جاباما
۷۶۱۰۷۸
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

کدام اپلیکیشن‌های اندرویدی امنیت اطلاعات شما را به خطر می‌اندازند؟

اپلیکیشن‌های اندرویدی که از حافظه جانبی یا همان کارت حافظه برای ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده می‌کنند؛ بیشتر در معرض هک هستند.

وب سایت یک پزشک - میثاق محمدی‌زاده: اپلیکیشن‌های اندرویدی که از حافظه جانبی یا همان کارت حافظه برای ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده می‌کنند؛ بیشتر در معرض هک هستند.

کدام اپلیکیشن‌های اندرویدی امنیت اطلاعات شما را به خطر می‌اندازند؟

آسیب‌پذیری جدید گزارش شده روی سیستم‌عامل اندروید امکان اجرای گونه جدیدی از حملات «Man-in-the-Disk» را می‌دهد که نفوذ هکرها به دستگاه‌های اندرویدی را ساده می‌کند. هکرها می‌توانند براساس این نوع حمله، نرم‌افزارهای آلوده و مخرب روی دستگاه اندرویدی نصب یا حملات DDoS را پیاده‌سازی کنند.

موسسه تحقیقاتی چک‌پوینت طی گزارشی از آسیب‌پذیری جدید اندروید، به ضعف اپلیکیشن‌های استفاده‌کننده از کارت‌های حافظه برای ذخیره‌سازی اطلاعات اشاره می‌کند و می‌گوید در حملات Man-in-the-Disk، هکر سعی می‌کند تلاش برای ذخیره‌سازی اطلاعات یک برنامه روی حافظه جانبی را مخدوش و قطع کند تا با کدهای تزریق شده در محتوای خراب شده، اطلاعات مورد نیاز را روی گوشی تلفن همراه بنشاند.

کدام اپلیکیشن‌های اندرویدی امنیت اطلاعات شما را به خطر می‌اندازند؟

آسیب‌پذیری اپلیکیشن‌های استفاده‌کننده از حافظه جانبی گوشی‌های تلفن همراه یک موضوع تازه نیست و بارها محققان امنیتی نسبت به آن هشدار دادند. شرکت گوگل نیز بارها از توسعه‌دهنده‌های اپلیکیشن‌های اندرویدی درخواست کرده است طوری یک نرم‌افزار را طراحی کنند که اطلاعات ضروری را روی یک پوشه اصلی در حافظه اصلی و داخلی ذخیره‌سازی کند.

طیف وسیعی از اپلیکیشن‌های اندرویدی و از جمله چندین اپلیکیشن معروف و بسیار پر طرفدار گوگل ترانسلیت، Voice Typing و Text-to-Speech به همراه مرورگر Xiaomi هنوز سعی در استفاده از حافظه خارجی برای ذخیره اطلاعات مرتبط دارند و این می‌تواند میلیون‌ها کاربر اندرویدی را به خطر بیندازد.

اندروید از اطلاعات ذخیره شده روی حافظه داخلی توسط قابلیت sandbox محافظت کرده و اجازه اجرای کدهای آلوده و مخرب یک اپلیکیشن را نمی‌دهد ولی هیچ‌گونه سیستم محافظتی از اطلاعات ذخیره شده روی حافظه خارجی ندارد.

اپلیکیشن‌های خطرناک و ناامن

حملات «man-in-the-disk» یا به طور اختصار «MitD» گونه جدیدی از حملات «man-in-the-middle» هستند که سعی می‌کنند از آسیب‌پذیری ارتباط یک اپلیکیشن با حافظه خارجی دستگاه‌های همراه سوءاستفاده کنند.

کدام اپلیکیشن‌های اندرویدی امنیت اطلاعات شما را به خطر می‌اندازند؟

هنوز مشخص نیست چه تعداد اپلیکیشن روی فروشگاه‌های نرم‌افزاری مانند گوگل‌پلی مبتنی بر حافظه خارجی هستند ولی برآوردهای اولیه نشان می‌دهد گستره بسیار وسیعی از کاربران در معرض خطر هستند.

محققان امنیتی چک‌پوینت با شرکت‌های توسعه‌دهنده اپلیکیشن‌های اندرویدی محبوب آسیب‌پذیر، شیائومی و گوگل تماس گرفته و ضمن ارایه گزارش فوق، درخواست کردند هرچه زودتر برای اپلیکیشن‌های مشکل‌دار یک بسته به‌روزرسانی منتشر شود.

این موسسه امنیتی به کاربران اندرویدی پیشنهاد داد اگر از اپلیکیشن‌های استفاده می‌کنند؛ سریعا نسخه‌های جدید را نصب کنند و دیگر اجازه ندهند یک اپلیکیشن با مجوز دسترسی به حافظه خارجی برای ذخیره‌سازی اطلاعات روی دستگاه‌شان نصب شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میم

      سروش!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج