندگی و فوتی‌های ناشی از این حوادث را در کارنامه داشته است، اگرچه آمارها نشان دهنده‌ی سیر نزولی وقوع تصادف و فوتی‌های ناشی از این حوادث است‌.

خبرگزاری ایسنا: فارس همواره رتبه‌ی نخست حوادث رانندگی و فوتی‌های ناشی از این حوادث را در کارنامه داشته است، اگرچه آمارها نشان دهنده‌ی سیر نزولی وقوع تصادف و فوتی‌های ناشی از این حوادث است‌.

حوادث رانندگی از سال‌های گذشته تا امروز از چالش‌های جدی استان فارس بوده و علی‌رغم اقداماتی که به‌دنبال برنامه‌ریزی دستگاه‌های متولی انجام داده‌اند، همچنان به‌عنوان یک چالش از آن یاد می‌شود‌.

حوادث رانندگی علاوه بر تبعات مالی، خسارات جسمی و روانی بسیاری را به جامعه تحمیل می‌کند، خسارت‌هایی که گاه جبران آنها زمان‌بر و حتی غیرممکن است. از دست رفتن سرپرست خانوار و بار عاطفی ناشی از آن در کنار تحمیل مشکلات اقتصادی، سربار شدن هزینه‌های سنگین درمان آسیب‌های جسمی و حتی روانی ناشی از این حوادث، گسست خانواده‌ها، برجای ماندن معلولیت‌های جسمی و ... تنها بخشی از تبعات حوادث رانندگی محسوب می‌شود‌.

براساس آمارهای ارائه شده از سوی سازمان پزشکی قانونی سال گذشته ۱۶ هزار و ۲۰۱ ایرانی جان خود را براثر حوادث رانندگی از دست داده‌اند که در مقایسه با سال ۹۵ رشد ۱.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

براساس این آمار سال گذشته استان فارس با ۱۴۴۵ کشته جایگاه اول را در اختیار داشت اما مقایسه‌ی آماری نشان می‌داد که آمار سیر نزولی را طی می‌کند؛ در این بین استان خراسان شمالی بیشترین درصد افزایش را در شمار فوت‌شدگان ناشی از حوادث جاده‌ای در سال ۹۶ دارد‌.

بعد از استان فارس استان‌های تهران و خراسان رضوی بیشترین تعداد فوتی و استان‌های ایلام، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد کمترین کشته را داشتند‌.

کارشناسان اعتقاد دارند که موقعیت جغرافیایی، طول جاده‌ها، میزان تردد و وسعت استان‌ها را اگر در شاخص‌های آماری لحاظ کنیم، جایگاه استان فارس در تعداد حوادث رانندگی و کشته‌های ناشی از آن به پنجم تا هفتم جدول تنزل می‌یابد‌.

آمارهای ارائه شده از سوی سازمان پزشکی قانونی نشان دهنده‌ی آن است که بیشترین افزایش در مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی در سال ۹۶ نسبت به سال قبل از آن مربوط به استان‌های خراسان شمالی با ۳۰ درصد و خراسان جنوبی با ۲۲.۵ درصد و بیشترین میزان کاهش مربوط به استان‌های قم با منفی ۲۰.۸ درصد و اردبیل با منفی ۲۰.۵ درصد بوده است‌.

امسال و براساس آمارهای ارائه شده از سوی مدیرکل پزشکی قانونی فارس، شاهد سرعت گرفتن سیر نزولی قربانیان حوادث رانندگی در استان فارس بوده‌ایم‌.

دکتر سعید غلامزاده، مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس در این ارتباط گفت: براساس آمار جمع‌بندی شده‌، آمار قربانیان حوادث رانندگی در سه‌ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه‌ سال قبل ۹.۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد‌.

غلامزاده گفت: در سه‌ماهه‌ی ابتدایی امسال ۳۵۳ جسد مربوط به قربانیان حوادث جاده‌ای به مراکز پزشکی قانونی در سراسر فارس انتقال یافت حال آنکه این تعداد سال گذشته ۳۹۱ نفر بوده است‌.

مدیرکل پزشکی قانونی فارس گفت: از کل فوتی‌های حوادث رانندگی امسال ۲۷۲ نر مرد و ۸۱ نفر زن بوده‌اند‌.

غلامزاده با اشاره به اینکه فارس همچنان رتبه‌ی اول کشور در آمار فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی را دارد، گفت: آمارها نشان می‌دهد که تنها در اردیبهشت ماه امسال ۱۲۴۴ نفر در سراسر کشور براثر حوادث رانندگی جان باخته‌اند‌.

او با بیان اینکه از کل کشته شدگان ۹۷۷ نفر مرد و ۲۵۶ نفر زن بوده‌اند؛ گفت: این آمار در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته نشان از کاهش ۳ درصدی دارد‌.

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس همچنین گفت: در اردیبهشت امسال ۳۰ هزار و ۵۶۱ نفر که بر اثر حوادث رانندگی مصدوم شده بودند‌ و به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند. این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴.۷ درصد بیشتر است‌.

غلامزاده همچنین گفت: در ۲ ماه اول امسال ۲ هزار و ۵۴۹ نفر در حوادث رانندگی در کل کشور جان باخته‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار ۲ هزار و ۴۴۶ نفر بود، ۴.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد‌.

او با اشاره به شاخص‌های دیگر آماری در این ارتباط گفت: در ۲ ماهه ابتدایی امسال از کل تلفات حوادث رانندگی هزار و ۹۳۵ نفر مرد و ۶۱۴ نفر زن بوده‌اند‌.

غلامزاده گفت: ۱۷۲۴ نفر از جان‌باختگان براثر حوادث رانندگی در مسیرهای برون‌شهری و ۶۵۱ نفر براثر حوادث رانندگی درون‌شهری، ۱۷۳ نفر در حوادث رانندگی مسیرهای روستایی جان باخته‌اند و یک نفر از فوت‌شدگان نیز مشخص نشد در کدام مسیر جانش را از دست داده است‌.

مدیرکل پزشکی قانونی فارس گفت: در اردیبهشت امسال فارس با ۲۳۷ نفر، کرمان با ۲۱۳ نفر و تهران با ۱۷۰ نفر بیشترین و استان‌های ایلام با ۲۵ ، اردبیل با ۲۷ و خراسان جنوبی با ۳۲ نفر کمترین تلفات ناشی از حوادث رانندگی را داشتند‌.

به‌گفته‌ی مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس و به استناد آمارهای کشوری، در ۲ ماه اول امسال ۵۸ هزار و ۷۵۲ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه‌ کرده‌اند که ۴۰ هزار و ۹۱۳ مرد و ۱۷ هزار و ۸۱۲ زن را شامل می‌شده است‌.

غلامزاده یادآور شد که آمار مصدومان حوادث رانندگی کشور در ۲ ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷.۸ درصد افزایش یافته است‌.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی قیمت بلیط هواپیما و قطار و ماشین صفر را بالا می برید قیمت جان ایرانیها را پایین می آورید.

    • بدون نام

      مقصر کیفیت خودرو داخلی و جاده های نامناسب است .

    • اسحاق خمر

      علت تصادفات در فکر فرو رفتن رانندگان از آینده نامعلوم خانواده وجودش است با تورم و داشتن درآمد پایین وسر نوشت نامعلوم فرزندان خورید جهاز وخارج تحصیل اقتصاد مردم خوب شود اعصاب ملت آرامش میگیرد وتصادفات خیلی کم خواهد شد هرچه قدر دوست دارید جریمه کنید فایده ندارد اعصاب مردم را درمان کنید مشکل حل میشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج