جاباما
۷۶۱۵۸۷
۱۳ نظر
۵۰۰۴
۱۳ نظر
۵۰۰۴
پ

وزارت خارجه: کافر همه را به کیش خود پندارد

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به ادعای جان بولتون که گفته ایران در تلاش برای مداخله در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکاست، اظهار داشت: کافر همه را به کیش خود پندارد.

خبرگزاری فارس: «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در عرصه سیاست خارجی پرداخت و به سؤالات پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره رفتار نادرست کارمندان برخی سفارتخانه های خارجی با ایرانیان از جمله سفارتخانه های ایتالیا و آلمان عنوان کرد: سفارتخانه های خارجی موظفند حقوق شهروندان ایرانی را با دقت رعایت کرده و خدمات لازم را ارائه دهند. در مورد این دو کشور خبرهایی را دریافت کردیم که در حال بررسی هستیم و بعد از بررسی ها می‌توانم قضاوت کنم.

وی در واکنش به ادعای جان بولتون که گفته ایران در تلاش برای مداخله در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکاست، اظهار داشت: کافر همه را به کیش خود پندارد.

قاسمی درباره روند گفتگوها با ۱+۴ عنوان کرد: مواضع سیاسی اروپا و چین و روسیه بسیار روشن است و شاهد پیشرفتهایی در خصوص بسته پیشنهادی هستیم و گامهای بیشتری تا امروز برداشته شده و متاسفانه به علت تعطیلات اگوست و وضعیت اروپا کمی و به دلایل دیگر با کندی هایی مواجه بودیم و از سرعت روند کار رضایت کامل را نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درباره سند جامع همکاریهای راهبردی بین ایران و افغانستان و سفر هیأت بلندپایه امنیتی و سیاسی از افغانستان به ایران تا یک ماه آینده گفت: کمیته‌های پنجگانه به نتایج لازم رسیدند و یک تا دو ابهام وجود داشت که در حال رفع شدن است. داریم وارد مرحله اتمام کار کمیته های پنجگانه بین دو کشور می شویم و هیأت‌هایی باید در سطوح لازم با اختیارات کامل بین ایران و افغانستان تبادل شود که در این زمینه در حال مذاکره هستیم و انتظار است که این هیأت‌ها مبادله شود ولی هنوز تاریخی برای این سفر مشخص نیست.

به گزارش فارس، قاسمی درباره اظهارات «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان درباره برنامه موشکی ایران تصریح کرد: ایشان و مشاورانش باید واقف باشند که برجام و برنامه موشکی ایران دو موضوع جدا هستند و ارتباطی با هم ندارند.

وی افزود: مسائل موشکی ایران غیرقابل مذاکره است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت که کشتی های چینی خارج از آبهای سرزمینی ⁧ ایران ⁩ به صید مشغولند که این فعالیت نیز عمدتا برای تهیه پودر ماهی که خوراک دام است انجام می‌شود که حاصل قراردادهایی است بین شرکتهای صیادی ایران و ⁧ چین ⁩ که عمدتا بخش خصوصی هستند.

وی عنوان کرد که اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه قرار است شهریور در تهران برگزار شود و در زمان لازم تاریخ دقیق را اطلاع رسانی خواهد شد.

قاسمی همچنین درباره تشکیل گروه اقدام ایران در آمریکا بیان کرد: ما اقدامات این گروه را رصد می کنیم و پیگیر هستیم که در چه حدودی فعالیتش را دنبال می کند و متعاقبا و در صورت نیاز و چگونگی برخورد تصمیم گیری می کنیم.

وی درباره دیپلمات ایرانی در وین که در آلمان بازداشت شده ، گفت که رایزنی های دو کشور در این زمینه با جدیت دنبال می‌شود و توقع این است با سرعت عمل بیشتری این دیپلمات ایرانی آزاد و به کشور بازگردد. قاسمی بازداشت صورت گرفته را یک اشتباه و سوءتفاهم بیش ندانست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ب

      بابا کم پول این مملکت رو خرج اوباماودارودستش بکنید. بسه دیگه خجالت بکشید.ملت روبه گدایی انداختید خرج این دارودسته باجگیر دلال می کنید؟!

    • بدون نام

      ایران اگر اونقدر قدرت و تدبیر داشت واحد پولش از سوریه جنگ زده بی ارزش تر نبود آقای بولتون

    • بدون نام

      بعيد نيست

    • بدون نام

      نميدونم چرا ياد اين افتادم كه ميگفت
      اقا اصلا من قهرم

    • بدون نام

      چقدر ایران قدرتمند بود خبر نداشتیم:)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره
        یادش بخیر متفقین در یک نبرد سخت و چندساعته وارد ایران شدند

      • بدون نام

        چرا مث بچه ها جواب میدید؟؟؟ قهر قهر تا روز قیامت

    • خیام

      ما داریم کم کم کل اعتبارمونو در جهان از دست میدیم.

    • بدون نام

      هر کجا رفتین جنگ راه انداختین وجهه ایرانی را خراب کردین

    • سعید

      یه عزیزی اینو به انگلیسی ترجمه کنه میخام بفرستم برا ترامپ ببینم چی میخاد جواب بده

    • بدون نام

      باید خون گریست

    • بدون نام

      چون اماده هستن دارن به اروپا التماس می کنن و دریای خزر رو در بین بی تفاوتی و بهت مردم همیشه در صحنه به روسا می بخشن. مگه اغا نگفت اگه اونا جام زهر رو پاره کنن ما اونو اتیش می زنیم. به امید بیداری اکثریت مردم ایران و رهایی از بی تفاوتی و منفعت طلبی. اینده روشنی در انتظار ایران و مردمش نیست و متاسفانه تر و خشک با هم می سوزن.
      منظورش إز آمادگی اینه که دلار ها رو خارج کردیم، ویلاها رو خریدیم و فاضلاب زاده ها رو هم فرستادیم رفتن.

    • دیده بان

      قاسمی کیه؟همون سوء تفاهم دیپلمات رو حل کنه ،بولتون را باید یک کارکشته مثل خودش بیاد جوابشو بده! ما اگر همین آزاد راه شمال را ساخته بودیم دو ساعته حمله وایران را اشغال میکردند و بخاطر همین هم محمود زمین های این مسیر را واگذار میکرد بنوعی افکار درگیر ...و سود جویی یه سری جنجال ولاپوشانی برای ترس در واقع!! .همه میدونن که بیست ساله فقط بخاطر امنیت و اشغال نشدن و عدم اطمینان به همسایه ها طرحها روی زمین مانده .@ بیخیال عمو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج