۷۶۱۶۸۵
۴۰ نظر
۵۰۰۳
۴۰ نظر
۵۰۰۳
پ

طرح پیشنهادی پوتین به ترامپ در مورد ایران

مقامات ایران و آمریکا در چندماه اخیر یکی از پرتنش ترین دوره روابط و تقابلات دو کشور را تجربه کرده اند و در هفته های اخیر نیز این تنش های به اوج خود رسیده است.

تابناک: مقامات آمریکایی در هفته های اخیر بارها خواهان مذاکره با ایران شدند و دونالد ترامپ نیز چندین مرتبه اعلام کرده ایرانی ها چاره جز آمدن پای میز مذاکرات نخواهد داشت.

با این حال، علی رغم درخواست مکرر ترامپ و اطرافیانش برای مذاکره با ایران، شاهد گسترش تهدیدات و تحریم های واشنگتن علیه ایران بوده ایم که چشم انداز هرگونه مذاکره احتمالی میان آن ها را مخدوش کرده است.

در همین راستا، بسیاری از ناظران و کارشناسان تحلیل های زیادی را پیرامون روابط دو کشور ارائه کرده اند. یک طیف از تحلیل گران بر این باورند که روابط میان دو کشور به اندازه ای تنش زا و ملتهب شده که امکان و احتمال هرگونه مذاکره میان آن ها از بین رفته است و نمی توان در آینده ای نزدیک شاهد مذاکره میان مقامات دو کشور بود.

در سویی دیگر، برخی دیگر از تحلیل گران تنش ها و درگیری های لفظی میان مقامات دو کشور را لفاظی های قبل از مذاکره می دانند و معتقدند دو طرف انگیزه ها و دلایل لازم برای رفتن پای میز مذاکرات را دارند و به زودی باید شاهد انجام مذاکرات هرچند پنهانی میان تهران-واشنگتن باشیم.

در همین رابطه، پایگاه آمریکایی «بیزینس اسنایدر» در مطلبی مدعی شده که به زودی مذاکرات میان ایران و آمریکا آغاز خواهد شد و دو کشور بر سر مسائل مورد اختلاف گفتگو خواهند کرد.این رسانه آمریکایی در ادامه نوشت:

برجام حتی در زندگی پس از مرگ اش، درگیر دو قطبی ایران و آمریکا است. کسانی که از این توافق حمایت می کنند با صدای بلند اعلام کرده اند که ایران هرگز به مذاکره مجدد برای اصلاح توافق تن نخواهد داد؛ این در حالی است که مخالفان توافق ادعا می کنند که تصمیم ی.سی. دونالد ترامپ برای خروج از آن، یک توافق بهتر را به وجود خواهد آورد.

به نظر می رسد ترامپ بر این باور است که دست یافتن به یک توافق بهتر با ایران امکان پذیر است؛ او اخیرا پیشنهاد کرد که بدون پیش شرط با ایرانیان مذاکره کند. اما روز دوشنبه، آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت که مخالف هرگونه مذاکره با آمریکا است چراکه ایالات متحده هیچگاه به وعده های خود عمل نکرده است.

ترامپ بر این تصور است که می تواند به مانند کره شمالی، با اعمال فشار فزاینده به ایران، آن ها را وادار به پذیرش میز مذاکرات کند. اما به نظر می رسد وضعیت کنونی ایران متفاوت از وضعیت کره شمالی است. از این جهت که برخلاف کرده شمالی که یک اجماع بین المللی علیه اش وجود دارد، در مورد ایران این اجماع با خروج ترامپ از برجام شکسته است و رئیس جمهور آمریکا قادر به اجماع سازی علیه ایران نخواهد بود.

یکی از ابزارهای ترامپ برای اعمال فشار بر ایران نفت است؛ با این حال، اگرچه ترامپ در حال تلاش برای کاهش صادرات نفت ایران است؛ اما با کاهش صادرات نفت ایران به بازارهای جهانی، قیمت آن افزایش خواهد یافت که می تواند کاهش عرضه را برای ایران جبران کند.

با این حال، ایران در وضعیت دشواری قرار دارد که ممکن است باعث شود تمایل اش به مذاکره احیا شود. ترس شرکت های اروپایی از سرمایه گذاری در ایران، کاهش شدید ارزش ریال و اعتراضات پراکنده در ایران از جمله مشکلات پیش روی ایران هستند که می تواند منجر به افزایش نیاز ایران به مذاکره شود.

این رسانه آمریکایی در ادامه مدعی شد: پوتین ممکن است در دیدار آتی خود با ترامپ در اوایل سال ۲۰۱۹، طرحی برای گسترش محدودیت های مربوط به سانتریفیوژها و مواد غنی شده ایران برای ۱۰ تا ۱۵ سال دیگر در قبال رفع تحریم های کامل آمریکا علیه ایران ارائه دهد. به عبارت دیگر، محدودیت هایی اعمال شده بر غنی سازی ایران از سال ۲۰۳۰ تا ۲۰۴۵ گسترش خواهد یافت و در عوض ایالات متحده تمامی تحریم های موجود خود علیه ایران- هسته ای و غیر هسته ای- را حذف خواهد کرد و محدودیتی نیز برای تعاملات ایران با بانک های آمریکایی ایجاد نخواهد شد.

در تئوری، چنین پیشنهادی نمی تواند موضع و درخواست های ۱۲ بندی دولت ترامپ از ایران که از سوی از مایک پمپئو اعلام شد را برآورده کند؛ واشنگتن نه تنها خواستار پایان دادن به برنامه غنی سازی هسته ای ایران بلکه به دنبال مقابله با سیاست های منطقه ای ایران نیز است.

اما اگر چنین پیشنهادی از سوی پوتین ارائه شود، به سختی می توان باور کرد که ترامپ آن را نادیده بگیرد و رد کند و احتمالا این یک پیشنهاد فوق العاده و باورنکردنی برای ترامپ خواهد بود.

بیزینس اسنایدر در نهایت نوشت: هر کس مطمئن است که ایرانیان برای اصلاح برجام مذاکره نخواهند کرد، نباید چندان روی آن پافشاری کند! فشارهای داخلی و آمادگی روسیه برای ایفای یک نقش میانجی، می تواند ایران را به پذیرش مذاکره متقاعد کند. تاریخ آنها(ایران) نشان می دهد که آنها این مسیر را خواهند رفت!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام
      اول ...به نظر من اول آمریکا باید به برجام برگردد و اعلام کند که اشتباه کرده است بعد مذاکره صورت بگیرد وگرنه همان آش همان کاسه ...دوم اگر ما در داخل کشور دست دزد اختلاسگر و زیر میزی و رانت و آقازادگی و باندبازی های علکی و بی فایده و غیره بگیریم دیگه نیاز به برجام و آمریکا نداریم ....سوم مردم ما هم باید به خودشون بیاد این چیه که هر کسی داره برای خودش تلاش میکنه دیگه برادری و برابری اد بین رفته چقدر احتکار شده تو این چند ماه چه خبره بابا آمریکا و برجام کجا بودن حالا طرف اینقدر وسیله مواد غذایی انبار کردن تا گرون بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به همین خیال باش که برگرده تنها راه چاره مردم هستن که فشار بیارن رو مسئولین

      • مرگ بر مجاهدخلق

        پیاده نظام ترامپ در سایتهای ایرانی با این مساله که شما مطرح کردی مخالفند و دوست دارند ما هم مثل اونها غلام حلقه به گوش ترامپ بشیم .زارت

      • بدون نام

        هنوز نرسیده برجام پاره کرد چطور باید دوباره مذاکره بکنیم با
        چنین فردی به نظرم باید برگرده به برجام و ما از داخل تلاش کنیم من با نظر دوستمان موافقم

      • بدون نام

        داداش دوتا از پیاده نظاما توی قسمت آشپزی برترینها بود ی سواره نظامم توی ورزشی داشت پست میزاشت لطفا پیگیری کن بصیرتمون رو اینا هدف قرار دادن

      • بدون نام

        برترین ها هم متاسفانه کاملا نامحسوس و موریانه در خدمت برنامه ی نابود کردن ایران از درونه

    • بدون نام

      ازحول حلیم شیرجه نزننین تودیگش گوشت شو بیشترکردید

    • امیر

      تاجر های بی انصاف داخلی که از ترامپ بیشتر دارن ظم میکنن هر روز کشف انبارهای مواد عدایی اول خ ودمانرا وسرزنش بکنیم بعد عریبهار را

    • بدون نام

      مذاکره با ترامپ بزرگترین حماقت ممکن!!!
      چه مذاکره ای وقتی فردا همه چیز را بر هم میرند؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه مذاکره هم نشه از اقتصاد چیزی نمیمونه مثل این که خارج از کشور داری زندگی می کنی کل شرکتا خوابیدن

      • بدون نام

        اگه مذاکره هم نشه از اقتصاد چیزی نمیمونه مثل این که خارج از کشور داری زندگی می کنی کل شرکتا خوابیدن

      • بدون نام

        مذاکره هم بشه میشیم عراق و عربستان و کره شمالی؟ راستی کره شمالی انگار الان بهشت شده و مردم تو دلار غلت میزنن و بیکارها از ترامپ لابد حقوق میگیرن و همین تصورات احمقانه ی بعضی هموطنان....

    • بدون نام

      ایران کره شمالی نیست کره قوانین سختگیرانه دارد ولی درایران اکثرامختلس محتکر هستندونبض بازارواقتصادرادردست دارندوافرادپاکدست هم یارای مقابله باانهاراندارندومردم رادرمانده ووامانده کرده اندودرچنین موقعبتی مردم دردرازمدت توان خودراازدست میدهندومسولین چاره ای جزمذاکره ودادن امتیازبیشترندارندواین درصورتیست که ان عده فربه ترومردم بدبخت ترشده اند

      پاسخ ها

      • مذاکره با کلاهبردار!

        چقدر تلاش مذبوحانه و هدف‌مند ومنسجم انجام میشه و راست و دروغ رو قاطی میکنند که بگن مذاکره باید بشه! خب مذاکره که بکنیم و یارو فردا بگه آمریکا از توافق اومد بیرون بوس بای! بعدم درو محکم ببنده و بره! مگه اسگلیم؟

    • بدون نام

      این گرونی ها همش مردمن هرکی یه چیزی امبار میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا ما خودمان در حال دریدن همدیگر و نابودی اقتصادمان هستیم

    • بدون نام

      مسعولین ما با مقاومت و استقامت و استحکام و انسجام و صلابت وصف ناپذیر در برابر امریکا می ایستند و مشت محگمی بر دهان یاوه گویا میزنند. پیروزی نزدیک است ای مردم ی کم دیگه دندون رو جیگر بزارید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا دست اختلاس گر و دزد ها کوتاه نشه هیچی درست نمیشه..مردم باید به مسئولین فشار بیارن.

      • بدون نام

        جیگر تو!!

    • بدون نام

      موساد طرح ضربه تمام کننده رو بزودی اجرا میکند.این مباحث دیگه ارزش گفتن هم ندارد.

    • بدون نام

      چه خوش صید دلم کردی بنازم چشم مستت را ....؟

      پاسخ ها

      • محمد ق ه

        فقط اعدام چند نفر از اختلاسگران
        از نجومیگیران
        زمین خواران از احتکاران از افرادی که ارز
        دولتی گرفتن جنس به قیمت ار آزاد میفرشن فقط اعدام با این افراد مدارا فائید نداره اعدام اعدام

        دولتی گرفتن

    • بدون نام

      احتمالات عدهای به ترا می چراغ سبز نشان دادن که او مطمئن است ایرانیها مذاکره خواهن کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شاید ظریف اسگل شون کرده باشه تا وقت به نفع ما بگذره
        به هر حال بدیهی است که مذاکره ای در کار نیست

      • مهدی

        وقتی خودمون تو فکر چپاول هموطنهامون هستیم(محتکرین.رانت خواران.نجومی بگیران و.....)چطور میتونیم انتظار داشته باشیم یه غریبه از خدا بی خبر از اونور دنیا بیاد برای ما دلسوزی کنه.ما ملت بزرگ ایران اگر با هم متحد و یکدل باشیم در برابر فتنه و نیرنگ دشمن و تکیه به ظرفیتهای داخلی خودمون بر اساس عقل و منطق داشته باشیم هیچوقت با آمدن اسم تحریم به خودمون نمیلرزیم.اما حیف که مسئولین درگیر اشرافی گریهای خودخواسته و نا خواسته و جنگ تصاحب قدرت هستن و یادشون رفته وظیفشون چیه.

      • علی کرمانشاه

        تعداد ۳۰۰نفر از بزرگان حزب مشارکت نامه دسته جمعی امضا کردند که با امریکا مذاکره کنیم و موشکهای بالستیک و سامانه موشکی و صنایع هسته ای را میخواهیم چکار آنها راتحویل امریکا بدهید و مذاکره را ادامه دهیدکه با تحریم آمریکا روبرو نشویم و امریکا با همپیمانانش به ایران حمله نکنند .این نامه با امضا در جراید چاپ شده بود و خیلی از مردم و سیاسیون به مشارکت و نامه ذلیلانه و بزدلانه و خائنانه آنها اعتراض کردند حزب مشارکت و کارگزاران هر دو وطن فروش و عافیت طلب و در زمین دشمن بازی میکنند خدا بکشدشان ....

    • بدون نام

      ترامپ.قلط.مریکند..کسی.که.همیشه.یا.مست.است.یا.اینکه.وقتی.قرصهایش.نخورد.یک.دیوانه.است.من.نمیدانم.مردم.آمریکا.با.آن.تمدن.چطوری.به.یک.دیوانه.رای.دادند.جای.آن.تیمارستان.بود.نه.کاخ.سفید.ما.چطوری.با.یک.دیوانه.سر.میز.مذاکره.بسینیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترامپ هیچ غلطی نمیتواند بکند

    • بدون نام

      باهم یکی میشن ایران وایرانی به تیغن وباامتیازههای کلان مثل دریای خزرترکمن چای کرسنت خلیج فارس ماهی گیری چینیها حق ابه ندادن افغانستان هیلمن وهامون خشک کردن وماعرض انداختن بیرون ونداریم وبعدچطورمیگین ماابرقدرتیم همش بلاف

      پاسخ ها

      • علی کرمانشاه

        ای بیچاره مقداری مطالعه کن و املاء تمرین کن که اینقدرغلط املایی ننویسی.بعد بیا نظر بده

    • بدون نام

      مذاکره تنها راه است و هر چه بگذرد شرایط برای ایران سخت تر خواهد شد . یادمان باشد که آتش بس در جنگ با عراق همانند نوشیدن جام زهر بود زیرا هیچ امتیازی برای ایران نداشت . بنابراین تا اوضاع کشور از یک ثبات نسبی برخوردار است . برویم و مذاکره کنیم . مسلما میتوان راه حلهایی پیدا کرد تا آمریکا را ا تندروی باز داشت . ولی وقتی بگوییم اصلا و ابدا ،باعث میشود طرف دیگر محق جلوه کند . به هر حال اگر کاری نکنیم تحریمها در کنار فساد گسترده در مسیولین و بی اعتمادی عمیقی که در مردم ایجاد شده . کشور را در شرایط بسیار شکننده ای قرار میدهد.

      پاسخ ها

      • علی کرمانشاه

        ژاندارک برجام چه بود مگر نه اینکه دوسال مذاکره و ثپت و توافق گردید ترامپ همینکه امتیازهای خود را گرفت یکطرفه از آن خارج شد و الان مجددا سهم بیشتری میخواهندواگر صدبار دیگر مذاکره کنیم با امریکا هیچ نتیجه ای برای ما ندارد و امریکا بعد از گرفتن امتیازهای دیگر مجددا خارج میشود وجامعه بین‌المللی هم کاری از دستش نمی‌آید.ما باید با اقتدار داشته های خودمان را حفظ کنیم که ضامن امنیت و آرامش مرزهای کشور و ملتمان است.

    • بدون نام

      اول از همه رهبر فرمودند نه جنگ میشود و نه مذاکره میکنیم.
      دوم اینکه از حق نباید گذشت از ابتدای مذاکرات رهبر عزیزمان گفتند به آمریکاییها اعتمادی نیست و پس از توافق برجام حرف رهبرمان صحت داشت.که در اینجا مجال نوشتن نیست.سوم اینکه ایرانی با عربها و کره ایی ها و سایر مردم دنیا فرق دارد و تسلیم زور نمیشود حتی به قیمت جانش.زنده و پاینده و سرافراز باد ایران و ایرانی در سراسر گیتی

    • شیرعلی

      هر طور پوتین تصمیم بگیرد همون خواهد شد

    • چوپان

      آقای پوتین خودت را به زحمت نينداز اول باید تندرو های ایران و کاسبان تحریم اجازه چنین کاری را بدهند

    • سعید

      زاهد مدهم بازی اتش به جهنم نیست
      انانکه سوختند در ان اتش زجهان بردند

    • مهدی

      خودمون به خودمون رحم نمیکنیم.اونوقت توقع داریم یه از خدا بی خبر از اونور دنیا بیاد به دادمون برسه.حیف که مسئولینمون درگیر اشرافی گری و رانت خواری و جنگ قدرت هستن.صد حیف به این ملت.

    • ناشناس

      بیشتر از برجام و آمریکا و تحریم، این مسئولانی که مفسد و محتکر و دزد و بی انصاف تشریف دارند ریشه مملکت را خشکانده اند و راست راست می گردند و ما هم خودمون رو توجیه می کنیم با تحریم و آمریکای بی شرف و برجام و ... ای بابا جمع کنید مردم داغون شدند..

    • بدون نام

      پوتین گفت بذارین من خوب بدوشم بعد هر کاری دلتون خواست بکنید.

    • بدون نام

      ترامپ عین گرگ است........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج