۷۶۱۶۶۶
۱ نظر
۵۱۰۶
۱ نظر
۵۱۰۶
پ

کاربردی‌ترین دستور‌های صوتی گوگل اسیستنت را بشناسید

گوگل اسیستنت (Google Assistant) دستیار صوتی هوشمند اختصاصی گوگل می‌تواند کارایی های خوبی داشت باشد. در این مطلب قصد داریم به معرفی ۱۵ مورد از کاربردی ترین دستورهای صوتی گوگل اسیستنت بپردازیم.

وب سایت کلیک - امین رضائیان: گوگل اسیستنت (Google Assistant) دستیار صوتی هوشمند اختصاصی گوگل می‌تواند کارایی های خوبی داشت باشد. در این مطلب قصد داریم به معرفی ۱۵ مورد از کاربردی ترین دستورهای صوتی گوگل اسیستنت بپردازیم.

کاربردی‌ترین دستور‌های صوتی گوگل اسیستنت را بشناسید

گوگل اسیستنت (Google Assistant) چیست؟

اگر دقیقا نمی‌دانید که گوگل اسیستنت یا اصطلاحا دستیار گوگل چیست و چه کارایی دارد، در این بخش اطلاعات نسبی در رابطه با آن ارائه می‌کنیم تا بتوانید در ادامه با دید و درک بهتری مقاله را دنبال کنید. گوگل اسیستنت نام دستیار هوشمند و اختصاصی گوگل است که از هوش مصنوعی (AI) بهره می‌برد و می‌تواند یک مکالمه دو طرفه را با انسان داشته باشد. یعنی شما می‌توانید به عنوان کاربر با گوگل اسیستنت صحبت کنید و در مورد خیلی از مسائل از وی راهنمایی بخواهید. به بیان دیگر گوگل اسیستنت دقیقا مثل سیری (دستیار هوشمند اختصاصی اپل) عمل می‌کند. هم اکنون گوگل اسیستنت در گوشی های اندرویدی متعددی قابل استفاده است و با نصب اپلیکیشن گوگل الو هم می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.

اما از آنجایی که دستیار هوشمند گوگل باز زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند، شاید تعامل با آن برای اغلب ما ایرانی ها کمی دشوار باشد. از اینرو ما تصمیم داریم در این مطلب به معرفی ۱۵ مورد از کاربردی ترین دستورهای صوتی گوگل اسیستنت بپردازیم. با یادگیری این ۱۵ دستور صوتی می‌توانید هر زمان که تمایل داشتید اطلاعات جالبی از دستیار هوشمند گوگل کسب نمایید. برای فعال شدن دستیار گوگل یا همان گوگل اسیستنت باید قابلیت مذکور را در گوشی فعال نمایید و سپس عبارت "OK Google" (اوکی گوگل) را بیان کنید تا دستیار گوگل فعال شده و آماده شنیدن سوال شما باشد.

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا

کاربردی‌ترین دستور‌های صوتی گوگل اسیستنت را بشناسید

یکی از کاربردی ترین دستورهای صوتی گوگل اسیستنت دستور "Tell me the weather" است که به موجب آن درخواست نمایش وضعیت آب و هوای منطقه صادر می‌شود. دستیار گوگل در این شرایط سریعا اطلاعات لازم را به صورت تصویری برای شما نمایان خواهد کرد. شما حتی با اضافه کردن کلمات و عبارات دیگر به جمله مورد نظر می‌توانید از دستیار گوگل بخواهید که اطلاعات تکمیلی را برایتان ارائه کند. برای مثال با بیان عبارت "How is the weather in Tehran" می‌توانید از او بخواهید که وضعیت آب و هوا را در تهران یا شهر مورد نظرتان نمایش دهد. به طور کلی درخواست نمایش وضعیت آب و هوا یکی از کاربردی ترین دستورهای صوتی گوگل اسیستنت است.

ارائه جدیدترین خبرها

کاربردی‌ترین دستور‌های صوتی گوگل اسیستنت را بشناسید

اگر گوگل اسیستنت با تلویزیون هوشمند سازگار با آن در ارتباط باشد و شما از او بخواهید که جدیدترین خبرها رو پخش کند، سریعا دستور روشن شدن تلویزیون و نمایش تازه‌ترین اخبار توسط دستیار گوگل صادر می‌شود. اگر هم با تلویزیون در ارتباط نباشد، به طور مستقیم لیستی از جدیدترین خبرهای روز دنیا را برایتان نمایش می‌دهد. برای درخواست نمایش تازه ترین خبرهای روز کافیست عبارت "What's the news on TV" را بیان کنید. طبیعتا با اضافه کردن کلمات و عبارات خاص می‌توانید این دستور را به شیوه های خاص مورد نظرتان هم بیان کنید. برای مثال می‌توانید با عنوان کردن عبارت "What's the latest sport news" از دستیار گوگل بخواهید که فقط جدیدترین خبرهای ورزشی را برایتان نمایش دهد.

دستور پخش موزیک

کاربردی‌ترین دستور‌های صوتی گوگل اسیستنت را بشناسید

اگر تمایل دارید که بدون نیاز به فشردن دکمه های فیزیکی گوشی دستور پخش موزیک از آن را صادر کنید هم گوگل اسیستنت به شما کمک می‌کند. البته در این شرایط باید حتما یک برنامه را به عنوان برنامه پیش فرض انتخاب و پخش موزیک به گوگل اسیستنت معرفی کنید. برای مثال می‌توانید با بیان عبارت "Play music from Google Music app" از دستیار گوگل بخواهید که موزیک های گوشی شما را از طریق برنامه گوگل پلی موزیک پخش کند. هر زمان هم که تمایل به متوقف شدن موزیک داشتید، کافیست عبارت "Stop the music" را بیان نمایید.

ایجاد یادآور، یکی از کاربردی ترین دستورهای صوتی گوگل اسیستنت

کاربردی‌ترین دستور‌های صوتی گوگل اسیستنت را بشناسید

اگر کار خاصی دارید که باید انجام دهید و نگران فراموش شدن آن هستید، می‌توانید از دستیار گوگل بخواهید تا در زمان مناسب انجام آن کار را به شما یادآوری کند. ارائه این دستور می‌تواند با بیان یک جمله طولانی با جزئیات کامل یا به صورت مرحله به مرحله انجام شود. برای مثال تصور کنید می‌خواهید که گوگل اسیستنت به شما یادآوری کند که راس ساعت ۹ شب زباله ها را به بیرون از منزل منتقل کنید. در این شرایط کافیست عبارت "Remind me to put out the trash on ۹ pm" را بیان کنید. بدین ترتیب دستیار گوگل راس ساعت ۹ شب به شما اطلاع رسانی خواهد کرد که باید زباله ها را به خارج از منزل ببرید.

ذخیره کردن محل پارک خودرو

کاربردی‌ترین دستور‌های صوتی گوگل اسیستنت را بشناسید

تصور کنید به مکان خاصی مراجعه کرده‌اید و اتومبیل خود را پارک می‌کنید اما نمی‌دانید که در راه برگشت قادر به پیدا کردن محل دقیق پارک خودرو خواهید بود یا خیر! در این شرایط می‌توانید یکی دیگر از کاربردی ترین دستورهای صوتی گوگل اسیستنت (Google Assistant) را بکار ببرید. کافی است بعد از پارک کردن خودرو، عبارت "Remember where I parked my car" را بیان کنید. در این شرایط دستیار هوشمند گوگل موقعیت مکانی محل پارک خودرو را در برنامه گوگل مپ ذخیره می‌کند و بدین ترتیب به شما این امکان را می‌دهد تا از هر کجای که باشید مسیر مناسب برای رسیدن به محل پارک خودروی خویش را بیابید.

درخواست توصیه های پزشکی

کاربردی‌ترین دستور‌های صوتی گوگل اسیستنت را بشناسید

دستیار هوشمند گوگل می‌تواند بهترین توصیه های پزشکی را هم از سایت های معتبر برای شما نمایش دهد. برای ارائه درخواست توصیه های پزشکی باید کمی با زبان انگلیسی آشنا باشید و بتوانید درخواست مورد نظرتان را برای گوگل عنوان کنید. برای مثال تصور کنید که سردرد شدید دارید و می‌خواهید از دستیار گوگل بخواهید تا بهترین روش رفع سردرد را بیان کند. در این حالت کافیست عبارت "How can I get rid of a headache" را بیان کنید. حال اگر می‌خواهید روش درمان شکم درد را از گوگل درخواست کنید کافیست عبارت "How can I get rid of a stomachache" را بیان نمایید. در تمام این حالت ها دستیار گوگل شما را به بهترین توصیه های پزشکی موجود می‌رساند.

محاسبه درصد

کاربردی‌ترین دستور‌های صوتی گوگل اسیستنت را بشناسید

محاسبه کردن درصد قیمت ها یا هر مقدار دیگر در یک بازه زمانی کوتاه ممکن است کار سختی باشد! برای مثال تصور کنید قصد خرید لباسی با قیمت 170000 تومان را دارید و فروشنده به شما می‌گوید که این لباس 18 درصد تخفیف دارد! برای پیدا کردن دقیق میزان تخفیف در این شرایط می‌توانید از گوگل اسیستنت کمک بگیرید. با بیان عبارت "What's the 17 percent of 170000" می‌توانید مقدار دقیق تخفیف را مشاهده کنید. یا تصور کنید می‌خواهید 15 درصد عدد 25 را محاسبه نمایید. کافیست در این شرایط عبارت "What's the 15 percent of 25" را بیان نمایید تا دستیار هوشمند گوگل اطلاعات لازم را برایتان نمایش دهد.

پیش بینی آینده!

کاربردی‌ترین دستور‌های صوتی گوگل اسیستنت را بشناسید

دستیار گوگل یک بخش اختصاصی با عنوان Fortune Teller دارد که به نوعی نقش یک پیشگوی مجازی را ایفا می‌کند. این پیشگو فقط به سوالاتی پاسخ می‌دهد که شامل دو آپشن "یله" یا "خیر" هستند. برای مثال شما می‌توانید از او بپرسید که آیا در آینده پولدار می‌شوید یا خیر و منتظر پاس پیشگو باشید. البته این بخش بیشتر جنبه سرگرمی دارد و به هیچ عنوان واقعی نیست. برای فعال کردن پیشگوی گوگل اسیستنت کافیست عبارت "Ask friendly fortune teller my future" را بیان کنید تا پیشگو فعال شود. سپس یک سوال مثل "Will I get rich" (آیا پولدار می‌شوم؟) را بیان کنید و منتظر پاسخ پیشگو باشید!

درخواست بیت باکس

کاربردی‌ترین دستور‌های صوتی گوگل اسیستنت را بشناسید

احتمالا نمی‌دانید که بیت باکس چیست! بیت باکس به ایجاد صداهای ریتمیک و ضرب دار با دهان گفته می‌شود. بیت باکس مسابقات جهانی دارد و شرکت کنندگان آن عموما به گونه‌ای با دهان ضرب موسیقی می‌نوازند که کمتر کسی باور این موزیک ها از دهان یک انسان ساطع شود! حال تصور کنید دستیار هوشمند گوگل برای شما بیت باکس بنوازد. بله شما با بیان عبارت "Drop a Beatگ می‌توانید از گوگل اسیستنت بخواهید تا شخصا برای شما بیت باکس بنوازد. هر زمان هم که تمایل به متوقف کردن هنرنمایی گوگل اسیستنت داشتید، کافیست عبارت "Stop" را بیان کنید.

تنظیم زنگ هشدار

کاربردی‌ترین دستور‌های صوتی گوگل اسیستنت را بشناسید

دستیار صوتی گوگل می‌تواند خیلی سریع برای شما زنگ هشدار تنظیم کنید. برای مثال تصور کنید می‌خواهید یک زنگ هشدار برای ساعت ۷ شب تنظیم کنید. در این شرایط هیچ کافیست عبارت "Set an alarm on ۷ PM" را بیان نمایید تا گوگل اسیستنت به طور خودکار یک آلارم یا زنگ هشدار را برای ساعت انتخابی شما تنظیم نماید. امکان تنظیم زنگ هشدار به شیوه های دیگر هم از طریق گوگل اسیستنت وجود دارد. برای مثال می‌توانید با بیان عبارت "Set an alarm on ۷ PM for each Sunday" از دستیار گوگل بخواهید که برای ساعت ۷ تمام شنبه ها زنگ هشدار ارائه کند.

دریافت دستور پخت غذا

کاربردی‌ترین دستور‌های صوتی گوگل اسیستنت را بشناسید

یکی دیگر از کاربردی ترین دستورهای صوتی گوگل اسیستنت مربوط به امکان دریافت روش های پخت غذاهای مختلف می‌شود. برای مثال تصور کنید می‌خواهید با نحوه تهیه تیرامیسو آشنا شوید. در این شرایط کافیست با بیان عبارت "How to cook tiramisu" از دستیار گوگل بخواهید که نحوه تهیه تیرامیسو را برایتان شرح دهد. در این شرایط گوگل اسیستنت علاوه بر بیان کل مراحل تهیه تیرامیسو، لینک سایتی را ارسال می‌کند که بهترین آموزش تهیه تیرامیسو در آن ارائه شده است.

پیدا کردن پاسخ تمام سوالات!

کاربردی‌ترین دستور‌های صوتی گوگل اسیستنت را بشناسید

با گوگل اسیستنت می‌توانید تقریبا پاسخ هر سوالی که در ذهنتان وجود دارد را پیدا کنید! این مسئله یکی از کاربردی ترین قابلیت هایی است که توسط دستیار هوشمند گوگل ارائه می‌شود. برای مثال تصور کنید در جمعی نشسته‌اید و ناگهان سوالی مطرح می‌شود و هر فرد ایده نظر خود را در رابطه با آن ارائه می‌کند. اگر شما در مورد موضوع مطرح شده هیچ ایده و نظری ندارید، می‌توانید با بیان آن از گوگل اسیستنت راهنمایی بخواهید. البته مطمئنا برای انجام این کار باید زبان شما قوی باشد.

بازی کردن و تقویت زبان!

کاربردی‌ترین دستور‌های صوتی گوگل اسیستنت را بشناسید

دستیار هوشمند گوگل بازی های جالبی را هم ارائه می‌کند که برخی از آن ها می‌توانند به شدت در تقویت زبان کاربر موثر باشند. برای شروع بازی ها و انتخاب گیم مورد نظرتان باید عبارت "Let's Play a Game" را بیان کنید. در این شرایط لیستی از بازی های قابل ارائه گوگل اسیستنت نمایان می‌شوند. کافیست بازی مورد نظرتان و سبک دلخواه خود را انتخاب کنید و از انجام آن لذت ببرید. برخی از بازی های ارائه شده توسط دستیار گوگل حالت داستانی دارند و شما با انتخاب های خود در جریان بازی سرنوشت خویش را تعیین می‌کنید. این دسته از بازی ها در تقویت زبان بسیار موثر هستند.

درخواست ترجمه سریع

کاربردی‌ترین دستور‌های صوتی گوگل اسیستنت را بشناسید

از دستیار هوشمند گوگل می‌توانید به عنوان دیکشنری اختصاصی خود هم استفاده کنید. برای مثال اگر می‌خواهید بدانید که معادل فارسی واژه "Hello" چیست، کافیست عبارت "What's the meaning of Hello in Persian" را بیان نمایید. در این شرایط معادل فارسی کلمه مورد نظر نمایش داده می‌شود. بنابراین دستیار هوشمند گوگل می‌تواند یک دیکشنری سیار انگلیسی به فارسی هم محسوب شود.

امکان تبدیل واحدهای پول

کاربردی‌ترین دستور‌های صوتی گوگل اسیستنت را بشناسید

آخرین ویژگی یا قابلیت کاربردی که به نظر ما برنامه گوگل اسیستنت ارائه می‌کند مربوط به امکان تبدیل واحدهای پولی مختلف می‌شود. برای مثال تصور کنید تمایل دارید بدانید که 100 رول روسیه معادل در دلار می‌شود. برای انجام این کار کافیست عبارت "100 ruble is equal to how much dollar?" بدین صورت پاسخ لازم توسط دستیار هوشمند گوگل ارائه می‌شود. به صورت مشابه می‌توانید واحد پول کشورهای مختلف دیگر را هم به یکدیگر تبدیل نمایید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به آموزش 15 مورد از کاربردی ترین دستورهای صوتی گوگل اسیستنت (Google Assistant) پرداختیم. اگر شما هم با قابلیت های کاربردی دستیار هوشمند گوگل آشنایی دارید، لطفا موارد خاص مورد نظرتان را در بخش نظرات همین مقاله با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه باحال! ولي توو ايران با اين سرعت اينترنت و فيلترينگ آيا كاربردي داره؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج