۷۶۱۹۳۱
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

علت رسوب کوچک‌متراژ‌ها در بازار مسکن

با وجود اینکه تقاضا برای خرید آپارتمان‌های کوچک‌متراژ در بازار مسکن، همچنان پرتعداد است، اما عمده آپارتمان‌های عرضه شده در این گروه متراژی، ساختمان‌های چند ساله و بدون امکاناتی هستند که چندان مناسب سکونت زوج‌های جوان خانه اولی نیستند و اقبال به خرید آنها اندک است.

دنیای اقتصاد: با وجود اینکه تقاضا برای خرید آپارتمان‌های کوچک‌متراژ در بازار مسکن، همچنان پرتعداد است، اما عمده آپارتمان‌های عرضه شده در این گروه متراژی، ساختمان‌های چند ساله و بدون امکاناتی هستند که چندان مناسب سکونت زوج‌های جوان خانه اولی نیستند و اقبال به خرید آنها اندک است.

جست‌وجو در فایل‌های رسوبی و ته‌نشین در بازار مسکن نشان می‌دهد عمده این فایل‌ها آپارتمان‌های طبقات سوم و چهارم بدون آسانسور هستند و اگر هم امکاناتی مثل پارکینگ یا انباری وجود دارد، خانه‌های شمالی و فاقد نورگیر مستقیم در سالن هستند که معمولا با اقبال خریداران روبه‌رو نمی‌شوند.

متقاضیان خرید مسکن در این گروه متراژی که اغلب خانه‌اولی‌های دارای وام صندوق یکم هستند، در فاز جست‌وجو با انبوهی از فایل‌های رسوبی روبه‌رو می‌شوند که بسیاری از آنها به دلیل نواقص اساسی بیش از یک ماه در بازار باقی مانده‌اند. حتما آپارتمان‌های نقص‌دار در بازار مسکن نیز مشتریان خاص خود را دارند، اما معمولا خریداران سرمایه‌ای به این آپارتمان‌ها که در عین متراژ کم، به دلیل برخی کمبودها قیمت مناسبی دارند، اقبال نشان می‌دهند.

با این وجود وجه تمایز بازار مسکن کنونی با دوره‌های رونق قبلی در این است که حتی خریداران سرمایه‌ای نیز به خرید واحدهای کوچک‌متراژ مشکل‌دار اقبال نشان نمی‌دهند. علت اصلی این عدم اقبال و در نتیجه رسوب فایل‌های کوچک‌متراژ را باید در قیمت پیشنهادی بالای فروشندگان جست‌وجو کرد.

فروشنده‌های املاک کوچک‌متراژ با این تصور که ملک آنها مانند طلا و تراول‌چک، فاصله‌ای با نقدشوندگی ندارد، قیمت‌های مدنظر خود را بدون در نظر گرفتن اشکالات اساسی آپارتمان بالاتر از ارزش واقعی آن اعلام کرده‌اند و همین موضوع سبب شده نه تنها متقاضیان مصرفی و زوج‌های جوان اقبالی به خرید آنها نشان ندهند، بلکه حتی تقاضای سرمایه‌ای نیز متوجه این انحراف قیمتی شده و از خرید آنها امتناع کنند.

این روزها در موتورهای جست‌وجوی ملکی هر روز فایل‌های تکراری از نو بارگذاری و در محتوای این آگهی‌ها عبارت‌های مهیجی مثل «تکرار نشدنی»، «اکازیون» و نظایر آن درج می‌شود تا بلکه برای خرید آپارتمان‌های مشکل‌دار گران‌قیمت، مشتری پیدا شود. اما رصد دو ماهه بازار مسکن تابستانی نشان می‌دهد تا زمانی که قیمت این آپارتمان‌ها با واقعیت موقعیت و امکانات آنها تناسب پیدا نکند، هیچ کس به خرید آنها اقبال نشان نمی‌دهد.

علت رسوب کوچک‌متراژ‌ها در بازار مسکن

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه دنیاپیشرفت میکنن مابرعکسیم بعدخودمون مسولین بااروپامقایسه میکنه میگن مهاجرنبایدداشته باشیم از۱۰۰شرایط۱دونشم‌نداریم این میش وضع مملکت ازبودجه ومنابع کشورشغلامون بگیرن مثل هویج خودمون بمونیم خاک عالم توسرتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج