۷۶۰۸۸۶
۱۱ نظر
۵۰۴۰
۱۱ نظر
۵۰۴۰
پ

واکنش فرماندار قم درباره تجمع طلاب در فیضیه

رضا سیار درباره تجمع روز پنجشنبه تعدادی از طلاب در مدرسه فیضیه قم گفت: ما این اتفاق را از طریق گزارش به مقامات ارشد استان دنبال می‌کنیم. من روز پنجشنبه گزارش حاشیه‌ها و شعار‌هایی که در تجمع طلاب در مدرسه فیضیه قم اتفاق افتاد را به استانداری اعلام کردم. اکنون نیز دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی پیگیری کنند.

خبرگزاری ایرنا: فرماندار قم اعلام کرد گزارشی از شعار‌های تهدیدآمیز تجمع طلاب در مدرسه فیضیه قم را به مقامات ارشد استان ارسال کرده است و دستگاه‌های امنیتی به این اتفاق رسیدگی خواهند کرد.

رضا سیار درباره تجمع روز پنجشنبه تعدادی از طلاب در مدرسه فیضیه قم گفت: ما این اتفاق را از طریق گزارش به مقامات ارشد استان دنبال می‌کنیم. من روز پنجشنبه گزارش حاشیه‌ها و شعار‌هایی که در تجمع طلاب در مدرسه فیضیه قم اتفاق افتاد را به استانداری اعلام کردم. اکنون نیز دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی پیگیری کنند.

فرماندار قم در پاسخ به این سؤال که آیا برای تجمع طلاب مجوز صادر شده بود اعلام کرد: این‌گونه تجمعات که در داخل دانشگاه یا حوزه برگزار می‌شود نیاز به مجوز ندارد، اما اگر افرادی غیر از دانشجویان یا طلبه‌ها در این تجمعات شرکت کنند یا مسئول برگزاری آن باشند، غیرقانونی است.

** سخنرانان جنجالی تجمع طلاب

چهارشنبه هفته گذشته در فضای مجازی خبری مبنی‌بر برگزاری تجمع طلاب و اساتید حوزه علمیه قم منتشر شد. صبح روز پنجشنبه در مدرسه فیضیه قم جمعی از طلاب تجمعی با عنوان «عدالت اقتصادی» برگزار کردند. در دعوت‌نامه‌هایی که شب قبل از برگزاری تجمع در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شد، تنها نام حسن رحیم‌پورازغدی به‌عنوان سخنران تجمع اعتراضی طلاب درج شده بود، اما صبح پنجشنبه حسین طیبی‌فر، فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق قم نیز برای طلاب به بیان مطالب خود پرداخت.

**تهدید دولت از سوی سخنرانان

بر اساس آنچه حوزه نیوز از سخنرانی این فرمانده سپاه منتشر کرده، طیبی‌فر وضعیت فعلی کشور را به‌دلیل وجود قارون‌گرایانی که برای براندازی مسئولیت گرفته‌اند، می‌داند.

به ادعای او «امروز اگر کشور از نظر اقتصادی مشکلاتی دارد به خاطر این است که روحیه قارون‌گرایی در بعضی مسئولین کشور پیدا شده است... بسیاری از فتنه‌گران درجه یک در گوشه و کنار کشور به‌عنوان مسئول در حال فعالیت هستند. این‌ها اگر مسئولیتی هم پیدا کردند برای براندازی نظام است و امروز اگر جامعه ما مبتلا شده به جمعی که قارون‌گرا شده و دارند دل ملت را به درد می‌آوردند، دلیلش وجود همین افراد در مسئولیت‌هاست.»

فرمانده تیپ ۸۳ امام جمعفر صادق قم در پایان سخنرانی‌اش خطاب به دولتمردان گفت: تجمع طلاب در مدرسه فیضیه قم ضمن اینکه حمایت از سخنان رهبری است، اخطار به آنان برای حرکت در ریل انقلاب و برخورد با مفسدان نیز هست.

به گزارش حوزه نیوز پیکان حملات رحیم‌پورازغدی نیز در این مراسم به سمت دولت حسن روحانی بود. او در سخنانش نتیجه اقتصاد برجامی را یأس مردم دانست و تأکید کرد: کسانی باید پاسخگوی اوضاع اقتصادی و قیمت ارز و طلا در کشور باشند که وعده‌های خوش به مردم دادند. این عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی نیز مانند فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق قم در سخنرانی‌اش تأکید کرد این تجمعات باید ادامه داشته باشد و به گفته او حوزه از مرجعیت تا طلبه، وظیفه دارد به لحاظ هم نظری و هم عملی از این تجمعات حمایت کنند.

**حاشیه‌هایی پررنگ‌تر از متن

حاشیه‌های تجمع طلاب در مدرسه فیضیه قم پررنگ‌تر از متن آن بود. تابلو‌ها و شعار‌های تجمعی که در اعتراض به وضعیت اقتصادی کشور برگزار شده بود، تنها قوه مجریه را نشانه گرفت. «وزیران میلیاردی، زالوی این نظامند»، «ملت ما نجیب است، وزیر به فکر جیب است»، «رهبر با درایت، دولت بی‌کفایت»، «برجامیان برگردید، مطیع رهبر گردید»، «محصل انگلیس، مذاکره کلید نیست»، «نه برجام نه ۲۰۳۰، لعنت به انگلیسی»، «سؤال از مسئولان وظیفه مجلس است، تمرد از قوانین شیوه هر ناکس است»، «این گفته امام است، مذاکره حرام است»، «دروغ میگن جنگ می‌شه، فریب می‌دن همیشه»، «بنی‌صدر‌ها همیشه فرصت فرار ندارند» و «طلبکار علی شدند، آن‌ها که خود ابوموسی اشعری را انتخاب کردند». این‌ها ازجمله شعار‌هایی است که روی پلاکارد‌ها به دستان روحانیون در مدرسه فیضیه بالا رفت.

**شعاری که جنجال‌آفرین شد

اما پلاکاردی که یکی از طلاب بالای سر خود گرفته بود بیش از سایر شعار‌ها جنجال‌آفرین و برای برگزارکننده این مراسم حاشیه‌ساز شد. «ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت»، این شعار هم در روزنامه‌ها و هم در فضای مجازی واکنش برانگیز شد. بسیاری آن را اشاره به نحوه درگذشت مرحوم آیت‌الله اکبرهاشمی رفسنجانی دانستد و آن را نوعی تهدید به ترور تفسیر کردند.

روزنامه جمهوری اسلامی، به مدیرمسئولی حجت الاسلام مسیح مهاجری با اشاره به این پلاکارد در تجمع روز پنجشنبه جمعی از طلاب در مدرسه فیضیه قم در خودجوش بودن این تجمع تشکیک کرد. این روزنامه نوشت: روز پنجشنبه تجمعی در مدرسه فیضیه قم با هدف اعتراض به سیاست‌های دولت برگزار شد که وجود یک تابلو با مضمونی تهدیدآمیز نسبت به رئیس‌جمهور، توجه بسیاری از کاربران فضای مجازی را جلب کرد. روی این تابلو نوشته شده بود: «ای آنکه مذاکره شعارت - استخر فرح در انتظارت». کاربران، با دیدن این شعار گفتند این، علاوه‌بر آنکه تهدیدی علیه رئیس‌جمهور است، نوعی اعتراف به فعال بودن دست‌هایی در ماجرای جان باختن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در استخر است.

این روزنامه در ادامه گزارش کوتاه خود درباره تجمع طلاب در مدرسه فیضیه قم به نکته دیگری درباره این تجمع اشاره کرده که نشان می‌دهد تجمع برگزار شده از سوی نهادی خارج از حوزه برنامه‌ریزی و هدایت شده است. بر اساس تصاویری که رسانه‌ها از تجمع روز پنجشنبه منتشر کردند، روی دسته تابلو‌ها و پلاکارد‌هایی نوشته شده «بعد از مراسم تابلو‌ها را برگردانید»؛ جمله‌ای که برنامه‌ریزی‌شده بودن این تجمع توسط یک جریان خاص را برملا می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمزه

      ٱقای استاندار ، معلومه که شکمت سیره . از وضع مردم خبر نداری .شعارهاشون خیلی هم جالب بوده . خدا خیرشون بده .

    • بدون نام

      چطوره برای شروع عدالت اقتصادی حقوق دوران طلبگی رو قطع کنن و به دانشجوها بدن؟؟!!

    • بدون نام

      کار طلاب محترم بسیار بسیار درست بود حرف دل مردم بیان کردند از شیرازهستم

    • بدون نام

      اگه تجمع برای طلاب ودانشجو طوری نیس پس چرا دانشجوهای معترض درزندان هستند!!!!!؟

    • بدون نام

      چرا مردم عادی نباید اعتراض کنند.چرا طلاب حق اعتراض دارند.حرف اونا حرف مردم
      اگه مردم همین حرفها روبزنند سریع میگیرنشون ومیبرنشون

    • بدون نام

      پس آزادی بیان کجا رفت هرکس برعلیه فساد حرف بزنه شما دردتون میادلعنت به هرچی مفسد اقتصادی

    • بدون نام

      شمااصل مطلبوبچسب ایابنطرشما دروغه که مشکل داریم

    • بدون نام

      دیگه کارو ب استخوانشون رسیده مشکل ها رو حل کنید در رفاه هستین خبر از قشر متوسط وفقیر ندارید کار خوبی کردن والا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه کار خوبی کردن . شما عمق فاجعه حرکت اینها رو متوجه نشدی جانم . همین ها هستند که کشور را سوریه خواهند کرد . اینها اگر اعتراض داشتند باید به رهبر می کردند تا با دنیا تعامل کنه تا اقتصاد فلج نشه

    • بدون نام

      مال اونا تجمعه با اون شعارها ... مال ما اختشششششاش

    • بدون نام

      آنها عقده انتخاباتی دارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج