۷۶۰
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

بخوريد تا جوان بمانيد، بنوشيد تا زيبا شويد

اگر موي كدر داريد، چه بخوريد؟

همه ما مي دانيم امگا۳ بايد در رژيم غذايي وجود داشته باشد، اما كمتر كسي هست كه بداند آن را در چه ماده‌ غذايي مي‌توان پيدا كرد

اين روزها زياد شنيديم كه بدن به امگا۳ احتياج دارد و بيشتر اوقات نقش اساسي امگا۳ در پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي مطرح مي‌شود، ولي آيا مي‌دانيد، امگا۳ مي‌تواند در سلامت و زيبايي پوست و موي شما نيز تاثير بسياري داشته باشد. پوست انسان براي اينكه سالم بماند و بتواند از خود در مقابل باكتري‌ها و ميكروب‌ها محافظت كند و ظاهري زيبا داشته باشد، نياز به مقداري چربي دارد. يكي از اين چربي‌هاي مفيد، اسيدهاي چرب امگا۳ است كه نقش زيادي در سلامت و زيبايي پوست شما دارد. افراد بسياري هستند كه براي تامين امگا۳ بدن‌شان از كپسول‌هاي امگا۳ استفاده مي‌كنند اما اگر منابع اين ماده اساسي را در موادغذايي بشناسيد مي‌توانيد به‌طور طبيعي بخش زيادي از نياز بدن خود را به امگا۳ تامين كنيد.

اگر موي كدر داريد، چه بخوريد؟


چرا امگا۳؟

اگر مي‌خواهيد پوستي سالم داشته باشيد بايد بتوانيد چربي‌هاي مفيد را از غيرمفيد تشخيص دهيد. چربي‌هاي مفيد از پوست محافظت مي‌كنند و تغذيه‌كننده سلول‌هاي پوستي هستند و درنتيجه پوست مي‌تواند رطوبت و انعطاف‌پذيري خود را حفظ كند و بنابراين كمتر خشك و پوسته پوسته مي‌شود و ديرتر چروك‌ها خود را روي پوست نشان مي‌دهند. همچنين امگا3 با بيشتر مشكلات پوستي مثل آكنه و اگزما مبارزه مي‌كند.
اسيدهاي چرب امگا۳ را مي‌توان به‌عنوان يك عامل محافظتي براي پيشگيري از سرطان پوست دانست اما علاوه‌بر پوست، امگا۳ در سلامت موها نيز تاثير بسياري دارد. مصرف مواد‌غذايي حاوي امگا ۳ به موها كمك مي‌كند ضخيم‌تر و رشدشان سريع‌تر شود و در نتيجه به‌راحتي بتوان موهايي بلند و قوي داشت. كمبود اسيدهاي چرب امگا۳ مي‌تواند باعث ريزش موها شود. بايد بدانيد كمبود امگا ۳ باعث خشكي پوست سر و ايجاد ظاهري مات و كدر براي موها مي‌شود.


يك مشت گردو براي رسيدن به امگا ۳

گردو در فرهنگ ما ايرانيان مصرف‌هاي زيادي دارد از نان، پنير و گردو تا فسنجان و... بنابراين خيلي سخت نيست كه روزانه يك مشت گردو را در برنامه غذايي خود قرار دهيد. يك منبع فوق‌العاده براي آلفالينولنيك اسيد گردو است؛ اين ماده يك اسيد چرب است كه منشا گياهي دارد و تنها در برخي از گياهان وجود دارد و مي‌تواند براي درمان بيماري‌هاي آلرژي و التهابي مانند پسوريازيس و اگزما بسيار مفيد باشد و همچنين موها را خوش‌حالت‌تر و درخشان‌تر مي‌كند.


اگر موي كدر داريد، چه بخوريد؟

چگونه از پيري پوست جلوگيري كنيد؟

اگر جزو افرادي هستيد كه به خاطر بوي سويا از مصرف آن خودداري مي‌كنند، پيشنهاد مي‌كنيم كمي تجديدنظر كنيد، به‌خصوص اگر به زيبايي پوست و موي خود اهميت مي‌دهيد. سويا علاوه بر اين‌كه منبعي از امگا۳ است، غني از پروتئين است و در كاهش بسياري از تغييرات ظاهري پوست نقش دارد و مي‌تواند به‌عنوان آنتي‌اكسيدان قوي راديكال‌هاي آزاد ناشي از اشعهX و UV خورشيد را خنثي كند. مصرف سويا به شكل خام و پخته بهترين منبع براي جواني و شادابي پوست است، همچنين مصرف شير سويا و ساير فرآورده‌هاي آن مي‌توانند، باعث كاهش ريزش مو و تغيير الگوي طاسي شوند.


نكته - اسفناج، بروكلي و جعفري، منبع ويتامين A و C بوده و اين ويتامين‌ها براي توليد سبوم براي حالت دادن طبيعي موها، مورد نياز هستند


بهترين منابع غذايي امگا3

معمولا ماهي را به‌عنوان منبع اصلي امگا۳ مي‌شناسند، ولي جالب است بدانيد ماهي‌هايي كه در آب سرد زندگي مي‌كنند بيشترين ميزان امگا۳ را دارند؛ ماهي‌هايي مثل سالمون و قزل‌آلا؛ اين ماهي‌ها علاوه‌بر اين‌كه مي‌توانند در زيبايي پوست و موي شما تاثير زيادي داشته باشند، يك درمان خوب براي بيماري‌هاي قلبي هستند. خوردن هفته‌اي ۲ بار سالمون، ماهي تن، ساردين، قزل‌آلا و ماهي‌هايي از اين قبيل مي‌توانند از شما درمقابل بسياري از بيماري‌هاي قلبي محافظت كنند. امگا۳ موجود در اين ماهي‌ها سبب سلامت غشاي پوست و توانايي آن‌ها در نگهداري آب و رطوبت‌رساني سلول‌هاي پوششي پوست مي‌شود.


اگر موي كدر داريد، چه بخوريد؟

چه سبزيجاتي امگا3 بيشتري دارند؟

هميشه و همه جا از فوايد سبزي‌ها شنيده‌ايم، ولي آيا مي‌دانستيد، بعضي از سبزي‌ها اسيدهاي چرب امگا۳ نيز دارند؟ مي‌توان گفت امگا ۳ در سبزي‌هاي پربرگ و سبز وجود دارد. اسفناج يكي از همين سبزي‌هاست كه مي‌تواند تا حد زيادي به بدن شما امگا۳ برساند و در زيبايي پوست و موي شما تاثير داشته باشد، البته بايد گفت، ويتامين A فراوان اين سبزي نيز مي‌تواند پوست‌تان را جوان و شاداب ‌كند و باعث درخشش چهره شما ‌شود. اسفناج ماده‌اي به نام لوتئين دارد. آنتي‌اكسيداني كه نورهاي مضر براي چشم را به‌خود جذب كرده و از آسيب‌ديدن سلول‌هاي چشمي جلوگيري مي‌كند. چشم هرچقدر سالم‌تر باشد درخشش بيشتري دارد. همچنين مي‌توان گفت سبزي‌هايي از جمله اسفناج، بروكلي و جعفري، منبع عالي ويتامين A و C بوده و اين ويتامين‌ها براي توليد سبوم براي حالت دادن طبيعي موها، مورد نياز هستند.


يك كاسه لوبيا فراموش نشود

يكي ديگر از منابع امگا3 حبوبات مختلف و از جمله لوبيا مثل لوبيا قرمز است. گنجاندن حبوبات در برنامه غذايي روزانه‌تان كار چندان دشواري نيست و به راحتي مي‌توانيد در سالاد، خورش، خوراك يا... از حبوبات مختلف استفاده كنيد. علاوه براين‌ها مي‌توان گفت حبوباتي مثل لوبيا و عدس، بخش مهمي از يك رژيم غذايي حافظ مو هستند، چون اين گروه غذايي نه فقط پروتئين بالايي براي رشد موها دارد بلكه منبع خوبي از آهن، روي و بيوتين دارد.


چه تخم‌مرغي بخوريد؟

تخم‌مرغ از آن مواد‌غذايي است كه در سبد غذايي همه ما وجود دارد و هرازگاه، آن را به تنهايي يا به همراه ديگر مواد‌غذايي مصرف مي‌‌كنيم. بايد بدانيد، اين روزها تخم‌مرغ‌هايي وارد بازار شده است كه با امگا۳ غني شده است و مي‌تواند تا حدود زيادي نياز بدن شما را به اين ماده ضروري برطرف كند و براي كساني كه نمي‌توانند بوي ماهي را تحمل كنند، جايگزين خوبي است. وقتي مرغ با خوراك دريايي تغذيه شود، درصد امگا۳ در زرده تخم‌مرغ بالا مي‌رود. اين تخم‌مرغ‌هاي غني شده زرده تيره‌تري يا به‌اصطلاح زردتري نسبت به تخم‌مرغ‌هاي معمولي دارند.


چه روغني مصرف كنيد؟

با كمي تغيير در روغن مصرفي خود مي‌توانيد تا حد زيادي امگا3 بدن خود را تامين كنيد، فقط كافي است روغن‌هايي را كه امگا3 دارند بشناسيد تا در پخت‌وپز يا سالادتان از آن استفاده كنيد؛ روغن‌هايي مثل كانولا، سويا و گردو سرشار از امگا3 هستند. البته توجه داشته باشيد، هرچند اين روغن‌ها منبع خوبي از امگا3 هستند، ولي كالري بسيار بالايي دارند و بايد در مصرف آن‌ها ملاحظه كرد.


روغني كه تا به حال نام آن را نشنيده‌ايد

احتمالا تا به حال نام تخم كتان يا روغن كتان به گوش‌تان نخورده است، ولي باور كنيد استفاده از آن مي‌تواند از شما در مقابل بسياري از بيماري‌ها محافظت كند. روغن كتان حاوي اسيدهاي چربي امگا۳ و همچنين اسيدهاي امگا۶ است. روغن اين گياه غني‌ترين منبع اسيدهاي چرب امگا۳ در طبيعت است و دو برابر بيشتر از روغن‌هاي ماهي امگا۳ دارد . روغن تخم كتان علاوه‌بر داشتن امگا۳ داراي ويتامين E نيز هست و حتي اگر به‌مقدار بيش از يك قاشق چاي‌خوري در روز مصرف شود، عوارض جانبي نخواهد داشت. خاصيت مهم ديگر روغن كتان اثر ضد‌تورم آن است.

منبع : مجله سیب سبز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهریار

      با تشکر خیلی مفیده فایده بود همچنان منتظر این جور مطالب هستم ممنون با ارزوی توفیقات روزافزون

    • lavassani

      amuzandeh bud mersi

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج