۷۶۱۴۹۹
۵ نظر
۵۰۱۱
۵ نظر
۵۰۱۱
پ

جهانگیری: شکل‌گیری بازار ثانویه ارز زمان‌بر است

معاون اول رییس جمهوری گفت: نیرو‌های عرضه و تقاضا عامل تعیین کننده قیمت ارز در بازار ثانویه هستند، اما این بازار برای شکل گیری کامل نیازمند زمان بیشتری است.

خبرگزاری ایرنا: معاون اول رییس جمهوری گفت: نیرو‌های عرضه و تقاضا عامل تعیین کننده قیمت ارز در بازار ثانویه هستند، اما این بازار برای شکل گیری کامل نیازمند زمان بیشتری است.

«اسحاق جهانگیری» درخصوص بالا بودن نرخ ارز در سامانه نیما و همچنین پایین بودن عرضه پتروشیمی‌ها در این سامانه اظهار داشت: عرضه ارز در بازار ثانویه، فقط منحصر به پتروشیمی‌ها نیست، بلکه بخش‌های دیگری نظیر فرآورده‌های نفتی، میعانات گازی، گاز و سایر صادرات غیرنفتی نیز به عرضه آن می‌پردازند و بر این اساس با حجم بزرگی از بازار مواجهیم.

معاون اول رییس جمهوری بیان داشت: اکنون از نظر عرضه، تامین ارز هیچ مشکلی وجود ندارد و عرضه زیادی انجام شده، اما تقاضا برای آن کم است.

وی برداشت «تعیین نرخ دستوری ارز» از سخنان رییس جمهوری در جلسه هفته گذشته هیات دولت با هدف کاهش نرخ‌ها در سامانه نیما را رد کرد و گفت: قیمت گذاری با استفاده از فرمول اقتصادی و تقابل عرضه و تقاضا انجام می‌شود.

جهانگیری ابراز امیدواری کرد که بازار ثانویه به خوبی شکل بگیرد، اما حقیقت آن است که کمی در شکل گیری این بازار تعجیل وجود دارد.

وی ادامه داد: این تعجیل از یک منظر درست است، زیرا اقتصاد کشور نمی‌تواند تعطیل و معطل بماند که این بازار به شکل کامل شکل بگیرد تا پس از آن روال عادی خود را طی کند.

معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: اقتصاد کار خود را انجام می‌دهد، روزانه نیاز به ارز دارد و افرادی که ثبت سفارش کرده اند باید ارز دریافت کنند؛ با این حال بازار جدید برای شکل گیری و قرار گرفتن در روال طبیعی، نیازمند زمان است.
وی گفت: در شرایط کنونی، ارز عرضه کنندگان به راحتی در اختیار قرار نمی‌گیرد، زیرا محدودیت‌های بانکی و محدودیت دسترسی به منابع ارزی وجود دارد.

جهانگیری ابراز امیدواری کرد که این بازار در نخستین فرصت از نظر عرضه، تقاضا و قیمت شکل مناسبی به خود بگیرد و به بازاری با ثبات برای اقتصاد کشور تبدیل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • س

      خدانابودتون کنه که مملکت رو نابود گردید.

    • ایران،بی عدالت

      چرت میگه دلار از این گرونتر هم میشه اینا همش وعده سر خرمنه

    • رضا

      تا چند نفر دلال رو اعدام نکنن هیچی درست نمیشه

    • بدون نام

      جناب جهانگیری چطور بالا رفتن چون خودتان منافع داشتید باشدت نمام انجام دادید وپدر تولید کنندها رادراورید واین تورم گرانی به بار اورید وباعث بیکاریی بسیاریی از نیروهای فعال دربخش تولید شدید قیمت مسکن قیمت خودرو وقیمت مایتحاج عمومی بالای 100درصد شده بعد اقای دروغگو وهمکار گرامی وبی کفایت شما نوبخت حقوق کارگران وکارمندان 10درصد افزایش دادید وبه دروغ عین روز روشن امار تورم9درصد گفنند وبا توهین به شعور این ملت بزرگ گرانی به گردان امریکا ظالم انداختید ولی حقیقت برای مردم روشن شده است که فسادی که درسیستم اقتصادی وتیم بی تدبیر ونالایق شما حاکم میباشد اوضاع این قدر غیر قابل تحمل کرده فاصله طبقاتی بیدادمیکند حقیقتا گناه این مردم چیست که فقط باعرض معذرت هرروز دروغ میگوید وقصد ندارید اوضاع سروسامان بدهید ملت بیچاره کردید ارزش پول ملی بمدت پنج ماه یک سوم شد واقعا اگر در خلوت خود با وجدان نداشته تان به قضاوت بنشیند نمره بیشتر ازصفر لایق این نتیجه بیشتر نیست اگر شجاعت داشتید یا معذرت خواهی میکردید یا میز مسولیت را به کاربلدها مسپارید ولی افسوس ودریغ از ذره وجدان وشجاعت خداوکلیی گندزدید دیگه بس حیا کنید

    • منصور

      چطوری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج