۷۶۰۷۷۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

۵ نبرد خاطره‌انگیز دربی سرخابی لندن

 آرسنال و چلسی در حالی نبرد بزرگ هفته دوم لیگ برتر انگلیس را از ساعت ۲۱ امشب به وقت تهران را در ورزشگاه استمفورد بریج انجام می‌دهند که از زمان شروع لیگ برتر انگلیس و به طور خاص قدرتنمایی چلسی با آبراموویچ، نبردهای خاطره‌انگیزی را مقابل هم رقم زده‌اند.

وبسایت نود: آرسنال و چلسی در حالی نبرد بزرگ هفته دوم لیگ برتر انگلیس را از ساعت ۲۱ امشب به وقت تهران را در ورزشگاه استمفورد بریج انجام می‌دهند که از زمان شروع لیگ برتر انگلیس و به طور خاص قدرتنمایی چلسی با آبراموویچ، نبردهای خاطره‌انگیزی را مقابل هم رقم زده‌اند.

بر این اساس نگاهی به ۵ بازی کلاسیک رقبای سرخ و آبی در دوران معاصر خالی از لطف نیست.

چلسی ۳ - آرسنال ۵ (اکتبر ۲۰۱۱)

پس از اینکه فن‌پرسی در فاصله گل‌های لمپارد و تری برای آرسنال گل زد، ۲ غول لندن با نتیجه ۲ بریک به رختکن رفتند. در شروع نیمه دوم سانتوس و سپس والکات باعث شدند آرسنال برای اولین بار در جریان این بازی از رقیب پیش بیفتد اما ماتا گل تساوی چلسی را به ثمر رساند؛ هر چند توپخانه توپچی‌ها خاموش شدنی نبود و آن‌ها توسط فن‌پرسی به ۲ گل دیگر و برتری ۵ بر ۳ رسیدند.

چلسی ۶ - آرسنال صفر (مارس ۲۰۱۴)

گل‌های اتوئو، شورله و پنالتی گل شده منجر به اخراج گیبس آرسنالی، چلسی را ۳ برصفر از آرسنال پیش انداخت و در ادامه اسکار (۲ بار) و محمد صلاح بار دیگر برای چلسی گل زدند تا ونگر در هزارمین حضور خودش روی نیمکت آرسنال، کابوس بزرگی را به چشم ببیند.

۵ نبرد خاطره‌انگیز دربی سرخابی لندن

چلسی ۲ - آرسنال یک (فوریه ۲۰۰۷)

فینال جام اتحادیه انگلیس یا همان کارلینگ کاپ سابق، میدان جنگ بازیکنان بود. والکات ۱۷ ساله آرسنال را پیش انداخت اما دروگبا بلافاصله بازی را به تساوی کشاند و در ادامه خودش در دقایق پایانی گل برتری چلسی را به ثمر رساند اما آنچه پیش از گل‌ها در خاطره‌ها ماند، خشونت بازیکنان بود. آسیب‌دیدگی دیابی از آرسنال و تری از چلسی، رکورد ۷ دقیقه توقف بازی برای مداوای طرفین در زمین را رقم زد. درگیری اوبی میکل و کولو توره اخراج هر ۲ بازیکن را در پی داشت و البته آدبایور هم کارت قرمز گرفت.

چلسی ۲ - آرسنال ۳ ( ۲۳ اکتبر ۱۹۹۹)

فلو در دقایق پایانی نیمه اول و پترسکیو با یک ضربه سر در نیمه دوم چلسی را پیش انداختند اما نوانکو کانو، مهاجم نیجریه‌ای در مفیدترین دقایق عمر حرفه‌ای‌اش در ۱۵ دقیقه پایانی نتیجه را عوض کرد. او ۳ گل زد و بازگشت تاریخی آرسنال در زمین چلسی را به وجود آورد.

آرسنال ۳ - چلسی ۲ (اول ژانویه ۲۰۰۳)

آرسنال با گل به خودی دسایی و گل‌های فن‌برونکهورست و آنری، چلسی را غافلگیر کرد و هر چند تیم لندنی با گل‌های استانیچ و پتی در ۱۰ دقیقه آخر به جبران نزدیک شد اما در نهایت برتری آرسنال دست نخورده باقی ماند و آن‌ها در پایان یک رالی گل هیجان‌انگیز، اختلاف ۵ امتیازی با رقیب در صدر حدول را حفظ کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج