جاباما
۷۶۰۹۶۳
۲۲ نظر
۵۰۱۳
۲۲ نظر
۵۰۱۳
پ

واکنش به حضور کشتی‌های چینی در آب‌های ایران

دبیر انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران گفت: سازمان شیلات ایران می‌بایستی به قضیه کشتی‌های چینی ورود کند. صیادان ما به امید صید به دریا می‌روند. روی هر لنج سنتی بین ۵ الی ۱۰ نفر کار می‌کنند که برای کارشان مقدار زیادی هزینه می‌کنند.

خبرگزاری ایلنا: حسن تیمورتاش (دبیر انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران) در رابطه با موضوع حضور صیادان چینی در آب‌های جنوب ایران، گفت: به نظر من، ورود دریانوردان چینی به حوزه صیادی در آب‌های جنوب ایران کار درستی نبود. اگر سازمان شیلات ایران مجوز این کار را داده، باید نظارت بیشتری را اعمال کند. رها کردن این کشتی‌ها و اجازه دادن به صید ماهیان سرزمین ما از سوی آنها، با روشی که هم‌اکنون دارد انجام می‌شود، درست نیست.

واکنش به حضور کشتی‌های چینی در آب‌های ایران

وی افزود: براساس شنیده‌های من، کشتی‌های چینی در محدوده خاصی ملزم به فعالیت و صیادی هستند. تا اینجای کار مساله‌ای نیست اما مشکل اینجاست که آنها با قرار دادن دستگاه ردیاب GPS روی قایق، کشتی‌های بزرگ و مجهز را به خارج از محدوده تعیین ‌شده می‌برند و در محدوده‌ای (عموما نزدیک ساحل) که محدوده فعالیت صیادان ایرانی با لنج‌های چوبی‌شان هست، صیادی می‌کنند یعنی GPS را در محدوده‌ای که شیلات مجوز داده، روی یک قایق پیاده شده از کشتی اصلی می‌گذارند و در هنگام شب در فاصله‌ای خارج از محدوده تعیین شده، ماهیگیری می‌کنند.

اگر این قضیه درست باشد این عمل خوبی نیست و خلاف قانون است که به چندین گروه مختلف شامل واحدهای تولید سازه‌های چوبی کشور و لنج‌داران ضرر وارد می‌کند. این یک خیانت بزرگ در جهت دریافت بیشتر ارز و ایجاد درآمد بالا است.

تیمورتاش تصریح کرد: برای جلوگیری از بروز چنین تخلفاتی، سازمان شیلات ایران باید به موضوع حضور کشتی‌ها و صیادان چینی در این آب‌ها ورود کند. باید برای هر ناوگان یا هر کشتی، یک مامور ذی‌صلاح (مورد تایید شیلات) بگذارد تا موقعیت کشتی‌ها را مرتبا گزارش کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه گفته می‌شود پرسنل کشتی‌های مورد بحث چینی هستند -جدا از اینکه گفته می‌شود مالکیت این کشتی‌ها در اختیار ایرانی‌ها است- باید آموزش‌های لازم را به صیادان و ملوانان ایرانی ارائه می‌دادند تا بتوانند بعد از حداکثر یک الی دوسال، آنها را جایگزین چینی‌ها کرده و انجام عملیات را به آنها بسپرند. این راهکار دیگری است که می‌توان برای رفع نمودن این معضل، پیشنهاد کرد.

دبیر انجمن صنفی کارگری دریانوردی تجاری ایران در پایان، اظهار داشت: سازمان شیلات ایران می‌بایستی به این قضیه ورود کرده، و آن را رها شده باقی نگذارد. صیادان ما به امید صید به دریا می‌روند. روی هر لنج سنتی بین ۵ الی ۱۰ نفر کار می‌کنند که برای کارشان مقدار زیادی هزینه می‌کنند. برای مثال، سوخت را به قیمت بالا خریداری می‌کنند. این خیلی ناراحت‌کننده است که وقتی آنها تورشان را از آب بیرون بکشند ثمره دلخواهشان را کسب نکنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت ومسولین که کاری نمی‌کنند خود مردم بریزند واین آشغالها را بیرون کنند یعنی عرضه نداریم

    • بدون نام

      مرگ بر رییس شیلات

    • بدون نام

      یعنی خاک توی سر مسئولین که همه ثروت ایرانو دارن به بهای اندک می فروشن تا چند سال دیگه نه اب داریم نه درخت نه دریا نه هیچی مسئولین محترم هم برای خودشون توی اروپا با ثروت مردم زندگی میکنن

      پاسخ ها

      • هادی

        آخه اینا محترمن؟؟؟؟؟
        چرا از لفظ محترم واسه اینا استفاده میکنی؟؟؟؟

    • بدون نام

      آف. به روی مسولیت بی کفایت که احتمالا رشوه میگیرن

    • بدون نام

      یه سفره پهنه حالا چینی ها هم یکم بخور ازش


      چه اشکالی

    • رحمت شیراوند

      آقایان جلوی به تاراج دادن مملکت را به اجانب هر چه زودتر بگیرید یک مشت خائن تصمیم های خائنانه میگیرند مجوز با اختیار تام در عمل وچینیها چنان افتادن به صید ماهیهای در قلمرو آبی ما وبیرحمانه ریشه هرچی ماهیهای نایاب را تا سالیان بعد نابود میکنند وبه ماهیگیر ایرانی حتی تیراندازی میکنن کیش هم همینطور دریای خزر هم همینطور اولیای خود بد امور خوابند ودارند خیانت میکنند

    • تو

      روحانی بی تدبیر کشور رو کلا داره میفروشه و زیر میزی دریافت میکنه
      مردم بی عرضه و ناتوان هم هیچ کاری نخواهند کرد

    • بدون نام

      واقعا خاک توسرهمه مسولان که اینجوری کشور رو به غارت میبرن
      خاک فقط بلندن بیان پشت تریبون نصیحت کنن و زر بزنن وبرای پول همه چیز ایران رو دارن مفروشن برید همتون بمیرید با این مملکت داری تون

    • بدون نام

      خاک بر سر بی لیاقت وطن فروششون کنن، مسئولین بی کفایت که ایرانو نابود کردن

    • بدون نام

      شمال رو به روسها باج دادن جنوب رو به چینیها که از ایران در مقابل آمریکا حمایت کنن!! روسیه که در جریان حضور ایران در سوریه به قول خود مسؤلین از پشت خنجر زد مونده چین که یا این روند فکر کنم چند تا از جزیره های ایرانی و خلیج فارس رو پیشکش کنن .
      همیشه ما گول سادگی مون رو خوردیم خواهید دید چطور اینا دست ایران رو تو پوست گردو میذارن.حالا هی به اینا باج بدین.

    • بدون نام

      مرگ بر وطن فروش

    • بدون نام

      خاک عالم بر سر مسئولین

    • فرهاد.ک

      کجای کار هستید روزی برسه مثل فلسطینیها ملت رو بیرون کنند اعلام کنند ایران فروخته شده فعلاً خرده فروشی میکنند میبینند هیچکس جیکش در نمیاد دیگه میرن سراغ عمده فروشی تاریخ نگاران ثبت خواهند کرد خیانتها را

    • بدون نام

      دولت کل ایران واگذاشته تو دیوار براش فرقی نمی کنه

    • حسین

      چیز مهمی نیست بعدا"یک کنوانسیون هم با چینی ها در رابطه با خلیج همیشه فارس برگزار می‌کنیم مثل دریای خزر
      دستگاه حاکمه ایران را طوری خواهد کرد که فقط از آن نامی باقی خواهد ماند در اینصورت انور آبی ها هوس ایران را نخواهند کرد

    • بدون نام

      درست ترین وبهترین اقدام،اقدام متقابل خود صیاد های ایرانی ومردم بومی همان محل میباشند،اگر یک کشتی را اتش بزنند قضیه حله اتوماتیک وار کاسه وکوزه خودشان را جمع میکنند ومیروند!

    • بدون نام

      قبلا نگفتم پدر سوخته ها حتی به ماهیای مملکت هم رحم نکردن...منظورم مسولین خودمونه.....وقتی خاک مملکت رو هم بفروشن به نظرتون خیانتکار به وطن کیه ما ملتیم یا اقایون مجلسی و غیره...

    • بدون نام

      صد دفعه این موضوع تکذیب شد حالا هم راهکار ناصواب میدهید ؟ آقا خلیج فارس مثل یک استخر بزرگه گنجایش صید صنعتی نداره اینها کلنی و زیستگاه را ویران کرده ونسلکشی میکنند .چرا فقط سفره پر فعلی خود را میبینید و به فکر مردم فقیر ساحل نشین نیستید که بعلت کمبود ماهی ومیگو و قیمت سرسام اور انها حتی قادر به خرید این ابزیان نیستند .

    • بدون نام

      خدایا خودت ما رو نجات بده . از هر طرف نگاه میکنی . صدها دزد در پست و مقام میبینی . خاک بر سرمان با این کشور دزد پرورمان. یعنی یه نفر نیست که جلوی اینهمه دزدی در روز روشن را بگیرد . خدایا یه بلای طبیعی بفرست که نسل ما ایرانیها کلا منقرض بشه . چون که ما مایه ننگ بشریت هستیم .

    • دلسوز

      متاسفم ملت ایران خودش بشدت نیاز به درامد سیل دریای دارد وتوان خرید یک وعده غذایی ماهی را ندارند دریا را به خارجی ها واگذار کنند این کجاش ملت مداری است واقعا پورسانتی درکاراست یا ساده لوحی

    • علی

      ایران من ،خاکت با مبلغ ناچیزی فروختن به عربهاے آدم کش،دریای پراز ماهی ت فروختن به چینی ها،خزرت قطعه قطعہ کردن به روسیه وکذالک،ناموس ت دراختیار عرب و.......باید خون بگرییم که خائنین وطن ازپشت خنجرت زدن وحق تو این نبود ،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج