۷۵۹۵۳۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

لیگ برتر انگلیس از هوادار بی‌نیاز می‌شود؟

با قرارداد جدید تلویزیونی نیمی از بیست تیم حاضر در لیگ برتر فوتبال انگلیس با بازی در ورزشگاه خالی از تماشاگر هم (قبل از کسر مالیات) سود می‌برند.

ایران ورزشی: با قرارداد جدید تلویزیونی نیمی از بیست تیم حاضر در لیگ برتر فوتبال انگلیس با بازی در ورزشگاه خالی از تماشاگر هم (قبل از کسر مالیات) سود می‌برند.

حق پخش جهانی لیگ برتر در فصل ۱۷-۲۰۱۶ به رقم ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون پوند رسید در حالی که از هر یک پوند درآمد هجده تیم برتر این لیگ، کمتر از ۲۰ پنس (یک‌پنجم پوند) درآمد روز مسابقه است.

اگر درآمد روز مسابقه را در نظر نگیریم، فصل ۱۶-۲۰۱۵ فقط دو باشگاه بودند که قبل از کسر مالیات سود می‌بردند اما این رقم در فصل ۱۷-۲۰۱۶ به ده باشگاه رسیده است.

لیگ برتر انگلیس از هوادار بی‌نیاز می‌شود؟

دکتر راب ویلسون، متخصص اقتصاد ورزش از دانشگاه شفیلد می‌گوید قرارداد قبلی پخش تلویزیونی که در سال ۲۰۱۲ به ارزش سه میلیارد و ۱۸ میلیون پوند بسته شد، نشانه‌هایی داشت از بروز تغییراتی دائمی در فوتبال و هر چه بیشتر تجاری شدن آن: «بحث در مورد زمانی است که تمرکز اصلی بجای فروش بلیت در روز مسابقه به حق پخش تلویزیونی منتقل می‌شود.

وقتی برای بازی در لیگ برتر ۱۲۰ میلیون پوند به دست می‌آورید، آن وقت اگر لازم باشد در ورزشگاه بدون تماشاگر هم بازی می‌کنید. چشم‌انداز درآمدزایی تغییر کرده و باشگاه‌ها دیگر به بلیت‌فروشی روز مسابقه وابسته نیستند.»

در میان تیم‌های لیگ برتر بورنموث با ۱۱۴۵۰ نفر، کوچک‌ترین ورزشگاه را دارد. در فصل ۱۷-۲۰۱۶ درآمد این باشگاه حدود ۱۳۶ میلیون و پانصد هزار پوند بود که پنج میلیون و دویست هزار پوند آن از فروش بلیت به دست آمد. به عبارت دیگر کمتر از چهار پنس از هر پوند درآمد این فصل.

با این تفاسیر حضور تماشاگران در ورزشگاه دیگر چه اهمیتی دارد؟ مالکوم کلارک از انجمن هواداران فوتبال می‌گوید: «تماشاگران مهم‌ترین عنصر فوتبال هستند.

بازیکنان و مربیان می‌آیند و می‌روند ولی ما همیشه هستیم. دلیل این که باشگاه‌ها می‌توانند پیشنهاد‌های وسوسه‌انگیز برای پخش تلویزیونی بگیرند، تصاویر جمعیت و سر و صدای هواداران خودی و حریف و جو ورزشگاه است.

از یک سو آن‌ها دیگر از نظر مالی به تماشاگران متکی نیستند و از سوی دیگر برای جذاب نگه داشتن محصولشان به آن‌ها احتیاج دارند. کافی است تصور کنیم، لیگ برتر در ورزشگاه‌های خالی از تماشاگر چقدر خسته‌کننده است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج