۷۶۰۴۴۵
۲۶ نظر
۵۰۰۴
۲۶ نظر
۵۰۰۴
پ

عسگراولادی: واردکنندگان متخلف باید شلاق بخورند

اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین می گوید: فردي ۳۰ ميليون تُن پنير وارد كرده است؛ حال سؤال مي‌شود اين پنير را كجا برديد و چه كرديد. نمي‌خواهم اين حرف را بزنم، اما باید با ۱۰، ۱۵ نفر از متخلفان واقعي برخورد سختی شود و صد، ۲۰۰ نفر را هم شلاق بزنند، تا اين كارها را نكنند. در غير اين صورت، شرايط درست نمي‌شود و انحراف‌ها ادامه خواهد يافت.

روزنامه شرق در گفت‌وگو با اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین، درباره شرایط این روزهای کشور، تحریم های امریکا و رابطه تجاری ایران و چین مصاحبه کرده است.

عسگراولادی: واردکنندگان متخلف باید شلاق بخورند

بخشی از گفتگو با رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین را بخوانید:

* در مقابل بداخلاقي‌ها يا دهن‌كجي‌هاي آمريكا، سه يا چهار راه بيشتر نداريم، اما مي‌توانيم از آن عبور كنيم. شرط اول عبور از اين شرايط، اتحاد خودمان است؛ مثلا اين فهرست‌هايي را كه مي‌بينيم گاهي منتشر مي‌شود، بايد كنار بگذاريم. اين اختلاف‌ها بايد برداشته شود. يكي مي‌گويد فهرست ندهيد، يكي مي‌گويد فهرست بدهيد.

* فردي 30 ميليون تُن پنير وارد كرده است؛ حال سؤال مي‌شود اين پنير را كجا برديد و چه كرديد. نمي‌خواهم اين حرف را بزنم، اما باید با 10، 15 نفر از متخلفان واقعي برخورد سختی شود و صد، 200 نفر را هم شلاق بزنند، تا اين كارها را نكنند. در غير اين صورت، شرايط درست نمي‌شود و انحراف‌ها ادامه خواهد يافت.

* از لحاظ بين‌المللي نیز سه اصل را بايد رعايت كنيم؛ اول اينكه با همسايگان خود بهتر از اين باشيم. ما با همسايگانمان خوب نيستيم. 15 همسايه داريم كه 10 همسايه ما را دوست ندارند. بايد با چين و هند رفاقت داشته باشيم. يك همسايه شمالي هم داريم كه با ما صاف نيست و بايد صاف بشود.

* روسيه به ظاهر با ايران صاف است، اما در اوپك با ما همراهي نكرد. اين نشان مي‌دهد اين كشور يك ظاهر و باطني دارد. پنج بار با پوتين ملاقات كرديم. رئيس‌جمهور ما رفت شانگهاي، اما هنوز به بازي‌اش نگرفته‌اند و هنوز ناظر تصميم‌سازي‌هاست. ما بايد روابط خود با همسايه‌ها را مديريت كنيم و با كشورهاي بزرگ روسيه، چين و هند رفاقت عميق‌تری داشته باشيم.

* اگر روابط خود با همسايه‌ها را حفظ كرده و سه كشور بزرگ را نگه داريم، به قول مرحوم بهشتي، آمريكا هيچ غلطي نمي‌تواند بكند. اگر اين كارها را نكنيم، بايد نگران چهار نوامبر و خروج آمريكا از برجام باشيم.

* ما 40 سال است در تحريم هستيم. به‌راحتي از تحريم عبور مي‌كنيم، به شرط اينكه خودمان با هم متحد باشيم و همسايه‌هايمان را درك كنيم. از وزير نفت گله‌اي دارم. چند سال پيش در جريان بازديد از آزادگان، اگرچه آقاي زنگنه وزير خوبي است، اما در تلويزيون گفت من چيني‌ها را از آزادگان بيرون كردم.

* بعد از اين سخنان، توتال به‌جاي چين آمد. حالا با اعمال تحريم‌هاي جديد آمريكا، توتال از ايران رفت و چيني‌ها هم حاضر نيستند به ايران بازگردند.

* چه ضرورتي داشت اعلام كنيم چين را از ايران بيرون كرده‌ايم؟ چه لزومي دارد با ذكر دلايل چين را هوا كنيم؟ بايد بدون سروصدا اين كار انجام مي‌شد. سياست يعني اينكه بدون سروصدا كارهاي خود را پيش ببريم.

* چرچيل وقتي سياست‌مداري مي‌كرد، با همه مكاتبه مي‎كرد. با مكاتبه برنده جنگ شد. كسي قدرت نداشت مثل او با مبادله اطلاعات و مكاتبه، آمريكا را وادار به مذاكره كند. ما بايد سياست خاصي داشته باشيم.

* در آن مقطع فرياد زدم درباره چين اين‌گونه رفتار نشود. در برابر بداخلاقي آمريكا بايد لبخند به شرق را بپذيريم. روسیه و چين كشورهاي شرقي هستند كه لبخندشان را پذيرفتيم. اگر بخواهيم از اين تحريم‌هاي بد عبور كنيم، بايد اتحاد خود را حفظ كنيم و دوستي با همسايگان و چند كشور بزرگ را نیز بپذيريم؛ زيرا بايد دو ميليون بشكه نفت بفروشيم.

* معاون‌اول رئيس‌جمهور گفته است: نفت را به بخش خصوصي مي‌دهيم، برويد بفروشيد. اين گفته اصلا درست نيست. 50 تا 60 سال است كه نفت دست فعالان بخش خصوصي نبوده است. بلد نيستيم نفت بفروشيم. اول بايد به ما كار را ياد بدهيد، بعد بگوييد كه نفت بفروشيم.

* مديريت‌هاي ما ضعف دارد. تيم اقتصادي دولت نمره نياورده است. مخصوصا در سال 96 و 97 اصلا نمره نياوردند. اين تيم اقتصادي يا بايد تربيت شود يا آموزش ببيند يا عوض شد. موضوع خيلي ساده است. جنجال ارز درست شده است. شرايط امروز يعني چه؟ به‌راحتي در قيمت ارزي كه در بازار بين پنج تا شش هزار تومان بود، مداخله كرديم و نرخ چهار هزار و 200 تومان را براي آن اعلام كرديم. هدف از اين كار چه بود؟

* اين رفتارها نوعي سوءمديريت است. همان روزي كه براي ارز نرخ دولتي اعلام كردند، رانتي‌ها شروع به فعاليت كردند و ارز چهار هزار و 200 توماني را خريداري كردند و بين شش تا هفت‌ هزار تومان فروختند. چندي پيش هيئت دولت سفري به چين داشت. من در چين خيلي آبرو دارم.

* دو روز قبل به آقاي واعظي، رئيس‌دفتر رئيس‌جمهور پيغام دادم كه من را همراه خود ببرند. پاسخ آمد كه در اين سفر بخش خصوصي را تعريف نكرده‌ايم. با احترام گفتند كه من نيايم. به آنها اعلام كردم كه در اين سفر حتما دست خالي برمي‌گردند. جنجال هم نكردم و تقريبا همين هم شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وارد كننده متخلف نه تنها شلاق نميخورد بلكه به انها جايزه هم ميدهند

      ما وارد كننده قانوني هستيم طبق روال هر ساله ابتداي سال كالاي خود را خريد و ارز ان را با ارز ازاد از طريق صرافي پرداخت كرديم كالاي ما را هنوز گمرك ترخيص نكرده و سرمايه و دارايي ما را در گمرك دپو كرده اند در اين 5 علارقم نداشتن فروش بخاطر نداشتن جنس ما كرايه مغازه و حقوق كارمند و كارگر مان را بزور پرداخت كرده ايم به هر كجا مراجعه ميكنيم هيچ جوابي نميدهند !!!!!
      به خدا ضربه اي كه از طرف ارگانها و سازمانهاي داخلي به مردم وارد ميشود از اسيب تحريم امريكا بيشتر است ....!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مفسد اقتصادي اعدام بايد گردد

    • محمد

      آقای عسکراولادی یا به میخ اقتصادی بکوب یا به میخ سیاسی دو میخ با هم کوبیده نمی شود جانم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه توی عصر حجر هستیم که باید شلاق بزنیم

    • بی نام

      اقای عسکر اولادی شما نگران نباش اونا خودین اونایی که دستفروشی میکنند عوضش کتک وشلاق میخورند

    • رویا

      کشوری که هیچی نداره به جز ادعاکردن دیگه بهتر از این نمیشه هر کسی برا اساس منافعش طرف یک کشوری رو میگیره شما هم که طرفدار چین هستی

    • بدون نام

      آقای عسکر اولادی چون خودت هم با آن مفسدان هم دستی فقط شلاق را پیشنهاد میکنی باید اعدام شوند

    • بدون نام

      یعنی با شلاق زدن چند نفر مشکل حل میشه و اقتصاد ما گل و بلبل میشه .

    • بدون نام

      تو با خاندانت چه گندی زدید به اقتصاد ... لعنت بر شما

    • بدون نام

      عسکر جون قند تودلت اب نشه چهار ماه پیش انگار چهل سال پیش بود اهن شش هزار تومان سکه چها رمیلیون به بالا توهیچ کشوری هیچ زمانی چین چیزی رخ نداده دستتون درد نکنه بعضی ها چهار ماهه بیلیاردر شدن ومردم عام بدبخت

    • بدون نام

      شلاق چیه ؟ مجازات و اعلام شود به عنوان مفسد اقتصادی ممنوع از فعالیت اقتصادی و بانکی شود............ ، و از طرفی تشویق نشود ، کارآفرین معرفی نشود ، به ازادی در مجلس و،،،،،تردد نکند ، وامهای کلان اعطا نگردد ......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مفسدان اقتصادی مگه مردم عادی هستند مفسدان اقتصادی هم کاملا روشنه کیا هستندوچه کسانی اقتصاد رو نابود کردند فقط وفقط که جیبای گشاد خودشون پر کنند عسکر اولادی این همه ثروت رو از کجا آوردی نکنه ارث پدریت

    • بدون نام

      چرا نباید به غرب لبخند بزنیم و این همه به چین و روسیه وحتی به هند باج ندهیم اون موقع که ما انقلاب کردیم چین کجای اقتصاد دنیا بود ایران کجا در این سالها بیشترین سرمایه کشور مخصوصاً سرمایه طبقات پایین بخاطر واردات اجناس نامرغوب چینی به هدر رفت بسه دیگه

    • بی نام

      مگه ایران پنیر نداره؟
      همه علی بابا هستند

    • بی نام

      اگر هرکیلو پنیر 2 دلار باشه حساب کنید 30 میلیون تن چند میلیون دلاره

    • کارمند

      کسی این حرف را میزند که خودش وتمام فامیلش با رانت واردات ثروتهای میلیاردی دارند.شما اگه بیل زن هستی برو باغچه خودتو بیل بزن

    • بدون نام

      آقای عسکراولادی شما دیگه چرا اخوی؟؟؟ شما که از خودی
      الحق که بهترین دفاع حمله س

    • لیلی

      اقتصاد دست خودتونه واسه مردم سخنرانی مینید که چی؟

    • حسین

      حرف دلش و زد دست سیاستمداران را رو کرد کاری که چهل سال با مردم دارند می کنند

      (سیاست یعنی اینکه بی سر وصدا کاری که می خواهیم بکنیم )
      همین کاری که با ملت دارد میشود این شد یک حرف صادقانه

    • بدون نام

      شمابری...حل میشه داستان...

    • عسگر

      عسگر جون خوتته ناراحت نکن چون اگر بخواهیم شلاق بزنیم حتما شلاق کم میاریم

    • بدون نام

      خواهشا این شلاق خوردن را ازحکم های قضایی حذف کنید واقعا شرم اوره که درقرن 21 یه انسانو به دلیل هر خطایی شلاق بزنن مجازات های جایگزین استفاده کنید.

    • بی نام

      میخواد دست زیاد نشه
      خودش بیشتر پول صادرات تو ی کشورهای اروپایی

      پاسخ ها

      • بی نام

        عمو پولدار تواز امپراتوری پول خسته نشدی دیکه نمی خواهی استراحت بکنی یا باز دوست داری رقیبها را یکی پس دیکری کنار بزنی ویکتازی بکنی .خیلی از چرچیل تحریف می کنی فامیل شما است اخه چرچیل با پنپه سر می برد دولتمردان جمهوری اسلامی هرگز نباید چرچیل بشوند . اصل سیاست کشور ما اسلام است .سیاست ما مثل دیانت ماست . هزار میلیارد پول کشور را اختلاس کردن باز کشور سر پا است حالا اگر اقای عسگر اولادی تازه مسلمان از اقتصاد کشور حذف بشود مگر چه اتفاقی می افتد .

    • بدون نام

      همه نمیخوان حرف بزنن و فقط اشاره میکنن که بگم !؟ حالا پنیر را کم داشتیم که وارد سیاست شد .مگه میشه یکی به نعل و یکی به میخ!؟ ....

    • بدون نام

      عسگر خان اولین کسی که باید شلاق بخوره خوداری خودت
      از چی داری فرار میکنی مفسد اقتصادی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج