۷۵۹۶۲۶
۷ نظر
۵۰۱۰
۷ نظر
۵۰۱۰
پ

چرا ایرانی‌ها بیشتر دچار استرس فریز هستند؟

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با تشریح استرس‌ها گفت: استرس در جامعه ایرانی بسیار بالاست البته استرس‌ها همیشه بد نیستند و استرس می‌تواند خوب هم باشد و افراد را آماده‌تر کند ولی بدترین استرس زمانی است که استرس فریز و از بدن خارج نشود.

خبرگزاری تسنیم: دکتر مسعود نصرت آبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح خدمات جدید نوروسایکوتراپی اظهار داشت: درصد اختلال روان در ایران بیشتر از آمارهای جهانی است، همچنین جامعه ما به سمت کهنسالی نیز پیش می‌رود و وجه مشترک همه این بیماریها استرس است.

وی ادامه داد: بخشی از استرس‌ها قابل کنترل نیست ولی در کشورهای که استرس بالا است استفاده از دانش بسیار اهمیت دارد، بنابراین اینکه فرد بیمار نشود و یا بیماری او درمان شود و در نهایت تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار گیرد بسیار اهمیت دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه به دلیل شغل‌شان دارای استرس بالای هستند، افزود: از دهه ۸۰ برای مدیریت استرس جامعه، تلاشهایی شده است ولی نتیجه مطلوب گرفته نشده است.

نصرت‌آبادی بیان کرد: این مسئله هم درست نیست که استرس کاملاً زیان دارد بلکه استرس می‌تواند مفید واقع شود و در عملکرد و نتیجه کار فرد تاثیر بگذارد ولی در ۹۵درصد بیماریها نقش استرس بد تاثیر منفی دارد.

وی با اشاره به اینکه استرس انواع مختلفی دارد که بدترین آن این است که استرس در بدن فریز شود که در جامعه ما این نوع استرس بسیار وجود دارد، گفت: باید استرس را از بدن بیرون راند که نیاز به شناخت و کنترل استرس دارد که این مولفه‌ها نیز وابسته به توجه و کنترل هیجانات دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با تشریح ویژگی‌های افراد که درونگرا و بیرونگرا هستند، عنوان کرد: هر مشکلی برای فرد رخ می دهد به دلیل تغییرات در مغز است که به ما آن نوروسایکوتراپی می‌گویند یعنی نوروسایکوتراپی نوعی رویکردی نوین به درمان و ارتقای عملکردی است.

نصرت‌آبادی با اشاره به اینکه تجویز یک نسخه برای درمان همه افراد جوابگو نیست، عنوان کرد: مثلاً در حوزه افسردگی که بسیار هم رایج است هیچ فرد افسرده شرایط و علائم و دلایل افسردگی آنها یکی نیست.

وی با اشاره به اینکه با امواج مغزی، سیستم مغزی بدن بررسی می‌شود و ارتباطی با پرسش و پاسخ ندارد، گفت: ویژگی های شخصی افراد برای درمان آنها بسیار اهمیت دارد مثلا آدم‌های بانظم و سازگار درمان آنها سریعتر است ولی خلاف این ویژگی‌ها نوع درمان آن متفاوت است.

نصرت آبادی عنوان کرد: اگر تاکنون در کشور در درمان اختلال‌های روان موفق نبودیم به دلیل این بوده است که فاکتورهای فردی و ژنتیکی را به طور کامل استفاده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: سرطان، دیابت و بیمارهای قلبی از مهمترین زیانهای استرس در ایران است، گفت: البته ما نمی‌توانیم از سمت مشکلات کشور و اقتصادی کار خاصی کنیم ولی می‌توانیم افراد را برای مقابله با این استرس‌های قوی کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی قیمت دلار از 35000ریال به 10 الی 12 هزار تومان می رسد چکار کنند؟

    • بدون نام

      با دلار 10الی 12 هزار تومانی چرا نشوند؟

    • دختر مامان

      وقتی تو کشوری زندگی میکنی که از اینده ی سیاه و مبهمی که برات ساختن خبر نداری وهیچ امید نجاتی به اینده نداری استرس کمترین بلاییه که سرت میاد

    • AAAAA

      چون هیچ جای دنیا قیمتهای اجناس مصرفی تعقیر نمیکنه ‌هر مغازه ای هر جور که دلش بخواهد اجناس را می فروشد مردم میگویند چرا میگویند دلار امروز گران شده مردم هم که ناچار میخرند تعضیراتی ها اصلا معلوم نیست کجا هستن من خودم کار خدماتی میکنم هر چقدر که بخواهم میگیرم در این ۱۰ سال یک بار هم تغییراتی ندیده ام

    • کدخدا دیرزمانیست که دیوانه شده است

      چون فریزر و یخچال خالیه همش استرس داریم یه وقت یکی گشنه نشه

    • بدون نام

      نیازی به پزشگ نبود واسه اطلاعات این موضوع همه رو گرفتار کردین

    • جهرمی

      برای این که درآمد به ریال وخرج کردن با دولاره ادم توش مونده چه کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج