جاباما
۷۶۱۷۶۵
۱۰ نظر
۵۰۰۳
۱۰ نظر
۵۰۰۳
پ

فعالیت صیادان ایرانی برای حجتی دردسرساز شد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که به همراه جمعی از نمایندگان سوال از وزیر جهاد کشاورزی درباره‌ی اخلال در فعالیت صیادان ایرانی دردریای عمان را مطرح و آن را تقدیم هیات رئیسه مجلس کردند.

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که به همراه جمعی از نمایندگان سوال از وزیر جهاد کشاورزی درباره‌ی اخلال در فعالیت صیادان ایرانی دردریای عمان را مطرح و آن را تقدیم هیات رئیسه مجلس کردند.

سیده فاطمه ذوالقدر اظهار کرد: در سوالی که به همراه جمعی از نمایندگان از وزیر جهاد کشاورزی مطرح کردیم اخلال در فعالیت و زندگی صیادان ایرانی در آبهای دریای عمان به واسطه قرارداد رسمی بلند مدت سازمان شیلات با کشتی‌های چینی برای صید در عمق ۲۰۰ متری دریای عمان را مورد سوال قرار دادیم.

به گفته وی در شرح این سوال آمده: بر اساس قرارداد رسمی که سازمان شیلات با چینی ها منعقد کرده کشتی‌های چینی در قالب اجاره بلند مدت اجازه ماهی‌گیری در عمق ۲۰۰ متری آبهای ایران در دریای عمان را دارند. به دلیل این اقدام دارا بودن فناوری شناورهای چینی برای صید در عمق ۲۰۰ متری و ارز آوری آن برای کشور لحاظ شده است.

این در حالی است که بر اساس گزارشات واصله علی رغم ادعاهایی که توسط سازمان شیلات می‌شود مبنی بر این که صرفا ماهی‌های غیر حلال صید می‌شود و چینی‌ها اجازه فعالیت در عمق ۲۰۰ متری دریا را دارند اما صیادان زحمت‌کش جنوب کشور را برای امرار معاش با مشکلات جدی مواجه کرده و صید گسترده توسط شناورهای چینی از جریان ماهی‌ها به طرف ساحل و عمق کمتر که قابل دسترس برای صیادان ایرانی با تجهیزات کمتر است جلوگیری می‌کند.

و از سوی دیگر تفکیکی میان ماهی‌های حلال و غیر حلال در تور صیادان چینی وجود ندارد و آنها هر آنچه که در کف دریا وجود دارد جارو می‌کنند و می‌برند. بر این اساس از آقای حجتی نظیر جهاد کشاورزی خواستار شفاف سازی در نحوه صید شناورهای چینی، میزان قابل بهره برداری توسط آنها، نحوه تفکیک ماهی‌های حلال و غیر حلال در تور صیادان چینی، و همچنین ارائه گزارشی کارشناسی و تخصصی از میزان تاثیر صید در عمق ۲۰۰ متری بر روی جریان ماهی‌ها به ساحل و عمق کمتر هستیم و همچینن این میزان برداشت‌ها آیا به ساختار محیط زیست و دریای ما در بلند مدت آسیب نخواهد زد؟

ذوالقدر همچنین گفت که این سوال تقدیم هیات رئیسه شده و هیات رئیسه آن را به کمیسیون کشاورزی ارجاع کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بینام

      ماباچین برادریم ماواونانداریم

    • بدون نام

      اینا که ایران را فروختند پس دلار هاش کو ؟؟؟

    • بدون نام

      اینجا هم طبق معمول گاف دادیم کجا ندادیم پس کرامت عزت کجا رفته

    • بدون نام

      فقط خاک خاک خاک بر سر ما !!!

    • بی نام

      مملکت از هر طرف هجوم لشخورها شد اخه چرا .

    • بدون نام

      انشالا خدا روح سیاهتون کنه به حق این اذان

    • بدون نام

      خیانتی از این بالاتر به مردم هرمزگان نشده است . خدا مسئولینی را که این قرارداد های ننگین را امضاء کرده‌اند نابود کند . من واقعا انتظار دارم که یک راد مرد در جمع مسئولین به این مورد رسیدگی کند و چینی های کثیف را از آبهای ایران دور کند .

    • بدون نام

      صيادان عزيز كشتيهاى جينى اتيش بزنى تا درس عبرتى بشه اداره شيلات و جهاد كشاورزى

    • بدون نام

      شما که تو نون اجرکردن ماهرید .اینم روش.ماهیگیران بدبخت ما.

    • خودم

      تو این مملکت کلا حلال خوری ممنوعه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج