جاباما
۷۶۰۹۹۶
۱۱ نظر
۵۰۰۳
۱۱ نظر
۵۰۰۳
پ

گزارش معاون روحانی در مورد علل افزایش نرخ ارز

نایب رییس نخست فراکسیون مستقلین ولایی به تشریح جزئیات نشست صبح امروز این فراکسیون با مشاور اقتصادی رییس‌جمهور درباره مشکلات اخیر بازار ارز، نحوه برخورد با مفاسد اقتصادی و دیگر معضلات اقتصادی و سیاسی کشور پرداخت.

خبرگزاری ایلنا: نایب رییس نخست فراکسیون مستقلین ولایی به تشریح جزئیات نشست صبح امروز این فراکسیون با مشاور اقتصادی رییس‌جمهور درباره مشکلات اخیر بازار ارز، نحوه برخورد با مفاسد اقتصادی و دیگر معضلات اقتصادی و سیاسی کشور پرداخت.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، با اشاره به برگزاری نشست صبح امروز فراکسیون مستقلین ولایی با محمد نهاوندیان مشاور اقتصادی رییس‌جمهور، اظهار داشت: آقای محمد نهاوندیان که میهمان جلسه صبح امروز فراکسیون مستقلین ولایی بود، گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور ارائه کرد.

وی افزود: آقای نهاوندیان در گزارشی به تشریح دلائل نرخ رشد ارز در ۱۲ دولت بعد از انقلاب، یعنی در طول ۴۰ سال اخیر پرداخت و گفت که در این مدت نرخ رشد نقدینگی ۲۰ درصد بوده اما رشد اقتصادی به‌طور میانگین زیر ۳ درصد بوده و این عدم توازن منجر به افزایش نرخ رشد ارز در این ۴ دهه شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مشاور اقتصادی رییس‌جمهور در این جلسه به ارائه راهکارهایی برای شرایط و وضعیت فعلی نیز پرداخت، گفت: به‌طور کلی مهمترین خواسته و دغدغه نهاوندیان در جلسه صبح امروز فراکسیون مستقلین ولایی این بود که سیاسیون نباید برای اقتصاد نسخه‌پیجی و تصمیم‌گیری کنند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: به‌گفته نهاوندیان کاهش نرخ تورم موجب کاهش نرخ سود بانکی نشده است. حال آن‌که یکی از چالش‌های اصلی کشور اصلاح نظام بانکی است و نهاوندیان نیز از مجلس به‌خاطر پیشگام شدن در بحث موسسات مالی و اعتباری تشکر کرد.

نایب رییس نخست فراکسیون مستقلین ولایی یادآور شد: آقای نهاوندیان از پرداخت ۲۱ هزار میلیارد تومان جهت رفع خسارات موسسات مالی غیرمجاز پرداخت شده است. مشاور اقتصادی رییس‌جمهور تاکید داشت که کاش نرخ ارز به تدریج تعدیل می‌یافت و از تعدیل یک‌باره آن خودداری می‌شد؛ چراکه پایین نگه داشتن دستوری و سرکوب‌گرایانه نرخ ارز نتیجه‌ای جز آن‌چه امروز شاهدیم به همراه نخواهد داشت.

وی همچنین گفت: آقای نهاوندیان در ادامه جلسه خود با فراکسیون مستقلین ولایی به مقایسه ۲ نظام سیاسی شوروی سابق و چین به‌لحاظ ساختار اقتصادی و اصلاح این ساختار پرداخت. البته بحث این نیست که باید حتماً از سیاست اصلاح اقتصادی چین تبعیت کنیم اما به‌گفته نهاوندیان، چینی‌ها در برخورد مفسدان اقتصادی ابتدا اعدام کردند، سپس اعلام کردند.

او در ادامه به راهکارهای نهاوندیان برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی فعلی نیز پرداخت و گفت: به‌گفته مشاور اقتصادی رییس‌جمهور لازم است که فسادستیزی کنیم و رشد نظام مردم‌سالارانه را حفظ و تقویت کنیم و رویکردی مردم‌گرایانه در اقتصاد پیش بگیریم و حکومت در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی منضبط و آهنین باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: آقای نهاوندیان همچنین به‌شدت نسبت به سود بانکی ۲۰ درصد انتقاد و تاکید کرد که این سود بانکی بالا عملاً منجر به افزایش نقدینگی می‌شود. به‌گفته نهاوندیان باید به‌سمت افزایش تولید حرکت کنیم و این درحالی است که افزایش تولید نیازمند کاهش هزینه تولید است. همچنین کاهش هزینه تولید نیازمند کاهش سود بانکی است و کاهش سود بانکی منجر به کاهش تورم خواهد شد و لازمه کاهش تورم نیز کاهش وابستگی دولت به بانک مرکزی است.

نایب رییس نخست فراکسیون مستقلین ولایی با بیان این‌که به‌گفته نهاوندیان بی‌انضباطی در سیستم بانکی عامل اصلی مشکلات اخیر بوده است، گفت: برای حل این مشکل باید در سطح سیاسی بر انسجام داخلی بیافزاییم و مسابقه مقصریابی را در کشور تعطیل کنیم.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در پایان تصریح کرد: نهاوندیان تاکید کرد باید هدف همه ما حفظ انقلاب و اصلاح ساختار نظام باشد و در رسیدگی به تخلفات اقتصادی نیز به‌نحوی عمل کنیم که حرکت‌مان به‌سمت فسادستیزی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگرشماخداوپیغمبرپرستش نمیکنیدکه این همه دروغ تحویل مشتی آدم توی مغزمیدهیدچرارک به ملت نمیگوهیدکه تحریم داردکمرمون میشکوند.

    • اقتصاد دان

      رشد نقدینگی توسط دولت روحانی اگر اتفاق افتاده باشد منجر به تورم میشود ولی اینگونه که کارشناسان می گویند رشد نقدینگی توسط بانکها اتفاق افتاده که چون بانک این پولها را وام داده اند پس برای هر نقدینگی یک بدهکاری هم ایجاد شده و نقدینگی سر به سر میشود پس باعث تورم اصلا نمیشود وقیمت ارز دستوری بالا رفته تا در آینده که دولت نمیتواند نفت بفروشد دچار بحران نشود و مردم هزینه تحریم را بپردازند.

      پاسخ ها

      • امید

        اینقدر که سود بانکی خوب بود تورم ایجاد نشد .....اما مثله یک فنر تورم سالها روی هم انباشته شد ....

    • انشتن

      هر کس که به حرف روحانی گوش داد و سکه و ارز نخرید با 300% ضرر کرده و هر کس به حرف آمریکا جنایتکار گوش داده حالا 300% سود .
      بعد میگویند چرا کسی به دولت روحانی اعتماد نمی کند.

    • بدون نام

      من وقتی اینجور اخبار رامی خوانم! احساس می کنم که این دسته افراد دارن به من و مردم کشورم توهین می کنند.با تمام پررویی دارن میگن شماها خرید و چرت و پرت تحویل مردم میدن

    • بدون نام

      ناقلا میخوای سود بانکی بیاری پایین تا اندک پس انداز مردم هم سرازیر بازار دلار بشه و قیمت دلارهاتون سر به فلک بکشه مثل ونزوئلا کور خوندی؟ مردم دیگه گول نمیخورن دیگه اعتمادی به شما نیست باید کنار برید همتون

    • شهرام

      حالا گیریم که شما راست میگی که نمیگی . خوب ، الان چیکار باید بکنید ؟ چرا کنترل نمیکنید .؟ چرا چندتا از مفسدین دانه درشت رو اعدام نمیکنید ؟ نشستین که چی بشه ؟ مذاکره هم که نمیکنید ؟ منتظرین سر قبر مردم فاتحه بخونید ؟

    • امید

      درست گفته.......مفسدین اقتصادی رو اول اعدام کنید و بعدا اعلام کنید ......نه این که نه تنها اعلام نمیکنید بلکه فراریشون میدید

      پاسخ ها

      • محمد

        من شدیدا با اعدام مفسد اقتصادی مخالفم .چون فایده ای ندارد و اشکال اینه خون آدمها بی ارزش می شود و اعدام کردن عادی می شود بعد از مدتی بقیه آدمها را هم به بهانه وا هی اعدام می کنند .

    • ب

      واژه وکلمه پر ابهت دولت هم سالهاست که به نسبت دادن به افراد ناکارآمد وتوهمی ضایع شده واقعا باید بحال دولت که زمانی ابهت واعتبار بالایی داشت خون گریه کرد امیدوارم روزی ی مرد واقعی پیدا شود واعتبار این کلمه را احیا کند هرچند یک قرن وقت نیاز است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودتان مسخره کردید با این عناوین مردم گول زن مسقلین ولایی ایمن ابادی یکی میخواد ببردش دستشویی با ان وینچرش الان میخواد اقتصاد ورشکسته مملکت را نجات بدهد ـــــحتما به این خیال باش دلار شده ١۴هزارتومان بخدا باید برید خودکشی کنید خانواری خبر دارم میخواهند از کرمانشاه بره مشهد زیارت از فقر وبدبختی یک دانه مرغ یخی در کلمن جای یخ قرار داده تا مشهد ببرد برای یک هفته خود وچهار بچه اش میگه شنیدم تو مشهد مرغ گرانه واقعا وزیر رفاه ومعاون اول باید برن خودکشی کنند روز قیامت باید جوابگوی این کثافت کاری ها باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج