۷۶۰۲۹۲
۳۵ نظر
۵۰۰۸
۳۵ نظر
۵۰۰۸
پ

ارز بدهید، ارز بگیرید

دارندگان ارز می‌توانند آن را به بانک‌ها آورده و بعد از سپرده‌گذاری ضمن دریافت سود ارزی، در هر زمان که بخواهند ارز خود را تحویل بگیرند. با وجود بخشنامه‌های قبلی این بار بانک مرکزی خود ضامن تحویل سپرده‌های ارزی شده است. با این حال ظاهرا هنوز این دستورالعمل ابلاغ نشده ولی به زودی در دستور کار بانکها قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری ایسنا: دارندگان ارز می‌توانند آن را به بانک‌ها آورده و بعد از سپرده‌گذاری ضمن دریافت سود ارزی، در هر زمان که بخواهند ارز خود را تحویل بگیرند.

با وجود بخشنامه‌های قبلی این بار بانک مرکزی خود ضامن تحویل سپرده‌های ارزی شده است. با این حال ظاهرا هنوز این دستورالعمل ابلاغ نشده ولی به زودی در دستور کار بانکها قرار خواهد گرفت.

در بسته جدید ارزی که از ۱۶ مرداد ماه سال جاری به مرحله اجرا درآمد، یکی از مسائل مورد تاکید افتتاح حساب‌های سپرده ارزی از سوی مردم است.

از گذشته بارها اتفاق افتاده که مردم ارزهای خانگی و یا ارز در اختیار خود را به بانک‌ها برده و سپرده‌گذاری کرده بودند.

اما در زمان تحویل با توجه به شرایط خاصی که پیش می‌آمد با این رفتار بانک‌ها مواجه بودند که به آنها ارز تحویل نداده و معادل ریالی آن را ارائه می کردند که این موضوع به مرور موجب بی اعتمادی و بی انگیزگی مشتریان بانک‌ها برای سپردن ارزهای خود به شبکه بانکی شد و ترجیح دادند در خانه‌ها نگه دارند.

اما بعد از اینکه در نیمه دوم سال گذشته بازار ارز دچار نوسان زیادی شد، یکی از عوامل اصلی آن افزایش تقاضا برای خرید ارز از سوی مردم و بردن به خانه‌ها بود و بانک مرکزی برای به جریان انداختن این ارزها بخشنامه‌ای ابلاغ کرد که با دستور سیف بانک‌ها موظف شدند ارزهای مردم را در قالب سپرده‌های ارزی دریافت کرده و به آن سود ارزی پرداخت کنند، با این شرط که در هنگام درخواست صاحب حساب حتما به وی ارز تحویل شود نه معادل ریالی آن.

اگرچه هیچ گاه آماری اعلام نشد که میزان سپرده‌گیری ارزی چقدر بوده و آیا با این سیاست مردم تمایل بیشتری برای ورود ارز خود به بانک‌ها داشته‌اند، یا خیر؟، اخیرا نیز در قالب بسته جدید ارزی این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است.

عبدالناصر همتی -رئیس کل بانک مرکزی- در هنگام اعلام جزئیات بسته ارزی به طور خاص از تضمین سپرده‌های ارزی سخن گفت.

آن طور که وی اعلام کرد با یک تغییر رویه قرار شد تا ضمانت بازپرداخت اصل و سود این سپرده‌های ارزی را بانک مرکزی بر عهده بگیرد.

به گونه‌ای که بانک‌ها به عاملیت از این بانک اجازه افتتاح حساب‌های سپرده ارزی را برای مردم داشته باشند و بانک مرکزی نیز ضامن آن باشد تا در این حالت مردم به جای نگهداری ارز به صورت اسکناس در خانه‌های خود که خطرات فراوانی را هم به همراه داشته و از سوی دیگر مانع از گردش ارز در چرخه اقتصادی می‌شود، آن را با اطمینان کامل به بانک‌ها بیاورند.

البته این سیاست مورد تصویب سران سه قوا قرار گرفت و در این شرایط دارندگان ارز از جمله ارزهای خانگی که رقم آن میلیاردها دلار برآورد می‌شود، می‌توانند با اطمینان ارز خود را به بانک‌ها بیاورند.

این در حالی است که در ماه‌های گذشته و بعد از اینکه عمده جریان ارزی به سامانه یکپارچه نظام ارزی (نیما) وارد شد، بسیاری از تقاضای بازار به خرید و فروش و معاملات خانه‌دارها و افرادی که تقاضای واقعی ندارند، برمی‌گردد.

اکنون با وجود تضمین بانک مرکزی باید دید در زمان پیش رو ورود ارزهای خانگی و یا تجاری به شبکه بانکی چه ارقامی را ثبت خواهد کرد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      مثل دوران دکتر ارزتونو بالابکشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم ارز رو تو بازار آزاد خریدن ده تومن حالا بیارن به بانک بدن با نرخ دولتی 4200!!!! اونوقت سپرده ارزی بزارن سود ارزی دریافت کنن!!! با کارمزد چند درصد!!! آقای رئیس بانک مرکزی؟ خ ر جدو آبادته. یعنی مملکت اونقد قاراشمیش شده که یکی مثه این آقا هم میخاد مردمو گول بزنه و جیب خودشو پر کنه!!!

      • ترسو

        ريالهاي مردم رو خوردن و بردن و حالام نوبت ارزهاشونه ! با كدوم اعتماد و اطمينان ! مردم ، اينكار رو بكنن !؟

    • بدون نام

      بخدا که تمام مشکلات اقتصادی این کشور ریشه در اعمال نابخردانه و جاهلانه مردم دارد همه شدند دلال و دنبال پول مفتند تا این تفکر بر ذهن ایرانیان حاکم است بهترین دولتها هم در ساماندهی اقتصاد ناتوانند .واقعا باعث تأسف است

    • بدون نام

      خخخخخخخ مردم چه کردی بانک های ورشکسه پول مردم نمیده اون وقت دلار میده

    • بدون نام

      چه کار خطرناکی !!!

    • حسن

      ارزها را میگیرن ،بعد معادل ریالی4200پس میدن ،اولشم صدتا آیه قسم می خورن،تعهد ها راحت زیر پا گذاشته میشن

    • بدون نام

      در قضیه پیش فروش سکه هم کسانی پیش خرید انجام دادند در واقع در کاهش نقدینگی و کنترل تورم نقش داشتند و به اهداف دولت کمک کردند بعد مدتی شدند سوژه رسانه ها و مسیولین و اسمشون به عنوان خریداران عمده سکه اعلام شد .از کجا معلوم این بار هم برای افتتاح کنندگان حساب ارزی تله نگذاشته باشن اعتماد رو با حرکات نابجا و تحریک رسانه های مقرض از بین بردین.

    • امید

      طرح خوبی هست امیدوارم مردم شرکت کنن و پول‌های تو خونه شون رو بذارن تو بانک ها تا در گردش باشه. چون کنار خونه گذاشتن دلار هیچ فرقی با احتکار نداره. من خودم حتما این کار رو میکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زود باش لطفاً

      • هادی

        آره شما حتما"انجام بده حتما""""""""""""""""".

      • احمدحقی

        اخه اصلا تو میدونی ارز چیه بچه جون . برو شیرتو بخور .

    • بی نام

      ارز بدهید و عمرا ارز بگیرید و معادلش دلار 4200 تومان بگیرید خخخخخخخ برو عموجان

    • مهران

      اینقدر به مردم وعده دروغ داده اید که هیچ اعتمادی ندارن

    • بدون نام

      من یکی بمیرم هم پولم و دست این بانکهای دزد نمیدم

    • بدون نام

      این کلک ها و نیرنگ ها هیچ فایده ای نداره

    • بدون نام

      مثل این است که گوشت را بدهی دست گربه .. مگر آدم دیوانه باشد دلارهای نازنینش را بدهد دست شما دزدها

    • سعید

      چرا نظر مخالف نمیزارید این دقیقا ازادی نظر محسوب میشه؟

    • بدون نام

      طرح خوبیه.. ولی یه کار دیگه که میشه کرد.. اینه ریال مردم رو به دلار ۴۲۰۰ و با شرط سپرده بلند مدت مثلأ ۵ ساله تحویل بگیرن و بعد ۵ سال اگه کسی پولشو خواست به دلار پولشو بدن با سود.. و کسی قبل ۵ سال خواست همون ریال بهش برگردونن با سودش.. کسی هم که نمیخواد سپرده بلند مدت بزاره دلار خودش بیرون تهیه کنه بزاره بانک برا سوددهی..

    • بدون نام

      براي فرار از ايران ارز لازم داريد كه مي خوايد اينطوري ارزاي مردمو ازشون بگيريد؟

    • بدون نام

      سپرده ریالی مردمو به گند کشیدین پولهای مردمه زحمتکش به هوایه سودهای کثیفتون توی بانکها مثل یخ ذوب شدو چندر قاز شده حالا هم نوبت سپرده دلاری شده بزارین تو خونه بمونه

    • سانسورچی تاکی سانسور؟؟؟؟؟؟؟

      کلاهبرداری جدید

    • بدون نام

      ملت دلار رو با چه قیمتی خریدن!!! خوده بانک چه قیمتی میخاد حساب کنه هر دلار رو؟ بابا کلاه برداری تو روز روشن! خودتونو خر فرض کردین یا ملتو؟

    • بدون نام

      محاله مردم دیگه به شمادروغگوها اعتمادکنن!!

    • بدون نام

      ارز رو خوده بانک مرکزی داد به دلالاش و آورد تو بازار آزاد فروخت ده تومن. الان میخاد از خوده مردم بخره به نرخ دولتی 4200تومنی!!!! دزدی به چی میگن! یعنی واقعا مردم این چیزارو متوجه نمیشن!

    • بدون نام

      اگرالاغ تشنه مردم داشته باشندجرات نمی کننددست شمابدهندابش بدهیدارزکه هیچ قدرهمان ایشکهایی که پولهای بیزبانشان راسپرده گذاری کزده اندبدانیدونوش جلن کنید

    • بانکه یانکی

      البته با توجه به سابقه که قبلا مردم دلار گذاشتند و بعد ریال به نرخ دولتی پس گرفتند اینبار دولت قول داده ارز پس بدهد . مثلا اگر شما هزار دلار سپرده کردید هر وقت ارز خود را نیاز داشتید به جای هزار دلار ، هزار ریال افغان به شما پس می دهند که دولت زیر قولش نزده باشد !

    • بدون نام

      ایرانیان عزیز بهیچ وجه اعتماد نکنید.ارزهایتان را زیر تشک قایم کنید. اما به هیچ بانکی نسپارید.منم از سال ۸۲ قطره قطره با حقوق چندرغاز دولت قطره قطره جمع کردم زیر تشک تابالاخره بعداز۱۴سال تونستم خانواده مو برسونم اینجا...اگرهم انقدرنیازمند به پول و قوت روزانه شدید ۱۰۰دلار ۱۰۰دلار فقط چنج کنید و مصرف کنید حتی یک تکٕ دلاری راهم نه بفروشید ونه به بانک نسپارید.چون چیزی عایدتان نخواهد شد.

    • بدون نام

      وقتی قبلا به اعتماد مردم خیانت کردید چرا باید دوباره به شما اعتماد کنند ؟؟؟؟!!!

    • بنفشه

      ولی اگه ارز دادیم بعدش یقه مان را میگیرند و میگویند عرضی داریم

    • هادی

      بازم یه روش جدید واسه خالی کردن جیب ملت ساده مردم گول نخورن.

    • ارزدار

      فقط یک احمق میتواند به شما اعتماد کند !

    • بدون نام

      مردم ایران اینقدر اعتماد دارند که از امروز جلو شعب ارزی صف می کشند تا دلارهای خود را تقدیم بانکها کنند.

    • بدون نام

      بز گترین سر مایه ا اعتماد گه متأسفانه از بین رفته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      من یه راه حل واسه بانکها دارم که اعتماد مردم جلب بشه بانکها هر وقت سپرده گذاریهای مردمو که چند سال پیش کردند والان ارزشش کم شده واسه جبرانش دلار دادند دلار به نرخ روزی که اونا حساب باز کردند مردم اعتماد از دست رفتشون بر میگرده!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج