۷۵۹۶۶۸
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

تاکتیک ساعتِ شنی در استقلال شفر

خط حمله استقلال به مانند دو مثلث چسبیده به هم در زمان هم آرایش داده می شود. مثلثی که وقتی به دروازه حریف نزدیک می شود تغییر شکل می دهد. شفر از تاکتیک ساعت شنی استفاده می کند.

ایران ورزشی: از زمانی که وینفرد شفر سکان هدایت استقلال را در دست گرفته هماهنگی در خط حمله آبی ها به نقطه اوج رسیده و استقلال به یک ماشین منظم گلزنی بدل شده است. وضعیتی که از هفته های میانی فصل پیش شروع شد، به نیم فصل دوم لیگ هفدهم کشید وحالا هم می‌بینیم که استقلال در شروع لیگ هجدهم نیز در فاز گلزنی عملکرد مطلوبی داشته است.

۲ گل در بازی با ذوب آهن و ۳ گل در بازی با تراکتورسازی تبریز نشان می‌دهد که شفر بر همان مدار درحال حرکت است. درحالی که با جدایی تیام، جبارف، امید ابراهیمی و امید نورافکن تصور می‌شد خط آتش آبی ها آن ضرب آهنگ فصل پیش را نداشته باشد اما ظهوربازیکنی همچون روح الله باقری و در کنارش مرتضی تبریزی سبب شد استقلال در همان مسیر حرکت کند.

گرچه نباید از یاد برد که بیش از تاثیرگذاری این بازیکنان تازه راه یافته به ترکیب استقلال، این وینفرد شفر است که کارش را به نحو مطلوبی در استقلال انجام می‌دهد.

تاکتیک ساعتِ شنی در استقلال شفر

ایده هایی درست، تاکتیکی هایی صحیح و پیچیدگی هایی خاص که او در خط حمله استقلال ایجاد کرده موجب شده تیمش چه با حضور تیام و جبارف و چه درغیاب آن ها و با مردانی دیگر همان تیم رعب آور باشد؛ تیمی که راه گلزنی را خوب می‌داند و در رسیدن به دروازه حریف ماهرانه حرکت می‌کند.

شفر از الگویی در خط حمله استقلال بهره گرفته که شاید بی شباهت به شکل ساعت شنی نباشد. دو مثلث چسبیده به هم. یکی از پایین به بالا و دیگری از بالا به پایین.

دقت در شیوه بازی استقلال در لیگ هجدهم این ایده بازی را در تیم شفر اثبات می‌کند که او به تاثی از شکل ساعت شنی شاگردانش را به سمت دروازه حریف سوق می‌دهد. استقلال وقتی در حال برنامه ریزی و سازماندهی بازی هجومی است به شیوه مثلثی حملاتش را برنامه ریزی می کند که نوک آن در بالا قرار دارد؛

یعنی دو بازیکن پشت سر تک مهاجم استقلال. دربازی با پیکان وذوب آهن و قبل از آنکه مرتضی تبریزی به مجموعه استقلال اضافه شود، روح الله باقری نوک این مثلث بود وبه تناوب بازیکنانی همچون وریا غفوری وفرشید اسماعیلی اضلاع دیگر این مثل را تشکیل می دادند.

در دو بازی نخست وقتی استقلال قصد رسیدن به دروازه حریف را می‌کرد وریا و اسماعیلی پشت سرروح الله باقری بودند اما نکته بازی استقلال این بود که در چشم بر هم زدنی یکی از این دو بازیکن درست در نقطه هم عرض باقری قرار می‌گرفتند و یک بازیکن پشت سرآن ها باقی می‌ماند تا شکل مثلثی که ابتدا نوک آن رو به بالا بود ناگهان متحول شود و این بار سرمثلث به سمت پایین تغییرشکل دهد.

حسن بازی با این روش حضورتومان دو بازیکن در مقابل دروازه حریف است والبته تک بازیکنی که پشت سرآن ها انتظار توپ های باد آورده را می کشد.

دربازی با تراکتورسازی این شیوه بازی با وضوح بیشتری در شیوه کار استقلال رویت شد. دیداری که این بار با اضافه شدن مرتضی تبریزی تاکتیک ساعت شنی شفر(دو مثلث چسبیده به هم) با زهر بیشتری به حریف تحمیل شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخخخخخ کیسه کشا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخ سوخته ی لنگی چیه؟چی میخوای؟

    • اس اس

      ب کوری چشم حسودا

    • اس اس

      ب کوری چشم حسودا

    • تاج بزرگ آبی

      درود بر عالیجناب شفر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج