جاباما
۷۶۲۰۷۱
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

اولین هفته بارداری، اصلا از بارداریتان خبر دارید؟!

در هفته اول بارداری چه اتفاقی می‌افتد؟ در این دوره فقط تخمک وجود دارد و باید امیدوار بود اسپرم بتواند تخمک را بارور کند. این هفته به دنبال آخرین پریود شما آغاز می‌شود و بدنتان آماده تخمک‌گذاری و بارداری است.

وب‌سایت کودکت: در هفته اول بارداری چه اتفاقی می‌افتد؟ در این دوره فقط تخمک وجود دارد و باید امیدوار بود اسپرم بتواند تخمک را بارور کند. این هفته به دنبال آخرین پریود شما آغاز می‌شود و بدنتان آماده تخمک‌گذاری و بارداری است. در ادامه بیشتر با جزئیات این دوره آشنا می‌شوید.

تغییرات بدنی در هفته اول بارداری

متوسط چرخه قاعدگی حدود پنج تا هفت روز طول می‌کشد. خونی که در این دوره دست می‌دهید مربوط به ریزش بافت‌ها، مخاط و دیواره رحم (آندومتریوم) است. همان تغییرات هورمونی که قبلا باعث شروع پریود در شما شده است، مغز را به تولید هورمون لوتئینیزه (LH) و هورمون تحریک‌کننده فولیکول (FSH) می‌کند. هر دوی این هورمون‌ها موجب بارداری خواهد شد.

کودک شما در چه وضعیتی قرار دارد؟

هنوز هیچ کودکی وجود ندارد و نمی‌توانید کاملا مطمئن باشید که تخمک شما برای ماه آینده هم بارور خواهد ماند. متخصصان معمولا اولین روز آخرین پریود را به عنوان تاریخ شروع بارداری شما در نظر می‌گیرند.

اولین هفته بارداری، اصلا از بارداریتان خبر دارید؟!

راه‌های تقویت سلامت جسمی و روانی برای بارداری

۱ـ مصرف اسید فولیک: برای جلوگیری از مبتلا شدن کودک در آینده به اسپینا بیفیدا (مهره‌شکاف) متخصصان مصرف اسید فولیک را سه ماه قبل از بارداری به خانم‌هایی که قصد بارداری دارند، توصیه می‌کنند. تحقیقات نشان داده است مصرف حدود ۳۰۰ میکروگرم اسید فولیک در روز، خطر نقص لوله عصبی (NTD) در نوزادان را تا ۷۰ درصد کاهش می‌دهد.

۲ـ رژیم بارداری مناسب: رژیم غذایی سالم در دوران بارداری شما باید حاوی تمام مواد مغذی به ویژه روی باشد.

۳ـ از مصرف بیش از حد کافئین خودداری کنید: خوردن یک فنجان قهوه آن هم نه در ابتدای صبح، خوب است؛ اما نباید بیشتر از سه فنجان قهوه در طول روز مصرف کنید.

۴ـ قطع مصرف الکل و سیگار: برای سلامتی خودتان و کودکی که در راه دارید، باید در سیگار کشیدن و نوشیدنی‌های الکلی احتیاط کنید.

۵ـ برای استحمام از آب داغ استفاده نکنید: ایستادن طولانی‌مدت زیر دوش آب داغ می‌تواند روی کیفیت اسپرم مردان تاثیر منفی بگذارد. همچنین در استفاده از لوازم الکترونیکی دقت کنید. چون گرمای لپ‌تاپ هم باعث اختلال در کیفیت اسپرم می‌شود.

۶ـ تحت نظر پزشک باشید: حتی در صورتی که باردار نیستید و قصد باردار شدن در آینده را دارید، برنامه‌ای برای ملاقات با یک متخصص داشته باشید و درباره مصرف دارو‌‌ها و سایر خطراتی که می‌تواند در آینده کودک شما را تهدید کند، با او صحبت کنید.

۷ـ کم کردن استرس: می‌توانید اپلیکیشن یوگا را دانلود کنید یا کتابی برای انجام حرکات یوگا دانلود کنید. اگر استرس داشته باشید، مطمئنا این ناآرامی روی بارداری شما تاثیر خواهد گذاشت.

۸ـ آگاهی از زمان دقیق تخمک‌گذاری: دانستن زمان دقیق تخمک‌گذاری می‌تواند به بارداری شما در آینده کمک کند.

به طور معمول گفته می‌شود که شما دو هفته بعد از اولین روز آخرین پریود خود، تخمک‌گذاری می‌کنید. تخمک شما به طور معمول در حدود ۲۴ تا ۳۶ ساعت پس از تخمک‌گذاری اولیه، قابل بارور شدن به وسیله اسپرم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج