۷۶۱۲۷۶
۷ نظر
۵۰۳۶
۷ نظر
۵۰۳۶
پ

ساندرو استپ‌وی یا پژو ۲۰۷؛ کدام یک بهتر است؟

اگر قصد خرید خودرویی در بازه قیمتی ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان را داشته باشید، دو گزینه جذاب به اسم پژو ۲۰۷i اتوماتیک و رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک در مقابل شما قرار دارد و اگر سر در گم در این بازار عجیب خودرو مانده‌اید ما کار را برای شما راحت کرده ایم و مقایسه‌ای از این دو خودرو جوان پسند را برای شما آماده کرده‌ایم. پس با ما باشید.

وبسایت ماشین3: امروز اگر قصد خرید خودرویی در بازه قیمتی ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان را داشته باشید، دو گزینه جذاب به اسم پژو ۲۰۷i اتوماتیک و رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک در مقابل شما قرار دارد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که نوسان قیمت زیادی برای این خودروها وجود دارد و ممکن است در هر روز با قیمت جدیدی روبه‌رو شوید. در این نوشتار به بررسی و مقایسه این دو خودرو می‌پردازیم و نقاط قوت و ضعف و ارزش خرید هر کدام را بررسی می‌کنیم.

مقایسه ساندرو استپ وی با پژو 207

ساندرو استپ‌وی یا پژو ۲۰۷؛ کدام یک بهتر است؟

رنو ساندرو استپ وی یک خودرو فرانسوی است که در سال ۲۰۰۹ و در نمایشگاه خودرو بارسلونا اسپانیا معرفی شد و از سال ۱۳۹۵ بر روی خط تولید پارس خودرو قرار گرفت. البته باید اشاره کنیم که رنو ساندرو و ساندرو استپ وی در سال ۲۰۱۲ وارد نسل دوم خود شد ولی پارس خودرو هنوز تصمیمی بر تولید این مدل در ایران ندارد و همچنان نسل اول را به تولید می‌رساند.

رنو ساندرو ابتدا در مدل معمولی وارد بازار کشورمان شد و پس از آن مدل استپ وی به دست مشتریان رسید. ساندرو در حال حاضر در هر دو مدل معمولی و استپ وی به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار شناخته می‌شود و در روزهایی که قیمت خودرو رو به افزایش گذاشته بود، بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند. به طوری که اکنون برای خرید یک ساندرو استپ وی اتوماتیک باید چیزی در حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان هزینه کنید.

ساندرو استپ‌وی یا پژو ۲۰۷؛ کدام یک بهتر است؟

رنو ساندرو استپ وی تفاوتی از نظر فنی با رنو ساندرو ندارد و تنها در ظاهر تفاوت‌های جزئی را تجربه کرده است. این تفاوت‌ها شامل افزایش اندک ارتفاع و افزوده شدن نوارهای پلاستیکی مشکی رنگ و ضربه‌گیرهای گلگیر می‌شود. بر روی سقف استپ وی هم باربند اضافه شده که می‌تواند گزینه مناسبی برای خانواده‌های پرجمعیت باشد.

در مجموع طراحی خانواده رنو ساندرو در نسل اول معمولی است و جذابیت خاصی ندارد. این سادگی در کابین استپ وی هم به چشم می‌خورد و حتی اگر بدنه خودرو را نبینید و مستقیما وارد کابین شوید، ممکن است آن را با تندر 90 اشتباه بگیرید. به این ترتیب شباهت‌های خانواده ساندرو و تندر 90 به موتور محدود نمی‌شود و کابین این دو هم کاملا شبیه به یکدیگر است. رنو ساندرو استپ وی فضای داخلی نسبتا بزرگی دارد و کیفیت سواری خوبی ارائه می‌دهد.

کابین رنو ساندرو استپ وی

ساندرو استپ‌وی یا پژو ۲۰۷؛ کدام یک بهتر است؟

بدون شک ساندرو استپ وی از این نظر به پژو ۲۰۷ برتری دارد و فضای داخلی راحت‌تری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. در مورد حجم فضای بار در ساندرو استپ وی باید گفت که بدون شک فضای بزرگتری در مقایسه با پژو ۲۰۷ ارائه می‌دهد اما این می‌توانست عملکرد بهتری هم داشته باشد. یکی از نقاط ضعف رنو ساندرو استپ وی کمبود آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی است به طوری که به راحتی عرصه را به پژو ۲۰۷ جدید واگذار می‌کند.

رنو ساندرو استپ وی از همان موتوری بهره می‌برد که پیش از این در خانواده تندر ۹۰ به کار رفته و حجمی معادل ۱.۶ لیتر و ۴ سیلندر دارد. این موتور می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۸ نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت جعبه دنده‌های ۴ سرعته اتوماتیک و ۵ سرعته دستی در نظر گرفته شده که ما در اینجا در مورد مدل اتوماتیک صحبت می‌کنیم.

ساندرو استپ‌وی یا پژو ۲۰۷؛ کدام یک بهتر است؟

جعبه دنده اتوماتیک به کار رفته در رنو ساندرو استپ وی، عملکرد خوبی دارد و هماهنگی میان جعبه دنده و موتور کاملا مشهود است. البته در نسخه اتوماتیک، مصرف سوخت کمی بالاتر از نسخه دنده‌ای است که این اتفاقی رایج در میان جعبه دنده‌های اتوماتیک است. هر چند این مصرف سوخت به نحوه رانندگی شما هم بستگی دارد و هرچه هوشمندانه‌تر رانندگی کنید، خودرو شما سوخت کمتری مصرف می‌کند.

رنو ساندرو استپ وی در حال حاضر با قیمتی در حدود 100 تا 110 میلیون تومان در مدل اتوماتیک صفر کیلومتر در بازار به فروش می‌رسد. این خودرو بازار خرید و فروش بسیار خوبی دارد و هر زمان که اراده کنید، می‌توانید خودرو خود را پول تبدیل کنید.

مقایسه ساندرو استپ وی با پژو ۲۰۷

ساندرو استپ‌وی یا پژو ۲۰۷؛ کدام یک بهتر است؟

پژو ۲۰۷ یک خودرو هاچبک است که از سال ۱۳۸۹ در ایران عرضه شد. البته خودرویی که در ایران با نام پژو ۲۰۷ عرضه شد، در واقع یک فیس لیفت از پژو ۲۰۶ بود نه مدل اصلی آن که توسط پژو فرانسه تولید می‌شد. عرضه این خودرو بیشتر با هدف ادامه راه موفقیت آمیز پژو ۲۰۶ بود ولی در عمل چنین اتفاقی نیفتاد و ۲۰۷ نتوانست جایگزین ۲۰۶ شود و فروش نسبتا پایینی را تجربه کرد.

چند سال بعد ایران خودرو تصمیم گرفت مدل جدیدی از پژو ۲۰۷ را عرضه کند. ۲۰۷ جدید با نام ۲۰۷i در ایران خودرو متولد شد که تغییرات ظاهری زیادی را در مقایسه با مدل اولیه تجربه کرده. پژو ۲۰۷ جدید به دلیل ظاهر جذاب و آپشن‌های جدیدی که ارائه می‌دهد، با استقبال بسیار خوبی از سوی خریداران ایرانی و به ویژه مشتریان جوان روبه‌رو شد.

ساندرو استپ‌وی یا پژو ۲۰۷؛ کدام یک بهتر است؟

در مورد طراحی ظاهری پژو 207i باید بگوییم که چراغ‌های جلو با حفظ شکل اصلی خود در مقایسه با مدل اول، به‌روز شده‌اند و چراغ دیلایت هم در آن گنجانده شده. در نمای عقب چراغ‌ها شکل جدیدی دارند و مدرن‌تر به نظر می‌رسند. در مجموع باید گفت پژو 207 از نظر طراحی بدنه در مقابل رنو ساندرو استپ وی عملکرد بهتری دارد و به ویژه برای جوانان گزینه جذاب‌تری به نظر می‌رسد.

پژو 207 در طراحی کابین هم تغییرات زیادی را تجربه کرده و آپشن‌های جدیدی به خودرو اضافه شده‌اند. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و فرمان با شکل جدید خود، کلیدهای کنترلی را بر روی خود جای داده است. البته از نظر کیفیت متریال با بهبودی در مقایسه با 206 روبه‌رو نیستیم. به علاوه اینکه 207 فضای چندان زیادی را در اختیار سرنشینان عقب قرار نمی‌دهد و ساندرو استپ وی از نظر فضای داخلی کاملا به 207 برتری دارد.

کابین پژو ۲۰۷

ساندرو استپ‌وی یا پژو ۲۰۷؛ کدام یک بهتر است؟

اما پژو ۲۰۷i آپشن‌های زیادی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد که از جمله آنها می‌توانیم به سنسور و دوربین دنده عقب، نمایشگر ۷ اینچی، صندلی عقب با قابلیت تاشوندگی، آینه‌های جانبی برقی، چراغ جلو مجهز به دیلایت و قابلیت تنظیم ارتفاع نور از داخل اشاره کنیم.

پژو ۲۰۷ جدید به همان موتور TU۵ معروف مجهز شده که ۱.۶ لیتر حجم و ۴ سیلندر دارد و می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند. ایران خودرو جعبه دنده اتوماتیک را هم برای این خودرو در دسترس قرار داده و پس از گذشت چندین سال از خاتمه تولید پژو ۲۰۶ تیپ ۶ که از جعبه دنده اتوماتیک بهره می‌برد، این نخستین محصول در این خانواده است که با جعبه دنده اتوماتیک عرضه می‌شود.

ساندرو استپ‌وی یا پژو ۲۰۷؛ کدام یک بهتر است؟

البته گیربکس دستی هم در اختیار مشتریان قرار دارد و امکان انتخاب میان این دو وجود دارد. ما در اینجا در مورد جعبه دنده اتوماتیک صحبت می‌کنیم. باید بگوییم که هر دو جعبه دنده دستی و اتوماتیک در پژو 207 عملکرد نسبتا ضعیفی دارند و عدم هماهنگی آنها با موتور مشهود است. از نظر فنی بدون شک رنو ساندرو استپ وی عملکرد بهتری دارد و برنده این رقابت لقب می‌گیرد. البته مشکلات 207 به همین جا ختم نمی‌شود و کیفیت بسیار پایین قطعات و مشکلات فنی دیگر هم حتی در کارکردهای پایین گریبانگیر مالکان می‌شود.

پژو 207 اتوماتیک در حال حاضر با قیمتی در حدود 90 تا 95 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دقیقا سه ماه پیش قیمت 207 رو گرفتم 42 تومن بود و امروز نوشته 90

      پاسخ ها

      • مریم

        جمع کنین این مسخره بازیا رو نمیدونم گرون شده جاش کفش بخریم و فرغون بهتره و این چرت و پرتا ....فقط و فقط اومده مقایسه کرده

    • حسین امیرزاده

      دیگه فکر نمیکنیم کدوم خودرو بهتره.باید فکر این باشیم کدوم کفش رو بخریم که زودی خراب نشه.دیگه کسی توان خرید خودرو نداره.

    • بدون نام

      فرغون از هر سه بهتر است.
      هیچکدام از لگن های نامبرده در دنیای امروز خودرو حساب نمی شوند.

    • علی

      هیچکدام
      ما پول نداریم

    • بدون نام

      الکی ۲۰۷ رو گرون جلوه می دن. ۳ یا ۴ ماه پیش دقیقا ۴۰ تومن خریده بودند. احمق مردمن که با این قیمت ها می خرن!!!

    • بدون نام

      هر دو خودرو ارزش حدودي 40 تومن را دارند .
      اين قيمت هاي بازار فضاي و بي ارزش است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج