۷۶۱۸۳۱
۲۶ نظر
۵۰۰۵
۲۶ نظر
۵۰۰۵
پ

بی اعتمادی مردم به دوران قاجار بر می‌گردد

به گفته وزیر اسبق اطلاعات تجزیه و شکست در ایران در زمان های، قاجاریه و پهلوی بی اعتمادی ریشه داری را شکل داده که گریز از آن آسان نیست.

خبرگزاری فارس: علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی در میزگرد بحران‌های پیش روی ایران در سالن همایش های پیام به تحلیل خود از جوامع امروز ایران پرداخت و اظهار داشت: جامعه ما آسیب پذیر شده و با کمترین محرک برآشفته می شود.

وی افزود: مشکلات اخیر سبب تهدید پذیر تر شدن جامعه نسبت به گذشته شده است و متاسفانه جامعه تصمیم گیر و تصمیم ساز کشور نیز گرفتار این وضعیت است.

یونسی با طرح این پرسش که چرا جامعه ما چنین وضعیتی پیدا کرده تصریح کرد: جامعه از این نظر آسیب پذیر شده که بخشی از جامعه ما با کمترین تحریکی به اشفتگی می رسد یکی از دلایل آنها ناامنی فکری مردم است.

دستیار ویژه رییس جمهور در اقوام و اقلیت های دینی گفت: بی اعتمادی عمیق ریشه دار و تاریخی دولت (حاکمیت) و ملت وجود دارد و این بی اعتمادی تاریخی میان مردم و مدیرانشان موضوع جدیدی نیست ولی در سالهای اخیر با افزایش روبرو بوده است.

به گفته وزیر اسبق اطلاعات تجزیه و شکست در ایران در زمان های، قاجاریه و پهلوی بی اعتمادی ریشه داری را شکل داده که گریز از آن آسان نیست.

وی تاکید کرد: امروز با یک شایعه می توان مسئولان و تصمیم گیران کشور را وادار کرد که یک تصمیم را بگیرد یا نگیرند در این شرایط جامعه به سرعت در حالت التهاب قرار می گیرد.

یونسی ادامه داد: مدیران این جامعه نیز نمی توانند خارج از این پارادایم تصمیم گیری کنند چرا که آنها نیز برآیند این جامعه هستند یعنی در گذشته سیر می کنند

وی به تصمیمات در خصوص دریاچه خزر اشاره و تصریح کرد: پنج کشور ساحلی دریای خزر برای تعیین بخشی از رژیم حقوقی این دریا دور هم جمع شدند و تا این مسئله مطرح می شود عده ای می گویند مسئولان مملکت کشور را فروختند و فضا رابه سمتی می برند که مسئولان کشور گرفتار این وضعیت می شوند.

به اعتقاد دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی، علت این پیش داوری ها از سوی جامعه این است که مردم ما در گذشته زندگی می کنند و چون در گذشته به طور خاص در زمان قاجار، ایران به دلیل شکست از روسیه تزاری بخشی از کشور را از دست داد و این حادثه هنوز در ذهن ایرانیان باقی مانده است.

یونسی ادامه داد: در زمان مشروطه نیز اتفاقاتی افتاد که این باور در ذهن مردم ایران ایجاد شد که تمامی مشکلات و بدبختی ها تقصیر روسیه و انگلستان بوده و مدیران ما نیز ابزار دست این استعمارگران هستند.

به باور این فعال سیاسی اصلاح طلب، این دیدگاه به نوعی توهم توطئه است که حتی در اذهان گروهی که ادعا می کنند اعتقادی به این بحث ها ندارند نیز وجود دارد.

وی به گستردگی فضای مجازی در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: این امکانات در کشور موجب شده تا شایعات به راحتی در کشور منتشر شود و وقتی این شایعات به توهمات گذشته پیوند می خورد موجب این می شود که مسئولان کشور به خیانت متهم شدند.

یونسی به تجمعات روحانیون در قم و طرح برخی شعارهایی حاشیه دار اشاره و تصریح کرد: چرا هر حادثه عادی که در کشور می افتد به سرعت نظام مورد اتهام قرار می گیرد؟

وی ادامه داد: جامعه روشن فکری و احزاب باید تلاش کنند و خود را از این پیش داوری ها خلاص کنند و جامعه را به سمت واقعیت های حاضر سوق دهند. مردم باید احساس کنند که دولت در تلاش است تا رفاه عمومی را برای مردم فراهم کنند.

یونسی تاکید کرد: دولت ها باید دنیا مردم را آباد کنند وقتی که ما به فکر درست کردن بهشت مردم هستیم دنیا مردم را به جهنم تبدیل کرده‌ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نون به نرخ روز میخورم

      احسنت به این همه بصیرت و نکته بینی
      تازه مردم بدتر بودن
      با کارها و خدمات ارزنده شما اعتمادشون بیشتر شده

    • بدون نام

      الان بدترم شدکلاتون بزارین بالاتر وحمایت مردم ترکیه ازدولت وکشورشون ولی حمایت ایرانیاازدولت ومملکت ایرانیااینجورنبودن ببین چیکارکردین

    • بدون نام

      نه اشتب شده بی اعتمادی مربوط به دوره اشکانیان یا حتی شاید دوره مادها باشه دلبندم

    • بدون نام

      بدترین وبی بنیادترین دولت پس ازچندهزارسال فقط روحانیست که این کشوررابهزاران سال عقب کشاند خودش هم میدونه چکارکرده که مورد نفرت همه هست

    • سعید

      این مردمی که میگید در زمان جنگ از سفره و جیبشان بهترین را رایگان میدادن به جبهه ها. عملکرد شما مردم را اینگونه کرده

    • بدون نام

      بهتر نبود علاوه بر پهلوی قاجار تا ساسانیان می گفتی

    • بدون نام

      تاچند روز پیش میگفتند همه چیز تقصیر احمدی نژاد است حالا میگویند تقصیر حضرت حوا است که سیب کرمو را داد به حضرت آدم.

    • شهرام

      اولا که مقاطع مختلف تاریخی را با هم قاطی نکنید . دوما اگر ادوار مختلف دولتیها پاک دست بودند و فقط یک گام ، بله فقط یه گام جهت رفاه ملت برمیداشتن هیچوقت مردم بی اعتماد نمیشدند . ثالثا چرا در مورد خزر روشن و صریح با مردم حرف نمیزنید و فقط در مجلس و پشت درهای بسته شور میکنید . شما بودید به خودتان اعتماد میکردید ؟

    • بدون نام

      والله چیبگم لابد گرانی و اختلاس ونکبتم به دوره هخامنشیان بر میگردد

    • بدون نام

      ولی به نظر من اگر عدالت یا حداقل یک رفاه حداقلی مردم داشته باشن هر شایعه را باور نمیکنن ولی اگر نژاد طبقاتی وجود داشته باشن مردم هر دروغی را باور میکنن

    • بدون نام

      خدا سایه شما رو از سر مردم نگیره با این نظرات پر بهاتون...ولی به نظرم به دوران هخامنشی برمیگردد...

    • بدون نام

      صدها هزار رحمت به دوره قاجار،

    • بدون نام

      مشكل از قاجار بود؟

    • سعید

      اگر این اوضاع کمترین تحریک شماست وای به حال بزرگترین تحریک شما تو همین کوچکترین تحریک اقتصادی ملت زیر فشار مالی دیسک کمر شکوندن کلا رو به فنا هستن وای به حال بزرگش حتما کل مردم دنیا از بین میرن بعد هم شما با این عملکردتون روی قاجار رو هم سفید کردین اما آن نماند و این نیز هم نخواهد ماند

    • دکتر

      واقعا

    • کدخدا دیرزمانیست که دیوانه شده است

      مگر اعتمادی هم گذاشتین بمونه

    • کاش امریکایی بودم

      و امیدواری زیادی ب امریکا بوجود اومده ک برای شما از همه چیز بدتره

    • بدون نام

      قاجار ها در مقایسه با الان خیلی خوب بودند.

    • بدون نام

      کم اوردین دارین چرتو پرت میگین .هیچ وقت مردم به اندازه ی الان به دولت بی اعتماد نبودن

    • بدون نام

      دریا هم خردین یه ابم روش

    • بدون نام

      خدایی رو که رو نیس سنک پای قزوینه خدا لعنت کنه هر کس بد این ملت میخوا د که گرسنه هستیم

    • بدون نام

      خدا پدر مادر قاجار بیامورزه مگه از شما بدتر کسی سر ملت بلا اورده

    • ...

      انسانی که به هشتاد ملیون جرات دروغگویی داشته باشه انسان نیست!

    • بدون نام

      شما روی قاجار رو سفید کردید

    • بدون نام

      نه بابا این بی اعتمادی به قبل تولد حضرت ادن بر میگرده٬خخخخ بی سواد

    • بدون نام

      خیلی جالبه این حاجی مشکل بی اعتمادی را از فساد افسارگسیخته مسئولین نمیداند بلکه تقصیر از رژیم سابق و حتی عقب تر از آن قاجار میداند . خداییش حیف ایشان نیست که در پستهای کلیدی نیستند !!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج