۷۶۱۶۰۷
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

خانواده‌های جدا افتاده دو کره امروز دیدار می‌کنند

ده‌ها شهروند سالخورده و فرتوت کره‌جنوبی امروز (دوشنبه) برای اولین دیدار با بستگانشان از زمان جدایی دو کره که حدود هفت دهه پیش اتفاق افتاد، وارد کره‌شمالی شدند.

خبرگزاری ایسنا: ده‌ها شهروند سالخورده و فرتوت کره‌جنوبی امروز (دوشنبه) برای اولین دیدار با بستگانشان از زمان جدایی دو کره که حدود هفت دهه پیش اتفاق افتاد، وارد کره‌شمالی شدند.

این دیدار سه‌روزه که برای اولین بار پس از سه سال صورت می‌گیرد، احتمالا در منطقه کوهستانی کومگانگ صورت می‌گیرد که تفرجگاهی خوش منظره در کره‌شمالی است. این تحولات در پی آب شدن یخ روابط دیپلماتیک میان این دو کشور همسایه صورت می‌گیرد.

میلیون‌ها تن از مردم با جنگ کره در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ از یکدیگر جدا شدند. خصومت‌ها نهایتا به آتش‌بس موقت ختم شد نه یک معاهده صلح و همین امر دو کره را، به لحاظ فنی، در حالت جنگی باقی گذاشت و شبه جزیره کره با منطقه غیر قابل نفوذ غیر نظامی شده جدا شد و به دنبال آن تمام تبادلات غیرنظامی مستقیم، حتی تبادل اخبار خانوادگی هم منع شد.

از سال ۲۰۰۰ دو کره ۲۰ مرتبه اجازه داده‌اند تا دیدارهای خانوادگی انجام شود اما بیش از ۱۳۰ هزار تن از شهروندان کره‌جنوبی که از آن زمان برای حضور در این مراسم‌ها ثبت‌نام کرده بودند، مرده‌اند. بیش از نیمی از بازماندگان بیش از ۸۰ سال سن دارند و سالخورده‌ترین مشارکت‌کننده امسال ۱۰۱ ساله است.

طی این دیدار سه ‌روزه، مشارکت‌کنندگان تنها ۱۱ ساعت در کنار یکدیگر خواهند بود که آن هم زیر ذره‌بین عوامل کره‌شمالی است. آنها تنها سه ساعت حریم خصوصی دارند و نهایتا چهارشنبه جدا می‌شوند.

دیدارهای خانوادگی پس از وقفه‌ای سه ساله که حاصل اقدامات کره‌شمالی در تعقیب تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیکی که به وخامت روابط منجر شد، از سر گرفته می‌شود.

کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی و مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در اولین ملاقات خودشان در ماه آوریل با از سرگیری این دیدارها موافقت کردند و دو کره درباره همکاری در زمینه‌های مختلف در یک سری دیدارهای دیگر تبادل نظر کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الف

      لعنت خدابه حکمرانان مستبد ودیکتاتور این دوکشور(کره جنوبی وشمالی)ببنید اینها ظلم وستم های نابخشودنی درحق مردم کشورهای شان روا داشته اند!؟اخه این مردم ستمدیده دو کشور اقوام وفامیل‌ نزدیک همدیگربوده اند!؟احتمالاخواهر وبرادر چندین ازدیدارهمدیگرمحروم شده اند!!

    • الف

      پس سازمان های حقوق بشری کجابوده اند!؟این حکمرانان مستبد ودیکتاتور دوکره هفتاد،هشتادسال مردم دوکره اقوام ونزدیکان خواهران وبرادران به اجبار ازهمدیگرجدانموده بااینکاراشکارا حقوق انسان ها وبشریت بطورکامل نقض نموده اند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج