۷۶۱۱۸۵
۱۱ نظر
۵۱۲۱
۱۱ نظر
۵۱۲۱
پ

رشیده طلیب؛ زن مسلمانی که آمریکا را به زانو درآورد

رشیده طلیب (Rashida Tlaib) زن مسلمان آمریکایی فلسطینی تبار در انتخابات میان دوره‌ای به عنوان نماینده حزب دموکرات به کنگره آمریکا راه یافت.

وبسایت فرادید: رشیده طلیب (Rashida Tlaib) زن مسلمان آمریکایی فلسطینی تبار در انتخابات میان دوره‌ای به عنوان نماینده حزب دموکرات به کنگره آمریکا راه یافت.

رشیده طلیب؛ زن مسلمانی که آمریکا را به زانو درآورد

فرادید| رشیده طلیب (Rashida Tlaib) زن مسلمان آمریکایی فلسطینی تبار در انتخابات میان دوره‌ای به عنوان نماینده حزب دموکرات به کنگره آمریکا راه یافت. او در رقابت با انبوهی از کاندیدا‌ها توانست با کسب ۳۳.۶ درصد آرا پیروز انتخابات درون‌گروهی حزب خود شود. فرد انتخاب‌شده قرار است جایگزین عضو پیشین کنگره با نام جان کانیرز شود که از سال ۱۹۶۵ این مسئولیت را داشت تا اینکه سال پیش با اتهام آزار جنسی از مقام خود کناره‌گیری کرد.

رشیده طلیب کیست؟

سیاست‌مدار و وکیل اهل ایالات متحده آمریکا است. او فرزند ارشد در میان ۱۴ خواهر و برادر خود بود و در ۲۴ ژوئیه سال ۱۹۷۶ در طبقه کارگر مهاجر فلسطین در دیترویت متولد شد، مادرش در بیت عور الفوقی نزدیک شهر رام‌الله در کرانه باختری بدنیا آمد و پدرش در بیت حنینا، حومه بیت المقدس متولد شد. او ابتدا به نیکاراگوئه رفت و سپس از آنجا به دیترویت رفت و در آنجا در خط مونتاژ شرکت فورد کار می‌کرد.

رشیده طلیب؛ زن مسلمانی که آمریکا را به زانو درآورد

او در سال ۱۹۹۴ از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد و در دانشگاه ایالتی وین تحصیل کرد و در سال ۱۹۹۸ مدرک کارشناسی خود را در علوم سیاسی دریافت کرد. او در سال ۲۰۰۴، مدرک حقوق خود را از دانشکده حقوق توماس کولی در سال ۲۰۰۴ دریافت کرد.

چگونه به کنگره راه یافت؟

یک سال پس از به راه افتادن جنبش من هم" MeToo" و بی اعتمادی به دونالد ترامپ، شمار زنانی که برای ورود به کنگره آمریکا وارد رقابت‌های ماه نوامبر ۲۰۱۸ می‌شوند، در حد بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

رشیده طلیب در انتخابات میان دوره‌ای ۳۳.۶ درصد آرا را به دست آورد و بر رقیبان خود پیروز شد. با توجه به اینکه حزب جمهوریخواه هیچ نامزدی در منطقه ۱۳ میشیگان ندارد رشیده طالب به طور قطع درانتخابات ۶ نوامبر آینده کرسی کنگره را به دست می‌آورد و نخستین زن مسلمان در کنگره آمریکا خواهد شد.

رشیده طلیب؛ زن مسلمانی که آمریکا را به زانو درآورد
شادی رشیده طلیب بعد از ورود به کنگره

از آنجا که هیچ کاندیدای دموکرات دیگری متقاضی این جایگاه نیست، خانم طلیب بدون رقیب در تاریخ ۶ نوامبر سال جاری وارد کنگره خواهد شد. جدی‌ترین رقیب رشیده طالب رئیس شورای شهر دیترویت بود که علی‌رغم شهرت و اعتبار بیشتر، توانست تنها ۲۸.۵ درصد آرا را به خود اختصاص دهد.

او دختر دو مهاجر فلسطینی است که در سال ۱۹۷۶ میلادی در شهر دیترویت آمریکا متولد شد. او در سال ۲۰۰۴ در رشته حقوق از دانشگاه دولتی وین (Wayne State University) فارغ‌التحصیل شد. درمورد موفقیت خود در ورود به این نهاد مهم و قانون‌گذاری در ایالات متحده گفت: "احساس خیلی خوبی دارم و از این بابت بسیار خرسند هستم. "

انتقاد از سیاست ترامپ

او که به عنوان نماینده حزب دموکرات وارد کنگره شده معتقد است: باید با سیاست‌های تبعیض آمیز دونالد ترامپ مقابله کنیم و او مثل کسی است که نیاز به راهنمایی دارد. پیروزی این زن مسلمان از آن جهت حائز اهمیت است که پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ و نظرات وی درباره مهاجران، مقوله اسلام‌هراسی در این کشور بیش از پیش رشد داشته است.

رشیده طلیب؛ زن مسلمانی که آمریکا را به زانو درآورد
خانواده رشیده طلیب در کرانه باختری

خانواده رشیده طلیب

خانواده او در کرانه باختری و در روستایی به نام بیت عور زندگی می‌کنند. بعد از پیروزی او در انتخابات کنگره خانواده و مردم روستا به شادی پرداختند و مراسمی به خاطر راهیابی او برپا کردند. آن‌ها معتقدند که رشیده باعث افتخار خانواده، جهان عرب و اسلام است. به گفته آن‌ها رشیده درسال ۱۹۹۷ ازدواج کرده و آخرین بار در سال ۲۰۰۶ به این روستا سفر کرده کرده است.

رشیده طلیب؛ زن مسلمانی که آمریکا را به زانو درآورد
مراسم خانواده رشیده طلیب به مناسبت ورود او به کنگره آمریکا

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آفرین به رشیده

    • بدون نام

      طرف مسلمان هست و از همه مهمتر فلسطینی هست بعد به کنگره آمریکا راه پیدا می کنه و ما طرف زرتشتی است به شورای شهر راهش نمی دیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه همچی ما مثل امریکا هس که این هم باید مثل اونا باشه همه صهونیت ها و امریکایی ها به فکر منافع خودشونن اونا این رشیده اگه مسلمونه حجابش کجاست

    • سمیرا

      احسنت،به این بانوی مسلمان،خانم رشیده
      ایشون واقعا می‌تونه سمبل به زن کامل باشه،
      حتماً تا رسیدن به این هدف سختی های زیادی کشیده ،امیدوارم موفق باشه.

    • mani

      انگار ایشون قلبا مسلمان هستن.ظاهرشون چیز دیگه ای میگه .

    • بدون نام

      چرا حجاب نداره

    • بدون نام

      دمت گرم کاربر8:45
      میخواستم همینو بگم دیدم قبل زحمتشو کشیدین
      واقعا ایران جای تاسفه
      با همین کارها اسلام رو کم کم از چشم جهانیان میندازن

    • بدون نام

      عزیزانی که به حجاب این خانوم گیر دادن لابد یا ایشون هم مثل ما مسلمونی ارث بهش رسیده
      یا مثل مسلمونای ایران لازم نیست روسریشو حلقه کنه دور گردنش فقط

    • بدون نام

      ظاهرا خودش به زانو در آمده. چون حجاب نداره. از اونجایی که اسلام دین کامل هست حجاب فقط تو اسلامه. پس نشانه مسلمان بودن حجاب است

    • صرفا نظر شخصی یک ایرانی

      با سلام ,ببخشید اما حرفی که میخواهم بزنم شاید دلخواه خیلی ها نباشه اما علاوه بر آفرین بر این بانو که علیرغم همه ی مشکلات وطن مادری اش در جایی دیگر به چنین درجه ای رسیده ,باید به چنین تمدن و فرهنگی نیز که اجازه به انتخاب شدن چنین فردی را میگذره نیز آفرین گفت ! ما واقعا مثلا به یک بچه افغانی اجازه ورود به مجلسمون را خواهیم داد !
      این یک نقطه مثبت در فرهنگ ایشان است حتی اگر دشمن بپنداریم آمریکا را بهتر است منصف باشیم و نقاط مثبت را بگیریم ! .

    • صرفا نظر شخصی یک ایرانی

      بعدش هم فکر کنم راجع به بچه هایی که بخاطر فلسطینی ها از رویارویی با حریف اسرائیلی بازبمانند یه کم تجدید نظر بکنیم !فلسطین های کرانه باختری و مناطق اشغالی که اصلا نقش دیدن ایرانی جماعت رو ندارند ,
      کل فلسطین موردنظر ما شده غزه اونها هم برادریشون معلوم نیست و مثالش همین جریان سوریه و موضع گیری ها جنجالی اخیرشان بود !
      دنیا بهمون ثابت کرده بهتره اول بفکر خودمان باشیم.
      البته این فقط نظر شخصی منه و ممکنه با نظر دیگران فرق کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج