جاباما
۷۵۹۷۰۴
۲۱ نظر
۵۰۰۰
۲۱ نظر
۵۰۰۰
پ

ناآرامی‌ها از اهواز و تهران به جم کشیده شد

حالا موج خشونت از تهران و اهواز به جم می‌رود و احتمالاً در جم هم شاهد دعوا‌های فرافوتبالی خواهیم بود. اما منطق می‌گوید حداقل این بار منتظر فاجعه نمانیم و برنامه پیشگیرانه داشته باشیم.

خبرورزشی: درست در همان روزی که وینفرد شفر، برانکو و امیر قلعه‌نویی به عنوان مربیان مدعی فتح لیگ برتر هجدهم به کمپین «نه به خشونت در استادیوم‌ها» پیوستند و حتی شجاع خلیل‌زاده که جای لگدهایش هنوز روی اسباب و اشیای ورزشگاه غدیر اهواز مانده هم عضو این کمپین «نه به خشونت» شد تا امیدوار باشیم قرار است تغییر رویه بدهد و اصلاح رفتاری (!) شود، یکی از بوقچی‌های تیم پارس جنوبی جم با انتشار متن تهدیدآمیزی هواداران استقلال را از ورود به ورزشگاه خانگی تیمش منع کرد.

این بوقچی که قطعاً باید از حضورش در ورزشگاه جلوگیری شود، تهدید کرده: «منتظر حضور هواداران در لانه زنبور‌های زرد هستیم، ولی هر استقلالی که در جایگاه طرفداران پارس با لباس یا شال و پرچم آبی حضور پیدا کند و یا با هر شکلی از تیم تهرانی طرفداری کند، خودش مسئول جان و مال خود خواهد بود و از روز قبل از بازی هر هوادار سرخابی از شهرستان‌ها و روستا‌های اطراف شهر جم برای تشویق استقلال حضور پیدا کند، اگر لباس یا هر نشانه‌ای از تیم استقلال به همراه داشته باشد، به شکلی نامعقول از او پذیرایی خواهد شد.»

بوقچی پارس جنوبی نظریه‌پردازی هم کرده و ادامه داده: «استقلالی‌ها لطفاً در منزل نشسته و بازی را تماشا کنید تا از هرگونه آسیب در امان باشید.»

صدالبته جناب بوقچی تخفیف داده و تأکید کرده: «این بیانیه فقط جهت تیم‌های منفور تهرانی است و هرگز در مورد تیم‌های دیگر استان‌ها صدق نمی‌کند.» این نمونه بارز نفرت‌پراکنی است، نمونه بارز جرم، اما خوشبختانه یا بدبختانه در فوتبال ایران هیچ‌کس برنامه پیشگیرانه ندارد و همه منتظرند اول جرم به وقوع بپیوندد و بعد فریاد وامصیبتا سر بدهند!

مگر قبل از بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان برخی بوقچی‌های فولاد اهواز که از رفتار منزجرکننده و شرم‌آور برخی بوقچی‌های پرسپولیس به خشم آمده بودند، به صراحت نگفتند تلافی می‌کنند؟ چه کسی مانع تلافی آن‌ها شد؟ مگر قبل از بازی استقلال و تراکتورسازی مشخص نبود یک عده از هواداران تراکتور اهانت به آذری‌ها را بی‌پاسخ نمی‌گذارند؟ آیا برای مهار خشم آن‌ها چاره یا تدبیری اندیشیده شد؟

حالا موج خشونت از تهران و اهواز به جم می‌رود و احتمالاً در جم هم شاهد دعوا‌های فرافوتبالی خواهیم بود. حالا لابد قرار است دوباره جناب داورزنی از دشمنان خارجی حرف بزند و بعد از فاجعه، درباره اتفاقات تلخ و زننده، فرمایش تازه‌ای داشته باشد، اما منطق می‌گوید حداقل این بار منتظر فاجعه نمانیم و برنامه پیشگیرانه داشته باشیم.

جدا از این بوقچی که باید از ورودش به ورزشگاه جلوگیری شود، از همین حالا باید به فکر کنترل و مهار این خشونت‌ها بود.

خشم جاری در لایه‌های مختلف جامعه به ورزشگاه‌ها کشیده شده و مردمی که از شرایط اقتصادی ناراضی و از شنیدن خبر اختلاس‌ها شاکی هستند، با خشم به ورزشگاه می‌آیند تا حرص خود را خالی کنند و کار از دست آن‌ها که تصور می‌کردند استادیوم می‌تواند مکان مناسبی برای تخلیه انرژی جوانان باشد، در رفته است چرا که عده‌ای سودجو هم این وسط هستند که سوار موج می‌شوند و به شعار‌ها جهت غیرفوتبالی و رنگ و لعاب قومیتی و نژادی می‌دهند.

این که قرار است در آینده با شماره‌دار کردن صندلی‌ها و نصب دوربین‌های پایشی جلوی بی‌نظمی‌ها گرفته و عوامل تحریک و تخریب شناسایی شوند، برای آینده خوب است، اما برای امروز چه باید کرد؟ شاید یک راه حل ساده جلوگیری از ورود بوقچی‌ها به ورزشگاه باشد.

جالب اینجاست که دیروز باشگاه پارس جنوبی هم به جای محکوم کردن این تهدید‌های بی‌منطق، فقط هرگونه نسبت این بوقچی به باشگاه شهر جم را تکذیب کرد تا این پرسش ایجاد شود که آیا همین که تهدیدکننده منسبت به باشگاه نباشد، کافی است؟!

مسئولان و کارشناسان پاسخ می‌دهند

راه پاکسازی بوقچی‌ها و ایجاد آرامش در ورزشگاه‌ها چیست؟

بعد از ناآرامی‌های ورزشگاه‌های آزادی تهران و غدیر اهواز این‌بار ورزشگاه تختی جم تهدید به اغتشاش شده است و یکی از بوقچی‌ها، هواداران استقلال را تهدید کرده اگر پای‌شان را به ورزشگاه تختی و حتی نزدیکی‌های آن بگذارند، جان‌شان پای خودشان خواهد بود.

اینکه چرا فوتبال ما به سمتی رفته که برخی بوقچی‌ها تبدیل به افراد اغتشاش‌گر شده‌اند و هر کاری دل‌شان می‌خواهد، می‌کنند و اینکه در کل راه پاکسازی آن‌ها و ایجاد آرامش در ورزشگاه‌ها چه می‌تواند باشد، سؤالی است که آن را با تنی چند از کارشناسان و صاحب‌نظران مطرح کردیم. این پاسخ‌ها را بخوانید:

امیرحسین فتحی: با یک پلاکارد و اعلامیه نمی‌شود کار فرهنگی انجام داد

سرپرست باشگاه استقلال در این خصوص گفت: به نظر من برخی افراد با اهداف غیرورزشی می‌آیند و میان تماشاگران قرار می‌گیرند. وقتی چندین هزار نفر به ورزشگاه می‌آیند، بین آن‌ها افراد هنجارشکنی هم وجود دارند که شعار‌های غیراخلاقی سر می‌دهند و سعی در ترغیب هواداران برای ایجاد آشوب دارند.

این مشکلات می‌تواند حتی ریشه در فوتبال هم نداشته باشد و مشکل این ناهنجاری‌ها از داخل جامعه باشد و به مسائل فرهنگی برگردد. در باشگاه‌ها هم کار فرهنگی نباید به یک پلاکارد و یک بنر ختم شود. باید کار فرهنگی ریشه‌ای باشد و بستر مناسب را برای بالا بردن سطح فرهنگی هواداران فراهم کنیم و جلوی این حوادث را بگیریم.

سعید فتاحی: باید به دوربین‌های مخصوص و بلیت‌فروشی الکترونیکی مجهز شویم

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در این خصوص به ما گفت: کانون هواداران تیم‌ها زیر نظر باشگاه‌های خود هستند و ارتباطی به سازمان لیگ ندارند. ما حتی برای بوقچی‌ها کارت هم صادر نمی‌کنیم و این باشگاه‌ها هستند که باید از افراد دارای صلاحیت در کانون هواداران خود استفاده کنند.

ما دیگر نمی‌دانیم چه‌کار باید بکنیم. من قبلاً هم گفتم اگر ورزشگاه‌ها به دوربین‌های مخصوص مجهز شوند تا افراد اخلالگر شناسایی شوند و همچنین اگر بلیت‌فروشی‌ها الکترونیکی شود، می‌شود آرامش را به ورزشگاه‌ها برگرداند. خود مردم هم می‌توانند راه‌شان را از افراد حاشیه‌ساز جدا کنند.

محمد مایلی‌کهن: مشکلات معیشتی مردم حل شود، آرامش هم برمی‌گردد

سرمربی اسبق تیم ملی در این خصوص گفت: من سال‌ها در این خصوص صحبت کردم و حتی کار‌های عملی هم انجام داده‌ام. مشکل اینجاست که ما تا وقتی به خودمان اهانت نشده، ناراحت نمی‌شویم در حالی که من وقتی روی سکو‌ها به سایرین هم توهین می‌شد، واکنش نشان می‌دادم.

برخی از این آقایان که حالا صدایشان درآمده و قیافه مظلومانه به خود گرفته‌اند، خودشان قبل‌ها عامل این توهین‌ها بوده‌اند و آن را پایه‌گذاری کرده‌اند. راه‌های ایجاد آرامش در ورزشگاه‌ها به مشکلات عدیده معیشتی مردم مربوط می‌شود و مسئله اصلی مربوط به مسائل کلان مملکتی است و به شرایط حاکم بر جامعه ما برمی‌گردد.

بهرام رضاییان: باید زیرساخت‌های حرفه‌ای فراهم باشد

مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی جم در این خصوص گفت: قبل از هر چیز باید بگویم آن پست اینستاگرامی که درخصوص تهدید هواداران استقلال مطرح شده، هیچ ربطی به باشگاه پارس جنوبی ندارد و اتفاقاً ما بهترین میزبانی را برای هواداران استقلال در روز بازی با این تیم فراهم می‌کنیم و نشان می‌دهیم که ما هواداران با فرهنگ و فهیمی داریم و اجازه نخواهیم داد کوچکترین ناهنجاری در ورزشگاه ایجاد کنند.

ایجاد آرامش در ورزشگاه‌ها به مسائل زیادی برمی‌گردد که مهمترین آن سطح فرهنگی خود جامعه است و اینکه باید زیرساخت‌ها از جمله نحوه بلیت‌فروشی‌ها و... درست باشد تا یک هوادار فوتبال با آرامش کامل در ورزشگاه حضور یابد و ۹۰ دقیقه بدون مشکل تیم خود را تشویق کند.

افشین حیدری: تقویت سیستم مانیتورینگ و انجام بلیت‌فروشی الکترونیکی!

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان خوزستان به خبرورزشی گفت: برای این کار باید چندین حرکت اساسی انجام داد. مثلاً برویم به سمت ایجاد سیستم مانیتورینگ در جایگاه‌ها و یک تماشاچی بداند از زمانی که روی صندلی‌اش می‌نشیند تا پایان بازی، تمام رفتارش پایش و رصد می‌شود یا انجام بلیت‌فروشی الکترونیکی که یک هوادار بداند صندلی‌اش کجاست و اجازه ندهد کسی از جای او سوءاستفاده کند و ایجاد اغتشاش نماید.

خود باشگاه‌ها هم باید روی کار‌های فرهنگی تمرکز بیشتری داشته باشند و بوقچی‌های خود را ساماندهی کنند و از آن‌ها کار درست را بخواهند. الان خیلی از این بوقچی‌ها دقیقاً نمی‌دانند کارشان چیست و فقط کار تشویقی انجام می‌دهند. آن‌ها باید مسئولیت‌پذیر هم باشند. روی هم رفته کار‌های زیادی باید صورت بگیرد تا جو ورزشگاه‌ها آرام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • R.A

      نمیشود استقلال و پدسپولیس را شخصی کنید تا در این وضعیت بد مملکت و مردم اینقدر پول بیت‌المال و مردم صرف بریز بپاشهای مسئولین این دو تیم نشوند؟نمیشه دلارهای به قیمت ارز دولتی را بجای این دو تا تیم به دارو درمان و لوازم ضروری کنید؟تا این دو تا تیم که با هزینه این مردم بریز بپاش میکنه اینجوری هم تو ورزشگاهها به دیگر قومها اینجور توهین نکنند؟چرا علت را درنمیابید؟چرا نمیگید چرا تمام تیمها فقط علیه این دو تا تیم؟تا کی قضاوت یک طرفه؟واللله بلله مقصر خودتون هستین خودتون از اختلاف خوشتون میاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ ارز دولتی به باشگاه پرسپولیس داده نمیشه و فکر نکنم به استقلال هم بدن،دوست گرامی شما که داری از بریز و بپاش حرف میزنی باید بدونی با چندین برابر این هزینه پرسپولیس و استقلال نمیتونید میلیونها نفر رو برای ساعاتی فکرشون رو از روزمرگی و مشکلات آزاد کرد در ثانی شما خودت توی مواردی که باید بعنوان یه شهروند صرفه جویی بکنی انجام میدی؟؟؟!!!پس بهتره مشکلات فرهنگی جامعه رو به هزینه نهایتا 80میلیاردی برای دوباشگاه پرسپولیس و استقلال ربط ندیم هرچند که بیش از 80درصد این پول از تبلیغات مختلف و اسپانسر شرکتهای مختلف تامین میشه نه جیب شما و ما،بیت المال برای سپاهان ذوب آهن فولاد صنعت نفتهای مختلف لیگ و خیلی دیگه از تیمهای صنعتی که ارتزاق مستقیم از بیت المال میکنن چرا ایراد نداره؟؟؟تازه اینها هواداری هم به اون تعداد ندارن که بتونن اسپانسر قوی بگیرند ولی پرسپولیس و استقلال بواسطه هوادارانشون اسپانسرهای بزرگی دارن که بیش از 80درصد هزینه هاشون رو حداقل بدست میارن پس لطفا با فکر و مطالعه حرف بزنیم.

    • بدون نام

      بابا مگه تیم میزبان تو بازی برگشت مهمان تیم مقابل نمیشه!؟؟ اگر اونجا هم مقابل به مثل بکنن جان شما هم به خطر میافته! لطفا۰ کمی تفکر@!

      پاسخ ها

      • حسن مهربان ازرشت,

        قابل توجه انهایی که وقتی تیم شان مهمان است,,,اقایان نکنید,,,ورزشگاههاراناامن نکنیم,

    • دیار کوروش

      بابا انتقام دولت و اختلاسگر رو میخواید از ملت بگیرید؟؟ هوادار هم یکی مثل من و شما !! اونا هم از این اوضاع نا بسامان اقتصادی متضرر شده اند!!!!
      چرا میخواهیم نمک به زخم هم بپاشیم. انتقام دولت و اختلاسگر رو میخواهید از ملت بدبخت و بیچاره بگیرید که تنها تفریح رفتن به ورزشگاه شده.آیا شما قبول ندارید که بیش از نود درصد هواداران حاضر در ورزشگاهها از قشر مظلوم و ستم دیده جامعه هستند که بیشترین آسیب رو از دزدی و اختلاس سران دیده اند؟ چرا قصد داریم زخم دلشان را دوصدچندان کنیم؟!! ورزشگاهها باید جای اتحاد ملت باشد نه جای تفرقه بین آنها!!! پس مواظب گفتار و اعمال و کردارمون باشیم.

    • بدون نام

      غلط کرده این بوقچی مملکت قانون داره پوستشو میکنن پر کاه میکنن من با لباس آبی میرم ورزشگاه ببینم چه غلطی میخواد بکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا به خودت دروغ میگی حرفی رو بزن که حداقل خودت بتونی باورش کنی اگه مملکت قانون داشت که وضعش این نبود که

    • بدون نام

      عامل اصلی این بی نظمی واغتشاشات تهرانی ها هستند چرا باید به لیدرها و بعضی از تماشاگران اجازه بدند که به ملیت ها توهین کنند چرا بايد به آذری ها و ترک زبان ها که از نظر تعداد جمعیت در اکثریت قاطع هستند و نیز با تمام اقوام ایرانی به نوعی وصلت دارند در تهران توهین بشه، این مردمان باید بفهمند که فارس ترک عرب کرد و... بودن افتخار هم باشد افتخار بزرگ ایرانی بودنه.
      راه اندازی جنگ قومیت بازگشت به ملوک الطوایفی بوده و بسیار خطرناکه. به هرحال این مدیران فدراسیون بی لیاقت و عامل این مفسده هستند باید در محاکم قضایی محاکمه شوند و فوتبال هم برای مدتی تعطیل بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من پرسپولیسی درود میفرستم به تمام ترکها کردها لرها فارسها عربها بلوچها و دیگر اقوام عزیز ایرانمون.

      • ایرانی.

        احسنت.کاملادرست گفتی.کل استانهای کوردوترک وعرب نشین درمرزهاقرارگرفتن واولین حافظاسپرهای قدرتمنددرمقابل هجوم بیگانگان به مملکتمون همین قومیتهاهستن.پس به کوردوترک وعرب ایرانی احترام بزاریدکه اگروجوداین مردم شجاع ووطن پرست نبودبیگانگان تاقلب ایرانواشغال ونابودکرده بودن. زنده بادایرانی.زنده باد کوردوترک وعرب وبلوچهای شجاع.

    • بدون نام

      با این اتفاقات زننده من که فک میکنم هواداران تیمهای میهمان اختلاس کرده اند. نه بابا بوقچی داداش من داری اشتباه میزنی!!!!

    • باز هم کوروش کبیر

      تهدید هوادار میهمان به خاطر شکم گرسنه خودمان به خاطر اوضاع پریشان اقتصادی یعنی خودزنی! بابا انسان مدعی فرهنگ دوهزاروپانصدساله کشتن و تهدید برادر و هم نوع خود واسه خالی کردن دل از کسی دیگه ای که دلت ازش پر شده شد راه چاره؟؟؟
      مگه اونا هم مثل شما دلشان پر نیست؟ مگه اونا کی هستند؟ نکنه اونا فرزندان و خود آقازاده ها و اختلاس گرا هستند؟ لطفا با کمی تفکر را را اشتباه نروید.که دودشان به چشم کل ملت ایران برود. هوادار حریف هم مثل من و شماست. اینجا جای اتحاد و نشون دادن فرهنگ ۲۵۰۰ساله هست. نه خدایی نکرده ....
      پی مواظب باشیم این فرهنگ دستخوش حادثه با ضربه به هم نوع نشود. زنده باد ایران وایرانی خارج از هر رنگ و قوم خاص. اتحاد اتحاد اتحاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بسیار عالی گفتی،درود به تمام اقوام ایرانی

    • بدون نام

      این حرج مرج هااز بازی پرسپولیس وفولاد شروع شد نود دقیقه شعار نژادی هواداران پرسپولیس علیه مردم شریف عرب زبان سرمیدادن واقعا اونهاهم حق دارند عصبانی شوند به جای پرسوپلیس محروم شود استقلال خوزستان محروم می کند من مطمئنم کمیته انضباطی باپرسوپلیس مدارا می کند اگر به جای پرسوپلیس استقلال تهران میبود الان پنج جلسه محرومش می کردن

    • بدون نام

      لیگ ناتمام می ماند..

    • ایرانی

      از تهران شروع شد

    • ایرانی

      از تهران شروع شد

    • لاکی لوچیانو

      وقتی برای بازی کیسه و سوراختور ماشین ضد شورش میارید ورزشگاه همین میشه خودتون بدتر هوادار و تحریک میکنین ، از این به بعد باید یه بیمارستان توی ورزشگاه بسازید

    • حسن مهربان ازرشت,

      درودبرشر ف شمااقای مایلی کهن, این صحبت افای مایلی کهن نشان دهنده این است که چهارگزینه ی که اقای فردوسی پوردربرنامه نودبرای نظرخواهی درموردناهنجاریهادرورزشگاههاگذاشته بود,جواب به پرسش اول کاملادرست بود,,یعنی مردم ماازنظرمعیشتی مشکل دارن,وناخوداگاه شاهدچنین برخوردهای نامناسب درورزشگاههاهستبم ,,مردم که ازنظرفرهنگی به عقب برنگشته اند,بایدازخودسوال کنیم دلایل این ناهنجاریهاچیست,,اقای فردوسی پورباتوجه باین امرکه صحبتهای اقای مایلی کهن ومنتقدان دیگری دراین راستاهستندوحرفهایشان درست است ,اگاهانه خودش به گزینه دورای میدهد,یعنی خودش شده ملبغ گزینه دو,!! براستی جای تاسف است که یک فردتوانا,باسابقه ومسول درامرورزش ودربرنامه پربیننده نودبیایدوبه گزینه کم اهمیت تررای بدهد!!,هرچندچنین نظرخواهی درجامعه ما اهمیت چندانی نداردولی درتاحدی میتوانددرجلوگیری این جریانات مهم باشد,,انتظارمن ازاقای فردوسی پوربالاتر ازاین هابود,!!حتی خودش هم میداندریشه ی این ناملایات هادرکجاهاست,ولی متاسفانه امروزه اکثرماهانان به نرخ روزخورشده ایم ودوست نداریم دلیل و واقعیت های موجوددراین حرکات غیرورزشی رادرمکانهای مقدس ورزشی برای مردم روشن کنیم,,یک بار دیگردرودمیفرستم به شرف انسانهای باشرفی که واقعیت را مدانندوان رابی کم وکاست جهت بالا بردن اگاهی مردم بدون لاپوشانی بزبان می اورند,,خیلی جای تعجب وتاسفه که یک انسان بظاهرورزشی وحامی یک تیم خوب شهرستانی حرفهایی بزبان جاری کندکه درجای خودش می تواندفرستی مناسب به اشوب خواهان داده وسبب نا امنی درورزشگاههاشود,,اگرمسولین شهرستان جم این شخص مجهول الحال رامی شناسندواقدامی درراستای جلو گیری ازفعالیتش درورزش انجام نمی دهنداگاهانه به مردم ورزش دوست وتماشاگران واقعی پیام میدهندکه برای تماشای ورزش موردعلاقه خودبه ورزشگاههانیایند,,واین یعنی فاجعه,,,بایددرکنارخانواده وخیلی ارام درخانه نشست وفوتبال راازطریق تلویزیون تماشاکرد!!ین یعنی اجازه دادن به قلدرهابرای رفتن به تماشای زیباترین وپربیننده ترین ورزش دنیاوخانه نشینی افرادورزشی وفوتبال دوست,,!!ونهایتااینگونه اظهارنظرها بی علاقه گی مردم سالم وبی الایش رابی انگیزه کردن وبدنبال ان تعطیلی فوتبال ,,!!همین الان هم میشودان فردعربده کش ونامربوط به ورزش راشناسایی کرده وجو ورزشگاه جم راارام کرد,,طی این چندساعت باپخش یک اعلامیه به مردم اطمینان دادکه درورزشگاه اتفاق ناگواری رخ نمیدهد,وان فردغیرمسول تحت نظرویابرای چند ساعت بازداشت شده است,

    • ارتش سرخ ایران

      اقای مهربان عزیز مطالب خالی وعاری از خشونت را از مطالب شما دریافت کردم اما شف را در خبر ورزشی متن را خواندید دنبال کنید؛ شرف را امثال فتح الا زاده ها زیر پا گذاشتند و منم مثل شما درود بر انسانهای باشرف میفرستم ولی بااین تفاوت که سکوهای تهران در بازی با فولاد از نبود بصیرت و بدنبال توهین اعراب عراق بود که متاسفانه احساسی در اون بازی داده شد! والباقی پیامی را بدنبال دارد که فرا فوتبالی هست و من هم در بازی استقلال خوزستان در حتی برتر نوشتم بازی را نمیه تمام و سوت پایان بزنید...ولی این خبر دقیق همان شرفی هست که گم شده چون خلیل زاده در معرض مرگ قرار گرفت ولی عربده و یقه گیری نکرد و خودشو با سطل زباله تخیله کرد و بجای اینکه همه رو زیر سوال ببرد که چرا فراخوان آشوب دریافت شد بازی را قطع نکردید؟؟؟؟ لگدی به سطل زباله زد.!!! حالا هم قصاص قبل از جنایت گفته نمیشه کرد ؛ درست گفته اما از تیم کیسه و توهین هواداران و همه چیز فقط چند عکس هواداران تراکتور را منتشر کرد.......مخلص کلام ایجاد امنیت با ناامن جلو دادن به منظور راه ندادن خانواده ها هم جای تامل دارد ! و هواداران آبی سی سال هست که صندلی اتوبوس و کل مسیر آزادی تا میدان امام حسین را شکستند و در هر باختی یه یادگاری از خودشون بجا گذاشتند که با حساب فتح اله خائن باید از حضور خانواده در خیابانها هم در ساعت بازی جلوگیری کرد و نیاز به بررسی دارد که کارنامه هواداران دوتیم پایتخت بازی به بازی بازبینی شود همگان حتی خارج از کشور به وحشی بودن برخی از هواداران کیسه و مربیان ان دارد ..ضمن اینکه خوب هم دارد ولی از قائدی ها بیشتر انتظار نمیشه داشت و هرکس الان در فکر بق خودش هست مثل همین خبر که به بهانه بوقچی جم چنان کیسه را مظلوم نشان داده.........!!! حرفهای مهربانی زدید ولی منبع این خبر ....ندید گرفته شده

    • بدون نام

      ضمنا بدون نام که فرمودی تهرانی ها چرا باید به قومیت و یا زبانها توهین کنن من به شما اطمینان میدم که تیم رقیب قرمز (یعنی کیسه) فقط از این غلطا میکنن و اگر با لباس قرمز شنیدی من عذرخواهی میکنم حاضرم قسم بخورم که حتی یکبار جه خودم جه اطافیان توهین به زبان و قومی نکردیم و ریشه من لر هست.درود بر همگی وبا دوستان که گفتن اتحاد اتحاد موافقم .فقط یکم از کیسه دلگیرم که به احترام کورش سکوت وتمام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج