۷۶۱۶۶۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

چگونه بدون آسیب زدن به محیط زیست، به طبیعت‌گردی برویم؟

به عنوان کسی که به گردش در طبیعت علاقه دارد، می‌دانید که نمی‌توانید مانند دیگران سفر کنید. به جای سفر به بزرگ‌ترین شهر‌های دنیا با هواپیما، قطعاً شما هم ترجیح می‌دهید به سراغ نقطه‌ای با طبیعت بکر و تماشایی بروید. راه‌های ساده زیادی وجود دارند که علاوه بر سفر کردن در دل طبیعت، به آن آسیبی هم نزنید.

وب‌سایت ایوار - صبا صفری: اگر شما هم به سفر در دل طبیعت یا طبیعت‌گردی علاقه بیشتری دارید، پیشنهاد می‌کنیم راهنمای حاضر را مطالعه کنید.

به عنوان کسی که به گردش در طبیعت علاقه دارد، می‌دانید که نمی‌توانید مانند دیگران سفر کنید. به جای سفر به بزرگ‌ترین شهرهای دنیا با هواپیما، قطعاً شما هم ترجیح می‌دهید به سراغ نقطه‌ای با طبیعت بکر و تماشایی بروید. راه‌های ساده زیادی وجود دارند که علاوه بر سفر کردن در دل طبیعت، به آن آسیبی هم نزنید. در ادامه برایتان چهار مثال آورده‌ایم تا بتوانید شیوه‌هایی سازگارتر با محیط زیست را در سفرهایتان به کار بگیرید.

روش حمل و نقل مناسب را انتخاب کنید

احتمالاً شما هم عبارت «رد پای کربن» (Carbon Footprint) را شنیده‌اید. اگر اینطور نیست باید بدانید که این عبارت درباره روشی برای اندازه گیری میزان آسیب‌زننده بودن رفتار شما در محیط‌ زیست است. هر چه میزان ردی که بر جا می‌گذارید کمتر باشد، دنیا وضع بهتری خواهد داشت. سفر هوایی یکی از بدترین روش‌های جابه‌جایی از نظر ردپای کربن است اما همیشه انقدرها هم ساده نیست که به سادگی به سفر با هواپیما نه بگوییم.

برخی اوقات باید برای رسیدن به مقصد مورد نظرتان با آن‌ها سفر کنید و در این صورت کار زیادی برای تغییر مسیر سفرتان نمی‌توانید انجام دهید. اگر به تنهایی سفر می‌کنید، سفر هوایی اغلب ساده‌تر از رانندگی تنهایی خواهد بود.

البته برای مقاصد محلی‌تر و برای سفرهایی که حداقل یک نفر به همراهتان می‌آید، می‌توانید تصمیمی سبز گرفته و برای رسیدن به مقصد بکرتان در دل طبیعت کمترین آسیب را به محیط زیست بزنید.

گفته می‌شود که سفر با اتوبوس کمترین آسیب را به طبیعت زده و قطار از آن‌ها هم مؤثرتر است و سیاره را سالم نگه می‌دارند. اگر باید رانندگی کنید، حتماً سراغ ماشین‌های هیبریدی یا کوچک‌تر رفته و آلودگی کمتری وارد طبیعت کنید.

چگونه بدون آسیب زدن به محیط زیست، به طبیعت‌گردی برویم؟
بار کمتری ببرید

اگر به دل طبیعت می‌روید، حتماً می‌دانید که جایی برای لباس‌های شیک و لباس خواب‌های گران نیست! می‌توانید تمام نیازهایتان را داخل یک کوله پشتی جمع کنید و به راحتی برای یک سفر اکتشافی کمپی یا کوهپیمایی آماده شوید.

حتی اگر به یک تعطیلات معمولی هم می‌روید، می‌توانید با بسته بندی وسایل کمتر سهم خود را در سبکی وزنی هواپیما، اتوبوس یا قطار بازی کنید. هر چقدر وزن باری که سوار این وسایل نقلیه می‌شوند بیشتر باشد، سوخت بیشتری برای حرکتش مصرف خواهد شد و در نتیجه آلودگی در محیط زیست افزایش می‌یابد. با این حساب لطفاً چیزهایی را که واقعاً نیاز ندارید در خانه رها کنید.

چگونه بدون آسیب زدن به محیط زیست، به طبیعت‌گردی برویم؟
در مناطق سازگار با محیط زیست اقامت کنید

همزمان که مردم بیشتر و بیشتری برای زمین نگران می‌شوند و سعی در مراقبت از آن می‌کنند، تعداد هتل‌هایی که اقامتگاه سازگار با محیط زیست به گردشگران پیشنهاد می‌کنند افزایش می‌یابد. می‌توانید در اطلاعاتی که به صورت آنلاین درباره این هتل‌ها می‌خوانید دنبال ارگان‌هایی باشید که هتل‌ها را بر اساس کمترین آسیبی که به محیط می‌زنند رتبه بندی کرده و از مصالح به کار رفته در ساختمان تا سیاست‌های شست و شو را بررسی می‌کنند. برخی اقامتگاه‌ها بسیار محتاط بوده و به تمام چیزهایی که استفاده می‌کنند دقت دارند و کمترین تأثیر سو را روی طبیعت می‌گذارند.

قطعاً می‌توانید بازهم پیشروی کرده و حتی در کابین‌های چوبی اجاره‌ای که با طبیعت کاملاً سازگار هستند اقامت داشته باشید. معمولاً این کلبه‌ها در دل طبیعت بکر بوده و آن چیزی را که نیاز دارید در اختیارتان می‌گذارند: طبیعت محض. با این حساب برای رسیدن به آن نیاز به حمل و نقل زیادی هم نخواهید داشت.

ساخت این کلبه‌ها به اندازه خانه‌های سنتی انرژی و مصالح لازم ندارد. برای آنکه از سازگاری هر چه بیشتر اقامتگاه خود مطمئن شوید، باید همه چیز را دست خود گرفته و هر چیز سازگار با طبیعتی که می‌توانید را به آن اضافه کنید. از پنل‌های خورشیدی گرفته تا سایر وسایل کم مصرف می‌توانند به محیط زیست کمک قابل توجهی کنند.

یکی دیگر از راه‌های حفاظت از جاهایی که دوستشان دارید، حمایت اقتصادی آن‌ها خواهد بود. زمانی که به یک جای طبیعی جدید سفر می‌کنید، حتماً تلاش کنید آن را به روش مردمی که در آن زندگی می‌کنند تجربه کنید.

این به معنی استفاده از همان مغازه‌ها، غذا خوردن در رستوران‌های محلی و تجربه هنر و فرهنگ جامعه آن‌ مکان خواهد بود. برای رستوران‌ها و مراکز تفریحی زنجیره‌ای کاری ندارد که وارد یک منطقه شده و آن را از فرهنگش خالی نموده یا حتی مناطق طبیعی را با ساخت و ساز ویران کنند. حمایت از کسب و کارهای محلی سودهای زیادی دارد که یکی از آن‌ها حمایت از محیط در برابر توسعه ناخواسته است.

چگونه بدون آسیب زدن به محیط زیست، به طبیعت‌گردی برویم؟
وقت رفتن رسیده است

با در ذهن داشتن اطلاعاتی که برایتان فراهم کردیم، آماده هستید که برنامه سبزترین سفر خود را بچینید و کمترین رد پای کربن را در مقصد باقی بگذارید. به عنوان کسی که عاشق طبیعت است، نمی‌توانید چیز خیلی بیشتری از تعطیلات خود بخواهید پس کوله‌هایتان را سبک ببندید، سوار اتوبوس شده و وارد کلبه چوبی‌تان شوید. کسب و کارهای محلی را هم فراموش نکنید. به شما تبریک می‌گوییم زیرا برای یک سفر طبیعت گردی سازگار با محیط زیست آماده شده‌اید.

چگونه بدون آسیب زدن به محیط زیست، به طبیعت‌گردی برویم؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج