۷۶۰۷۳۸
۱۶ نظر
۵۰۰۵
۱۶ نظر
۵۰۰۵
پ

عطش خرید دلار کم شد

بر خلاف حدود دو هفته گذشته که افزایش تقاضا در بازار موجب روند صعودی قیمت ارز شده بود، فعالان بازار می‌گویند این روزها تقاضای خرید کم شده و مردم برای خرید دست نگه داشته‌اند.

خبرگزاری ایسنا: بر خلاف حدود دو هفته گذشته که افزایش تقاضا در بازار موجب روند صعودی قیمت ارز شده بود، فعالان بازار می‌گویند این روزها تقاضای خرید کم شده و مردم برای خرید دست نگه داشته‌اند.

امروز (شنبه) در بازار آزاد ارز قیمت دلار تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش پیدا کرد و تا حدی ریزشی پیش رفت. این در حالی است که قیمت در روز چهارشنبه هفته گذشته تا ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش یافته بود. همچنین یورو که به ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان هم رسید، برای امروز تا ۱۲ هزار و ۱۵۰ تومان کاهش قیمت داشت.

همچنین قیمتی که صرافی ها روی تابلوهای خود اعلام کرده و بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی ارز را برای ۲۳ گروه خدماتی از جمله مسافران و دانشجویان به فروش می‌رسانند، همزمان کاهش داشت و تا ۱۰ هزار و ۴۵۰ تومان برای دلار و ۱۲ هزار تومان برای یورو رسید.

اینکه چرا روند بازار تا حدی کاهشی شده، موضوعی است که فعالان بازار ارز و صرافان می‌گویند این روزها تا حدی تقاضای خرید کمتر شده و مراجعه برای دریافت ارز مثل چند هفته گذشته نیست.

دلیل این کاهش هم تا حدی به این برمی‌گردد که برخی صرافی‌ها در حال تامین ارز برای گروه‌های خاص هستند و از سوی دیگر اکنون برخی بانک‌ها اوراق مشارکت ۱۸ درصدی را منتشر کرده‌اند که خود تا حدی با افزایش نرخ سود بانکی همراه بوده و افرادی که ریسک بالایی برای خرید دلار ندارند، منابع خود را ترجیح می‌دهند در بانک سرمایه‌گذاری کنند.

همچنین عنوان می‌شود که توزیع ارز از سوی بانک مرکزی تا حدی در بازار انجام شده و برخی صراف‌ها با منابع بیشتری در حال پرداخت ارز در خدمات تعیین شده هستند که خود در کاهش قیمت موثر بوده است. صرافان می‌گویند که دلایل موجود تضمین کننده جریان بازار نیست و بعد از مدتی توقف ممکن است هر تغییری در معاملات و قیمت‌های بازار ایجاد شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالبه دلار٧تومانى قبل انقلاب ازفسادونابلدى واختلاس ودزدى مسئولان به ده هزارتومان رسيده بعدبه خاطر ١٠٠يا٢٠٠ تومان كم وزياد قيمت أرز خوشحال وناراحت ميشيم

    • بدون نام

      ازاد کردن قیمت ارز ، خودرو ، بلیط هواپیما ......حقه بازی و کلاه برداری در سطح کلان کشور ، توسط گروهی خاص است .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کلا همه این بازی ها واسه جبران کسری بودجه و تلکه کردن مردم بود

    • es

      عجب
      دلار ۳۵۰۰ شده ۱۰۵۰۰
      باید هورا هم بکشیم؟؟؟؟؟
      کمبود اجناس و احتکار داره بیداد میکنه
      بالا بردن قیمت ارز به هزار و یک دلیل کار دولت به ظاهر اصلی و دولت واقعی سایه بود که تمام معادلات اقتصادی دستشونه
      ولی پایین آوردنش دیگه دست اونها نیست...یا حداقل دیگه تمایل ندارن بیاد پایین...خدا رو شکر هزار دولت منفعت طلب خصوصی و سرمایه دار داریم که علنی دارن پدر مردم رو در میارن

    • مصطفی

      واقعا همه رو بازیچه خودشون قرار دادن و یه مشت احمق رو میفرستن با دلار بازی کنن

    • بدون نام

      ترا خدا ول کنید .. خدا لعنت کند شماها را

    • سعید

      دلار هروقت شد 3000 تومن تو بازار ازاد بعد بیاین بگین ارزون شد

    • بدون نام

      خدایی دیگه جا تحمل نداریم از اینم گرون تر بشه بترسید از خدا از این پابرهنه ها

    • شهین سیفی

      واقعا ؟

    • اسد

      دولت پول های یارانه که به مردم داده بود همه را باسودش داره پس میگیره حقتونه وقتی خواستید رای بدهید به کسی رای بدهید که از احاد مردم باشد مردم را درک کند دولت روحانی مردم را نمی فهمد و تازه چند روز پیش خوشحال بود که دالار ده هزار تومانی می دهدبه تولید کنندگان ولی اونا نمی خرند نمی دونه که بازار ومردم کشش دلار ده هزار تومانی را ندارد خلاصه این دولت حناق بگیرد سرطان بگیرد که مردم را بیچاره کرد

    • اسد

      دولت اصلا هم دلار را ارزون نمی کنه چون خزانه اش را پر پول کرد ودلار می فروشه ۱۰ هزار فکرش را بکن دیگه تا اخر سال افزایش حقوق هم نداره دلار میده ریاهای بازار را همه را جمع میکنه وخزانه را پر پول می کنه پر پر خوش بحال دولت شد وبدبه حال مردم مخصوصا حقوق بگیران چون باید اجناس را چندین برابرقیمت بخرند وحقوقاشون تغیییری نکرده این یعنی عین بی عدالتی وعین ظلم به کارمندان خودش

    • بدون نام

      البته باید دید سود سپرده ها چطوری میشه واگر بانک مرکزی دستوری عمل کنه دوباره اوضاع از اول هم بدتر میشه تا چند روز دیگه معلوم میشه

    • کارمند

      بازهم دروغ محض
      همه این مشکلات ناشی از بازی کثیف سیاست است
      وتمام مردم بازیچه ی دست سیاستمدارانی هستند که درحال تسویه حسابهای شخصی وسیاسی هستند

    • بدون نام

      هر کس که به حرف روحانی گوش داد و سکه و ارز نخرید با 300% ضرر کرده و هر کس به حرف آمریکا جنایتکار گوش داده حالا 300% سود .
      بعد میگویند چرا کسی به دولت روحانی اعتماد نمی کند.

    • حسین

      هنوز مونده که پیامدهای این افزایش قیمت دلار ببینیم.صبر کنید ببینید زمستان و شب عید چه بلایی به سر این مردم میاد.

    • بدون نام

      والله ماگیج شدیم ازطرفی میگن مرگ برامریکا ازطرفی دیگراقازاده ها وبچه 'ای مسئولین مفرستن امریکاوانگلیس شرکت راه اندازی. ورندگی شخصی درانجا میکنند. کسی هم به فکرملت نیست .. فقط موقع انتخابات میان پیش مردم مافلان میکنم بهمان میکنم. ولی بعدازاینکه به مقصدمیرسن. پشت به م؟لت میدن! . یک خارجی چهل سال تواین زندگی کردوموقع رفتن به کشورش خبرنگارازش میپرسه ..تواین مدت که توایران بودی چه چیزی جلب توجه ات شوه ..گفت والله تنهاچیزیکه توذهنم میچرخه که چطورهشتادمیلیون دزدباهم زندگی میکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج