جاباما
۷۵۹۷۳۲
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

تعرفه‌های آمریکا علیه ترکیه باقی می‌مانند

آمریکا اعلام کرد حتی در صورتی که آنکارا کشیش آمریکایی را آزاد کند، تعرفه‌ها علیه ترکیه باقی خواند ماند، اما قطر با پیشنهاد سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری در ترکیه، باعث تقویت لیره ترکیه شد.

خبرگزاری مهر: آمریکا اعلام کرد حتی در صورتی که آنکارا کشیش آمریکایی را آزاد کند، تعرفه‌ها علیه ترکیه باقی خواند ماند، اما قطر با پیشنهاد سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری در ترکیه، باعث تقویت لیره ترکیه شد.

ایالات‌متحده چهارشنبه شب اعلام کرد: حتی در صورتی که آنکارا کشیش آمریکایی را آزاد کند، تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم بر علیه این کشور، که آغازکننده بحران ارزی در ترکیه بودند، در سر جای خود باقی خواهند ماند، اما در همین زمان قطر با پیشنهاد سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری در ترکیه، باعث تقویت لیره ترکیه شد.

امیر قطر در دیدار با رییس‌جمهور ترکیه در آنکارا، بسته‌ای از پروژه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری‌ها و سپرده‌گذاری‌ها را تائید کرد. طبق اعلام یک منبع آگاه، قرار است پول قطر، به بانک‌ها و موسسات مالی ترکیه تزریق شود.

پس از این‌که بانک مرکزی ترکیه، نقدینگی را کاهش داد و فروش ارز ترکیه را محدود کرد، این حرکت متحد خلیج فارسی ترکیه، باعث پشتیبانی از اوج گرفتن نرخ لیره شد.

سخن‌گوی کاخ سفید، سارا سندرز، در واشنگتن تصریح کرد: ایالات‌متحده آمریکا حتی در شرایطی که کشیش آمریکایی، اندرو برونسون، توسط ترکیه آزاد شود، تعرفه‌های بر علیه این کشور را بر نخواهد داشت، اما می‌تواند تحریم‌های ۲ مقام ارشد ترکیه را لغو کند.

لیر ترکیه که حدود ۴۰ درصد از ارزش خود را در برابر دلار، از دست داده بود و روز دوشنبه تا نرخ برابری ۷.۲۴ هم سقوط کرد، با تحولات روز چهارشنبه، با ۱۰ درصد رشد نرخ برابری خود با دلار را تا رقم ۵.۹۰ هم بهبود بخشید. این درحالی است که در معاملات دیشب، نرخ برابری لیر تا ۵.۷۵ هم بالا آمده بود.

روز پنج‌شنبه قرار است در کنفرانسی که تا ۳۰۰۰ نفر برای آن ثبت نام کرده‌اند، وزیر مالی ترکیه دوباره به سرمایه‌گذاران خارجی اطمینان خاطر دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرگ بر ترامپ

      این آغازِ پایانِ آمریکاست

    • بدون نام

      با۱۵میلیارد اقتصاد یه کشور جون میگیره بعد تو کشور چقدر دزدی شده ومیلیاردها دلار خورده شده بعد گفته میشه چرا اقتصاد بهم ریخته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج