۷۵۹۶۹۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

نوازی: استقلال، کم و کسری ندارد

فوتبالیستی که روزگاری با لقب بکام روی سکوها تشویق می‌شد، این روزها با اشتیاق بیشتری بازی‌های استقلال را پیگیری می‌کند؛ چرا که تیم آبی تهرانی روزهای با نشاطی را پشت سر می گذارد و همه دوستداران و طرفدارانش را به موفقیت در فصل جاری امیدوار کرده است.

روزنامه قانون: فوتبالیستی که روزگاری با لقب بکام روی سکوها تشویق می‌شد، این روزها با اشتیاق بیشتری بازی‌های استقلال را پیگیری می‌کند؛ چرا که تیم آبی تهرانی روزهای با نشاطی را پشت سر می گذارد و همه دوستداران و طرفدارانش را به موفقیت در فصل جاری امیدوار کرده است.

محمد نوازی که در بازی استقلال مقابل قرمزهای تبریز، تماشاگر ویژه بازی بود، از عملکرد این روزهای مردان شفر راضی و به آینده آن‌ها خوشبین است. با هافبک پیشین استقلال گفت و گویی ترتیب دادیم تا نظراتش را در مورد حال و هوای این روزهای آبی‌های پایتخت جویا شویم.

تماشای برد استقلال در میان تماشاگران چه حسی داشت؟

استقلال دربازی که جمعه گذشته برگزار شد، بازی خودش را به حریف دیکته کرد و توانست به برد شیرین و مهمی دست پیدا کند. از اینکه در این بازی کنار هواداران استقلال بودم و خوشحالی آن ها را بابت برد تیم‌شان دیدم، حس خوبی پیدا کردم.

این بازی را چگونه دیدید؟

بازی خوبی بین دو تیم برگزار شد. استقلال رفته رفته بهتر می شود و ما دیدیم که نسبت به هفته اول و دوم نمایش بهتری از تیم ارائه شد. ضمن اینکه می توان گفت تراکتورسازی اسیر نفرات جدیدش شد چون این نفرات هنوز در تیم جا نیفتادند و آن هماهنگی لازم را ندارند، به نظر من کار توشاک خیلی سخت است.

مردم تبریز مانند هواداران استقلال و پرسپولیس از تیم شهرشان توقع زیادی دارند و توشاک باید هرچه زودتر اوضاع تراکتورسازی را که یک تیم محبوب و دوست داشتنی است، سروسامان بدهد.

استقلال همیشه مقابل تراکتورسازی به مشکل می‌خورد اما در این مسابقه بسيار راحت و روان بازی کرد و توانست حاکم زمین باشد.

به نظر من انگیره بالای بازیکنان و جوانگرایی که در تیم به وجود آمده، دلیل بازی روان استقلال شد. حضور نفراتی مانند تبریزی و فرشید اسماعیلی ضرباهنگ هجومی تیم را بیشتر می کند و برنامه‌های هجومی تیم بهتر و کامل‌تر پیاده می‌شوند.

اینکه گفته می‌شود تراکتورسازی تیم خوبی نبوده و به همین دليل استقلال توانست مسلط به بازی باشد را تا چه حد قبول دارید؟

اگر از لحاظ فنی نگاه کنیم، این مساله نمی‌تواند اشتباه باشد. تراکتورسازی نتوانست موقعیت خطرناکی را روی دروازه استقلال ایجاد کند و درواقع بیش از ۸۰درصد مسابقه در اختیار استقلال بود اما هر سکه دو روي دارد. نباید بازی خوب استقلال را به پای ضعف تراکتورگذاشت.

بارها در همین فوتبال خودمان دیده‌ایم که هر دوتیم یک بازی خنثی و سردی را به نمایش گذاشته‌اند. اگر استقلال توان حمله نداشت، این بازی نیز شاید با تساوی بدون گل به پایان می‌رسید اما دیدیم که با برد قاطعانه برای استقلال تمام شد.

تراکتورسازی مهره‌های اسمی مانند شجاعی و دژاگه داشت اما بازیکنان جوان استقلال تحت تاثیر این نام‌ها قرار نگرفتند.

فوتبال امروز به گونه‌ای است که هرکس انگیزه و عملکرد خودش را دارد. نیازی نیست ستاره باشید تا بازی خوبی را به نمایش بگذارید. کسی که می‌خواهد عرض اندام کند و خوب بازی کند، باید دویدن و جابه‌جایی خوبی داشته باشد و به نظرم این موضوع در فوتبال امروز حرف اول را می‌زند.

دیگر نام‌ها نیستند که نتیجه‌ها رارقم می‌زنند. در جام جهانی دیدیم که نام‌های بزرگ توسط تیم های کم ادعا یا بی ادعا کنار گذاشته شدند و هیچ‌کس انتظار این اتفاق را نداشت. اگر در فوتبال بیشتر از چیزی که دیگران فکر می کنند و انتظار دارند تلاش کنید،برنده می‌شوید.

شما زمانی که بازی می‌کردید، از بهترین بازیکنان لب خط یا به اصطلاح پیستون‌های فوتبال ایران بودید. شرایط بازیکنان کناری استقلال یعنی غفوری و زکی‌پور را چگونه می‌بینید؟

وریا که همیشه خوب بوده و تاثیرات او را در نتایجی که به دست می آید به خوبی دیده‌ایم. او حتی برای تیم گلزنی هم می‌کند و همین باعث شده مهره بسیار مهمی برای شفر باشد.

در مورد زکی پور نیز باید بگویم او نسبت به سال گذشته شرایط خیلی بهتری دارد. فکر می‌کنم او احساس کرده باید امسال تلاش بیشتری داشته باشد و در این سه بازی نشان داد که روزبه‌روز بهتر می‌شود.

عملکرد مرتضی تبریزی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تبریزی با وجود اینکه برای اولین بار در ترکیب استقلال قرار می گرفت، خیلی موثر بود و حتی توانست یک گل هم وارد دروازه حریف کند. این گل نشان داد او انگیزه بالایی دارد و دوست دارد در استقلال خوب بازی کند. معتقدم او به این باور رسیده که یک بازیکن در فوتبال ایران، برای بهتر دیده شدن باید در استقلال یا پرسپولیس عملکرد خوبی داشته باشد.

بدون شک هواداران نیز هر بازیکنی راکه برای تیم محبوب‌شان زحمت بکشد، دوست دارند و از او حمایت می‌کنند. این حس دو طرفه باعث می‌شود تا بازیکن همیشه روی اوج بماند و امیدوارم این اتفاق برای تک‌تک بازیکنان استقلال به خصوص آن‌ها که تازه پیراهن تیم را پوشیده‌اند، بیفتد.

در مجموع روند استقلال را چگونه می‌بینید؟ آیا با این روند آینده خوبی را از این تیم شاهد خواهیم بود؟

نفرات جدید مانند تبریزی، نومایر و گرو با سایر اعضای تیم به هماهنگی نسبی رسیدند و بدون شک در آینده با اضافه شدن بازیکنانی که در حال حاضر مصدوم هستند مانند داریوش شجاعیان و روزبه چشمی، کیفیت تیم بیشتر خواهد شد. ضمن اینکه مهدی قائدی هنوز در تیم امید است و او نیز می‌تواند مهره تاثیر گذاری در آینده باشد.

البته به نظرم با اضافه شدن این نفرات کار کادر فنی سخت می‌شود؛ چراکه انتخاب های بیشتری برای چیدن نفرات اصلی تیم خواهند داشت. یک مدیریت خوب که آرامش خوب و لازم را در تیم و اطراف آن برقرار کند، قبل از شروع بازی های لیگ قهرمانان، کمک حال بسیار خوبی برای استقلال خواهد بود.

فکر نمی‌کنم در حال حاضر استقلال کم وکسری داشته باشد. بازی مقابل تراکتورسازی، تماشاگران را به آینده در لیگ و بازی های آسیایی امیدوار کرد. اکنون انتظارات از این تیم بالاست و همه از استقلال برد می‌خواهند. برآورده شدن انتظارات نیز به تصمیمات شفر و اینکه او برای هر مسابقه چه برنامه ای دارد، مربوط می شود و اگر این موفقیت‌ها تداوم داشته باشند بدون شک استقلال می‌تواند بازی به بازی تماشاگران بیشتری را به ورزشگاه بکشاند.

استقلال، فردا نیز روز مهمی مقابل پارس جنوبی که ضدحمله را به خوبی بلد است، دارد. بازی در شهر جم با آن شرایط آب و هوایی بدون شک کار سختی است اما استقلال نشان داده می‌تواند از میادین سخت، با موفقیت خارج شود و امیدوارم این اتفاق در این بازی نیز بیفتد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ح.ر.ا

      این رویه خوبی نیست یک روز موافق وروز دیگه مخالف پیشکسوت وهوادارواقعی اونه که همیشه بادید مثبت به تیمش نگاه کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج