۷۶۱۷۲۷
۴۸ نظر
۵۰۰۵
۴۸ نظر
۵۰۰۵
پ

نوبخت: لبو فروش هم خود را با ارز تنظیم می‌کند

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت نمی‌تواند بماند تا دست آدام اسمیت عرضه و تقاضای بازار را تنظیم کند، گفت: بعد از حمایت از تیم ملی که حاضریم تشویق کنیم و سوت و کف بزنیم حالا وقت حمایت از پول ملی است.

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت نمی‌تواند بماند تا دست آدام اسمیت عرضه و تقاضای بازار را تنظیم کند، گفت: بعد از حمایت از تیم ملی که حاضریم تشویق کنیم و سوت و کف بزنیم حالا وقت حمایت از پول ملی است.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست تخصصی تبیین الگوهای اقتصادی که در محل این سازمان برگزار شد با طرح این پرسش که دولت در جمهوری اسلامی چه نقشی در توسعه ایفا خواهد کرد، اظهار داشت: یکی از نقاط اختلاف،‌ افتراق و حتی تشابه دولت‌ها این است که به عنوان عنصر تعیین کننده محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران دولت مسئولیت سنگین و گسترده دارد، خاطرنشان کرد: این اختیار مبتنی بر قانون اساسی متناسب با آن داده شده، مالکیت در قانون اصل ۴۴ را وقتی بررسی می‌کنیم عموم آن مربوط به دولت است و بعد تعاونی و اگر چیزی ماند بخش خصوصی.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: این اختیار به معنای استفاده از آن در همه زمان‌ها نیست بلکه می‌تواند به اقتضای شرایط واسپاری کند.

وی با تاکید بر اینکه به اقتصاد دولت - بازار اعتقاد داریم، تصریح کرد: حتی دولت یازدهم با دولت دوازدهم در ا ین زمینه و سهم آن متفاوت است،در دولت یازدهم با توجه به اینکه تعادل بیشتری وجود داشت و محیط کسب وکار آرام‌تر بود؛ خاطرم هست شهریور سال ۹۲، حدود ۳۴ مصوبه داشتیم که اختیار تمامی قوانین و مقرراتی که دولت ورود می‌کرد را به وزرا و استان‌ها تفویض و برخی نیز به عنوان قوانین به مجلس رفت.

نوبخت گفت: خاطرم هست که روز گذشته فردی می‌گفت دولت «از دیروز تا امروز ۱۷ دستورالعمل داد و در کار ما دخالت می‌کند.» با این عرضه و تقاضا و تهدیدات بیرونی دولت خود را مسئول می‌داند و ورود می‌کند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: حتی لبو فروش هم خود را با قیمت ارز تنظیم می‌کند، سایه ارز روی همه چیز افتاده و تصمیم گرفته‌اند از همه ابزارها برای فروپاشی اقتصاد ما استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دولت نمی‌تواند بماند تا دست آدام اسمیت عرضه و تقاضای بازار را تنظیم کند، گفت: دیدید که چگونه بازار ارز ترکیه با تهدیدات به هم ریخت، بعد از حمایت از تیم ملی که حاضریم تشویق کنیم و سوت و کف بزنیم حالا وقت حمایت از پول ملی است، اگر همه به سمت دلار بروید ارزش پول ملی حفظ نمی‌شود، در این حین عده‌ای کمپین تشکیل داده و گفتند بفرمایید بدهید به آقازاده‌هایتان تا بخورند این چه ادبیات سخیفی است.

نوبخت افزود: در کشورهای همسایه حتی به صورت سمبلیک هم که شده دلار را آتش می‌زنند و آن را قیچی می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عنقا

      حتما فامیل خودت لبوفروش که این حرف میزنی شما هرچی مواد غذایی همه راداری وارد میکنی تیم ملی کجا پول ملی کجا چیه ازت پرسیدن بچت کجا بدت امد اره هر چی ماشنیدیم غلطه حالاچه نقشه یا داری اضافات چی شد طفره نرو6ماه شده نمخوای بدی دلارمال خودت ارزم مال خودت نه مردم اینم گفتم میخوام فریادبزنم

      پاسخ ها

      • شهریار

        حتی لبو فروش هم میفهمه که این مملکت هه چیزش به ارز بستگی داره ولی شما اقای نوبخت هنوز اینو نفهمیدین .... زدین بعداز چهل سال باوجود تمام شعارهای داده شده در زمینه خودکفایی ماچنان اقتصاد وصنعت وابسته ایی داربم که که اگه دلار تب کنه اقتصاد ما لرز میکنه کم شعار بدین کمی هم عمل کنبن !

    • کریمی

      اره آقای نوبخت دیگه لبو فروش و سایرین مردند تا شما راحت باشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقا نوبخت انشاالله که بخت دیگری سراغمونه بگیره بختت بخت نبود بدبخت بود حداقل برا ما ها . یکم اعتماد بخر برامون اگه گیر میاد. ترکیه مفسد همه جی دارد الا اقتصادی میتونی انم صادر کن انشالله

    • بدون نام

      خاک بر سر دولتتون.تو که میدونستی چرا قیمت ارز و اینقدر بالا بردین..انگار الان دروغی نداری که بیای بگی.

    • بدون نام

      شماهمان کسی هستید که مدام می گفتید یارانه این مردم راقطع می کنیدحالاچه شده که از مردم میخواهید بطورسمبلیک دلارآتش بزنند؟

    • بدون نام

      رئیس سازمان برنامه و بودجه دلار را در بودجه خودش 3800 حساب کرده 10000 به مردم میفروشد تمام مردم را بدبخت کرده تازه پرو تر هم شده میگوید مردم دلار هاشان را بدهند به ما

    • فافا

      خودت که ارز و بالا بردی.دروغات دیگه رو شده خداروشکر.

    • مشایی

      تو که نمیتونی کشور را اداره کنی استعفا بده تا دکتر محمود احمدی نژاد بیاید کشور داری را یادتان بدهد. شما فقط بلدید به تیپ و قیافه و رنگ ریشتان برسید و لبخند بزنین.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به بغیه اش هم محمود بریند

      • بدون نام

        این نوع کشورداری رو همون آقای دکتر محمود خان یاد اینام دادن

    • حمید

      فکر نمیکنید این لبو فروش دختر وپسر دم بخت داره؟
      نبايد واسشون جهيزيه وطلا تهیه کنه؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقا نمی دونن که لبو فروش فقط لبو می فروشه ولی صدها جای دیگه باید جنس هایی که آقایان با رانت دلار ازان وارد کرده اند را به نرخ دلار آزاد بخره ، شایدم عمدا زده کوچه علی چپ.

    • نینا

      نفرین بر همه ی شما

    • بدون نام

      سلام
      بقول قدیمی ها وقتی قاضی مدئی هست، زن طلاق هست،
      حالا که سازمان برنامه وبودجه در دست آقای نوبخت هست، باید مردم حرف های سخیف بزنند،چرا ایشان در ابتدائی ترین ادیبان کلامی مونده اند.

    • رضايي

      در کشور هاي ديگه سمبليک هم شده وقتي ميبينن کاري نميتونن بکن اسعفا ميدن نه اينکه مملکت رو داغون کنند از کشورهاي ديگه فقط دلار اتيش زدن رو رديدي در امد ماهانه کارگر حقوق اجتماعي و ازادي و ثبات اقتصادي رو نديدي خوشم مياد از کشور هاي ديگه فقط چيزي که دوست داريد رو ميبينيد در کشورهايي هم هستند که مفسدين اقتصادي رانت خواري مسولين رو ميگرند اعدام ميکنند ميريزن دريا چطوره بعد از اينکه ما دلار اتيش زدم اون قسمت مربوط به مسولين رو هم اجرا کنيم

    • بدون نام

      آره فعلا میتونی زور بگی ولی یادت نره خدا جا حق نشسته دنیا اینجور نمی مونه یکی اون بالا حواسش بهتون هس

    • بدون نام

      خدا رو شکر که مردم اینقدر شعور سیاسی و اجتماعی و اقتصادیشان بالاست که در کسوت لبو فروش هم عقل معاش و درایتشان از حضرات دولت و مسئول مملکت بیشتره..شما هم که سواری بلد نیستی اما در چسبیدن به میز سازمان برنامه بودجه، خوب واردی.

    • بدون نام

      شما دولتیها خودتونو با دولت کشور ترکیه یکی میدونین.شما لیاقت این مردم رو ندارین.اگه میدونستین که ایرانی جونو شو واسه یک وجب خاکش میده.الان این حرفو نمیزدی.افسوس بر شما که قدر این مردم رو نمیدونین

    • بدون نام

      بروعامو خجالت بکش ازرو برو تاکی توچشم مردم دروغ دروغ دروغ

    • م-ر

      آخه IQ چون لبو فروش هم باید خرجی خانواده اش را از همین پول لبو فروشی بده اگه با دلار تنظیم نشه که نمی تونه .

    • bahman

      اگرلبوفروش وامثالهم چنین تفکری دارند وهرچیزی رابادلار ویوروو...مقایسه میکننداین متاسفانه ازبی کفایتی مقامات مسئول میباشدچه اجرایی و...چراچنین اجازه ای به اینگونه افرادمیدهید.دستگاههای نظارتی خوابند یا خودشان رابه بی خیالی میزنند.اگرفقط دونفرازآنها مثل کله پاچه فروش ونانوای قبل ازانقلاب رامجازات کنید دیگرهیچکس به خوداجازه نمیدهد چنین فکری بکند.بله گدای سرکوچه ماهم دیگرریال وتومان قبول نمیکندوارزطلب میکند.

    • بدون نام

      اولا اگه ... تو عرضه و توان لبوفروشی هم نداشتی. بعدشم مگه شماها رمقی هم برای مردم گذاشتید که همیشه از مردم بیچاره مایه میزارید!؟

    • .

      خجالت بکش ...

    • شهین سیفی

      برای اینکه عقلش از شما بیشتره برای اینکه ما اب نداریم چغندر هم ازچین وارد میکنیم وقتی سنگ پا سنجاق قفلی وکیسه حموم وتبیحی که با ان ذکر یا مفت میندازید حتی بادی که از تون ساطع میشه با دلار است چون چیز واراداتی بخورید میخواهید کسی به دلار کار نداسته باشد

    • بدون نام

      .... بله چقدر دیر متوجه شدی لبو فروش هم قیمت لبو بادلار تنظیم میکنه درود برشرف لبو فروش ونفربن برشما ...که زمانی فهمیدید که خیلی دیر شه واین ازبی کفایتی وبی تدبیری شما سرچشمه میگره اگر ملت ترکیه به کمک دولتشان میایند علتش کاملا مشخصه چون اونجا بین حاکمان ومردم فاصله از زمین تا اسمان نیست همه انهایی کار اقصتادی میکنند میدانند عامل گرانی تنها خودتان هستید نه تحریم ونه فشار خارجی واین یعنی خیانت حالا چه خواسته چرتی مطرح میکنی مردم ققیر بیکار بااین تورم افسارگسیخته به حال خودشان رها کردید هز گاهی با گفتن این چرت وپرتها روی اعصابشان میرید خاک برسرتان ننگ بزشما نالایقها باد خجالت بکشید

    • بدون نام

      لبوفروش ازشمابیشترمیفهمه مفیدترشمالیاقتتون افغانستان عقب مونده وحشی وگشنه بی فرهنگ نه ایران وایرانی بزرگ

    • بدون نام

      لعنت بر شما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بردکتر نوبخت افتخار گیلان بزرگ.

    • غلام

      نوبخت روزی که به ملت گفتی تازه شیپورجنگ امریکا زده ومی خواستی دل مردم خالی کنی این مردم جنگ دیده انداین نوع ادبیات سکنال به دشمن است ازاینکه مدیرجهادی نستیدمملکت به این روزافتاده

    • بدون نام

      اب از سرچشمه گل آلود است ب ز ها رو که خودتون ساختید ، توزیع دلار هم که خودتون گند دزدید ، هزار هزار خرید سکه هم خودتون بودید .....حالا مردم مقصرند ... مردم کمک کنند با چی .....فقط حمایت .....از چیتون ?

    • جوان

      این از بی عرضگی تو وامثال بی شعور نفهم توست

    • بدون نام

      جناب نوبخت
      چرا بخشنامه قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت در سال ۱۳۹۷ مصوبه مجلس شورای اسلامی و تٱئید شورای نگهبان، به دستگاه های اجرائی ابلاغ نمی شود؟

    • بی نام

      آقای نوبخت یادم پارسال فرمودید اگر بخواهیم یارانه سه دهک رادر سال 97 حذف نکنیم باید دلار 7 تا 10 هزارتومان بشه

    • بدون نام

      آقای نوبخت شما وریئس دولت تدبیرت وفا داریتان ونوکریتان رابه کدخدا اثبات کردید.تمامی بحرانهای کشور ساختگی وخیانت به مردم است...

    • سانسورچی تاکی سانسور؟؟؟؟؟؟؟

      جناب نوبخت لب فروش سهله مملکت مابادلارمیچرخه دیروز توبازار رفتم دشویی ؛برگشتی ۵۰۰تومان دادم نگهبان دشویی گفته آقا هزارتومان شده گفت چه خبره گفت عزیزخبرنداری مگه؟گفتم چی؟گفت دلارازده هزارتومان گذشته!!!

    • بدون نام

      جناب نوبخت، درسایه گندی که شما دولت محترمت به اقتصاد مملکت زدید لبوفروش وغیره دست آموز شماهاست

    • بدون نام

      جناب نوبخت، درسایه گندی که شما دولت محترمت به اقتصاد مملکت زدید لبوفروش وغیره دست آموز شماهاست

    • شهرام

      جناب نوبخت . چرا جنابعالی و هم کیشانتان از پول ملیه بدبختمان حمایت نمیکنید ؟؟؟؟؟؟ شماها که فرزندانتان خارج تشریف دارند و دلار دولتی برایشان ارسال میکنید . شماهایی که فرزندانتان بواسطه شماها خوش گذرانی میکنند و در فضای مجازی برای ملت طلب مرگ میکنند . بهتر نیست بخشی از دارایی خودتان را برای حفظ و نجات پول ملی هزینه کنید ؟ ملت که اسیر اجاره خانه و قسط و هزار بدبختی خود هستند .

    • بدون نام

      تمام مشکل کشور اینه که کسانی که درراس امورکشورهستن همه بی سوادوفاسد هستن ایران یه کشورباتمدن ومنابع معدنی فراوان هستش اما چکنیم دست یه مشت خائن ووطن فروش افتاده کجایی ای ایرانیان ببینید چه به سرایران اومده خدایا خودت ............

    • محسن

      بودجه مملکت که وابستگی کامل به نفت دارد و همچنین تمام مایحتاج عمده کشور از ماشین آلات تا کاغذ، آجیل، سوزن ته گرد، چوب بستنی و هزاران چیز دیگه رو وارد میکنید. در این شرایط بیجا میکنید با دنیا در میفتید. شما خودتون رو با روسیه ، چین و حتی ترکیه مفایسه نکنید، اقتصاد آنها آنقدر قوی هست که در صورت تهدید کشوری مثل آمریکا از هم نپاشند. واقعا شما لیاقت اداره یک بقالی رو هم ندارید

    • بدون نام

      اون لبوفروش بدبخت مخارجش ازبس بالا شده مجبوره قیمتوبالا ببره..‌پول برق واب وگاز سه برابر.‌‌پول لباس وغذا واجاره خانه صدبرابر..‌‌مجبوره...میفهمین

    • بدون نام

      این وضعیت ،نشانه بی لیاقتی و عدم مدیریت شما و سایر دولتمردان است . خوب است قدرت و مسولیت را واگذار کنید و دست از سر این مردم و مملکت بردارید.

    • بدون نام

      این یکی دیگر از کرم شما وامسال شما است

    • منصور

      آقای بدبخت ، لبو فروش هم بخشی از جامعه است و دردی از مردم را دوا میکند شماها چه گلی زدین به سر این مملکت جز فقیر کردن و شکاف بین مردم ، لبو فروش دزد نیست مثل مسئولین این کشور ، یه ادم متشخص که برای اینه دستش جلو کسی دراز نشه به فکر روزی حلاله ، پس در حرف زدن بیاندیش ، مردم مسخره شما نیستند

    • بدون نام

      لبوفروش میره وسایل بخره یا مایحتاجش رو بخره میبینه چند برابر شده ، اونم مجبوره قیمت لبو رو ببره بالا
      حرفی بزن که با عقل و منطق جور در بیاد ، یا میخوای ماستمالی کنی این آشفته بازار رو ، یعنی شما نمی دونید وقتی ارزش پول یک کشور پایین میاد ، قیمتها به واحد اون کشور میره بالا
      منی که سواد اقتصادی ندارم اینو میدونم یعنی شما نمی دونید

    • بدون نام

      لبو فروش تو ایران زندگی میکنه حقوقش به ریال
      شما و امثال شماها درآمدتون به دلار و خرجتون رایگان

    • بدون نام

      بیشتر شبحه چوگ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج