جاباما
۷۶۰۵۸۵
۷ نظر
۵۱۴۶
۷ نظر
۵۱۴۶
پ

بازکردن تابوت مومیایی‌های ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح!

به تازگی خبر‌هایی حاکی از رونمایی مومیایی بسیار قدیمی که متعلق به ۳۵۰۰ تا ۳۷۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بود، در رسانه‌های مختلف پخش شده است که در نهایت ناباوری بدون محافظ بود تا اینکه مخاطبان و بازدید کنندگان بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد این مومیایی بدست بیاورند.

وبسایت نمناک: مصریان باستان یکی از دولت هایی بودند که با وجود عدم پیشرفته بودن دولتشان،به فرمول مواد شیمیایی که برای مومیایی کردن اجساد استفاده می شود،دست یافتند و به همین علت زمانیکه یکی از بزرگان این دولت جان خود را از دست میداد،آنرا به این ماده آغشته می ساختند تا بدن آنها دیرتر تجزیه شود.

اما با وجود اینکه این اجساد در طی چندسال گذشته در انبارهایی واقع در مصر پیدا می شدند،آنها را برای نمایش عموم قرار نمیدادند.اما به تازگی، مومیایی هایی بسیار قدیمی که متعلق به ۱۵۰۰ سال گذشته بود در یک موزه واقع در مصر برای نمایش عموم قرار گرفت. در ادامه با جزئیات بیشتر این مطلب همراه ما باشید.

رونمایی از مومیایی های متعلق به هزاران سال قبل از میلاد مسیح مصر باستان

به تازگی خبرهایی حاکی از رونمایی مومیایی بسیار قدیمی که متعلق به ۳۵۰۰ تا ۳۷۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بود، در رسانه های مختلف پخش شده است که در نهایت ناباوری بدون محافظ بود تا اینکه مخاطبان و بازدید کنندگان بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد این مومیایی بدست بیاورند.

بازکردن تابوت مومیایی‌های ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح!

مخاطبان این مویایی به قدری از نگاه کردن به این مومیایی حیرت زده بودند که پس مدتی طولانی شروع به بررسی آن کردند. همچنین همانند این موزه مصری، موزه ای واقع در بریتانیا از یک مومیایی مرد در روستای جبلین در چند وقت اخیر رونمایی کرد که به گفته دانشمندان متعلق به 2500 ساله گذشته است و این دانشمندان از این مومیایی با استفاده از ماده ای در حال نگهداری هستند تا باکتری ها باعث تخریب آن نشوند.

بازکردن تابوت مومیایی‌های ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح!

همچنین یافتن دستور العمل ماده ای که برای نگهداری از مومیایی ها در محیط باز استفاده می شوند،یکی از دغدغه های محققان و دانشمندان بود تا در هر صورت به این مومیایی ها آسیبی وارد نشود.

آقای دکتر جانا جونز، متخصص تاریخ باستان مصر این گونه گفت: "کشف دانشمندان ما به میزان بسیار زیادی قابل اهمیت است که با استفاده از این ماده می تواند از تخریب مومیایی ها خودداری نمود. همچنین کشف این مومیایی ها برای ما بسیار گران بها بود و توانستیم به وسیله آنها به اطلاعات زیادی دست یابیم".

مومیایی هایی که در تصاویر مشاهده می کنید بسیار قدیمی هستند و به گفته دانشمندان، آخرین مومیایی که در تصاویر مشاهده می نمایید متعلق به یک خانم ۲۰ الی ۳۰ ساله است.

بازکردن تابوت مومیایی‌های ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی بدون تابوت همینجوری مگه میشه مگه داریم

      پاسخ ها

      • یلدا

        تو تابوتی که پر از یه ماده مایع بوده قرار داشته. که اتفاقا بعد اعلام این خبر تعداد خیلی زیادی از سراسر دنیا اعلام امادگی کردن که اون مایع رو بخورن مثلا فکر میکردن یه چیز جاودانه و فناناپذیر داره که دانشمندا گفتن این مایع بعد از این همه سال پر باکتری و هزار تا چیز دیگس و ادمو می کشه که باعث شد این جو گیرا دست بردارن.

      • بدون نام

        میدونم اینو قبلا برترینها گذاشته بود اما اینجا نوشته در فضای باز این چیزیه که باعث تعجبم شده

      • بدون نام

        مصریان صاحب یکی از قدیمی ترین وغنی ترین تمدن ها هستن وپیشرفته وقدرتمندترین سرزمین زمان قدیم بودن

    • پریسا (همون پری)

      چه وحشتناک.وووووی

    • Shaqyq

      ما ام یه روز میمیریم ... خاکمون میکنن بهشت زهرا ... چند هزار ساله بعد مارو پیدا میکنن میگن اینا جزو انسانایه قبل از میلاد امام فلانی بودن ... /:

    • فضول خان

      قابل توجه خانمها «اون آخریه : بیست تا سی ساله» اون هم یه زمانی رژ و رژگونه میزده و دلبری میکرده اما الآن کجاست ؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج